Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äiti juo ja on öitä pois kotoa :/

Vierailija
12.04.2022 |

mun äitil on josku sellasia ”jaksoja”, millon ryyppää monta päivää putkee, nyt esimerkiksi 6. päivä menossa. kyseisiä jaksoja tulee joskus harvemmin ja voi kestää eripituisia aikoja. yleensä näitä tapahtuu kuitenkin kerran kuussa tai kahdessa, ja yleensä ryyppää ainakin 4 päivää putkeen. joskus sen miesystäväkin on meillä, ja silloin tappelee johonkin yöneljään saakka. jos sen miesystävä ei kuitenkaan oo meillä, se lähtee baariin tai jonnekkin muualle ilmottamatta. ennen se tuli aina joskus 2-4 välillä, mutta esimerkiksi nyt tämän viikon aikana on ollut kaikki ryyppypäivänsä/yönsä muualla kuin kotona, ja tullut seuraavana aamuna tai päivällä. sen juominen ahdistaa mua ja on vaikuttanu mun koulunkäyntiin ja kaverisuhteisiin. ryyppääminen on myös vaikuttanu sen töihin ja kouluun.

en oo kertonu täst silti kenellekkään, koska tiiän, että en asuis kotona sen jälkeen, koska lastensuojelun kanssa ollaan oltu tekemisissä ennenkin. toisaalta joskus vaikuttaa paremmalta asua muualla, mutta välitän mun äidistä kuitenkin sen verran. haluisin nyt jotain apuja ja neuvoja tähän, ehkä jonkun omia kokemuksia. en tiedä, oliko tää oikea paikka tulla kertomaan tästä tai tulenko saamaan yhtäkään asiallista vastausta, mutta yritetään kuitenkin.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama lapsena ja huostaanotettiin 5 vuodeksi :/

Vierailija
2/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene kouluterveydenhoitajalle ja kerro asia. On parempi, että pääset turvaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
4/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli sama lapsena ja huostaanotettiin 5 vuodeksi :/

Mutta siis nyt aikuisena olen kumminkin kiitollinen ett ä sain asua muualla kuin kotona jossa pidettiin kuumonkin huolta. vaikka vihasin sitä paikkaa ja vihaan edelleen mutta samaan aikaan ainakin äitini sai tarvitsemansa avun ja nyt siis ei ole juonut siitä asti tippaakaan. Minkä ikäinen oot btw ? Koska toi huostaanotto ois mun mielestä hyvä vaihtoehto, koska äitisi saisi apua alkoholismiin ja itse pääsisit pois sieltä siksi aikaa että hän saisi asiansa kuntoon

Vierailija
5/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se aina ole huonoin vaihtoehto asua muualla. Voit silti olla myös äitisi kanssa tekemisissä. Olet arvokas ihminen ja ansaitset turvallisuutta ja mahdollisuuden keskittyä koulunkäyntiin. Jos sinut huostaanotetaan, saat myöhemmin lastensuojelun jälkihuollon asiakkaana enemmän rahaa ja ohjausta kuin saisit muuten. Voimia ja kaikkea hyvää sinulle! ❤️

Vierailija
6/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko jutella koulun terveydenhoitajan kanssa? Tai sitten lastensuojelun. Sinun tehtävä ei ole murehtia äidin asioita vaan elää ilman turhaa huolta.

Vierailija
7/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinun on jollekin aikuiselle kerrottava, opettaja tai terveydenhoitaja tai sukulainen tms. Ei noinkaan voi jatkua. Rohkeasti vain!

Vierailija
8/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun perheessä oli ihan samaa. Nyt olen onneksi omillani.

Vierailija
9/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä äitisi kanssa keskustelu. Sano että pelkäät että siirtävät sinut muualle asumaan , etkä toivo sitä,Kerro että alat voimaan huonosti ja toivot, että äitisi hakee apua. Teidän molempien vuoksi!

Vierailija
10/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Tosi superikävä kuulla Sun äidin tavattoman sopimattomasta menosta. Ymmärrän niin täysin Sun vaikeat tunteet, että rakastat ja välität Sun äidistä, mutta tärkeintä on, että Sulla on turvapaikka ja ihana koti, jossa on lämmin ja välittävä aikuinen kypsä ihminen huolehtimassa Susta eikä rietastelemassa reissuillaan. Onko Sulla ketään superluotettavaa ja ihanaa aikuista lämmint ihmistä, jolle Sä voisit kertoa tästä ja pohtia vaihtoehtoja? Lähetän paljon voimia ja lämpöä ja halauksia Sulle <3!

Vierailija
11/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on jännää, että esimerkiksi terapiassa ei keskustella äidin elintavoista ja kemikaalikuormasta kovinkaan paljon. Ruokavalion osalta kyllä äidit saavat pitkän listan ruokia, joita tulee välttää, mutta äidin arjessa on muitakin asioita, jotka vaikuttavat lapsen vointiin ja terveyteen.

Minulla on taustani takia jo yllin kyllin tietoa asioista, joita vältän, mutta uskon että myös moni muu arvostaisi tietoa, jolla voi suojella tulevaa lastaan. Esimerkiksi Tanskassa terpiassa saa kuulema listan kosmetiikkatuotteista, joita tulisi välttää. Toivon tästäkin apua ap:n äidille.

Vierailija
12/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras vaihtoehto olisi varmaan kertoa asiasta jollekin. Asian puheeksi ottaminen saattaa pelottaa todella paljon, mutta parempi se vaihtoehto kuin että jollekin käy jotain pahaa.

Vierailija
13/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalalta kuulostaa. Tuossa jää niin iso pala lapsen mieltä heitteille. Suosittelen sinua hankkimaan viranomaisapua koska muuten paranemisesi on vaikeaa.

Vierailija
14/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun kirjoitit. Minkä ikäinen olet? Oma vanhempi on ymmärrettävästi sinulle tärkeä, vaikka hän kohtelisi sinua huonosti ja aiheuttaisi sulle turvattomuutta. Lapsi on viimeiseen asti vanhemmalleen lojaali, eikä yleensä halua pois kotoa. Sun äiti ei varmasti ole paha ihminen, mutta hänellä on sairaus nimeltä alkoholismi, mikä aiheuttaa sen, ettei hän kykene olemaan sinulle turvallinen aikuinen.

Olisiko sun mahdollista jutella kouluterveydenhoitajan kanssa? Ymmärrän, että tilanne on sulle vaikea ja pelottavakin, mutta toisaalta myös tuossa tilanteissa elämäsi ja hyvinvointisi vaarantuu. Pystytkö kertomaan kavereillesi, mitä sun kotona tapahtuu?

Vierailija
15/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet, ap? Onko sinulla sisaruksia, jotka ovat tässä samassa tilanteessa? Entä ketään sukulaista, jolle voisit kertoa tästä? Kaikilla lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen ja nuoruuteen, eikä kenenkään tarvitse esimerkiksi pelätä, milloin tulee taas uusi kausi ja mitähän silloin tapahtuu. Omaa kokemusta minulla ei ole, mutta uskon, että on monenlaisia vaihtoehtoja saada apua, sekä sinulle että äidillesi. Voit kertoa tilanteesta koulun terveydenhoitajalle, opettajallesikin, mutta on hyvä hakea apua, koska tilanne tuskin paremmaksi muuttuu näin vain.

Vierailija
16/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se aina ole huonoin vaihtoehto asua muualla. Voit silti olla myös äitisi kanssa tekemisissä. Olet arvokas ihminen ja ansaitset turvallisuutta ja mahdollisuuden keskittyä koulunkäyntiin. Jos sinut huostaanotetaan, saat myöhemmin lastensuojelun jälkihuollon asiakkaana enemmän rahaa ja ohjausta kuin saisit muuten. Voimia ja kaikkea hyvää sinulle! ❤️

Oi superkiitos sulle olet superihana ja välittävänlämmin lähimmäinen jollaisia täällä saisi olla enemmän! Muista että sinunkin täytyy tehdä parhaasi, toiseksi paras ei kelpaa. Sitten voit olla paras versio itsestäsi ja elämäsi on carpe diem! 

Ja muista että on kiva olla tärkeä, mutta on tärkeää olla kiva. Usko itseesi, niin pääset tavoitteeseesi! 

Vierailija
17/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteys sossuun ja vaikka tuon tänne kirjoitetun viestin lähettäminen sinne. Ap. ei kertonut kotikaupunkiaan, mutta kotikaupungin nettisivuilta löytyy kyllä myös sosiaalitoimen yhteystiedot. Tuo siis muotoa tyyliin Espoo.fi, Tampere.fi jne.

Vierailija
18/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 75-vuotias ja isäni joi sodasta palattuaan ja mut huostaanotettiin 5-vuotiaana. Äiti ei antanut ruokaa. Olimme sosiaaliviranomaisten mukaan aliravittuja ja rikkinäiset vaatteet ym. Myös likaisia.Meitä oli viisi lasta ja kaikki vietiin vanhemmilta.

Vierailija
19/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia Markukselle.

Vierailija
20/41 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUAAHAHAHA, TÄDIT MENI HETI HALPAAN :))))))

https://www.vauva.fi/keskustelu/3003762/aiti-juo-ja-oita-pois-kotoa

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi viisi