Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pika: lapsen äitipuoli pyytää lasta mökilleen

Vierailija
02.10.2015 |

Menisivät siis kahdestaan viikonlopuksi. Nyt olisi oikeasti isäviikonloppu mutta isä matkoilla. Päästäisitkö? Isäviikonlopun vaihto ensiviikonloppuun ei onnistu sillä meillä on silloin menoa. En ole vielä kysynyt lapselta haluaako, mietin nyt vain ensin että olisinko valmis päästämään vai en. Lapsi ekaluokalla.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:46"]

Voi että kun menisitte kolmistanne sinne! Arvaa miten kiva olisi lapselle :)

[/quote]

Kolmistanne??? Tarkoitatko kolmestaan?

Vierailija
2/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ohis, mutta nyt ei oikein ainakaan meilläpäin ole kovin miellyttävä mökkeilyilma.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana hyvänmielen keskustelu :) Kivaa viikonloppua sinulle! 

Vierailija
4/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 20:32"]

Ehkä ohis, mutta nyt ei oikein ainakaan meilläpäin ole kovin miellyttävä mökkeilyilma.

[/quote]

No sehän riippuu miten mökkeilevät. Mekin ollaan nyt mökillä, takassa tuli ja ihanan hiljasta. Lapsi piirtelee ja kohta mennään saunaan. Huomenna mennään sienestämään, tehdään yhdessä ruokaa. Kerätään viimeiset marjat, käydään ehkä patikoimassa. Palju päälle ja sinne viettämään aikaan. Ehkä katsotaan leffa, rauhoitutaan. Kyllä meillä vaan rittää syksyisinkin mökillä tekemistä. :)

Vierailija
5/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät välit äiti/isäpuoliin ovat lapsille rikkaus. Itselläni (olen jo yli 30v) on todella hyvät välit isäpuoleeni, edelleen, näin 15 vuoden jälkeenkin. Mikä on todellakin rikkaus.

Vierailija
6/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy kyllä sanoa että aloitusviestistä en olisi arvannut että tästä tulee näin positiivinen ketju. Perinteinen AV-asetelma oli valmis, ihana että kuitenkin löytyy vielä fiksuja vanhempia. 

Vierailija
7/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 21:14"]

Hyvät välit äiti/isäpuoliin ovat lapsille rikkaus. Itselläni (olen jo yli 30v) on todella hyvät välit isäpuoleeni, edelleen, näin 15 vuoden jälkeenkin. Mikä on todellakin rikkaus.

[/quote]

Samaa mieltä. Itselläni ei ole hyvät välit isäpuoleen, siskollani taasen on. Siskolle isäpuoli on kuin isä, minulle taas joku kaukainen sukulainen jota ei halua nähdä.

Kiva ketju! 

Vierailija
8/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin hittoa! Äitipuolena olen useinkin miehen lasten kanssa mökillä, jos miehellä sattuu olemaan työvuoro tai matkoilla. Tietysti asiasta on sovittu miehen eksän kanssa. Tosin, mun miehen eksä on todella ihana ihminen ja laittaa lapsen edun kaiken edelle. Ei todella ole mikään rääväsuu. Ja tosi paljon ollaan tekemisissä ja autetaan tarvittaessa lastenhoitoasioissa ja muissa. Jopa oma äitini ja oma sukuni on ollut hoitamassa mieheni lapsia ja näin miehen eksä saa omaa aikaa ja pääseen omiin harrastuksiinsa, kun on saatavilla lastenhoitoapua, vaikka asutaan vähän kauempana. Hyvin on toiminut ja lapsi on tyytyväinen, kun aikuiset ottavat aikuisen roolin ja antavat esimerkin hyvästä käytöksestä myös lapselle.   

Ap. on todella oikea asenne, kun ajattelee lapsen parasta.
[/quote]

Kiitos kysymästä. "Hittoa" tässä oli se, että eiköhän se lapsi pärjää viikonlopun äitipuolensa kanssa jos sinne mökille lähtee. Ei kai se lapsi isän (ja äitipuolen) luota lähde kesken viikonlopun ikävän takia takaisin äidilleen? Jos sovitaan, että menee, niin siellä pysyy sitten. Omakin tyttäreni parkui joskus, että on ikävä isiä, kun joutui pesemään illalla hampaansa (kuten myös isän luona joka ilta). Ei kai jokaiseen lapsen vingahdukseen tarvitse reagoida?

Vierailija
9/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:20"]

Lapsi on käynyt mökillä ennenkin, tosin silloin isä oli mukana.. on ainakin ennen viihtynyt siellä. Sanoin et äitipuoli pyys sua lähtemään mökille viikonlopuksi, haluatko mennä? Nyt se jo pakkailee tuolla, eli kai se sitten haluaa. :D Onpa kiva juttu jotenkin, musta tuntuu että tää on ehdottomasti edistysaskel meidän perheessä. Ja et äitipuoli kysyi ihan suoraan multa, ei miehen kautta, oli musta tosi kiva juttu. 

Vähän tietysti joo harmittaa ettei itsellä ole hetkeen ollut lapsen kanssa kahdenkeskeskeistä aikaa. Ja lapsen isä on tasan kerran ennen tätä joutunut perumaan viikonlopun, silloin oli sairaana niin eiköhän annea tämä hälle anteeksi. 

Sieltä ei sitten kyllä pääse keskellä yötä kotia jos ikävä iskee, on sen verran pitkä ajomatka edessä.. Mutta mulla on ainakin kova luotto että lapsi pärjää.

ap

[/quote]

Tulipas hyvä mieli sekä sinun että lapsesi puolesta!

Muistathan myös tälle äitipuolelle kertoa että olit mielissäsi siitä että hän otti yhteyttä suoraan sinuun eikä käyttänyt lapsen isää välittäjänä.

Jos aikuiset tulevat toimeen keskenään, se on suureksi eduksi lapselle. :)

Vierailija
10/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päästäis. Isäviikonloput on isäviikonloppuja, jos isää ei kiinnosta niin sitten on kotona,eikä vieraan ihmisen luona. 

Vierailija
11/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:27"]En päästäis. Isäviikonloput on isäviikonloppuja, jos isää ei kiinnosta niin sitten on kotona,eikä vieraan ihmisen luona. 
[/quote]

Tosi monet isät vievät lapsensa omille vanhemmilleen, että pääsevät itse baariin, vaikka on isäviikonloppu. Joskus saattaa tietenkin olla lapsen jannalta parempi, että on isovanhempien eikä isän kanssa. Ollaan nyt iloisia ap:n ja hänen lapsensa puolesta.

Vierailija
12/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen päästäisinkö vai enkö ei luultavasti vaikuttaisi onko kyse äitipuolesta tai jostakin muusta. Miksi en päästäisi jos pyynnön esittää luotettava aikuinen jonka seurassa lapsi viihtyy?

Vierailija
13/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 15:01"]

Olen aiemmin ajatellut että lapsi menee ensisijaisesti tapaamaan isää, ja äitipuoli nyt on vaan ollut siinä tavallaan se "pakollinen paha". Nyt kuitenkin kun äitipuoli tätä ehdotti niin ei se niin hirveän huonolta idealta tuntunut eteenkin kun mullakin töitä eikä meillä ole edes omaa mökkiä. Onko ok että kysyn lapselta haluaako lähteä, et saisi itse päättää? ap

[/quote]

Mun mielestä just näin. Lisäksi voit kysyä (jos lapsi itse haluaa siis lähteä), että onko mahdollista tuoda kotiin "kesken reissun", jos tulee vaikka ikävä. Meillä joskus on lapsen yökyläkaveri viety kotiin, kun ikävä on iskenyt nukkumaanmentäessä.
[/quote]

Voi hitto! Onko vähän eri asia lapsen kaveri kuin se että menee äitipuolen kanssa? Tsiisus!

Vierailija
15/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hienoa, kun aikuiset osaavat tulla toimeen ja laittaa lapsen parhaan etusijalle. Peukut ap:lle ja äitipuolelle! T. Entinen erolapsi

Vierailija
16/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla välillä niistä hyvistäkin äitipuolista. Itse olen kahdelle lapselle äitipuoli ja kohtelen heitä kuin omiani. Vanhimmalla lapsellani on myös äitipuoli, mutta he eivät ole valitettavasti kovin läheisiä vaikka lapsi on onneksi kuitenkin isänsä kanssa läheinen. Nyt kun lapset ovat jo isompia, niin eron huomaa selvästi. Mieheni 15-vuotias viihtyy edelleen kanssani, kertoo luottamuksellisia asioita jne. kun taas minun 13-vuotias ei (kertomansa mukaan) vietä juuri koskaan aikaa oman äitipuolensa kanssa. kuitenkin melkein 10 vuotta yhteistä perhe-elämää takana molemmissa perheissä. 

Vierailija
17/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 18:46"]

[/quote]

Kaksi toisilleen suht. tuntematonta naista mökillä kilpailemassa mm. kaikesta? :D Ei taideta apn tilanteessa olla vielä kypsiä sellaiseen, eikä edes tarvitse olla. Isän perhe ja äidin perhe on omat yksikkönsä jossa omat tapansa. Toki voidaan juhlia yhdessä ym. mutta yhteiset mökkireissut olisi nähtävästi kaikille epämukavia. Ei varmaan olisi myöskään äitipuolelle kiva jos äiti lähtisi reissuun matkaan ja lapsi haluaisikin tehdä kaiken äidin kanssa. Tai päinvastoin, äiti jäisi vieraalle mökille ulkopuoliseksi. Ei liian isoja askelia kerrallaan. Mutta tuohonhan se olisi hienoa joskus päästä?! 

Itse tutustuin oman lapsipuoleni äitiin paremmin Ikeareissulla. Jätettiin ukot kotiin ja mentiin ihan kahdestaan. Oli tosi hyvä bondausmatka, mutta mekään ei vielä olla siellä asti et lähdettäis mökkeilemään yhdessä.

Vierailija
18/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi haluaa eikä äitipuolen kanssa ole ongelmia ollut. Kauniisti ajateltu ja sinä saat omaa aikaa.

Vierailija
19/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"] Olen aiemmin ajatellut että lapsi menee ensisijaisesti tapaamaan isää, ja äitipuoli nyt on vaan ollut siinä tavallaan se "pakollinen paha". Nyt kuitenkin kun äitipuoli tätä ehdotti niin ei se niin hirveän huonolta idealta tuntunut eteenkin kun mullakin töitä eik

ä meillä ole edes omaa mökkiä. Onko ok että kysyn lapselta haluaako lähteä, et saisi itse päättää? ap [/quote] Mun mielestä just näin. Lisäksi voit kysyä (jos lapsi itse haluaa siis lähteä), että onko mahdollista tuoda kotiin "kesken reissun", jos tulee vaikka ikävä. Meillä joskus on lapsen yökyläkaveri viety kotiin, kun ikävä on iskenyt nukkumaanmentäessä. [/quote]

Voi hitto! Onko vähän eri asia lapsen kaveri kuin se että menee äitipuolen kanssa? Tsiisus!"

Mikä siinä on niin hittoa! Äitipuolena olen useinkin miehen lasten kanssa mökillä, jos miehellä sattuu olemaan työvuoro tai matkoilla. Tietysti asiasta on sovittu miehen eksän kanssa. Tosin, mun miehen eksä on todella ihana ihminen ja laittaa lapsen edun kaiken edelle. Ei todella ole mikään rääväsuu. Ja tosi paljon ollaan tekemisissä ja autetaan tarvittaessa lastenhoitoasioissa ja muissa. Jopa oma äitini ja oma sukuni on ollut hoitamassa mieheni lapsia ja näin miehen eksä saa omaa aikaa ja pääseen omiin harrastuksiinsa, kun on saatavilla lastenhoitoapua, vaikka asutaan vähän kauempana. Hyvin on toiminut ja lapsi on tyytyväinen, kun aikuiset ottavat aikuisen roolin ja antavat esimerkin hyvästä käytöksestä myös lapselle.   

Ap. on todella oikea asenne, kun ajattelee lapsen parasta.

Vierailija
20/36 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulevat äitipuolen kanssa hyvin toimeen niin toki päästäisin. Miksipä ei?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä