Mä niin inhoan näitä 10-18 työvuoroja. Miten oppisin pitämää niistä?
Työvuoroistani suurin osa on klo 10-18. Miten osaisin/oppisin suhtautumaan niihin positiivisesti? Inhoan sitä kun koko päivä menee töissä. Aikaa ei juuri jää mihinkään pakollisten kotitöiden yms lisäksi. Työpaikan vaihtokaan ei oikein ole vaihtoehto kun täällä ei pahemmim ole valinnan varaa. Pitäisi ainakin lähteä koulun penkille, hoitoala sellainen missä voisi täällä työllistyä, mutta se koulutus puuttuu. Olen niin kyllästynyt/ väsynyt tähän. Mitä te toiset ko vuoroa tekevat pidätte työajasta? Tiedän että pitäisi olla kiitollinen että on työpaikka (olenkin), mutta silti..
Kommentit (418)
Tuohan todella hyvä vuoro. Ei tarvitse herätä sian pieremän aikaan silmät ristissä ja myöskin ilta jää vapaaksi.
Itse teen ainaista iltavuoroa klo 14-22 ja en vaihtaisi mihinkään. En edes menisi työpaikkaan, jossa työt alkaisivat esim aamulla kuudelta tai seitsemältä. Elämä olisi ihan pilalla, kun olisi koko ajan väsynyt. Väsyttäisi mennä töihin ja myös töiden jälkeen olisi väsynyt ja ilta menisi nukkuessa. Koettu on, ja ei koskaan enää.
Vierailija kirjoitti:
Tuohan todella hyvä vuoro. Ei tarvitse herätä sian pieremän aikaan silmät ristissä ja myöskin ilta jää vapaaksi.
No sitten vaan kaupan alalle töihin, niin pääset "nauttimaan" noista vuoroista. ☺️☺️☺️
Vierailija kirjoitti:
Minustakin tuo on kaikkien kinkkisin työvuoro.
Sekä aamu että ilta menee tavallaan työhön. Oma työmatkani kestää tunnin.
Lähden aamulla töihin klo 9 ja palaan illalla kotiin klo 19.
No onhan siinä vielä iltaa jäljellä muutama tunti, mutta kyllä rajoittaa harrastuksia. Eikä työpäivän päälle enää oikein jaksa minnekään aina lähteä, edes lenkille.
Aivan. Eivät kaikki asu työpaikan vieressä, vaan pitää ne matkatkin laskea mukaan. Helposti menee tunti yhteen suuntaan. Jos on joka päivä kotoa pois klo 9-19, jää omaa aikaa todella vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten vaan kaupan alalle töihin, niin pääset "nauttimaan" noista vuoroista. ☺️☺️☺️
Olen ollut ja en mene enää, mutta syy ei ollut mitkään 10-18 vuorot, vaan epäsäännölliset vapaat ja viikonloppu sekä ainaiset juhlapyhätyöt. Suurin osa viikonlopusta meni töissä ja samoin juhannukset, joulut,vaput sun muutkin. Varsinkin sen jälkeen kun kaupat rupesivat olemaan laajemmin auki ja vieläpä joka vuoden päivä.
No onhan siinä vielä iltaa jäljellä muutama tunti, mutta kyllä rajoittaa harrastuksia. Eikä työpäivän päälle enää oikein jaksa minnekään aina lähteä, edes lenkille.[/quote]
Aivan. Eivät kaikki asu työpaikan vieressä, vaan pitää ne matkatkin laskea mukaan. Helposti menee tunti yhteen suuntaan. Jos on joka päivä kotoa pois klo 9-19, jää omaa aikaa todella vähän.[/quote]
Yhtä paljon kuitenkin kuin kaikille muillekin 8 tunnin työpäivää tekeville.
Vierailija kirjoitti:
Minulla työaika myös klo 10-18. Käyn aamulla juoksemassa ja hoidan kotityöt, kaupassa käynnit, ruuanlaitot, pyykinpesun tai mitä nyt tarvitsekaan tehdä. Ilta jää sitten vapaaksi.
Mulla oli sama, kun tein tuota vuoroa, että aamulla ruuanlaittoa, kaupassa käynti ym. Onneksi työmatka oli lyhyt. Aamut kyllä helposti menee siihen kellon vahtaamiseen, varsinkin jos liikkuu julkisilla.
Tuo ei kyllä enää onnistuisi samalla tavalla nyt kun on kouluikäiset lapset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan siinä vielä iltaa jäljellä muutama tunti, mutta kyllä rajoittaa harrastuksia. Eikä työpäivän päälle enää oikein jaksa minnekään aina lähteä, edes lenkille.
Aivan. Eivät kaikki asu työpaikan vieressä, vaan pitää ne matkatkin laskea mukaan. Helposti menee tunti yhteen suuntaan. Jos on joka päivä kotoa pois klo 9-19, jää omaa aikaa todella vähän.
Mutta vähemmän yhteistä aikaa esim. perheen kanssa, tai joukkuetreeneihin/ryhmäliikuntaan, jne. Eikä ne aamut ole samanlaista vapaata kuin illat, kun "kohta pitää kuitenkin lähteä". Vapaa-aika pirstaloituu, eikä se silloin tunnu yhtä pitkältä tai palauta työstä samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut ja en mene enää, mutta syy ei ollut mitkään 10-18 vuorot, vaan epäsäännölliset vapaat ja viikonloppu sekä ainaiset juhlapyhätyöt. Suurin osa viikonlopusta meni töissä ja samoin juhannukset, joulut,vaput sun muutkin. Varsinkin sen jälkeen kun kaupat rupesivat olemaan laajemmin auki ja vieläpä joka vuoden päivä.
Niin minäkin olin vuosikausia ja kaikki nuo luettelemasi asiat painoi, lisäksi umpisurkea palkka lisistä huolimatta, mutta kyllä tuo 10-18 vuoro oli silti se paskin osuus. T. Perheellinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta vähemmän yhteistä aikaa esim. perheen kanssa, tai joukkuetreeneihin/ryhmäliikuntaan, jne. Eikä ne aamut ole samanlaista vapaata kuin illat, kun "kohta pitää kuitenkin lähteä". Vapaa-aika pirstaloituu, eikä se silloin tunnu yhtä pitkältä tai palauta työstä samoin.
Aamu-uniselle tuo rytmi sopii. Kun meillä oli aamuliukuma puoli kymmeneen, menin usein töihin puoli kymmeneksi. Iltaisin olin sitten kotona vähän ennen seitsemää.
No on aika tyhmä työaika. Hirveesti joutoaikaa käytettävänä. 6-18 on paljon helpompi noin muun elämän kannalta, ei tartte säätää joutavia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo on kyllä aika kurja vuoro. Hyvä puoli tuossa tietysti on, että voit venyttää iltaa vähän pidemmälle, eikä ole niin kiire nukkumaan, kun ei tarvitse aamulla kukonlaulun aikaan herätä.
Mitä kurjaa tuossa on verrattuna 14-22, 7-15 tai 13-24 vuoroihin?
Tai työaika 6-14.30?
Itellä 12-22. Ei tääkään sen parempi.
Se on sitte oma valinta jos pistää työn elämän ja kuoleman edelle. Pomolle voi kertoa tämmöisestä saattohoitotilanteesta ja sanoo että goodbye mä lähen nyt koska syitä. Etkä saisi potkuja, koska siihen on hyvä syy ja potkujen antaminen vaatii hyvän syyn. Ja tommosessa tilanteessa, ketä kiinnostaa vaikka saiski. Ite jo sanoitki että ihan paskat työajat
Mä olin vuoden töissä hotellussa jossa työaika oli 9-17, 45min meni matkoihin. Tunsin olevani häkissä, ahdistavaa. Nyt on aamua ja iltaa, parasta on aamuvuorot 7-14:30.
Minäkään en pidätuosta vuorosta. Eniten se ärsyttää kaamosaikana kun on pimeää Nyt kevään tullen helpottaa. Hyvin valoisaa on vielä kun kotia pääsee vaikka ilta tavalaan loppuu lyhyeen
Miksi joku joutuu aina menemään välivuoroon? Meillä on yleensä aamua viikko ja iltaa viikko. Sinne väliin saattaa tulla joskus yksi välivuoro. Se ei sitten enää niin haittaa, jos viidestä tai kuudesta päivästä yksi on välivuoro. Olisiko sulla mahdollista keskustella vuoroista töissä? Vai mitä töitä teet? Ei kai aina voi joku joutua noihin vuoroihin ja muut tekee paremmat vuorot.
Vierailija kirjoitti:
10 - 18 on hyvä työaika. Ei mitään valittamista.
Toisille se sopii tosi hyvin, toisille se ei sovi yhtään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuo on kyllä aika kurja vuoro. Hyvä puoli tuossa tietysti on, että voit venyttää iltaa vähän pidemmälle, eikä ole niin kiire nukkumaan, kun ei tarvitse aamulla kukonlaulun aikaan herätä.
Mitä kurjaa tuossa on verrattuna 14-22, 7-15 tai 13-24 vuoroihin?
Tai työaika 6-14.30?
Aamu kuudeksi töihin, eli joutuu heräilee ennen kukon laulua.
Oudon paljon lapsettomia kommemtoissa vauvalehden palstalla. 10-18 oli minunkin inohkkivuoro, kun lasten kanssa piti herätä jo klo 7. Joka toinen pv oli 10-18 ja joka toinen 7-15. Vuosikaudet. Nyt kelpais kyllä nekin vuorot, jos vaan vielä kykenis töihin. Ei tää kotona kökkiminen liikuntarajoitteisena hääviä ole. Arvostakaa ihmiset terveyttänne.