Onko soveliasta liikkua paljon viilleltyjen käsien kanssa?
Kyse siis arvista, ei tuoreista.
Olen ollut vuoden nyt viiltelemättä ja tahtoisin vielä joskus vielä käyttää kauniita kesämekkoja ja kulkea ilman pitkähihaista.
Arvet erottuvat selvästi ja niitä on sikin sokon eri suuntiin.
Tiedän, että minulla on oikeus kulkea kädet esillä, mutta onko se noin yleisesti soveliasta tai kohteliasta?
Töissä varmaan on hyvä peittää, koska olen esillä toisen yrityksessä ja luon sitä kautta mielikuvia? Mites juhlissa? Vaikka häissä? Onko epäkohteliasta juhlaparia kohtaan tulla ilman pitkähihaisia, jos suurin osa juhlijoista ei minua tunne?
Missä menee raja? Muutama kevyt arpi varmaan jää huomaamatta, mutta uskon oman käteni herättävän huomiota. Hyvällä tuurilla joku voi luulla sitä jonkun onnettomuuden tai sairaden aiheuttamaksi, koska arpeni ei ole mitenkään "kauniissa" riveissä.
Kysyn nyt tavallisen ihmisen rehellisiä ajatuksia, eikä minua tarvitse "ymmärtää".
Kommentit (104)
Itselläni on toinen käsi kuvailemasi näköinen, vaikka viiltelystä on kymmenen vuotta aikaa. Yleensä en enää itse edes muista koko asiaa ja useimmiten käsi on näkyvillä. Lähipiirissäni asia ymmärretään, enkä usko heidän enää kiinnittävän vanhoihin arpiin juurikaan huomiota. Uuteen ihmiseen tutustuessani kuitenkin joskus huomaan, että tämä uusi ihminen tuijottaa kättä ja vaivaantuu siitä. Silloin pyrin piilottamaan käden. Jos on jotkut virallisemmat juhlat, käytän pitkähihaista. Yleensä en vaan tosiaan edes muista koko asiaa. En kuitenkaan halua vaivaannuttaa ketään tahallani.
hankalaa... jos vaikka rupeat ultranaiselliseksi ja käytät pitkiä hansikkaita?
Aika hurjaa ja erittäin kurjaa :(
Jos ei halua herättää huomiota, on ihan hyvä laittaa pitkähihainen juhla-asu. Riippuu toki juhlien luonteestakin.