Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Essure kokemuksia, kiitos!

Vierailija
02.10.2015 |

Haluaisin sterilisaation. Essure kiinnostaa, olisiko kokemuksia jaettavaksi? Sattuiko laitto? Tuliko sivuvaikutuksia? Paljonko maksoi? Muuta , mitä olisi hyvä tietää?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella laitettiin 5 vuotta sitten. Hintaa en enää muista, mutta edullinen. Sattui ihan helvetisti laitto! Jälkeenpäin ei mitään vaivoja.

Vierailija
2/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:42"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:04"]Minulle laitettiin 3kk sitten. Laitto sattui jonkin verran, sanoisin 7-8 luokkaa. Se oli onneksi nopeasti ohi ja kipuja oli enää sen päivän. Menkat sekosivat totaalisesti. Tulee 14-30pvän välein todella runsaana ja vuoto kestää kauemmin kuin ennen :( olen siis melko pettynyt. Kävin juuri 3kk tarkastuksessa ja siellä on kierteitä näkyvissä 5 ja 7. Puolet on siis melkein kohtuontelossa.. limakalvo oli paksu, vaikka tiputtelin edelleen viimeisiä päiviä menkoista. jos menkat jatkuu tällaisina, pääsen tuohon lämpökäsittelyyn. Hinta oli poliklinikkamaksun verran.
[/quote]

Mulla se lämpöpallohoito ei onnistunut. Vuodan edelleen kuin teurastettava sika, joten ei kannata olettaa että toimenpide tekee autonaattisesti autuaaksi. Liekö sitten kohdunpoisto seuraavaksi edessä.. t.4
[/quote]

Miksei lämpökäsittely onnistunut? Onko sulla myös essure ja poistaako ne kohdun tällaisella syyllä? T. 7
[/quote]

Sen kun tietäisi miksi ei onnistunut. Aika isot prosenttiosuudet oli potilasohjeissa epäonnistuneiden toimenpiteiden kohdallakin. En nyt muista ulkoa noita %-osuuksia mutta itse muistan yllättyneeni että aika monella lämpöpallohoito ei tuo apua runsaisiin kuukautisiin. Mulla laskee hb joka menkkojen jälkeen reilusti alle sataan, joten väläyteltiin sairaalassa jo kohdunpoistomahdollisuutta jos lämpöpallohoito ei auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain julkisella lähes ilmaiseksi. Laitto kesi alle 5 minuuttia, ei sattunut lainkaan. Ei mitään ongelmia. Kun lapsiluku täynnä, eikä halua enää hormonaalisia ehkäisyjä, aivan loistava homma.

Vierailija
5/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut ollenkaan laitto ja mullekin laitettiin julkisella ilmaiseksi. Hormonaalinen ehkäisy ei sovi ja kohdun lämpöpallohoidon jälkeen raskautuminen on kielletty, joten essure laitettiin. Olisin tuon kyllä halunnut ilman lämpöpallohoitoakin. En ole huomannut mitään haittavaikutuksia vielä ainakaan. Laitosta nyt kulunut reilu 2 kk ja kolmen viikon päästä katsotaan polilla onko kaikki ok.

Vierailija
6/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essure on joillakin aiheuttanut elinikäisen kivut ja joillakin se on pureutunut läpi vatsaonteloon. Löytyy paljon tietoa jos googletat englanniksi

Vierailija
7/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitettu kaksi vuotta sitten. Laitto ei sattunut. Kuukautiset normaalit. Ei kipuja ja ovat pysyneet paikoillaan.

Vierailija
8/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle laitettiin 3kk sitten. Laitto sattui jonkin verran, sanoisin 7-8 luokkaa. Se oli onneksi nopeasti ohi ja kipuja oli enää sen päivän. Menkat sekosivat totaalisesti. Tulee 14-30pvän välein todella runsaana ja vuoto kestää kauemmin kuin ennen :( olen siis melko pettynyt. Kävin juuri 3kk tarkastuksessa ja siellä on kierteitä näkyvissä 5 ja 7. Puolet on siis melkein kohtuontelossa.. limakalvo oli paksu, vaikka tiputtelin edelleen viimeisiä päiviä menkoista. jos menkat jatkuu tällaisina, pääsen tuohon lämpökäsittelyyn. Hinta oli poliklinikkamaksun verran.

Vierailija
9/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:04"]Minulle laitettiin 3kk sitten. Laitto sattui jonkin verran, sanoisin 7-8 luokkaa. Se oli onneksi nopeasti ohi ja kipuja oli enää sen päivän. Menkat sekosivat totaalisesti. Tulee 14-30pvän välein todella runsaana ja vuoto kestää kauemmin kuin ennen :( olen siis melko pettynyt. Kävin juuri 3kk tarkastuksessa ja siellä on kierteitä näkyvissä 5 ja 7. Puolet on siis melkein kohtuontelossa.. limakalvo oli paksu, vaikka tiputtelin edelleen viimeisiä päiviä menkoista. jos menkat jatkuu tällaisina, pääsen tuohon lämpökäsittelyyn. Hinta oli poliklinikkamaksun verran.
[/quote]

Mulla se lämpöpallohoito ei onnistunut. Vuodan edelleen kuin teurastettava sika, joten ei kannata olettaa että toimenpide tekee autonaattisesti autuaaksi. Liekö sitten kohdunpoisto seuraavaksi edessä.. t.4

Vierailija
10/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:04"]Minulle laitettiin 3kk sitten. Laitto sattui jonkin verran, sanoisin 7-8 luokkaa. Se oli onneksi nopeasti ohi ja kipuja oli enää sen päivän. Menkat sekosivat totaalisesti. Tulee 14-30pvän välein todella runsaana ja vuoto kestää kauemmin kuin ennen :( olen siis melko pettynyt. Kävin juuri 3kk tarkastuksessa ja siellä on kierteitä näkyvissä 5 ja 7. Puolet on siis melkein kohtuontelossa.. limakalvo oli paksu, vaikka tiputtelin edelleen viimeisiä päiviä menkoista. jos menkat jatkuu tällaisina, pääsen tuohon lämpökäsittelyyn. Hinta oli poliklinikkamaksun verran.
[/quote]

[/quote]

Miksei lämpökäsittely onnistunut? Onko sulla myös essure ja poistaako ne kohdun tällaisella syyllä? T. 7

Vierailija
11/12 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme käyntiä polilla , ekassa tutkimus, papa ja sovittiin menetelmä , vaihtoehtona klipsit tai Essure ja Essuun päädyttiin. Tokalla käynnillä laitettiin, 4 min toimenpide, päivä saikkua työn luonteen vuoksi , ei kipuja eikä toimenpide sattunut, epämukavalta tuntui hetken mutta ei muuta. Kolmas käynti, ultrattiin että ovat kapseloituneet johtimiin, ehkäisy kunnossa eivät sieltä enää liiku, ei tuntemuksia. Kuukautiset ennallaan mutta ei ollut hormonaalista ehkäisyä ennenkkään.Hinta 3 x pkl maksu. Aikaa kului lähetteestä siihen että ehkäisyn sai jättää pois n 6 kk. Suosittelen.

Vierailija
12/12 |
11.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Essuren kanssa ei suositella kohdun limakalvon polttohoitoa, koska se saattaa heikentää essurekierteiden ehkäisytehoa. (Kuuluvat olla osittain kohdun puolella). Tämä asia lukee essure käyttöohjeessa.

https://www.facebook.com/groups/EssureProblemsFINLAND/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi