Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun mies herää vauvan kanssa ja ”antaa minun nukkua”…

Vierailija
12.04.2022 |

Kun minä herään vauvan kanssa, että mies saa nukkua:
Vauva herää, otan hänet syliin ja hiippailen makarista pois ja teen aamutoimet niin, että kantelen vauvaa sitterissä mukaan vessaan/keittiöön. Vaihdan vaipan olkkarissa hoitolaukun tykötarpeiden avulla.
Vauva on tyytyväinen. Mies nukkuu.

Kun mies herää vauvan kanssa, että minä saan nukkua:
Vauva herää, mies menee heti ensin vessaan ja kahvinkeittoon, napsii vitamiinit. Sillä välin minun on jo pakko nousta vauvan kanssa vaihtamaan tälle vaippa, koska vauva tosiaan on jo herännyt täysin ja alkaisi itkemään.
Mies hakee vauvan ja huudattaa tätä sitterissä puuhaillessaan omiaan.
Kolinaa, vauvan hyssyttelyä ja miehen dramaattisia huokailuja kantautuu olkkarista. Miten voi olla, ettei 3kk ikäinen nyt katsokaan lastenohjelmia tyytyväisenä?!
Nousen lopulta kulbero otsassani ylös ja menen hakemaan aamukahvia. Istun vittuuntuneena keittiön pöydän ääressä ja yritän olla aloittamatta riitaa.
Mies: Mitä, et sä nyt nukukaan?! Mähän voisin sitten lähteä sinne salille!
🙄

Kommentit (88)

Vierailija
81/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Istun vittuuntuneena keittiön pöydän ääressä ja yritän olla aloittamatta riitaa. "

Hyvä, ettet yritä neuvotella vihaisena.

Joskus täytyy selittää ja näyttää malliesimerkkiä, miten itse menettelet.

Pelkkä sanallinen kun ei aina yllä viimeiseen korvaan asti.

Vauva kiittää.

Vierailija
82/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi apua millaisia miehiä! Onneksi on toisenlaisiakin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olin palannut sairaalasta toisen lapsen kanssa, vanhempi 1,5 v. Mies oli jäänyt isyyslomalle.

Ruotsissa asuva miehen sukulainen pyysi miestä remonttiapuun talonsa kanssa.

Se siitä isyyslomasta!

Olivat varmaan sopineet sun selän takana tämän jo etukäteen. Miehille isyysloma on lomaa perheestä ja töistä. Miehet on syntyjään narsisteja, vaikea opettaa siitä roolista pois. Poikalapsen äitinä sanon.

Vierailija
84/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan sama meillä myös. Lisäksi mies antoi heränneen vauvan huutaa kun mies ei olisi jaksanut vielä nousta ja yritti vielä torkkua. Jouduin herättelemään miehen hoitamaan vauvaa ja siinähän itsekin sitten heräsin. Mies huokailee, kolistelee ja vauva huutaa kun mies puuhailee muuta. Eipä siinä sit enää kuluttanut kun alkoi vttuttaa niin paljon ja vaikea kuunnella kun vauva huutaa toisessa huoneessa. Nousin itse hoitamaan vauvaa. Mies oli, että jee, nyt kun säkin oot hereillä niin voisin mennä ottaa vielä pienet torkut...

En sit jaksanut, koska tuo miehen aamuheräily vauvan kanssa oli yhtä tyhjän kanssa ja alkoi vain suututtamaan. Heräsin itse vauvan kanssa aamuisin. Ei olisi kai pitänyt antaa periksi.

Miehestä nyt vaan on hankala tehdä äitiä!

Mutta miehen pitäisi kasvaa aikuiseksi ja vanhemmaksi, ei äidiksi.

Vierailija
85/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus, ap, onko minun miehelläni salalapsi sinun kanssasi?

Sitten kun se lapsi on isompi, tuohon komboon tulee mukaan että oven takaa kuuluu näiden keskustelu, esim. kipeän lapsen kanssa valvotun yön jälkeen:

"isä, isä, pissahätä! isäää, pissahätä! Isä multa tulee pissa!"

".. joojoo kohta ..."

"yhyy isä, housut on märät :("

"huohhh"

"isä, minulla on nälkä. Isä, saanko aamupalaa? Isä, minä otan keksiä. Isä, minä otan tuolin ja otan keksiä. Katso isä, minä kiipeän, minä otan itse keksiä. KRÄSH PUM BANG ÄÄÄÄÄÄÄÄ YHYYYYYYYYY!!!!"

"no miksi kiipesit"

"haluan äidin luo! ÄÄÄÄÄÄÄ :( Äidin luokse äidin luokse!!!"

"no äiti nukkuu, nyt ei ole äitiä"

"yhyyyyy äitiiiiiiiiiiiii"

"..."

Viimeistään tässä vaiheessa pitää tulla sinne ottamaan lapsi syliin, mies nostaa kyllästyneen näkösenä päänsä puhelimeltaan ja lausuu: "mä voin varmaan nyt lähteä sitten töihin jos et meinaa nukkua enää?"

Vierailija
86/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile seuraavan kerran toimia samalla tavalla kuin miehesi ja katso kuinka hyvin häntä nukuttaa tuon "rumban" jälkeen. 

Vierailija
87/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olin palannut sairaalasta toisen lapsen kanssa, vanhempi 1,5 v. Mies oli jäänyt isyyslomalle.

Se siitä isyyslomasta!

Arvomaailma. Toisille puolison ja perheen hyvinvointi tulee ykkösenä, toisille ei.

Tämä. Syntymä on kuolemantuomio. Vain itsekäs ihminen tekee tietoista elämää kärsimään.

Vierailija
88/88 |
12.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se siitä isyyslomasta!

Olivat varmaan sopineet sun selän takana tämän jo etukäteen. Miehille isyysloma on lomaa perheestä ja töistä. Miehet on syntyjään narsisteja, vaikea opettaa siitä roolista pois. Poikalapsen äitinä sanon.

Kasvatuksella ja kotoa saaduilla malleilla lienee osuutensa. Mulla on empaattinen, parisuhde- ja perhekeskeinen mies, hyvä puoliso ja isäpuoli jo aikuiselle (tyttö)lapselle. Hän on kasvanut leskiäidin ja siskojen kanssa, ja kipuili nuorempana isän mallin puuttumista. Toisaalta vaimonsa sai omasta kodistaan isän mallin, jota ei kenellekään toivoisi. Kesti aikansa oppia luottamaan miehiin, ja ensimmäisen puolisonkin valitsin niillä eväillä aivan väärin.

Tässä 40+ -ikäluokassa on vielä tosi voimakas maaseutu/kaupunki -ja pohjoinen/etelä -asetelma, roolit ja odotukset eivät tosiaan aina ole kohdanneet. Seuraavat toistavat helposti edellisten virheitä sen sijaan, että tekisivät kokonaan uusia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi