Kuinka kestää kaljuuntuvaa? Onko jotain hoitoa?
Olen huomannut miesystävälläni alkavan kaljuuntua ja en todellakaan haluisi tuota tapahtuvan. Kaljuuntuvat miehet ovat valitettavasti minun silmissäni varsin etovan näköisiä. Olen googlaillut hieman ja humasin että finasteridivoisi auttaa tuohon ongelmaan. Kehtaako sanoa miehelle suoraan, että ala käyttää? Toinen että saako tuota jostain netistä, niin vois laittaa vaikka miehen aamukahviin tms.?
Kommentit (30)
Musta aloitajalla on kyllä ongelmia itsensä kanssa. Toisaalta mäkin kyllä inhoan kaljuuntuvia miehiä, mutta onneksi voi valita kenen kanssa seurustele. Musta on ihan ok, jos alkaa kaljuuntua aika vanhana eli jotain 40+ ikäisenä.
Voit ehdottaa miehellesi että hakee lääkäriltä reseptin finasteridiin tai tehokkaampaan dutasteridiin. Finasteridi ja dutasteridi tukahduttavat 5-alfareduktaasia, joka metabolisoi testosteronia DHT:ksi, joka puolestaan aikaansaa miestyyppisen kaljuuntumisen. Lievempänä vaihtoehtona voit ostaa miehellesi ketokonatsoli-shampoota käytettäväksi, mutta tulee pitkässä käytössä kalliiksi.
Oisko jotain lääkettä jota voisi syöttää salaa, että saisi bimboutta pois?
Mitä väliä onko kalju vai tuuheat hiukset. Kunhan on terve!
T. Ihanan kaljuuntuvan miehen ihana vaimo :-)
Joo, toisaalta mä ymmärrän kans silleen apeetä että en mäkään kestä kaljuuntuvia miehiä, mut toisaalta onhan toi aika pinnallista ja jos mun mies alkaisi kaljuuntuu, niin pyytäisin vaan ajaa kaikki pois ku nytkin on lyhyt tukka.
Omalle puolisolle tuli alopecia kovan stressin vuoksi. Onneksi lähti vain hiukset, monilta lähtee silmäripsetkin... Ikää oli vasta 30.
Onpa tässä ketjussa monta ällöttävää ihmistä.
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:09"]
Voit ehdottaa miehellesi että hakee lääkäriltä reseptin finasteridiin tai tehokkaampaan dutasteridiin. Finasteridi ja dutasteridi tukahduttavat 5-alfareduktaasia, joka metabolisoi testosteronia DHT:ksi, joka puolestaan aikaansaa miestyyppisen kaljuuntumisen. Lievempänä vaihtoehtona voit ostaa miehellesi ketokonatsoli-shampoota käytettäväksi, mutta tulee pitkässä käytössä kalliiksi.
[/quote]
Nämä saattavat tosin aiheuttaa impotenssia ja libidon heikentymistä.
Itse pidän miestäni todella hyvännäköisenä, vaikka hän kaljuuntuu. Tosin hän kaljuuntuu ohimoilta ja siitä taaksepäin, mutta kuitenkin. Lisäksi hän ajaa hiuksensa sängelle.
Aika moni mies kaljuuntuu ennemmin tai myöhemmin. Minulle alkoi kaljua tulemaan jo päälle parikymppisenä. Ei sille oikein mitään voi, jos näin käy. Ehkä joku hiustensiirto auttaa, mutta onko se tukka oikeasti niin tärkeä? Vaikutat kyllä kamalan pinnalliselta ihmiseltä, jos et kaljua kestä. Toivottavasti miehesi löytäisi jonkun paremman naisen itselleen.
Oman kokemukseni perusteella voin sanoa, että kyllä
Propeciasta oli apua. Käytin sitä n. 2v ja kyllä siinä
vuoden käytön jälkeen huomasi että hiusten kunto oli parantunut.
Hiusten lähteminen tietysti väheni jo paljon aikaisemmin - https://euhealth247.com/fi/drug/propecia-generic
[quote author="Vierailija" time="04.10.2015 klo 09:01"]
Samaan aikaan ap:n mies on huomannut että sun rinnat on alkanut löystyä ja roikkua ja kyselee jossain kehtaisiko ehdottaa sulle että ottaisit silarit
[/quote]
Voisiko rinotjen ja perseen riippumista korjata jollain aineella, jota voisi vaikka sekoittaa aamukahviin?
t. kaljuuntuva mies