Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemallani miehellä ei ole yhtään sarkasmin tajua, ottaa kaiken kirjaimellisesti ja suutahtaa "valehtelusta" esim. sanoin vitsillä keränneeni viime vuonna ainakin 500 litraa mustikoita yhtenä päivänä

Vierailija
11.04.2022 |

Meni ihan vakavaksi ja alkoi inttää, miten muka sain niin paljon pyörän kyydissä kulkemaan, miksi valehtelen. Päivittelin kerran, kuinka serkkuni on idiootti kun oli lähtenyt humalassa auton rattiin. Sanoin, että serkulla ei nykyään ole aivoja enää ollenkaan. "Älä jauha pas kaa, ei kukaan voi elää ilman aivoja" Samalla serkulla on myös aina pakottava tarve kertoa milloin menee tarpeilleen. Kerran lohkaisin "No kiitos, en olis voinut elää ilman tuota tietoa" Myöhemmin alkoi vängätä siitä, miksi se tieto oli ollut minulle niin tärkeä.

Tuon tyyppiset jutut ottaa aina kuolemanvakavasti ja loukkaantuu. Olen huomannut jo, että valitsen sanani tarkkaan hänen seurassaan. Tunteeko muut tällaisia ihmisiä ja mistä voi johtua? kolmekymppinen mies.

Kommentit (624)

Vierailija
101/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi varmaan raskasta olla noin autistinen. Tai ehkä se on vain ympärillä oleville raskasta, kun ei voi värittää puhetta vapaasti vaan aina olisi oltava kirjsimellisen täsmällinen.

Vierailija
102/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit nää sarkastiset ihmettelee miksi niitä ei uskota enää ollenkaan. Ku jatkuvasti joutuu miettiin et puhuuko se toinen totta vai valehteleeko. Mä en vaan ymmärrä mitä hauskaa on siinä et heittää keräsin 500 litraa mustikoita. Ilmekkään ei värähtäisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän toi mitään sarkasmia ole. Aika typerän kuuloisia juttuja, mutta niin on kyllä miehenkin reagointi.

Vierailija
104/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan osapuoli ei taida olla kovinkaan fiksu...

Vierailija
105/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpas täällä paljon asseja inttämässä, miten eivät ymmärrä koko asiaa ja että ihan tyhmää sanoa miljoona jos tarkoittaa kymmentä. Varsin kuvaavaa.

Entä sitten?

Meitäkin on olemassa 🥺

Saisitte olla hiljaa silloin kuin ei-kirjaimellisesta kommunikaatiosta on puhe, koska ette tajua sitä lainkaan. Teidän äimistelynne on normaalin näkökulmasta niin harhaan osuvaa ettei sitä kannattaisi tuoda julki.

Vierailija
106/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi tuollaisia typeriä juttuja pitää heitellä ylipäätään? Varsinkin jos toinen ei niitä edes tajua?

Vierailija
107/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sit nää sarkastiset ihmettelee miksi niitä ei uskota enää ollenkaan. Ku jatkuvasti joutuu miettiin et puhuuko se toinen totta vai valehteleeko. Mä en vaan ymmärrä mitä hauskaa on siinä et heittää keräsin 500 litraa mustikoita. Ilmekkään ei värähtäisi.

Pari kertaa olen tuommoisen satuilijan tavannut, ja ihmetellyt pitääkö toi minua ihan tyhmänä. No olen kuunnellut aikani ja keksinyt jonkun syyn poistua. Eipä noita välitä toiste jututtaakaan.

Vierailija
108/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Katseltiin exän ja sisarusten kanssa isovanhempien nuoruudenkuvia. Ukista oli aivan kammottava kuva ja naureskeltiin siskon kanssa että "tosi hot mies tässä kuvassa". Exähän pitkään muistutteli, kuinka siskon kanssa himoitsemme meidän ukkia ja se ei ollut mikään vitsi.

Joskus kyllästyin kun söimme usein perunaa. Sanoin, että voisimme syödä välillä jotain muuta lisuketta kun "tuntuu että oisin syöny parin viikon aikana 50kg perunaa". Exänhän piti kaivella perunapussin koko ja todistaa minulle, etten ole voinut syödä niin paljon perunaa.

Exällä ei nykyään ole juurikaan enää kavereita, kun kaikki väsyivät ainaiseen huumorintajuttomuuteen ja viisasteluun.

Vierailija
109/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Assimies.

Tutun assin mielestä tuollaiset sanonnat on hauskoja, kun ajattelee ne heti kirjaimellisesti ennenkuin tajuaa jutun.

Minulla on asperger-piirteitä, ja ajattelen monitulkintaiset asiat sekä kirjaimellisesti että ei-kirjaimellisesti samanaikaisesti rinnakkaisprosessoiden. Ja esimerkiksi kaksimielisyydet "kuulen" päässäni välittömästi, ihan normaaleissa lauseissa. Sitten hihittelen itsekseni.

En tietääkseni ole kirjolla, mutta teen silti aivan samoin! Lisäksi visualisoin usein tahtomattanikin mielessäni lähes kaiken kuulemani, ajattelen siis kuvina.

Vierailija
110/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa tässä piti nauraa? En ymmärrä.

Vierailija
111/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuuskamuikkusen lisäksi ei taida olla myöskään muumit laaksossa.

Vierailija
112/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger

Vierailija
113/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän ihmettelen kyllä tuollaista turhanpäiväistä liioittelua ja tyhjänpuhumista. Miksi ihmeessä kukaan sanoisi, että on poiminut 500 litraa mustikoita päivässä? 

Nimenomaan. Kuulostaa aika typerältä edes väittää tollasta. Tulee olo, et pitää toista ihan idioottina.

Miten niin väittää? Kysehän on ilmiselvästi vitsistä, ja jos ei absurdia huumoria tai sarkasmia ymmärrä, se on tosikon kuulijan ongelma.

Huoh ei sarkasmi ole ainoa huumorin laji. Mäkään en pidä sarkasmista sillä voi aina kaikki selittää jos joutuu kuseen on sellainen pakoreitti vätyksille. Sarkasmi huumori on yksinkertaisten huvi.

Sarkasmihuumori (joka tosiaan on yhdyssana) on tutkitusti nimenomaan älykkäiden ihmisten huumoria. Tyhmempi kun ei sitä ymmärrä, kuten tästäkin ketjusta käy hyvin ilmi. (Ja ei, en yritä väittää, että asperger-ihmiset olisivat tyhmiä.)

Vierailija
114/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari kertaa olen tuommoisen satuilijan tavannut, ja ihmetellyt pitääkö toi minua ihan tyhmänä. No olen kuunnellut aikani ja keksinyt jonkun syyn poistua. Eipä noita välitä toiste jututtaakaan.

Nojoo siis mielikuvitus jutuista on ihan kivakin keskustella kun se on loputon tarina. Ja on hauskaakin kun ei tiedä mihkä kaikki voi johtaa.

Mä olin kerran naisen kaa treffeillä ja me puhuttiin kaikenlaista tyyliin onkohan kukaan harrasranut avaruudessa seksiä ja miltä se siellä tuntuisi ja miten van allenin vyöhykkeen voi ohittaa ja keksittiin ratkaisui. Tyyliin et avaruus alus pitää suojata magneetti kentällä josta säteily kimpoaa pois ja siis kaikenlaista mitä mieleen tuli. Mä en vaan ymmärrä itse ivailua. Tarinat on kyllä hauskoi.

Vierailija
115/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhhahahaaa

Vierailija
116/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tällaiset on sellaisia mukahauskoja letkautuksia. Rasittavia ihmisiä. Ollaan muka niin nokkelaa ja niin hauskoja, vaikka ei todellisuudessa ole yhtään hauskoja eikä edes tiedetä mitä kunnon sarkasmi on.

En minä ennen spontaania reagoimistani huumoriin analysoi, että olikohan tämä nyt varmasti "kunnon sarkasmia". Tai että jos taas kyseessä on muodollisesti ei-kunnollinen eli "lapsellinen" sarkasmi, pakotan itseni periaatteen vuoksi olemaan nauramatta vaikka naurattaisi. Kyllä joillakin on elämä vaikeaa...

Naurattaako sinua oikeasti se, että joku sanoo keränneensä 500 litraa mustikoita? Varmaan katsoo vielä sellaisella typerällä merkitsevällä ilmeellä, että nauraako nyt kaikki häntä kjehkjeh.

Riippuu tilanteesta. En voi mitenkään kategorisesti sanoa, että jättäisin nauramatta ainakaan sillä perusteella, että se on "epärealistinen". Olen muusikko ja tottunut "ammattipiireissä" todella sekopäisiin juttuihin.

Vierailija
117/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen se osaa loukkaantua kaikesta. Mitä väliä sen on, onko joku juttu nyt ihan kohdillaan. Maailmalla sitä kutsutaan small talkiksi. Ei mikään ihme miksi on niin paljon yksinäisiä ihmisiä, ei vaan osata olla toisen ihmisen seurassa.

Vierailija
118/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä tällaiset on sellaisia mukahauskoja letkautuksia. Rasittavia ihmisiä. Ollaan muka niin nokkelaa ja niin hauskoja, vaikka ei todellisuudessa ole yhtään hauskoja eikä edes tiedetä mitä kunnon sarkasmi on.

En minä ennen spontaania reagoimistani huumoriin analysoi, että olikohan tämä nyt varmasti "kunnon sarkasmia". Tai että jos taas kyseessä on muodollisesti ei-kunnollinen eli "lapsellinen" sarkasmi, pakotan itseni periaatteen vuoksi olemaan nauramatta vaikka naurattaisi. Kyllä joillakin on elämä vaikeaa...

Naurattaako sinua oikeasti se, että joku sanoo keränneensä 500 litraa mustikoita? Varmaan katsoo vielä sellaisella typerällä merkitsevällä ilmeellä, että nauraako nyt kaikki häntä kjehkjeh.

Oletko jotenkin tyhmä? Ei niile heitoille kuulu nauraa? Mitäs itse nyt liioittelit? Vitsisi: "kjehkjeh" ei naurattanut. Luulitko olevasi hauska? Miksi kirjoitut noin? Et voi kirjoittaa kjehkjeh, koska nauru ei kuulosta tuolta. Valehtelija!

(Nyt odotan sinun selittelevää vastaustasi)

Vierailija
119/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asperger. Mutta myös sun jutut on huonoja. En kutsuisi niitä sarkasmiksi. Sopikaa miehen kanssa joku yhteinen "salakoodi", josta tietää että vitsailet. Vaikka vinkkaat vasemmalla silmällä

Vierailija
120/624 |
11.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kestäisi tuollaista tosikkomaista jankkaajaa päivääkään. Yhteensopiva huumorintaju on minusta tärkeää. Eli ne jotka haluavat puhua aina vain täyttä faktaa voi tehdä niin keskenään ja ne joiden mielestä ihan kaikkea ei tarvitse ottaa tosissaan voi myös sitten tehdä niin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi