Lähihoitajana kolmivuorotyössä tienaan enemmän kuin meidän yksikön päivätyötä tekevä sairaanhoitaja
Olen siis yksityisellä töissä. Mulle tulee vuorolisiä ja helposti saa itselleen otettua ylitöitä jos haluaa. Vuosiansio selkeästi enemmän kuin sairaanhoitajan.
Silti opiskelen sairaanhoitajaksi ja toivon pääseväni fyysisesti kevyeen päivätyöhön. Ei haittaa jos saan vähemmän palkkaa kunhan pääsen pois nykyisestä työstä. Olen niin väsynyt tekemään töitä muistisairaiden parissa. Ei pelkästään se fyysinen kuluttavuus vaan se henkinen puoli. Muistisairaat voivat olla henkisesti todella raskaita ja siinä oikeasti väsyy kun sitä katsoo työvuorosta toiseen.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Mikä tässä oli sellaista tietoa, että tämä ansaitsi kokonaan uuden ketjun
Mikä tässä sun kommentissa oli julkaisun arvoista? Etkö osaa olla avaamatta ei-kiinnostavia aloituksia? Jos kuitenkin jostain syystä sellaisen avaat, niin etkö osaa olla kommentoimatta?
Ei ole mitenkään kiellettyä tehdä omia uusia aloituksia tänne. Koita kestää.
Tottakai epämukavista työajoista kuuluu maksaa. Ite oon tiiminvetäjä isossa moottoritehtaassa ja teen vain päivätyötä. Kun vuosibonukset jätetään pois, tienaan noin 55 000 euroa vuodessa. No, joissakin yksiköissä 20-30 vuotta alalla olleet tyotannon työntekijät, jotka on säännöllisessä 2-vuorotyössä mut painavat myös ylityötä ja viikonloppuduunia, jos tilaustilanne sitä vaatii, tienaa helposti 70 000-75 000 euroa vuodessa. Keskipalkka heillä n. 62 000 euroa vuodessa eli reilusti yli esihenkilönsä, kuten minun. Etenkin robotiikkapuoli ja maalaamo on tuollaisia yksiköitä. Siellä alle kolmekymppiset pelkästään amiksen käyneet tekee yli 60 000 euron vuositiliä.
Hoitoalaan tietysti ero se, että kyseessä kansainvälinen pörssiyhtiö, joka tekee voittoa ja välillisesti "rahoittaa" myös julkista sektoria. Tuotannosta valtaosa menee vientiin.
Minusta tuo on ihan oikein. Jos joku on tosi ahkera ja työteliäs, hänelle kuuluukin mielestäni enemmän palkkaa kuin vähemmän työtä tekevälle.
Tsemmpiä ap:lle, arvostan sua todella, ja hyvää palmusunnuntaita!
Vierailija kirjoitti:
Minusta tuo on ihan oikein. Jos joku on tosi ahkera ja työteliäs, hänelle kuuluukin mielestäni enemmän palkkaa kuin vähemmän työtä tekevälle.
Tsemmpiä ap:lle, arvostan sua todella, ja hyvää palmusunnuntaita!
Kiitos samoin!
Mikä tässä oli sellaista tietoa, että tämä ansaitsi kokonaan uuden ketjun