Itkettää, laihdutus AiNa epäonnistumistuu! Bmi 37 jos vuosia, vaikka olen 6 vuotta yrittänyt laihduttaa! :( mikä avuksi?
Kommentit (189)
Syö vähemmän kuin kulutat ja liiku enemmän. Ei voi olla niin vaikeaa.
Älä laihduta, vaan ala vain syömään vähemmän. Äläkä kiirehdi, jos olisit parikin vuotta käyttänyt opiskelemalla syömään pienempiä annoksia, niin painosi olisi jo todella normaali.
Pikalaihdutus ei toimi, (ehkä hyvin harvoin on pysyvää).
Olen vierestä seurannut ystäväni laihdutus-uraa. Ylipainoa kymmeniä kiloja,miinus 20kg olis noin aluksi jo hyvä mutta varmaan vielä siihen 15kg niin oltaisiin normaalikunnossa. Ollaan ihan aikuisia naisia siis.
Viimeisten 20 vuoden aikana hän on pudottanut painoaan vain ja ainoastaan täysin älyttömillä pika-kuureilla, jolloin viikossa tippuu joku 5kg . Ja mikään muu ei kuulemma ole mitään järkeä. Kukaan ei pysty eikä jaksa vuosikausia laihduttaa. Eli 30 kg pois muutamassa kuukaudessa ja se on sitten siinä.
Niin sitä vaan että eipä ole onnistunut mikään kaalikeitto, cambridget, usa:sta tuodut pulverikeitot, vanhat Paikkarit. Vaan edelleen on ylipaino kohillaan.
Ystävä on ihan järkevä ihminen, toimii työelämässä ja muuten ihan pätevästi.
Tässä kohtaa on vaan täysin sokea piste hänellä. Ihmeellistä.
Mitään liikuntaan edes vivahtavaa ei voi harrastaa, koska polvet ja lonkat. Selevä.
Kokeile https://glowandgrow.fi/tervetuloa/
siellä saat uuden asenteen asiaan. Laihdutus ei ole itsensä kiduttamista.
jos oot heikko nainen niin sun tilanteeseen ei oo mitään ratkaisua
Oletko käynyt verikokeissa, ja onko sydämen vajaatoiminta suljettu pois? Miten kilpirauhasen toiminta? Jos et ruokavaliolla saa painoa pois, niin vaihtoehdot on Ozempic tai laihdutusleikkaus. Ihan 20kg ylipainolla et kyllä kumpaakaan saa.
Opettele syömään vain yksinkertaisia ruokia. kuoriperunoita, hernekeittoa, makaroonia. Ei tuollaisia perusruokia kukaan jaksa syödä liikaa.
Googlaa ruokariippuvuus. Musta tuntuu että kaikki on kokeiltu, tai no kaikki ja kaikki, terveellinen ruokavaliohan se on mihin pyrkiä. Mutta kun luin tuosta ruokariippuvuudesta niin jotain valkeni, että miksi ne terveelliset elämäntavat on niin haasteellisia mulle.
Jos ap oli vuonna 2022 36-vuotias, hän on nyt korkeintaan 38-vuotias.