Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?
Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.
Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.
Itse en enää jaksa pitää maskia.
Kommentit (270)
Mun mielestä on itsekästä pitkittää epidemiaa. Ihmiset ja talous kärsii.
sairastakaa jo se korona! t. tuskastunut pitkittäjiin
Vierailija kirjoitti:
olen 3x rokotettu, en ole sairastanut koronaa, mutta on niin ruma naama että pidän maskia säästääkseni lähimmisteni silmiä
Kerrankin rehellinen palstamies.
Vierailija kirjoitti:
Idiotismi ei kiinnosta, joten en sairastu.
Vierailija kirjoitti:
Olen sairastanut. Sen voi saada useamman kerran, enkä todellakaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Olen 3 X rokotettu. En sairastanut Viellä koronaa. Johtukohan siitä koko ajan noudattanut ohjeistus ja yhä noudatan oli nitä tai ei? Maski pysyy naamassa,joukko likentessä , 2m.väli.Sama liikunta sali ainoana pien ryhmässä ja kerhotoiminat ainoana maski.Vaikka jegiä on alle 10 kpl. En käy paarit ,en tupakoi en muutenkaan kapakoi ja en käytä viiniä,en kalja.Ihmiset jos tapaan ? Sovin treffit ulkona.En sisä tilat,en kotini tai muiden koti.On oma valintani ,tehköön muut ihan mitä lystää.Ei minulle kuulu,enkä noteraa: Ei todella kulu minulle muiden käytös tai käyttäytyminen..
Jäikö sulla koulu kesken?
Jos olet aivan varma, ettet toimi koronaviruksen levittäjänä, niin ole ilman maskia.
Sinulla voi olla virus, vaikket itse siihen sairastuisi. Sinä olet yksi heistä, jotka antavat viruksen jatkaa kiertämistään.
Maskikieltoa ei ole. Järkeä saa käyttää. Jokainen tekee omat ratkaisunsa ja myös elää sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vieläkö jotkut uuvelot luulee että se rätti naamalla auttaa:D ja kuinka monta kertaa se sama rätti uudelleenkäytetään!
Jos sinä käytät samaa maskia uudelleen niin se ei tarkoita että muut käyttävät!Jokainen järkevä ihminen tietää että maski on kertakäyttöinen.Ei kannata tehdä yleistyksiä jonkun tollon takia!Ja kyllä ffp2 suojaa .
Pidän maskia yleisillä paikoilla loppuikäni koska valvontakamerat ja kasvontunnistus
Käytän FFP2-maskia.
Eli ihan sama, miten juntit toimii.
En ole sairastanut koronaa (3 rokotusta), enkä sitä halua.
trolli odota vaan kauhuissasi miehet tulevat hakemaan sinut siperiaan olet ollut huonoilla trolleilla venäjän vihollinen.
Vierailija kirjoitti:
Yksi asiantuntija oli jo julkisesti sitä mieltä, että nyt olisi aika ruveta välittämään mielenterveydestä enemmän kuin koronasta. Välillä mietityttää, että entäpä jos hän onkin oikeassa?
Tuota. Valinta on sinun, jos olet terve. Jos sairastat ja levität tarkoituksella ympäristöön..
Muuten tätä ketjua selaillessa:
Ihme avautumista taas. Mitä sun peppua kiristää, jos muut pitävät maskia tai jos jotkut ei ko tautia ole saanut?
Pitäisikö tosiaan mielestäsi hankkia tauti ehdoin tahdoin? En ole rokotettu, en ole sairastanut. Käytän julkisissa sisätiloissa (kaupat, kirjastot, bussi ym.) maskia. Ulkona en.
Maski ei suojele käyttäjäänsä, mutta muita. Jos olisin tietämättäni sairas, ilman maskia levittäisin todennäköisesti enemmän.
Ei tarvitse enää pitää maskia. Korona on ollut voitettu kanta jo pitkän aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle korona-aika on ollut yhtä juhlaa, joten todellakin jatkan liikkumista ilman maskia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 3 x rokotettu ja koronan tänä talvena sairastanut. En pidä maskia enää.
Uhka ei ole kohdaltasi ohi. Koronan voi saada useamman kerran.
Ja se kaamea uhkakin on todellisuudessa hyvin todennäköisesti oireeton tapaus.
Pelätkää te muut vaan jos haluatte.
Vierailija kirjoitti:
Ihan kuin se epidemia olisi johonkin katoamassa vaikka kaikki käyttäis maskia aamusta iltaan ulkona ja nukkuessa. Korona ei katoa mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Onko nyt vielä jossain jotain rajoituksia?
Eipä haittaa, jos tartuttaa muihin, koska ehkä joku sairastuu vasta ensimmäisen kerran. Loppuu tämä vouhotus vain nopeammin.
Sama ihminen voi sairastaa koronan vaikka kuinka moneen kertaan. Suoja kestää korkeintaan kaksi kuukautta. Korona jatkaa omaa taisteluaan keskuudessamme, riippumatta siitä jaksammeko me välittää mistään. Kuolleita viimeisen viikon aikana taas 183 vainajaa. Ensimmäisrn 1 1/2 vuoden aikana keskiarvo oli 1,8 vainajaa päivässä.