Onko kotisi nyt siinä kuosissa että voisit vieraita ottaa vastaan?
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
On aina. Pikkujärjestelyjä äsken tein, kun saattaa miesystävä tulla kylään illalla. Neulehomnat siirsin olkkarin pöydältä syrjään ja pyyhkäisin tiskipöydältä roiskeet ja putsasin kahvinkeittimen. Kohta lähden töihin. Mukava tulla aina siistiin kotiin.
Tulee jos vaimo päästää?
Aina. Tykkään pitää kotini siistinä ja ihan itseäni varten. Ei minun koskaan tarvitse siivota vieraita varten. Voisi kai sanoa että siisteys on elämäntapa. En lainkaan ymmärrä ihmisiä, joilla tavarat lojuu päiväkausia jossain esillä kun niiden paikka on kaapeissa. Esim puhtaat pyykit jossain nojatuolilla, kun tarvitsee ne kumminkin laittaa paikoilleen niin eikö ne voi laittaa heti kun joutaa. Eikö se ole ilo silmälle kun kaikki on paikoillaan. Eikä tekemätön työ paina mieltä. (ja voi hyvillä mielin tehdä jotain niinkin turhanpäiväistä kuin palstailla)
Aina on. Mä olen niitä jotka siivoaa vasta vieraiden jälkeen :D
Lähes aina on siistiä. En halua tänne vieraita enkä tuttuja. Joskus törpöttelyn jälkeen pitää jo krapulassa siivota pahimmat jäljet. Miten yksin voi kylvää tyhjiä tuhkakuppi tölkkejä joka paikkaan? Olen niin saamarin laiska että selvinpäin en jo siksi sotke. Jos neuvo kelpaa niin pysykää ihmiset kotonanne.
M.50
Peitän tumpit ja klimpit lattialla sanomalehdillä jos joku tulee käymään
Ei koskaan. Heti ovella on vastassa kivenmurikoita, savimöykkyjä, kasseja täynnä kankaita, yhdestä laatikosta sojottaa vasara ja taltta, toisen päällä on risuja. Keittiön pöytä on täynnä eriasteisia taide/käsityöprojekteja. En asu kotonani vieraita varten.
Aina. Ei kiinnosta elää sotkussa ja sitten siivota vieraita varten.
Nyt on, toissapäivänä ei ollut. Eilen siivosin, järjestelin kasat pois ja pyyhin tasot, pesin vessan ja vaihdoin puhtaat käspyyhkeet, suursiivous keittiöön ja koko asunnon imurointi.
On mutta en ota vieraita vastaan. Kesällä vain jos on pakko kun voi olla ulkona.
Voin ottaa vieraita vastaan. Siistiä ei kyllä ole, mutta ei missään nimessä myöskään likaista. Olen yleensä ihan neuroottinen siisteyden suhteen, mutta eilen illalla sohvalla löhötessäni miehen kanssa ja vauvan vielä leikkiessä lattialla mietin vaan, että oikeastaan meillä on silti aika kodikasta, vaikkei jokainen tavara prikulleen omalla paikalla ollutkaan: sohvapöydällä oli jogurttipurkki ja nenäliinoja miehen jäljiltä, ja vauvan tutteja ja sukkia oli siellä täällä, ja itsekin olin varsin tehokkaasti levittäytynyt tavaroineni omaan sohvanpäätyyni. Ja sama "kaaos" on tallella edelleen.
En koskaan ota vieraita kotiini. En siis kutsu ketään. Vihaan ihmisiä, myös itseäni. Mitä hittoa vieraat kotinani tekisivät? Järkyttyneenä juoruaisivat, kuinka epämoderni kämppä mulla onkaan!
Ei ole. Olen ollut uupunut, enkä ole jaksanut siivota. Olen yleensä siisti, mutta nyt kotini on kuin ydinpommin jäljiltä...
Vieraat meillä ottaa ovella vastaan aina iso koira. Tuskinpa edes yrittävät tulla peremmälle. Tutut taas ovat tervetulleita eikä tuttuja varten tarvitse alkaa puunaamaan.
Ei käy vieraita koska haluan tässä maailmassa yhden paikan olevan vain itseäni ja perhettäni varten. Koen epämiellyttävänä vieraiden tulon kotiini. Ymmärrän myös että joku ei koe niin.
Ei ole. Karmea kaaos, pyykkejä, roskia, likaisia tiskejä, tavaroita siellä täällä. Häpeäisin silmät päästä jos tänne tulisi joku yllättäen käymään. Muistan vieläkin miten melkein 20 vuotta sitten ensimmäisessä omassa asunnossani oli masennusjakso pahimmillaan ja yllätten tuli pari huoltomiestä kämppään ja ne joutui kahlaamaan pienessä yksiössä lattian vaatekasojen ja muiden rojujen läpi.
En tajua miksi ihmiset päästävät kotinsa kaaokseen, karsikaa kaikki turha tavara pois niin siivous on helppoa.
Kissa oksennus on vielä olohuoneen lattialla muutoin kyllä melko siistiä. Mulla on kyllä ilmavaivoja ja oon pierry koko ajan että katku on kamala.
Jos ei meidän elämisen jälkiä kestä, niin sitten varmasti osaa myös käyttää samaista ulko-ovea mistä tuli sisäänkin.