Kun mies herää vauvan kanssa ja ”antaa minun nukkua”…
Kun minä herään vauvan kanssa, että mies saa nukkua:
Vauva herää, otan hänet syliin ja hiippailen makarista pois ja teen aamutoimet niin, että kantelen vauvaa sitterissä mukaan vessaan/keittiöön. Vaihdan vaipan olkkarissa hoitolaukun tykötarpeiden avulla.
Vauva on tyytyväinen. Mies nukkuu.
Kun mies herää vauvan kanssa, että minä saan nukkua:
Vauva herää, mies menee heti ensin vessaan ja kahvinkeittoon, napsii vitamiinit. Sillä välin minun on jo pakko nousta vauvan kanssa vaihtamaan tälle vaippa, koska vauva tosiaan on jo herännyt täysin ja alkaisi itkemään.
Mies hakee vauvan ja huudattaa tätä sitterissä puuhaillessaan omiaan.
Kolinaa, vauvan hyssyttelyä ja miehen dramaattisia huokailuja kantautuu olkkarista. Miten voi olla, ettei 3kk ikäinen nyt katsokaan lastenohjelmia tyytyväisenä?!
Nousen lopulta kulbero otsassani ylös ja menen hakemaan aamukahvia. Istun vittuuntuneena keittiön pöydän ääressä ja yritän olla aloittamatta riitaa.
Mies: Mitä, et sä nyt nukukaan?! Mähän voisin sitten lähteä sinne salille!
🙄
Kommentit (88)
Minuakin ottaisi pannuun se, jos minä en saisi heräämisvuorollani herätä omaan tahtiini ja koko perheen pitäisi vielä heräämisen jälkeenkin kävellä munankuorilla ettei se nukkumaanjäänyt ala kiukuttelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mä kyllä ottaisin asian puheeksi koska sua ottaa pannuun.
Asia kannattaa käsitellä silloin kun jaksaa olla rauhassa eikä sitten kun kuppi menee nurin.
Kerro, ettet saa nukuttua kun lasta huudatetaan koko ajan.
Suosittelen kyllä molemmille aikasempaa nukkumaanmenoaikaa. Mahdollisimman sama rytmi vauvan kanssa.
Menen nukkumaan vauvan rytmin mukaan ja usein se riittääkin yöuneksi. Joskus vaan silti aamulla väsyttää 😇
Ihme miesmöykkääjiä täällä ketjussa, ja ilkeitä ihmisiä muutenkin?!
Oottekos heränneet väärällä jalalla vai ainako on noin aggressiivinen asenne?🧐
Ap
Vierailija kirjoitti:
Esikoisella oli erittäin hyvä uni rytmi. Aamulla tosin heräsi n. 5:30, mutta hyvä rytmi oli. Oli siitä pari-kolme tuntia hereillä ja nukkui taas.
Yhden ainoan kerran mies suostui aamuherätykseen kun olin hieman kipeä ja mennä vauvan kanssa. Ihmettelin, kun nousin ylös seitsemältä mies oli sitkeässä unessa sohvalla., sanoi että kyllä oli rankkaa. Hän oli laittanut vauvan vaunuihin ja sanoi että oli hirveä työ työnnellä vaunuja ympäri kaupunkia, että saa hänet nukkumaan.
Ei meinannut millään nukahtaa. Ai saakeli. Ei siis halunnut hetkeäkään olla hereillä vauvan kanssa. Siinä meni unirytmi pitkäksi aikaa.Nyt vuosien jälkeen kehuu, kuinka rankkaa oli vauva-aika. Hänkin kuudelta aamulla työnteli kerran vaunuja pitkät matkat, että vauva nukahtaisi. Vaimo halusi vaan nukkua ja hän raukka siellä kulki.
Mulla on sellainen yksisarvinen, joka jäi lapsen kanssa kotiin kun se oli 9-12kk. No, just se aika kun ois pitänyt opetella siirtymään yksiin päiväuniin. Ei siitä tullu mitään, kun mies halus kanssa koko ajan vaan laittaa lapsen nukkumaan. Siis, jos oli herätty klo 6 (äiti hoiti aamutoimet ennen töihin lähtöä), hän oli jo 8.30 maissa laittamassa sitä unille. Sitten nukutti vielä toisille pitkille unille iltapäivällä, eli aktiivista oloa vauvan kanssa tuli työpäiväni aikana noin neljä. Ja rankkaa kuulemma oli. Ja tietty sitten valitteli illalla, kun vauva ei nukahda riittävän ajoissa että saisi taas tehdä illalla omiaan... ja valutus, että herää aamulla liian aikaisin että ei saa nukkua. Vaik vaimo hoiti kuitenkin ne aikaiset aamut ennen töihin lähtöä kun oli niin rankkaa herätä niin aikaisin kun piti koko päivä sitten hoitaa lasta.
Kyllä se nyt naurattaa ja ehkä tästä saisi jotain tosi ikävää miehiä halveeraavaa standup-komediaa.
Ja ap ei saa suutaan auki, koska ei halua riidellä? Öö...onnea tuleville 20 vuodelle. Se on pitkä aika venyttää eroa ääliöstä.
Voitko mennä välillä hotelliin nukkumaan?
Tai menkää kaikki hotlaan, ja sä jäät nukkumaan ja mies saa mwnnä vaikka aamiaiselle/aamuiuinnille tms vauvan kanssa?
Tai sitten selkwä a2 paperi missä lukee ettp haluat klo xx saakka NUKKUA! ja että mues ottaa vauvan ja vie sen aamulenkille ja käy vaikka aamiaisella samalla.
Jumalavita mitä ihmishirviöitä täällä palstalla pyörii, selkeesti humoristinen aloitus ja kaikki elämäm kallut täällä nokkimassa ja ulisemassa, äitykät toisiaan ja miehet naisia.
Huh huh🙄
Vierailija kirjoitti:
Esikoisella oli erittäin hyvä uni rytmi. Aamulla tosin heräsi n. 5:30, mutta hyvä rytmi oli. Oli siitä pari-kolme tuntia hereillä ja nukkui taas.
Yhden ainoan kerran mies suostui aamuherätykseen kun olin hieman kipeä ja mennä vauvan kanssa. Ihmettelin, kun nousin ylös seitsemältä mies oli sitkeässä unessa sohvalla., sanoi että kyllä oli rankkaa. Hän oli laittanut vauvan vaunuihin ja sanoi että oli hirveä työ työnnellä vaunuja ympäri kaupunkia, että saa hänet nukkumaan.
Ei meinannut millään nukahtaa. Ai saakeli. Ei siis halunnut hetkeäkään olla hereillä vauvan kanssa. Siinä meni unirytmi pitkäksi aikaa.Nyt vuosien jälkeen kehuu, kuinka rankkaa oli vauva-aika. Hänkin kuudelta aamulla työnteli kerran vaunuja pitkät matkat, että vauva nukahtaisi. Vaimo halusi vaan nukkua ja hän raukka siellä kulki.
Oi saakeli, huh
Vierailija kirjoitti:
Jumalavita mitä ihmishirviöitä täällä palstalla pyörii, selkeesti humoristinen aloitus ja kaikki elämäm kallut täällä nokkimassa ja ulisemassa, äitykät toisiaan ja miehet naisia.
Huh huh🙄
Selitätkö mikä tässä aloituksessa oli hauskaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh🙄Selitätkö mikä tässä aloituksessa oli hauskaa?
No kyllä muakin naurattaa tuo, ainakaan ei herätä aggressioita niin kuin näemmä monella täällä.
Vierailija kirjoitti:
Ja ap ei saa suutaan auki, koska ei halua riidellä? Öö...onnea tuleville 20 vuodelle. Se on pitkä aika venyttää eroa ääliöstä.
Kyllä mä saan suun auki, mut sitä ei kannata avata siinä hetkessä, kun kiukku päällä itsellä😘
Ap
Miehen rooli vanhempana kasvaa, kun lapsi vanhenee. Äidit pärjäävät paremmin vauvojen kanssa. En ymmärrä tätä vöyhötystä naisilta, että kaikki vastuu ja tekemiset pitää jakaa jotenkin tasan. Ei se perheen talouteenkaan panostaminen mene tasan, jos lapsen äiti vanhempainvapaalla ja puoliso työelämässä. Katso sinne paitasi alle. Sinulla tuttipullot tulevat jo vartalon mukana. Mies ei saa tällaisia edes jälkiasennettuna. Tai saa, mutta ne ei toimi kuten alkuperäiset. On myös helpompaa äidin rauhoittaa vauva ihan jo omalla äidin tuoksulla. Vauva usein itkee äidin=”tissien” läheisyyttä. Mies ja nainen ovat erilaisia, vaikka akateeminen älymystö hälventää sukupuolten olemassaoloa ja keksii uusia. Lohduttaudu sillä, että miehesi joutuu tinkimään paljon vapaa-ajastaan lasten kasvaessa. Siitä se onni tulee, kun toinen joutuu sitten tekemään vähän enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh huh🙄Selitätkö mikä tässä aloituksessa oli hauskaa?
No kyllä muakin naurattaa tuo, ainakaan ei herätä aggressioita niin kuin näemmä monella täällä.
No mikä siinä naurattaa? Sekö, että mies ei ollenkaan huomioi puolisoaan, vai se, ettei mies tunnu edes välittävän lapsensa mukavuudesta (kun antaa sen huutaa)?
En kyllä oikein mitenkään saa tästä hauskaa.
Tästä ja muista vastaavista aloituksista tulee mieleen, onko itsekkyys miesten geneettinen ominaisuus vai valinta?
Korvatulpat. Et häiriinny ja mies saa selviytyä miten selviytyy.
Luultavasti hän meluaa tahallaan, että voi sitten olla silleen "Voiiiiii sä heräsitkin jo!"
Vierailija kirjoitti:
Tästä ja muista vastaavista aloituksista tulee mieleen, onko itsekkyys miesten geneettinen ominaisuus vai valinta?
On. Naiset on ihan tutkitusti empaattisempia.
Ja jälleen naisen tapa toimia on ainoa oikea tapa. Luuletko todella, ettei miehelläsi olisi jotakin huomautettavaa tavoistasi tehdä asioita?
Osa numero 367290. Yhyy mies ei tee niin kuinka minä haluan tai teen ja kuinka väärin se onkaan.
Vierailija kirjoitti:
No ihan sama meillä myös. Lisäksi mies antoi heränneen vauvan huutaa kun mies ei olisi jaksanut vielä nousta ja yritti vielä torkkua. Jouduin herättelemään miehen hoitamaan vauvaa ja siinähän itsekin sitten heräsin. Mies huokailee, kolistelee ja vauva huutaa kun mies puuhailee muuta. Eipä siinä sit enää kuluttanut kun alkoi vttuttaa niin paljon ja vaikea kuunnella kun vauva huutaa toisessa huoneessa. Nousin itse hoitamaan vauvaa. Mies oli, että jee, nyt kun säkin oot hereillä niin voisin mennä ottaa vielä pienet torkut...
En sit jaksanut, koska tuo miehen aamuheräily vauvan kanssa oli yhtä tyhjän kanssa ja alkoi vain suututtamaan. Heräsin itse vauvan kanssa aamuisin. Ei olisi kai pitänyt antaa periksi.
Meillä kanssa näin. Tosin mies ei huokaile ja kolistele, mutta minä herään korvatulpista huolimatta ensin vauvan huutoon ja joudun herättämään isän. Sitten isä jättää huutavan lapsen makkariin ja menee laittamaan pulloa alakertaan. Ei käy mielessä ottaa lasta mukaan samantien. Enkä minä sitten saa enää unta, joten sama herätä vain itse ja antaa miehen nukkua.
Aikuiselle miehelle pitäisi siis taas selittää että pientä vauvaa (eikä isompaakaan lasta) tahallaan odotuteta, itketetä ja ignoroida. Jos on juuri vessakäynti kesken niin sen voi hoitaa nopeasti loppuun mutta vauvan itkiessä siihen itkuun eli vauvan kommunikaatioon tulee reagoida heti. Miten siinä voisi nukkua edes äänieristetyssä huoneessa kun tietää että mies ei pidä vauvasta huolta? Antaa toisen vain itkeä ja puuhailee omiaan, traumatisoivaa sekä vauvalle että äidille.
On se niin hassun hauskaa kun aikuinen mies käyttäytyy typerästi, ehe ehe. Voi kuinka piristävä seksistinen kertomus, onhan ne pikkuherrat vähän tollasia eikö niin siskot! Tissihali!