Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä niin inhoan näitä 10-18 työvuoroja. Miten oppisin pitämää niistä?

Vierailija
11.04.2022 |

Työvuoroistani suurin osa on klo 10-18. Miten osaisin/oppisin suhtautumaan niihin positiivisesti? Inhoan sitä kun koko päivä menee töissä. Aikaa ei juuri jää mihinkään pakollisten kotitöiden yms lisäksi. Työpaikan vaihtokaan ei oikein ole vaihtoehto kun täällä ei pahemmim ole valinnan varaa. Pitäisi ainakin lähteä koulun penkille, hoitoala sellainen missä voisi täällä työllistyä, mutta se koulutus puuttuu. Olen niin kyllästynyt/ väsynyt tähän. Mitä te toiset ko vuoroa tekevat pidätte työajasta? Tiedän että pitäisi olla kiitollinen että on työpaikka (olenkin), mutta silti..

Kommentit (418)

Vierailija
301/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on mennä nukkumaan puolen yön jälkeen?

Esimerkiksi se, että ihmisten unen tarve on erilainen, sekä rytmi.

Vierailija
302/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

olen tehnyt sitä normaalia 7-16 työaikaa nyt 36 vuotta samassa työpaikassa.tämä on oikeaa työtä mitä ei voi tehdä etänä.hyvin jaksaa eikä tarvitse edes herätyskelloa aamuisin.

olisi mukavaa vaihtelua vaikka vuodeksi saada aloittajan työajat.

Kova,itse pisin työpaikka ollut 2.5 vuotta,kyllästyn helposti kun huomaan että en pysty enää kehittymään ja sen jälkeen työmotivaatio on matala joten etsin uuden työpaikan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä olisi sulle sopiva työvuoro? Tuttavan työvuoro on klo 14-23 ja toisen klo 22-05.30. Repikää niistä.

Vierailija
304/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä olisi sulle sopiva työvuoro? Tuttavan työvuoro on klo 14-23 ja toisen klo 22-05.30. Repikää niistä.

On meilläkin iltavuoro 14-22, kuten myös yövuorot, ja ne kaikki ovat tuhat kertaa mukavampia kuin 10-18 tai 11-19.

Vierailija
305/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeks mitä ap valittaa? Kahdeksan tuntia töissä ja muka aikaa ei jää mihinkään?

Ihan vinkiksi että kaikilla ihmisillä on vuorokaudessa 24 tuntia.

Vai onko ap sellainen tantta joka menee kymmeneltä viimeistään nukkumaan :))

Mun äidilläni oli todella paljon noita 10-18 vuoroja postissa. Kun useat vapaa-aikaan liittyvät menot, yhteiset kokoontumiset tai muut viikoittaiset harrastuksen pakkaavat alkamaan klo 18.00 niin ei sellaisiin oikein ole mahdollisuutta. Aamulla menee aamutoimiin ja ehkä sitä kerkiää käymään kaupassa ennen työvuoron alkamista. Ja illalla sitten iltatoimet ja valmistautuminen (esim. puhtaittein vaatteiden varaaminen uuteen työpäivään, jos työpaikalla on käytössä tietyt työpaikan osoittamat vaatteet.)

Ymmärrän että tuo vuoro on kurja. Jos pääsisi klo 16 tai edes 17 voisi joskus harrastaa jotain säännöllistä.

306/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-18 on mainio tyäaika. Aamulla saa nukkua ja on vielä illalla monta tuntia vapaa-aikaa. Myös esim. 11-19 tai 12-20 on jees.

Vierailija
307/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana työaika. Mulla on melkeen aina 7-15:30. Herätys on 5:30 ja töissä pää on väsyneessä aivosumussa about 10-11 asti. Iltapäivän olen tehokkaimmillani töissä ja kotiin tullessa n. 16-16:30 aikaan ihan poikki. En saa mitään aikaseks ja luuhaan jossain vauvafoorumilla tunteja ja syön mitä sattuu. Illalla olo alkaa jostain syystä taas virkistyä enkä osaa mennä ajoissa nukkumaan. Kärsin varmastikkin kroonisesta univajeesta. Uuden työn etsiminen on ollut vuosia mielessä, mutta ei minulla ole energiaa hypätä siihen nykypäivän rekrytointi hullunmyllyyn. Olispa 10-18 työaika.

Vierailija
308/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iltavirkku ja vihaan aamuja, jolloin pitää herätä töihin n. klo 5. Illalla ei nukuta edes klo 22, vituttaa mennä sänkyyn, ei väsytä ja uni ei tule joskus jopa kahteen tuntiin. Heräilen pitkin yötä ja usein on suorastaan sairas olo valvomisesta. Iltapäivällä olisi aikaa tehdä jotain, mutta ei jaksa. Parissa päivässä aamuvuoroihin tottuu jotenkin. Kyllä tämä yhteiskunta pyörii paljon aamuvirkkujen ehdoilla ja he olettavat, että kaikki ovat samanlaisia. Onneksi olen saanut toivomuksestani tehdä iltavuoroja paljon, usein klo 13.30-21.30.

Vierailija
309/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sama vuoro, kun olin vaatelliikkessä töissä. Pomo aloitti työt klo 08-08.30 ja minulla alkoi aina klo 10. Sitten meillä oli vielä yksi vakkarityöntekijä, jolla saattoi olla klo 12-18 tai klo 09-18 tai oikeastaan mitä tahansa aikaa klo 9-18 välillä. Hän siis teki vapaapäivän sijaisuuksia ja välillä oli ylimääräisenä. Pyysin lauantaivuoroja, mutta niitä sai harvoin. Niissä oli se hyvä puoli, että liike meni kiinni klo 15, niin oli illalla reilusti vapaata. Sitä paitsi se ärsytti, että välillä asiakkaat maleksi katselemassa vaatteita vielä klo 18, kun minun olisi pitänyt päästä kotiin. Hyvin usein lähtemään pääsi vasta klo 18.10. Ei vaatekaupassa tietysti kauan mene katsoa kassaa läpi ja ottaa myyntilukema ulos, kun yleensä asiakkaat maksaa kortilla. Ärsyttää se silti, että omalla ajalla joutuu jäämään sinne, kun kotona odottaa kouluikäiset lapset (jos eivät ole harrastuksissa).

Vierailija
310/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syvältä tuommoinen välivuoro.Olen iltavirkku,mut mielummin menen aamuvuoroon,kuin välivuoroon.

Vierailija
311/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena sinkkuna kaikki kävi. Omien lasten ollessa pieniä päiväkodin aukioloajat olivat tärkeitä. Pikkukoulaisia ei enää tarvinnut hakea ip-hoidosta klo 17 mennessä. Lasten kasvaessa voisi taas tehdä vaihtelevampaakin työaikaa. Paras on kuitenkin joustava, noin klo 8-16. Harrastusmahdollisuudet ovat parhaat ja eniten yhteistä aikaa lasten kanssa.

Vierailija
312/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ryhtykää freelancereiksi kuten minä. Saa valita itse työajat.

Vierailija
313/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan 7-15 vuoroja.herättävä "yöllä"ja kun töistä pääsee on niin väsynyt että mentävä nukkumaan 3x tunniksi ja klo 21 yöpuulle että jaksaa herätä taas kesken unien.elämässä ei järkeä

Vierailija
314/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aivan järkyttävä työvuoro. Koko päivä töissä ja aamulla ei ehdi tehdä mitään oikein kotona ja illalla kotiin ehtiessä kello on jo taas paljon. Minulla oli tuota työaikaa vuoden alusta ja vaihdoin toiseen työpisteeseen koska on mahdollisuus ja työntekijöistä pulaa. Entiseen työyhteisöön jäädessäni olisin koko kesänkin tehnyt kyseistä työaikamuotoa eikä napostellut yhtään. Lisäksi pelkkää arkivuoroa eli pieni palkkakin. Nyt vuorotyö ja lisät sen ansiosta.

Vierailija
315/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä ongelma on mennä nukkumaan puolen yön jälkeen?

Esimerkiksi se, että ihmisten unen tarve on erilainen, sekä rytmi.

Aamuvirkut aina muistavat muistuttaa, kuinka jokainen sopeutuu kyllä uuteen rytmiin. Menet vain myöhemmin nukkumaan!

Vierailija
316/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tuossa vuorossa yleensä vain nukuin myöhempään, tai sitten heräsin sen verran aiemmin että ehdin pestä koneellisen pyykkiä. Ihan saman verran vuorokaudessa on aikaa, oli työaika mikä tahansa. En ymmärrä valitusta.

Vierailija
317/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tuossa vuorossa yleensä vain nukuin myöhempään, tai sitten heräsin sen verran aiemmin että ehdin pestä koneellisen pyykkiä. Ihan saman verran vuorokaudessa on aikaa, oli työaika mikä tahansa. En ymmärrä valitusta.

Totta mutta kun työpäivä loppuu kello 14.30 niin ehtii olla lasten kanssa paljon enemmän. Aamulla puoliso on se joka heidät aina vie päiväkotiin joka tapauksessa. Jos molemmilla loppuisi työpäivä vasta klo 18 tietämillä niin tenavat menisivätkin kohta jo nukkumaan kun pääsisimme kotiin.

Vierailija
318/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskin vuoro missään on 6-14. Yöllä ehtii nukkua 4-5h kun herättävä 4-4.30. Työmatkoihin bussilla tunti koska tuohon aikaan ei mitkään ruuhkavuorot edes kulje. Puoliunessa ja horroksessa klo 10-11 asti jolloin kroppa alkaa herätä. Kotona klo 15 eikä vapaa-aikaa edes voi hyödyntää kun on niin loppu raskasta työstä että jaksaa vain maata sohvalla. Päivä on mennyt hyvin jos ei nukahda 3 tunnin päikkäreille.

Vierailija
319/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäpäivänä lähden todellakin mielummin töistä klo 14 ja suunnistan vaikkapa rannalle. Viiltäisin ranteeni auki jos töissä pitäisi olla 18 asti eli iltapäivän kaikki parhaat tunnit menisivät siellä. Tunteja on toki vuorokaudessa yhtä paljon mutta ei laatuarvoltaan ainakaan itselleni samoja arvoltaan.

Vierailija
320/418 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käy vaikka tehokkaalla lenkillä aamusta tai tee hiit-treeni. Illalla voit tehdä vaikka lyhyen joogaharjoituksen ja syödä herkullisen päivällisen.

Tänä toki sopii vaan, jos pidät liikunnasta :D

Tai vaihtoehtoisesti aamulla käy kahvilassa kävellen ja illalla mene kirjastoon. Luksusta päivään

Mitä luksusta kirjastossa on? Jopa Helsingissä muuten monet kirjastot sulkevat ovensa klo 18, muutama on auki klo 20 asti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän