Kuka näitä nollatuntisopimustöitä oikein tekee? Yhtään sellaista en tunne vaikka KAIKILTA kysyin!
Siis millä aloilla näitä muka on? Onko vedätystä koko juttu?
Kommentit (45)
Et ole kysynyt KAIKILTA. esim minulta ei ole kukaan moista kysynyt.
Vierailija kirjoitti:
mua ei painosteta ylitöihin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nollatunti molempiin suuntiin kirjoitti:
Kun itse tein, niin työnantajan käsitys oli se että olen alati aina käytettävissä kun hän niin sanelee.
Totesin jossain vaiheessa kun alkoi ihmetellä että miksi en pääse silloin ja silloin, niin tokaisin että on niin matala palkka että mun kannattaa tulla pari kertaa viikossa, niin saan tuet päälle. Siten pärjään taloudellisesti.
Siitäkös raivostui, mutta tokaisin että nollatunti sopimus molempiin suuntiin.
Vedin myös nyrkillä ovenpieleen hyvin nopeasti merkiksi, ettei mulle puhuta tiukkaan sävyyn rankaisematta.
Peruin kostoksi seuraavan viikon työt ja tokaisin e ttä jos ei äänenlaatu parane, niin en pääse seuraavallakaan viikolla.
Oli akka aika hiljaista muhvia, hiljaista muhvia oli akka sen jäläkeen.
Mielenhäiriöinen oot... varmaan ihan hyvä kaikille, ettet enempiä siellä ollut.
Ai että työnantaja on ainoa joka saa korottaa ääntä ja huutaa vai?
Kerjätköön nenästään verta huonolla käytöksellään!
Hyvät käytöstavat ja keskustelukultuuri on ihan syystäkin olemassa ja sitä noudatettakoon, ettei tarvitse alkaa huutamaan takaisin ja iskemään puuta nyrkillä.
Nää paskahousut on tottuneet pelottelemaan nuoria opiskelijatyttöjä tai muuten vaan kilttejä ihmisiä.
Sitten kun äijä kajauttaa takas, niin ollaan tavarat perseessä ja soittamassa poliisille.
Kannattaa aina äänittää ne keskustelut ja varsinkin kun tiedätte että kohta se tulee urputtamaan.
Puhelimen nauhotus käyntiin todistusaineistoksi ja soittoa liittoon.
Mulle on tultu valittamaan kun oon pitänyt laillisen ruokatauon ja yleisesti taukoja.
Et ei kuulemma kerkeä. No kerkeehän, kun pitää ne tauot!
Ei siihen lähetä että töitten jälkeen aletaan tekemään myöskään mitään palkatta.
Sitten hajoaa liikeikkuna vahingossa työtapaturmana jos ei makseta puuttuvia työaikoja.
Se raha otetaan näyteikkunasta sitten niin.
Näistä voi ihan haastattelussa jo sopia että ikkuna voi hajota jos yritetään pitää ylitöissä palkatta. Rahat maksetaan jostain.
Miten saat rahaa ikkunan rikkomisesta?
Saan soviteltua päivärahaa. Saan lähes sanan kuin täysipäiväisesti olisin. Saan itse päättää milloin olen töissä. En halua täyspäiväistä työtä. Voimia ja aikaa jää elämiseen ja harrastuksiin nettotulot n.1500e kk.
Hyvin tulen toimeen. Vapaa-aika kompensoi huonoja tuloja. Rahaa jää säästöön n.300e kk.
Minulla on kaikki materiaali mitä tarvitsen.
No ei ne lakimiehen palkat nyt niin hyviä ole
https://www.lakimiesliitto.fi/edunvalvonta/palkkasuositukset/