Ulosotto ei mennyt palkasta, mitä ihmettä??
Olen siis jo heinäkuussa ilmoittanut ulosottoasioitani hoitavalle työntekijälle, että aloitan työt syyskuussa ja että ensimmäinen palkka tulee lokakuun 1.päivä. Palkka siis tuli kyllä, mutta siitä ei ollut mennyt ulosottoa. Asun yksin, ei siis ole lapsia ja palkka verojen ym. jälkeen oli 1650e ja laskurin mukaan siitä olisi pitänyt mennä rahaa myös ulosottoon.
Voidaanko seuraavasta palkasta ottaa myös tämän kuun ulosottoerä, kun se ei tässä kuussa jostain syystä mennyt?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 19:57"]Työnantajan ongelma. Mikäli maksukielto on mennyt palkanlaskentaan ja ulosottoa ei ole pidätetty työnantajan toimesta, joutuu työnantaja sen ulosottoon suorittamaan.
[/quote]
Ja sit sä heräsit!!
Ennen oli ainakin sellainen sääntö, että ensimmäisestä palkasta ei ulosmitata. Näin pyrittiin kannustamaan menemistä töihin. Onko tämä muuttunut? Mutta voithan sinä joka tapauksessa maksaa vapaaehtoisesti ulosottoon. Näin pääset veloistasi nopeammin.
Mulla olikin aikoinaan niin mukava pomo ettei "muistanut" maksaa tilistäni pidätettyjä rahoja ulosottoon. Selvis n. vuoden kuluttua kun tiedustelin uo-mieheltä vapaakuukausia. Pomo joutui maksamaan kaiken korkoineen kun uhkasin ottavani yhteyttä asianajajaani.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:16"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 19:57"]
Työnantajan ongelma. Mikäli maksukielto on mennyt palkanlaskentaan ja ulosottoa ei ole pidätetty työnantajan toimesta, joutuu työnantaja sen ulosottoon suorittamaan.
[/quote]
Kun palstalta kyselee, ei kannata luottaa kaikkiin vastauksiin. Esim. tuo ylläoleva on täyttä puppua.
[/quote]
Näin se kyllä on, lukee niissä työnantajalle tulleissa lapuissa. Ei ole puppua.
yks palkanlaskija vaan
Missään nimessä ei mene ensi kuussa kahta kertaa. UO:n hitautta, jos eivät rokottaneet vielä. Menee sitten kun menee. Velkahan ei siitä vähene. Paljonko sulla on velkaa? Milloin ja miten tehty?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:22"]
Mulla olikin aikoinaan niin mukava pomo ettei "muistanut" maksaa tilistäni pidätettyjä rahoja ulosottoon. Selvis n. vuoden kuluttua kun tiedustelin uo-mieheltä vapaakuukausia. Pomo joutui maksamaan kaiken korkoineen kun uhkasin ottavani yhteyttä asianajajaani.
[/quote]Tuota sanotaan vain ja ainoastaan pimeänä maksamiseksi, muuten se ei ole mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:30"]
Missään nimessä ei mene ensi kuussa kahta kertaa. UO:n hitautta, jos eivät rokottaneet vielä. Menee sitten kun menee. Velkahan ei siitä vähene. Paljonko sulla on velkaa? Milloin ja miten tehty?
[/quote]Siksi vain kysyin, onko nimi vielä tai taas puhdas. jos on, hoida velat muuten kuin UO:n kautta.
Ei mulla enää ole ulosotossa kun reilu 2000euroa. Nämä tuli näin kauniisti sanottuna nuoruuden tyhmyydestä. Olen siis ennen työn aloittamista maksanut tietyn määrän joka kuukausi ulosottoon.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:30"]
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:32"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:22"]
[/quote]Tuota sanotaan vain ja ainoastaan pimeänä maksamiseksi, muuten se ei ole mahdollista.
[/quote]
Kuinka niin? Mun palkasta olis pidätetty verot ja ulosotto mutta työnantaja ei tilittänyt ulosottoon
No kannaattaaaaa kyyyyysyyyyäääää ...mistä??
Voidaan, mutta yleensä jos aloittaa uudessa työssä voi mennä parikin kuukautta ennen ekaa ulosottoa kun tiedot päivittyy. Sinulla on myös 2 kuukautta vuodessa jolloin ei ulosmitata.
Ei voida. Suojaosuus koskee joka kuuta.
Sun työpaikan palkanlaskenta on ulkoistettu johonkin halpaan tilitoimistoon ja palkanlaskija ei ole saanut tietoa.
Terv. Entinen tilitoimiatokirjapitäjä-palkanlaskija
Eikös nuo ns. ulosottovapaat kuukaudet tule vasta, kun on vuoden maksanut?
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 17:06"]
Voidaan, mutta yleensä jos aloittaa uudessa työssä voi mennä parikin kuukautta ennen ekaa ulosottoa kun tiedot päivittyy. Sinulla on myös 2 kuukautta vuodessa jolloin ei ulosmitata.
[/quote]
Varmuuden vuoksi ota äkkiä käteiseksi.
Vapaakuukaudet on haettava, eivät tule automaattisesti.
Kyllä se siitä, ei kannata välttämättä surra asiaa :)
Toi 7 on höpöä. Tililtä ei viedä mitään. Mulle tuli 3 tiliä kokonaan vaikka ilmoitin ulosottoviranomaiselle meneväni töihin. Kysyessäni sanoi että voi mennä muutama kuukausi ennenkun saatetaan palkanmaksajan tietoon.
Varma on varmaa.
Siinä lukee se varmuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 19:34"]Toi 7 on höpöä. Tililtä ei viedä mitään. Mulle tuli 3 tiliä kokonaan vaikka ilmoitin ulosottoviranomaiselle meneväni töihin. Kysyessäni sanoi että voi mennä muutama kuukausi ennenkun saatetaan palkanmaksajan tietoon.
[/quote]
Voi mennä? : ) Niin.
Tai voi olla että ei mene?
Höpöä on tuo ^ yläpuolinen kirjoitus eli 8 .
Samalla perusteella kuin tämä haukkui toisen kirjoittamaa höpöksi ;-)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 19:57"]
Työnantajan ongelma. Mikäli maksukielto on mennyt palkanlaskentaan ja ulosottoa ei ole pidätetty työnantajan toimesta, joutuu työnantaja sen ulosottoon suorittamaan.
[/quote]
Kun palstalta kyselee, ei kannata luottaa kaikkiin vastauksiin. Esim. tuo ylläoleva on täyttä puppua.