Pika: lapsen äitipuoli pyytää lasta mökilleen
Menisivät siis kahdestaan viikonlopuksi. Nyt olisi oikeasti isäviikonloppu mutta isä matkoilla. Päästäisitkö? Isäviikonlopun vaihto ensiviikonloppuun ei onnistu sillä meillä on silloin menoa. En ole vielä kysynyt lapselta haluaako, mietin nyt vain ensin että olisinko valmis päästämään vai en. Lapsi ekaluokalla.
Kommentit (36)
Olen aiemmin ajatellut että lapsi menee ensisijaisesti tapaamaan isää, ja äitipuoli nyt on vaan ollut siinä tavallaan se "pakollinen paha". Nyt kuitenkin kun äitipuoli tätä ehdotti niin ei se niin hirveän huonolta idealta tuntunut eteenkin kun mullakin töitä eikä meillä ole edes omaa mökkiä. Onko ok että kysyn lapselta haluaako lähteä, et saisi itse päättää? ap
Ja hyvin he tulevat juttuun, en vain tiennyt et äitipuoli on suhtautuu noinkin positiivisesti lapseen et pyytää ihan mökillekkin mukaan. ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:01"]
Olen aiemmin ajatellut että lapsi menee ensisijaisesti tapaamaan isää, ja äitipuoli nyt on vaan ollut siinä tavallaan se "pakollinen paha". Nyt kuitenkin kun äitipuoli tätä ehdotti niin ei se niin hirveän huonolta idealta tuntunut eteenkin kun mullakin töitä eikä meillä ole edes omaa mökkiä. Onko ok että kysyn lapselta haluaako lähteä, et saisi itse päättää? ap
[/quote]
Mun mielestä just näin. Lisäksi voit kysyä (jos lapsi itse haluaa siis lähteä), että onko mahdollista tuoda kotiin "kesken reissun", jos tulee vaikka ikävä. Meillä joskus on lapsen yökyläkaveri viety kotiin, kun ikävä on iskenyt nukkumaanmentäessä.
Kysyisin lapsen mielipidettä. Jos sulla on töitä (eli missä lapsi sitten olisi) eli yhteistä aikaa ei teillä olisi kuitenkaan kauheasti ja jos tykkää olla mökillä, niin lähtöhän olisi hvyä ratkaisu. Ymmärrän, että sinusta voi tuntua kurjalta, että lapsi viettää aikaa miehen uuden puolison kanssa, mutta ajattele niin, että on hienoa, etät miehellä on tuollainen puoliso. Voisi olla toisenkinlainen.
Juuri näin. Jos lapsi haluaa, niin mikäs siinä.
Mä päästäisin ilman muuta. Olettaen että äitipuoli on normaalijärkinen ihminen. Kivaahan se lapsen olisi päästä mökille. Mutta kysy toki lapselta.
Se aikoo hukuttaa sen?
Kuule, ilmoitat, että nyt on isäviikonloppu, jolloin isän on haettava lapsi, tai tapaamissopimusta joudutaan muuttamaan pysyvästi. Isä tulee sitten vaikka reissusta hakemaan sen lapsen tai ei näe sitä enää. Ilmoitat vaan, että sopimuksista on pidettävä kiinni.
Ja teet ls-ilmon lapsesta, jos isä ei ole viikonloppuna paikalla. Isä selkeästi laiminlyö lasta, se on kaltoinkohtelua.
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:10"]Se aikoo hukuttaa sen?
Kuule, ilmoitat, että nyt on isäviikonloppu, jolloin isän on haettava lapsi, tai tapaamissopimusta joudutaan muuttamaan pysyvästi. Isä tulee sitten vaikka reissusta hakemaan sen lapsen tai ei näe sitä enää. Ilmoitat vaan, että sopimuksista on pidettävä kiinni.
Ja teet ls-ilmon lapsesta, jos isä ei ole viikonloppuna paikalla. Isä selkeästi laiminlyö lasta, se on kaltoinkohtelua.
[/quote]
Et voi olla tosissasi?
Lapsi on käynyt mökillä ennenkin, tosin silloin isä oli mukana.. on ainakin ennen viihtynyt siellä. Sanoin et äitipuoli pyys sua lähtemään mökille viikonlopuksi, haluatko mennä? Nyt se jo pakkailee tuolla, eli kai se sitten haluaa. :D Onpa kiva juttu jotenkin, musta tuntuu että tää on ehdottomasti edistysaskel meidän perheessä. Ja et äitipuoli kysyi ihan suoraan multa, ei miehen kautta, oli musta tosi kiva juttu.
Vähän tietysti joo harmittaa ettei itsellä ole hetkeen ollut lapsen kanssa kahdenkeskeskeistä aikaa. Ja lapsen isä on tasan kerran ennen tätä joutunut perumaan viikonlopun, silloin oli sairaana niin eiköhän annea tämä hälle anteeksi.
Sieltä ei sitten kyllä pääse keskellä yötä kotia jos ikävä iskee, on sen verran pitkä ajomatka edessä.. Mutta mulla on ainakin kova luotto että lapsi pärjää.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:20"]
Lapsi on käynyt mökillä ennenkin, tosin silloin isä oli mukana.. on ainakin ennen viihtynyt siellä. Sanoin et äitipuoli pyys sua lähtemään mökille viikonlopuksi, haluatko mennä? Nyt se jo pakkailee tuolla, eli kai se sitten haluaa. :D Onpa kiva juttu jotenkin, musta tuntuu että tää on ehdottomasti edistysaskel meidän perheessä. Ja et äitipuoli kysyi ihan suoraan multa, ei miehen kautta, oli musta tosi kiva juttu.
Vähän tietysti joo harmittaa ettei itsellä ole hetkeen ollut lapsen kanssa kahdenkeskeskeistä aikaa. Ja lapsen isä on tasan kerran ennen tätä joutunut perumaan viikonlopun, silloin oli sairaana niin eiköhän annea tämä hälle anteeksi.
Sieltä ei sitten kyllä pääse keskellä yötä kotia jos ikävä iskee, on sen verran pitkä ajomatka edessä.. Mutta mulla on ainakin kova luotto että lapsi pärjää.
ap
[/quote]
Hieno juttu, että homma toimii. Lapsi hyötyy tästä kaikkein eniten :).
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:24"]
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:20"]
ap
[/quote]
Hieno juttu, että homma toimii. Lapsi hyötyy tästä kaikkein eniten :).
[/quote]
On kyllä, tää tuli mulle kuitenkin aika yllätyksenä kun olen jotenkin ajatellut että äitipuoli pitää lasta taakkana. Varmaan oikeasti tältä palstalta olen sen oppinut. ap
Kaikki eivät ole vaikkakin suurin osa äitipuolista on niitä ilkeitä. Kohdallesi on osunut helmi. Jos lapsi haluaa mennä niin eikös sekin kerro siitä ettei ole paha äitipuoli :)
[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:37"]
Kaikki eivät ole vaikkakin suurin osa äitipuolista on niitä ilkeitä. Kohdallesi on osunut helmi. Jos lapsi haluaa mennä niin eikös sekin kerro siitä ettei ole paha äitipuoli :)
[/quote]
Väittäisin että 1% pilaa 99% maineen. Vikaa myös exissä, siinä että lapset hankkivat lapsia. Suurinosa äitipuolista ja isäpuolista ihan fiksua porukkaa. Kukaan ei ole täydellinen, eikä yhden virheen tarvitse leimata koko porukkaa.
Sulla on ap hyvä asenne. Mun tytöillä oli aikoinaan aivan ihana äitipuoli, rakasti tyttöjä kun omiaan. Ihanaa lapselle, että lähellä on rakastavia ja turvallisia aikuisia. Ihanaa viikonloppua sulle:)
Ööö jos se äitipuoli on ihan normaali ihminen ja lapsi haluaa mennä, niin why not?