Tapailemallani miehellä ei ole yhtään sarkasmin tajua, ottaa kaiken kirjaimellisesti ja suutahtaa "valehtelusta" esim. sanoin vitsillä keränneeni viime vuonna ainakin 500 litraa mustikoita yhtenä päivänä
Meni ihan vakavaksi ja alkoi inttää, miten muka sain niin paljon pyörän kyydissä kulkemaan, miksi valehtelen. Päivittelin kerran, kuinka serkkuni on idiootti kun oli lähtenyt humalassa auton rattiin. Sanoin, että serkulla ei nykyään ole aivoja enää ollenkaan. "Älä jauha pas kaa, ei kukaan voi elää ilman aivoja" Samalla serkulla on myös aina pakottava tarve kertoa milloin menee tarpeilleen. Kerran lohkaisin "No kiitos, en olis voinut elää ilman tuota tietoa" Myöhemmin alkoi vängätä siitä, miksi se tieto oli ollut minulle niin tärkeä.
Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies.
Kommentit (624)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä?
Nimenomaan. Kuulostaa aika typerältä edes väittää tollasta. Tulee olo, et pitää toista ihan idioottina.
Miten niin väittää? Kysehän on ilmiselvästi vitsistä, ja jos ei absurdia huumoria tai sarkasmia ymmärrä, se on tosikon kuulijan ongelma.
Kuuliainen tosikkosopulilaumakansa. Onneksi on fiksut ministerit.
Vierailija kirjoitti:
Oletteko "sarkasmia" viljelevät katsoneet esim. Wikipediasta sarkasmin määritelmän? "Sarkasmi on purevaa ivaa tai purevan ivallinen ilmaus.[1] Se on sanallista ironiaa, joka on tarkoituksellista, peittelemätöntä ja yleensä loukkaavaksi tarkoitettua.[2] Sarkasmilla ilmaistaan kielteistä ja arvostelevaa asennetta tiettyjä henkilöitä tai tapahtumia kohtaan.[3]"
Se, että "vitsailee" keränneensä viissataa kiloa mustikkaa ei ole sarkasmia. Ei tarvi olla assi tai muu ymmärtääkseen tämän.
Mulla oli aikoinaan kaveri, joka "vitsaili" esim. että "mulla meni jalka poikki ja oon sairaalassa" ja sitten kun toinen huolestuu, niin nauraa että lankaan menit, en mä missään sairaalassa oo hehe. Aloittaja kuulostaa samanlaiselta.
Ei kannata ruveta yksiin sellaisen ihmisen kanssa, jonka kanssa ei ole samanlainen huumorintaju, edes likimain.
OK burger.
Autistit ovat muuten todella rasittavia ihmisiä. Pysyisin kaukana ja pysynkin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin katsoisin pitkään, jos joku väittää keränneensä 500 litraa mustikoista päivässä. Miettisin mitä ihmettä se nyt houruaa.
Se voi olla hauskaa kun juttu etenee ja paisuu ja lopussa tulee järjetön ylilyönti. Mutta se on tehtävä taiten. Ap saattaa osata sen jos tapana on ollut tuollaiset jutut. Mies on yksioikoinen, justiinsa ehkä asperger tms. Voi ilmaantua muillakin alueilla ymmärtämisen vaikeutta, toisaalla huomattavaa lahjakkuutta.
Ymmärsin mitä tarkoitat AP.. mies on siis tosikko ja siksi rasittava. Olen samaa mieltä, tämä nyt vain kaatui tuohon mustikoiden määrään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä tällaiset on sellaisia mukahauskoja letkautuksia. Rasittavia ihmisiä. Ollaan muka niin nokkelaa ja niin hauskoja, vaikka ei todellisuudessa ole yhtään hauskoja eikä edes tiedetä mitä kunnon sarkasmi on.
En minä ennen spontaania reagoimistani huumoriin analysoi, että olikohan tämä nyt varmasti "kunnon sarkasmia". Tai että jos taas kyseessä on muodollisesti ei-kunnollinen eli "lapsellinen" sarkasmi, pakotan itseni periaatteen vuoksi olemaan nauramatta vaikka naurattaisi. Kyllä joillakin on elämä vaikeaa...
Naurattaako sinua oikeasti se, että joku sanoo keränneensä 500 litraa mustikoita? Varmaan katsoo vielä sellaisella typerällä merkitsevällä ilmeellä, että nauraako nyt kaikki häntä kjehkjeh.
Miksi tarvitsee vaihdella ja liioitella varsinkin kun tietää että rehellisyydellä ei aiheuta ongelmia?
Tämäkin aloitus vahvistaa sanonnan "sarkasmi on vaikea laji".
Vierailija kirjoitti:
Mullakin tapana sanoa miehelle "tuu kattoon , tuolla lentää muuttohaukka". Ja mies tulee vauhdilla "sehän on harakka , taas menin lankaan". Näitä on jatkuvasti , mies nauraa mulle. Kyllä on assin piirteitä ap.n serkussa.
Huh kuinka lapsellista huumoria. Mä olisin pettynyt kun en nähnytkään haukkaa.
Saat kyllä inttää tollon kanssa jatkossakin. Lähde menemään ennenkun olette naimisissa. Ei ihme että mies on sinkku.
Tai sitten mies on se, joka käyttää sarkasmia. Esittää, että ottaa muka kirjaimellisesti tuollaiset typerät jutut.
Kuulostaa ihan mun exältä. Alkaako nimi A-kirjaimella? :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee vaihdella ja liioitella varsinkin kun tietää että rehellisyydellä ei aiheuta ongelmia?
Totuus on pahin ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys asseille, jotka pitävät ap:n kommunikointitapaa sietämättömänä: Onko kenelläkään teistä lapsia? Jos lapsi sanoo olevansa supermies tai koira tai osaavansa lentää tai taikoa, suututteko myös hänelle ja syytätte valehtelusta tai liioittelusta? Kiinnostaa vaan siis että vaihteleeko tää reaktio yhtään kontekstin mukaan.
Lapset on lapsia ja aikuiset on aikuisia, erikseen on ne aikuiset jotka ovat jääneet lapsien tasolle juttujen perusteella. Jokaisen terve järkisen aikuisen pitäisi tämä ymmärtää, mielikuvitus leikit kuuluu lapsuuteen mutta ei enää aikuisuuteen
Selvästi joku metsässä kasvanut juntti joka näkee ensimmäisen naisen äitinsä jälkeen.
Lapsilta tosiaan voi odottaa tuollaisia "kalavaleita", mutta aikuiselta sellainen on vähän omituista. Tai "sillä ei ole aivoja!" Kyllä mä kallistun ajattelemaan, että jos noista kahdesta toinen on outo, niin se on ap, joka ilmeisesti yrittää tehdä vaikutuksen tai muuten vaan puhuu mitä sylki suuhun tuo, ja odottaa saavansa sillä hyväksyntää.
Keräsin kerran 600 litraa mustikkaa aamupäivässä.
Mustikkamies
Asperger on. Sellaiset voi olla tosi rasittavia elämänkumppaneina. Eikä siinä itse kuulu muuttua tai miettiä sanomisiaan, se on hänen ongelmansa ei sinun. Itse voisin puhua juuri kuten ap.
Miten nuo sun kolmekymppiset liittyy asiaan
Monilla on tonneja joillakin ei ole mitään.
Miksi levittelet saldotietojasi?
Ei hitto