Onko kotisi nyt siinä kuosissa että voisit vieraita ottaa vastaan?
Kommentit (49)
On aina. Pikkujärjestelyjä äsken tein, kun saattaa miesystävä tulla kylään illalla. Neulehomnat siirsin olkkarin pöydältä syrjään ja pyyhkäisin tiskipöydältä roiskeet ja putsasin kahvinkeittimen. Kohta lähden töihin. Mukava tulla aina siistiin kotiin.
Joo on. Mikä on erikoista, sillä aikanaan olin melkoisen suurpiirteinen siisteyden suhteen. Nykyään asunto on lähes aina siinä kunnossa, että riittää, kun pahimpina päivinä sulkee teinin huoneen oven.
Ei ole. Olen kärsinyt sietämättömistä selkäkivuista, enkä ole siitä syystä imuroinut. Tavarat on paikoillaan, mutta lattioilla on pölyä ja muruja.
Ei tässä mitään vikaa ole. Mehulasit on vielä pöydällä ja Hesarin osat sohvalla ja nojatuolin päällä. Muuten on tavarat omilla paikoillaan. Aamiainen on syöty, Hesari luettu ja kohta voisi lähteä aamulenkille.
Oispa rankkaa siivota vieraita varten. Jos ei kelpaa tulla niin menkööt kotiinsa. Siivoan vain itseni iloksi.
On. Remontti on kesken, mutta jos tänne nyt välttämättä joku haluaisi tulla kahville, niin keittiö on ihan siisti.
En ota vastaan vieraita sunnuntaiaamuna kello 10.
En koskaan kutsu vieraita vaikka kotini on aina siisti.
Kotini on linnani enkä halua tänne ulkopuolisia.
No nyt on kun sain juuri tiskit laitettu. Kunhan eivät mene alakertaan..
On. Lapsenlapset hoidossa, joten leluja pitkin poikin, mutta ei siinä ole mielestäni mitään hävettävää. Meillä on lähes aina perussiistä.
Ei ole. Hirveä läävä kuten aina. Mies ja 3 lasta eivät osaa laittaa mitään paikoilleen, enkä kai minäkään.
Ei, mutta varttitunti riittäisi siihen, että olisi. Odottamattomat vieraat eivät kuitenkaan ole koskaan tervetulleita eikä myöskään sellaiset, jotka soittavat, että "olemme tulossa". Tapaamiset sovitaan hyvissä ajoin ja äärimmäisen harvoin kutsun omia ystäviäni tai sukulaisiani kotiin, yleensä tapaamme muualla.
On. Meillä koti on aina "kuosissa" ja vieraita voi tulla milloin vain. Ja niin tapahtuu usein.
Jos ovikello soi tai joku soittaa, sanon tervetuloa, enkä hötkyile eteisen sotkun tai keittiön tiskipöydän kanssa.
Kodissani näkyy elämisen jäljet ja vierastan edustuskoteja, jossa kaikki tiptop kunnossa, eihän siellä edes uskalla istua sohvalle, ettei sohvatyyny rypisty.
Ei ehkä ihan. Mutta pienellä pikasiivouksella saa siihen kuntoon, jos joku ilmoittaa tulevansa.
On. Ei tykätä kutsua vieraita kotiin. Privaatti vain meille.
Ei ole. Eilen olis pitänyt siivota mutta se jäi koska en viitsinyt. Vähän nyt aamulla olen siistinyt paikkoja. Siivous on mulle aina ollut vaikeaa. Siirrän tavaroita paikasta toiseen ja sullon niitä kaappeihin pois silmistä. Kaapitkaan ei sitten ole järjestyksessä vaan lakanat ja muut liinavaatteet ovat myttyrässä siellä sekaisin sekä myös muutkin vaatteet. Eteisessä on lehtisäkkejä ja pullonpalautukseen meneviä pullokasseja nurkassa. Asun onneksi yksin. Ehkä jos tässä muitakin asuisi niin tulisi pidettyä paikat siisteinä. Tiskipöydälläkin on kaikenlaista siihen kuulumatonta.
Aina on. Akka siivoo.