Toivottavasti opettaja tällä kertaa on lukenut Wilmaviestit eikä ala rähisemään pojalle kun tämä alkaa tehdä lähtöä luokasta
Kiva odotella parkkipaikalla kun opettaja,joka ei ole lukenut Wilmaa ei usko ettå pojalla on lääkäri eikä anna poistua luokasta. Vasta kun soitin lapselle antoi mennä.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Onkohan poika aiemmin temppuillut jotain, lintsaillut ym., kun opettajalla ei ole luottamusta häntä kohtaan?
Opettajakunnassakin on valitettavasti huomattava määrä mielenterveyspotilaita, joiden ei pitäisi olla edes omien saati muiden lasten lähellä.
Kyllä on taas persiille ammuttuja karhuja liikkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onkohan poika aiemmin temppuillut jotain, lintsaillut ym., kun opettajalla ei ole luottamusta häntä kohtaan?
Opettajakunnassakin on valitettavasti huomattava määrä mielenterveyspotilaita, joiden ei pitäisi olla edes omien saati muiden lasten lähellä.
Huolestuttavaa. Olethan tarttunut asiaan, kun kerran olet havainnut.
Ihme napinaa taas vanhemmilta. Muistatko itse ulkoa kaikki neljä päivää sitten saamasi viestit ja niiden sisällöt? Sinnehän se lapsi pääsi lähtemään kun aukaisi suunsa. Älä käännä lastasi opettajaa vastaan. Se ei lupaa hyvää jatkossa. Sano mielummin, että ei ehkä muistanut, kun on niin monenlaista muistettavaa nykypvän opettajalla.
Tunnen opettajia. Kaikki ovat kertoneet, että kaikenlaista viestitystä ja nettitiedotusta pitäisi seurata järkyttäviä määriä. Jos opettaja tunnollisesti naputtelee ja lukee sähköpostejaan, niin siihen menee helposti kaksi tuntia päivässä. Ja se aika ja energia tarvitaan opettajan mielestä ensisijaisesti opetustyöhön.
Siitäkin syystä opettajat lakkoilevat, että tietotekniikka on lisännyt opettajien työn määrää valtavasti, mutta se ei näy palkassa eikä muiden tehtävien vähenemisenä.
Oi niitä aikoja, kun oli reissuvihot ja opettajilla pöytäkalenteri. Tietotekniikka kehitettiin helpottamaan arkea, mutta aina se lopullinen tulos ei sitä tee. Syynä lähinnä se, että kehittäjät ja tilaajat eivät itse niitä käytä. Kuvittelevat vain, että tämä voisi olla kiva toiminto
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi voi sanoa sille opettajalle, että "anteeksi, olen lähdössä sinne lääkäriin" ja sitten lähteä, oli se opettaja lukenut sen viestin tai ei. Kai se sun poikasi osaa puhua? Vai kuvittelitko, että poika lähtee kesken tunnin mitään sanomatta? Kuten sinäkin töissäsi, lähdet vaan sanomatta mitään, kesken päivän? Oi aikoja, oi tapoja!!
Tämä.
Siis oikeastiko ap on pentunsa opettanut niin noloksi, että tyyppi vain häipyy sanomatta mitään. Minäkin olen ollut nuori ja oppilas, kyllä minä ennen tunnin alkua opettajalle mainitsin ihan itse, että minulla on meno (lääkäri), joudun lähtemään kesken tunnin. Ope sanoi vain ok.
Vierailija kirjoitti:
Oi niitä aikoja, kun oli reissuvihot ja opettajilla pöytäkalenteri. Tietotekniikka kehitettiin helpottamaan arkea, mutta aina se lopullinen tulos ei sitä tee. Syynä lähinnä se, että kehittäjät ja tilaajat eivät itse niitä käytä. Kuvittelevat vain, että tämä voisi olla kiva toiminto
Meidän lukiossa on yksi opettaja, joka käyttää sitkeästi tussitaulua eikä esittele mitään powerpointteja. Vitsailee vielä, että pitäisi saada kunnon liitutaulu, kun tusseista ei päälle päin näe, toimivatko ne ja miten pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Lapsesi voi sanoa sille opettajalle, että "anteeksi, olen lähdössä sinne lääkäriin" ja sitten lähteä, oli se opettaja lukenut sen viestin tai ei. Kai se sun poikasi osaa puhua? Vai kuvittelitko, että poika lähtee kesken tunnin mitään sanomatta? Kuten sinäkin töissäsi, lähdet vaan sanomatta mitään, kesken päivän? Oi aikoja, oi tapoja!!
Niin lapsi voisi tunnin aluksi sanoa, että on lääkäri ja äiti on laittanut siitä wilma viestin.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen opettajia. Kaikki ovat kertoneet, että kaikenlaista viestitystä ja nettitiedotusta pitäisi seurata järkyttäviä määriä. Jos opettaja tunnollisesti naputtelee ja lukee sähköpostejaan, niin siihen menee helposti kaksi tuntia päivässä. Ja se aika ja energia tarvitaan opettajan mielestä ensisijaisesti opetustyöhön.
Siitäkin syystä opettajat lakkoilevat, että tietotekniikka on lisännyt opettajien työn määrää valtavasti, mutta se ei näy palkassa eikä muiden tehtävien vähenemisenä.
Tyttäreni on lukion ope, hän on usein sanonut, että on helpompaa lukiolaisten kanssa, kun he jo itse hoitavat asioitaan, ei tarvitse välikäsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on lukion ope, hän on usein sanonut, että on helpompaa lukiolaisten kanssa, kun he jo itse hoitavat asioitaan, ei tarvitse välikäsiä.
Lukiolaisten kanssa kotiväen suuntaan viestittely vähenee, mutta kaikkea muuta tulee vastaavasti lisää. Lukiolaiset ovat kuitenkin pääosin alaikäisiä, ja siksi huoltajia kuitenkin täytyy pitää ajan tasalla, ja jos hankaluuksia ilmenee, niin kotiin pitää tiedottaa.
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Minä uskon. Kävi melkein samalla tavalla ainakaan 90-luvulla, paitsi että silloin oli reissuvihko ja poikani oli ekalla tai tokalla (koska muistan sen opettajan). Poikani opettaja ei päästänyt lähtemään koulutusta kun koulupäivä päättyi kun joku kotitehtävä oli ollut tekemättä ja piti jäädä sitä tekemään luokkaan. Meillä oli kanssa joku tärkeä meno ja odotin autossa. Sitten juoksin sisälle ja siellä muutama teki laiskanläksyään ja poika tuhersi itkua kun ope ei päästänyt lähtemään vaikka poika oli sanonut että äiti odottaa ja on kiire. Nappasin pojan mukaan ja mentiin, sanoin opelle, että lapsi ehtii kotona tekemään sen läksyn mutta tämä asia ei odota.
Poika on nyt itse ope.
Vierailija kirjoitti:
Toinenkin puoli voi olla.
Työkaverini miniä on sairaanhoitaja, joka tekee todella raskasta työtä kuolemansairaiden osastolla. Eräänä päivänä kesken työpäivän kännyyn kilahti Wilma -viesti opettajalta koulusta, että "Olivian" lyilykynä oli teroittamatta.
Ymmärrän ärsytyksen.
Wilma on tarkoitettu yhteydenpitoon ja vähän turha se on jos toinen osapuoli ei sitä käytä.
Mä kysyisin opettajalta/rehtorilta, että miten jatkossa haluavat tämänkaltaiset viestit kun nyt ei mennyt putkeen.
Täältäkin saa tuhat eri toimintatapaa, mutta ne on aika turhia ohjeita.
Oleellista on se, miten koulu haluaa viestien kulkevan. Heillä ainakin pitäisi olla jotkut toimintamallit. Harvoin vain jakavat sitä tietoa eteenpäin ja olettavat, että kaikki tietää.
Mutta eri kouluissa voi olla eri tapoja tai sitten voi olla, ettei ole mitään tapoja vaikka pitäisi.