Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko itsekästä olettaa, että kaikki muutkin ovat jo sairastaneet koronan ja siksi vapautua maskin käytöstä? Vai millä oikeudella koronan sairastaneiden pitäisi olla sairastamattomien panttivankina? Itse en ainakaan enää suostu pitämään maskia. Entä sinä?

Vierailija
13.04.2022 |

Minun mielestä kaikki "normaalit" ihmiset ovat jo sairastaneet koronan pois ja siten saaneet sairastetun taudin tuoman suojan. Vain koronan sairastamista lykkäävät joutuvat vielä jännittämään miten oma elimistö selviää tästä heille vielä täysin uudesta viruksesta.

Jokainen tartunta vie epidemiaa yhden askeleen verran kohti normaalia elämää. Siksi ei ole mitään syytä pitkittää sitä, koska asiantuntijoiden mukaan korona käy kuitenkin kaikki ihmiset läpi.

Itse en enää jaksa pitää maskia.

Kommentit (294)

Vierailija
261/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko oli katsoa miltä vuodelta tämä viesti alunperin oli. Veikkasin itsekseni, että jostakin 2020 puolivälistä, kun tällaisia harhaluuloja oli vielä liikkeellä, mutta meni arvaus pahasti pieleen.

Vierailija
262/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäkää nyt vaan ne maskit päähän! Mikä helkutti siinä on niin vaikeaa??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko käytetään maskia tai sitten itketään ja käytetään maskia

Vierailija
264/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko käytetään maskia tai sitten itketään ja käytetään maskia

Tai sitten sä vaan voit pysyä neljän seinän sisällä, jos noin pelottaa.

Vierailija
265/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies nyt koronassa. Voin siis mennä kauppaan, leffaan ja töihin ilman maskia, koska ei ole oireita. Ainakaan vielä.

Vierailija
266/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole sairastanut koronaa vielä kertaakaan.

Vierailija
267/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ygkjuju kirjoitti:

Äh, miksi vaikeilet liikaa tuon koronan kanssa? Olen itse vain huomannut sen että kun en ole pitänyt maskia, käsidesiä lotrinut, ressaanut koronasta enkä tikkua tai piikkejä otellut niin olen välttynyt koronalta ja kaikilta muiltakin nuhakuumeilta ja flunssilta koko tämän ajan. Saa matkia muttei oo pakko

Minä olen käyttänyt maskia keväästä 2020 lähtien kodin ulkopuolella käydessäni. Käytän edelleen.

Ei se estä matkustamista eikä normaalin elämän viettämistä. Käsidesiä käytän tarpeen mukaan.

Ei tämä vaikeaa ole.

Jotkut nyt vähän tuijottavat ja ihmettelevät kun muut eivät enää maskeja käytä. Eivät kuitenkaan mulkoile yhtä pahasti kuin keväällä ja kesällä 2020.

Rokotteet olen ottanut ja otan neljännenkin sitten kun sen saa.

En ole sairastanut koronaa yhtään kertaa.

Vierailija
268/294 |
21.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
269/294 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole käyttänyt maskia, käsidesiä tai turvavälejä missään vaiheessa ja elänyt niin normaalisti kuin olen vain voinut. En rokotustakaan ole ottanut.

Olen pysynyt poikkeuksellisen terveenä. Joku naurettava kuumeflunssa oli mikä lie ja meni. Eipä ole koronaa kauheasti näkynyt kuin uutisotsikoissa.

Vierailija
270/294 |
29.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noihin sairastumisiin enää liity edes mitään "oheistoimia". Just nytkin on työkaveri sairaana ja kaikki muut sai jatkaa normaalia elämää vaikka olisivatkin hänen kanssa olleet tekemisissä. Toinen työkaveri oli sairaana ja kahen jo sairastetun perusteella vähän epäili, että nytkin ois ollu, mutta ei ees testiin passitettu, kun kotitesti oli negatiivinen.

Vierailija
271/294 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha juu, mutta mä ajattelin, että koronan jälkeen jäisi tapa, että maskia pidetään, kun itse olet flunssainen. Silleen kuten aasiassa on tapana. Näin saisi hillittyä tautien leviämistä.

Vierailija
272/294 |
19.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei liity aiheeseen, mutta en tiennyt että täällä on voinut ennen kirjoittaa noin pitkän aloituksen.

Hyvää yötä kaikille, mukavia unia. :)

Vierailija
273/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha juu, mutta mä ajattelin, että koronan jälkeen jäisi tapa, että maskia pidetään, kun itse olet flunssainen. Silleen kuten aasiassa on tapana. Näin saisi hillittyä tautien leviämistä.

Mä käytän räkäisesti julkisissa maskia. Reilumpaa muille.

Vierailija
274/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikivanha aloitus, mutta en oo muuten vieläkään sairastanut koronaa.

Vierailija
275/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sana "sama" on nyt siis kielletty

Vierailija
276/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko oli katsoa miltä vuodelta tämä viesti alunperin oli. Veikkasin itsekseni, että jostakin 2020 puolivälistä, kun tällaisia harhaluuloja oli vielä liikkeellä, mutta meni arvaus pahasti pieleen.

2020 ei kellekään ollut vielä maskeja, vaan niitä esimerkiksi kotihoitajat tekivät itse kankaasta. Marin teetti tutkimuksen kuinka haitallisia maskit ovat, koska tiesi että poru on valtava kohta, koska mistään niitä ei saa. 

Kaikki tarpeellinen varautuminen oli maasta ulkoistettu pois ja Suomen maskitoimituskin otettiin Euroopassa välilaskulla muiden maiden haltuun. 

-21 tai -22 maskit vihoin ilmestyivät kauppoihin ja tyypilliseen tapaansa mummot hamstrasivat ensimmäisen erän. Lopulta niitä myytiin alennuksella joka paikassa ja joissain kaupoissa ne toimivat jopa sisäänvetotuotteina 

Meidän perheessä maskien käyttö loppui siihen, kun riskiryhmään kuuluva puolisoni sai tartunnan ja ainoa oire oli merkki koronatestissä. 

Vierailija
277/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikivanha aloitus, mutta en oo muuten vieläkään sairastanut koronaa.

Mä sairastin yhden kerran, silloinkin työnantaja pakotti töihin vaikka olin ihan tukossa ja punainen "mul ei oo tekijöitä/puhalletaan yhteen hiileen" Yms yms. Rokotteita en ole ottanut enkä ota, pahimpina hysteerisinä aikoina myös mua nimiteltiin, solvattiin ja haukuttiin mrhaajaksi, yleensä sanoin että toihan on kunnianloukkaus, en ole tietääkseni puukottanut, ampunut tms ihmisiä et selitä miten olen mrhaaja ai senkö takia että en ottanut nopeasti kyhättyä rokotetta? :D sit vastapuoli mutis jotakin ja toisteli et rokotteet pitää hengissä, pitää ottaa.  Sitäkin kyseenalaistin että teho osastot täynnä koronan "uhreja" Kuitenkaan kukaan muu kuin Suomen "luotettava puolueeton media" Tätä lausetta toisteli ja ihmiset uskoivat, kuitenkaan kukaan ei ottanut selvää onko asia noin. Oli tauti mikä

Itseltäni on kuollut kaksi tuttua koronaan. Tunnen myös pari muuta, jotka joutuivat sairaalaan.

Vierailija
278/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole ottanut piikin piikkiä, enkä myöskään koskaan käyttänyt maskia ja näin jatkan.

Vierailija
279/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona-rokote suojaa aivoja dementialta ja Alzheimerin taudilta!

Dementia hidastuu: Jopa dementian eteneminen saattaa hidastua rokotteiden vaikutuksesta. 

Vaikutusmekanismia tutkitaan, mutta rokote voi tulevaisuudessa olla merkittävä osa muistisairauksien ennaltaehkäisyä, ja yli 50-vuotiaille suositellaan erityisesti vyöryusu-rokotetta sekä vyöruusun, hermosärkyjen että mahdollisesti dementian riskin pienentämiseksi. Mutta myös korona-rokotetta.

"Jopa lähes puolet muistisairauksista olisi ehkäistävissä. Yllättävää on se, että melko tavallisista rokotteista voisi olla apua. Tutkimuksissa on saatu viitteitä siitä, että esimerkiksi vyöruusurokote ja koronarokote voivat antaa suojaa muistisairautta vastaan."

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/64e363e0-f90a-439e-9105-5860c…

"Jos olisin yksityislääkäri, niin suosittelisin siis yli 65-vuotiaille kaikkien mahdollisten rokotteiden ottamista" https://nrnetwork.fi/alzheimerin-tauti-lykkaantyy-rokottamalla/

Rokotevastaisuus on venäjän propagandaa

Vierailija
280/294 |
20.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

venäjän propagandaa 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan