Kun mies herää vauvan kanssa ja ”antaa minun nukkua”…
Kun minä herään vauvan kanssa, että mies saa nukkua:
Vauva herää, otan hänet syliin ja hiippailen makarista pois ja teen aamutoimet niin, että kantelen vauvaa sitterissä mukaan vessaan/keittiöön. Vaihdan vaipan olkkarissa hoitolaukun tykötarpeiden avulla.
Vauva on tyytyväinen. Mies nukkuu.
Kun mies herää vauvan kanssa, että minä saan nukkua:
Vauva herää, mies menee heti ensin vessaan ja kahvinkeittoon, napsii vitamiinit. Sillä välin minun on jo pakko nousta vauvan kanssa vaihtamaan tälle vaippa, koska vauva tosiaan on jo herännyt täysin ja alkaisi itkemään.
Mies hakee vauvan ja huudattaa tätä sitterissä puuhaillessaan omiaan.
Kolinaa, vauvan hyssyttelyä ja miehen dramaattisia huokailuja kantautuu olkkarista. Miten voi olla, ettei 3kk ikäinen nyt katsokaan lastenohjelmia tyytyväisenä?!
Nousen lopulta kulbero otsassani ylös ja menen hakemaan aamukahvia. Istun vittuuntuneena keittiön pöydän ääressä ja yritän olla aloittamatta riitaa.
Mies: Mitä, et sä nyt nukukaan?! Mähän voisin sitten lähteä sinne salille!
🙄
Kommentit (88)
Vali vali ja huokaus. Sika vaihtoon.
Miehillä on erilaiset aivot. Ymmärrän että sinua ärsyttää. Osta korvatulpat ja totuttele niihin. Mies saattaa tehdä tuon muka vahingossa.
Tai sitten teet niin, että toimi aivan samoin kun mies, ja kun mies ärähtää, ihmettele asiaa ja sano että sinähän toimit samoin, miksi möykkäät? Toivottavasti mies ymmärtää yskän.
Selkokieliset ohjeet miehelle että pitää vauvan hiljaisena, ja korvatulpat.
Kuulostaa ihanalta mieheltä. Hän ei ainakaan oma-aloitteisesti pysty huomioimaan toisia, mutta ehkä jos juttelet hänelle, hän tajuaa. Tai sitten ei.
Oi voi, en jaksaisi hoitaa enää vauvaa tai taaperoa, mutta koittakaa te jaksaa kenellä sellainen on.
Hyvä yrityshän tuo jo on. Vaatii vähän vaan vielä sellaista hienovaraista ohjausta. Muista kehua jokaisesta asiasta, mikä meni oikein niin kuuntelee ohjeet hyvin ja muistaa sitten jatkossa.
Kantelet sitteriä huoneesta toiseen?
Outoa, kun sylissä olis kivempi olla.
Paha sanoo mitään, kun et osaa kommunikoida ja kertoa miehelles, mikä mättää.
Miehille ei kannata puhua.
Toisaalta miksi ihmeessä hyssytät sitä vauvaa, se on syntynyt perheeseen ja perheessä on muitakin. Tuollainen varpaillaaneläminen olisi ahdistavaa vai haluatko miehen kuvittelevan, että teillä ei ole vauvaa?
Minä olin palannut sairaalasta toisen lapsen kanssa, vanhempi 1,5 v. Mies oli jäänyt isyyslomalle.
Ruotsissa asuva miehen sukulainen pyysi miestä remonttiapuun talonsa kanssa.
Se siitä isyyslomasta!
Vierailija kirjoitti:
Minä olin palannut sairaalasta toisen lapsen kanssa, vanhempi 1,5 v. Mies oli jäänyt isyyslomalle.
Ruotsissa asuva miehen sukulainen pyysi miestä remonttiapuun talonsa kanssa.
Se siitä isyyslomasta!
Arvomaailma. Toisille puolison ja perheen hyvinvointi tulee ykkösenä, toisille ei.
Eli mies ei teekään asioita juuri haluamallasi tavalla. Jatä se sika ja hommaa kotiorja itsellesi.
No ihan sama meillä myös. Lisäksi mies antoi heränneen vauvan huutaa kun mies ei olisi jaksanut vielä nousta ja yritti vielä torkkua. Jouduin herättelemään miehen hoitamaan vauvaa ja siinähän itsekin sitten heräsin. Mies huokailee, kolistelee ja vauva huutaa kun mies puuhailee muuta. Eipä siinä sit enää kuluttanut kun alkoi vttuttaa niin paljon ja vaikea kuunnella kun vauva huutaa toisessa huoneessa. Nousin itse hoitamaan vauvaa. Mies oli, että jee, nyt kun säkin oot hereillä niin voisin mennä ottaa vielä pienet torkut...
En sit jaksanut, koska tuo miehen aamuheräily vauvan kanssa oli yhtä tyhjän kanssa ja alkoi vain suututtamaan. Heräsin itse vauvan kanssa aamuisin. Ei olisi kai pitänyt antaa periksi.
Sä jäät miehen hoitovuorolla vain sänkyyn kuuntelemaan mitä kaikkea se tekee väärin ja sitten marssit marttyyrina näyttämään kuinka vauvaa hoidetaan oikein. Miehelläs on raskas puoliso.
Vierailija kirjoitti:
Kantelet sitteriä huoneesta toiseen?
Outoa, kun sylissä olis kivempi olla.
Paha sanoo mitään, kun et osaa kommunikoida ja kertoa miehelles, mikä mättää.
Vessassa helpomi käydä kun vauva on sitterissä ja turvallisempaa hänelle, kun keitän kahvia.
Monille ilkeille kommentoijille:
Tätä aloitusta ei kannata ehkä ottaa turhan vakavasti, itsekin hymähtelen miehen ajattelemattomuudelle.
Ainakin hän yrittää!
Ps. En viitsi päsmäröidä ja neuvoa häntä joka asiassa, siksi kirjoitin tänne🙈
Huomaa että tämänkään ketjun neuvojilla ei ole kokemusta korvatulpista.
Tarjotaan joka ketjussa äänihaittoihin. Kokemuksella voin kertoa ei ne auta.
Vaimentavat ehkä hieman.
Ohis
Vierailija kirjoitti:
Miehillä on erilaiset aivot. Ymmärrän että sinua ärsyttää. Osta korvatulpat ja totuttele niihin. Mies saattaa tehdä tuon muka vahingossa.
Tai sitten teet niin, että toimi aivan samoin kun mies, ja kun mies ärähtää, ihmettele asiaa ja sano että sinähän toimit samoin, miksi möykkäät? Toivottavasti mies ymmärtää yskän.
Ei mies ärähdä, jos mä herätän hänet. Annan vaan hänen useimmiten nukkua aamulla, että jaksaa sit iltakiukut hoitaa. Koomista vaan on, kun ite joskus haluis aamulla nukkua, niin ei se vaan onnistu😄
Ap
Vierailija kirjoitti:
No ihan sama meillä myös. Lisäksi mies antoi heränneen vauvan huutaa kun mies ei olisi jaksanut vielä nousta ja yritti vielä torkkua. Jouduin herättelemään miehen hoitamaan vauvaa ja siinähän itsekin sitten heräsin. Mies huokailee, kolistelee ja vauva huutaa kun mies puuhailee muuta. Eipä siinä sit enää kuluttanut kun alkoi vttuttaa niin paljon ja vaikea kuunnella kun vauva huutaa toisessa huoneessa. Nousin itse hoitamaan vauvaa. Mies oli, että jee, nyt kun säkin oot hereillä niin voisin mennä ottaa vielä pienet torkut...
En sit jaksanut, koska tuo miehen aamuheräily vauvan kanssa oli yhtä tyhjän kanssa ja alkoi vain suututtamaan. Heräsin itse vauvan kanssa aamuisin. Ei olisi kai pitänyt antaa periksi.
Joo mikä hitto tuo on, että miehet yrittävät jatkaa uniaan, kun vauva täysin hereillä…? Olen tätä kysynytkin vastausta saamatta.
Oletan tässä perimmäisen syyn olevan sen, että he vaan odottavat äidin ottavan lapsen automaationa.
Yhtenä aamuna tuijotin miestäni, joka survoi tuttia täysin hereillä olevan vauvan kitaan ja yritti nukkua itse. Käänsin vaan selkäni dramaattisesti ja menin peiton alle.😄
Kyllä ne siitä nousivat aamupuuhiin, kun en uhrautunut.
Avaa Suu ja Puhuu Miehellesi. Selkeästi ja lyhyesti.
Vai niin. Mieslapsiprovo osa 6543337.