Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistäköhän tällainen veljeni vaimon käytös voisi johtua?

Vierailija
12.04.2022 |

Esimerkiksi jos vaikka mieheni, joka on myös veljeni kanssa ns. hyvää pataa keskenään kysyy lähdettäisiinkö kalaan, niin pian sinne ollaankin lähdössä koko veljen perheen voimin, eli tämän vaimo ja lapsikin on änkeämässä mukaan. Eikä siinä mitään jos vaikka se kalastus nyt olisikin sellainen että kaikkia kiinnostaisi (mitä epäilen) mutta tämä sama toistuu melkein missä tahansa.
Siis tuntuu että tuon veljen vaimon on pakko päästä matkaan, eikä miehet voi käytännössä tehdä mitään ilman tätä vaimoa TAI jos veljeni haluaisi tehdä jotain yhdessä heidän lapsensa kanssaan jonka setä on, vaikka viedä huvipuistoon tai leffaan, niin silloinkin veljen vaimo lähtee mukaan. Ymmärtäisi vielä jos lapsi olisi tosi pieni, mutta on jo kahdentoista.
Ja jopa silloinkin jos olemme heillä kylässä tai päin vastoin vaimo ei halua että veljeni jää mieheni ja minun kanssa valvomaan ilman että hänkin on mukana...miltä kuulostaa? Mielestäni on aika omituista.

Kommentit (85)

Vierailija
1/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tiiviiltä parisuhteelta.

Vierailija
2/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Tai jos tunnistat veljen vaimon käytöksessä itsesi, niin miksi toimit noin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kyllä erikoiselta. Oletko jutellut asiasta veljesi kanssa? Hän lienee ainoa, joka voi tilanteeseen vaikuttaa. Kuvaamissasi tilanteissa veli tekee valinnan ottaa koko perheen mukaan kalaan. 

Vierailija
4/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi vaimo on rakastunut mieheesi.

Vierailija
5/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun veli voi olla lapsensa setä? Sekalaista sakkia.

Vierailija
6/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa kyllä erikoiselta. Oletko jutellut asiasta veljesi kanssa? Hän lienee ainoa, joka voi tilanteeseen vaikuttaa. Kuvaamissasi tilanteissa veli tekee valinnan ottaa koko perheen mukaan kalaan. 

En ole kauheasti uskaltanut puuttua veljen parisuhdeasioihin, kun eiväthän ne oikeastaan ole minun asioitani ollenkaan. Aluksi ajattelin että tuo vaimon käytös menisi ohi alkuvuosien jälkeen, mutta ovat olleet yhdessä jo kauan eikä ole muuksi muuttunut tuolta osin.

-ap

Vierailija
7/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljesi vaimo on mustis, epäilee että veljesi pettää koska veljesi sormet haisevat sillille kalareissun jälkeen.

Vierailija
8/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
9/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kauheasti uskaltanut puuttua veljen parisuhdeasioihin, kun eiväthän ne oikeastaan ole minun asioitani ollenkaan. Aluksi ajattelin että tuo vaimon käytös menisi ohi alkuvuosien jälkeen, mutta ovat olleet yhdessä jo kauan eikä ole muuksi muuttunut tuolta osin.

-ap

No tarvitseeko sillä sitten vaivata päätään? Tuo on selvästi heidän tyyli, että tekevät melkeinpä kaiken yhdessä. Jos lapsikin jo 12, niin ilmeisen hyvin on mennyt, kun edelleen ovat yhdessä. 

Vierailija
10/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheisriippuvainen narsisti.

Vierailija
11/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa melko tavalliselta. Veljeni vaimo on juuri tuollainen. Tulin ulkomailta harvoin Suomeen ja olin pari päivää veljeni luona. Emme voineet veljen kanssa puhua koskaan kahden kesken, esim. muistella lapsuuttamme mummolassa ym., naureskella kepposille ja jutella entisistä kavereista. Veljen vaimo oli aina siinä, välillä haukotteli ja kyseli veljeltäni että mennäänkö jo maate. Epäilin, että oli mustasukkainen veljeni ja minun lapsuusmuistoille. Vanhempamme eivät myöskään tehneet koskaan mitään yksin, luultavasti kävivät veskissäkin yhdessä. Kammottavaa liimautumista. 

Vierailija
12/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten sun veli voi olla lapsensa setä? Sekalaista sakkia.

Joo, meniköhän minulla joku kohta sekaisin...hankala pitää ajatus kasassa kun on tutut ihmiset, jotka on muutettu veljeksi, mieheksi ja vaimoksi, mutta vaimo ei ole miehen vaimo vaan minä. Minulla ja miehelläni ei siis ole lasta, vaan veljelläni ja tämän vaimolla. Jonka kummeja olemme, eli mieheni on kummisetä.

-ap

Vierailija
13/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin vaimoille (onneksi ei kovin suurelle osalle) tuntuu olevan jotenkin ihan kamalaa, jos mies viettää aikaa oman sukunsa jäsenten kanssa ja etenkin ilman perhettä. Se aika kun on pois perheeltä, johon näiden vaimojen mielestä kuuluu se ydinperhe ja vaimon suku. Jotta mies ei siis itsekkyyttään tai ilkeän sukunsa vaatimuksesta tuhlaisi tärkeää perheaikaa vaikkapa lankomiehen kanssa kalassa, pitää toki perheen lähteä mukaan, jolloin kalareissun voi laskea lähes perheajaksi. Täysin eriasia sitten on, jos mies lähtee vaikkapa appiukkonsa kanssa kalaan, koska sehän on tärkeää laatuaikaa perheen kanssa ja vaimo voi sitten äitinsä kanssa sen aikaa jutella niitä nasiten juttuja tai nauttia ansaitusta vapaasta ajasta lasten kanssa puuhastellen. Omaan tuttavapiiriin mahtuu yksi tällainen vaimo, mutta olen kuullut muutamasta muustakin. En sitten tiedä, mistä tuo toimintamalli kumpuaa.

Vierailija
14/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa melko tavalliselta. Veljeni vaimo on juuri tuollainen. Tulin ulkomailta harvoin Suomeen ja olin pari päivää veljeni luona. Emme voineet veljen kanssa puhua koskaan kahden kesken, esim. muistella lapsuuttamme mummolassa ym., naureskella kepposille ja jutella entisistä kavereista. Veljen vaimo oli aina siinä, välillä haukotteli ja kyseli veljeltäni että mennäänkö jo maate. Epäilin, että oli mustasukkainen veljeni ja minun lapsuusmuistoille. Vanhempamme eivät myöskään tehneet koskaan mitään yksin, luultavasti kävivät veskissäkin yhdessä. Kammottavaa liimautumista. 

Kyllä, juuri tällaiset asiat ovat niitä joita kaipaisi että saisi hetken olla veljen kanssa kahdestaan ja puhua asioista ja toisaalta että mieheni ja velikin voisivat olla joskus ns. miesporukalla ja me naiset pärjättäis hetki ilman.

-ap

Vierailija
15/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä haluaisin ymmärtää mikä tuollaiseen käytökseen ajaa ihmistä?

Vierailija
16/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa että hän on yksinäinen ja ehkä masentunut, tarvitsee jatkuvaa toisen läheisen ihmisen läsnäoloa. Ei ole mielestäni väöärin että puolisot touhuaa keskenään , ehkä pieni huomautus olisi paikallaan, mutta luulen ettei tuo nainen halua olla hetkeäkään yksin, hänellä ei ehkä ole ihmissuhdetaitoja eikä omaa ystäväpiiriä joiden seurassa olla kun jää yksin. Ehkä pelkää että hänestä puhutaan pahaa jos hän poistuu paikalta.

Vierailija
17/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljesi vaimo on rakastunut mieheesi.

Tunnustan että olen aidosti miettinyt tätäkin joskus, että voisiko olla?...mutta olisi todella omituinen tapa ilmentää asiaa...tai ehkä enemmänkin häiriintynyttä ettei peittelisi sitä?? Mutta siinähän sitten olisi ihastuksissa molempiin mun "elämän miehiini"

-ap

Vierailija
18/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kummallisia odotuksia. Onko siis näin että emännän pitäisi omassa kodissaan siirtyä jonnekin syrjään että sisarukset saavat puhua kahden? Itse olen kuvitellut että sekä emäntä että isäntä viihdyttävät vierasta ja yhdessä keskustellaan asioista mitkä kaikkia kiinnostavat. Aika erikoinen ja junttimainenkin oletus, että yksi pitäisi sulkea seurueen ulkopuolelle.

Jos haluatte puhua kahden, miksi ette tapaa kahdestaan jossain? Onko se kielletty etukäteen? Epäilemättä.

Vierailija
19/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuulostaa että hän on yksinäinen ja ehkä masentunut, tarvitsee jatkuvaa toisen läheisen ihmisen läsnäoloa. Ei ole mielestäni väöärin että puolisot touhuaa keskenään , ehkä pieni huomautus olisi paikallaan, mutta luulen ettei tuo nainen halua olla hetkeäkään yksin, hänellä ei ehkä ole ihmissuhdetaitoja eikä omaa ystäväpiiriä joiden seurassa olla kun jää yksin. Ehkä pelkää että hänestä puhutaan pahaa jos hän poistuu paikalta.

En tiedä, kyllä hänellä on ainakin todella tiiviit välit omaan perheeseen ja sisaruksiin eli tuskin on ihan yksin ja vaikeaa uskoa että olisi masentunutkaan, vaikka eihän sitä koskaan tiedä. mutta Hän ei myöskään ole sosiaalisesti estynyt, ujo tai hiljainen.

-ap

Vierailija
20/85 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt oli kummallisia odotuksia. Onko siis näin että emännän pitäisi omassa kodissaan siirtyä jonnekin syrjään että sisarukset saavat puhua kahden? Itse olen kuvitellut että sekä emäntä että isäntä viihdyttävät vierasta ja yhdessä keskustellaan asioista mitkä kaikkia kiinnostavat. Aika erikoinen ja junttimainenkin oletus, että yksi pitäisi sulkea seurueen ulkopuolelle.

Jos haluatte puhua kahden, miksi ette tapaa kahdestaan jossain? Onko se kielletty etukäteen? Epäilemättä.

Ei, mutta jos emäntä sanoo olevansa väsynyt, niin yleensä silloin voi omassa kodissaan mennä nukkumaan ja jättää isännän valvomaan eikä käskyttää tätäkin nukkumaan koska itse tahtoo.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi