Olen rento ja hauska nainen, "yksi jätkistä", miksi muut naiset on kateellisia?
Olen huomannut että muut naiset kokee minut jotenkin uhkana kun tulen hyvin juttuun miesten kanssa ja heitän rentoa läppää. Miksi?
Kommentit (315)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välitä ap. Huomaahan sen täälläkin, että alkavat nillittämään ja haukkumaan sinua.
Oikeen sivistynyttä naisasia naisia 🤣Jos joku ikinä vähääkään on erilainen, niin sehän on uhka. Muille, paitsi tämmösille naisille, kun vaikka minä.
Mulle on ihan sama, mitä kukakin on.
Kunhan ei oo pskaa puhuva iditoottiAamen! Mun mielestä on törkeää pitää rehellisiä, huumorintajuisia tai "miesten jutuista" kiinnostuneita naisia jonain pick me-girlinä. Yhtäkään tuollaista en ole tavannut, jotka olisivat jotenkin epätoivoisesti miesten huomion perässä. Jotkut on vaan omia itsejään, persoonallisia ja tulevat sekä miesten että naisten kanssa juttuun platonisesti. Turha sitä kateuksissaan kehittää jotain ilmiötä, jota ei todellisuudessa edes ole olemassa. Antaa kaikkien kukkien kukkia! Minä en ole "yksi jätkistä", mutta jos joku kokee olevansa, niin mitä se on minulta pois.
Pointtihan onkin juuri boldattu. Ovat siis kaikessa seurassa kivoja, persoonallisia, aitoja, rentoja - eivät kulje julistamassa, että em. onnistuu vain miesten kanssa.
Ei multa ole mitään pois, vaikka joku haluaa olla tiikerinpentu, mutta nuorille naisille on huono ja paha viesti antaa käsitys, että rentous, hauskuus, jne olisivat jotain harvinaisia ominaisuuksia naiselle tai että pitäisi ylipäätään liittää näitä mihinkään "mä olen sellainen"-lässytykseen, vaan että jokainen on semmoinen kuin on ja ihan hyvä sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika vähän on sellaista "yksi tytöistä" - leveilyä.
Juuri näin. Tästä näkee kuinka naiset itsekin pitävät itseään huonompina kuin miehet. Lisäksi on mahdotonta kuvitella, että miesten keskuudessa voisi muodostua mitään tuollaista "pick me boy" ilmiötä, sillä miehet ovat pääsääntöisesti solidaarisia toisilleen. Selkäänpuukottaminen taitaa olla joku X-kromosomiin liittyvä piirre.
Siis mitä ihmettä, onhan nyt ilmiö nimeltä naistenmies ihan vanha juttu jo?? Eli se, että jotkut miehet nyt vaan osaavat olla naisten kanssa, miellyttävät naisia. Ovat tervetulleita vaikka mihin porukkaan.
Miehet ovat vain, hassua kyllä, nimenomaan suorempia naisille tässä asiassa. Myöntävät, että naisseura kiinnostaa, pitävät naisista, tykkäävät olla naisten ihailemia ja juu miksei siinä sivussa seksiäkin. Solidaarisia päinvastoin eivät ole tippaakaan toisille miehille, vaan naisia naurattaakseen voivat ilkeästikin vitsailla ja päteä muiden miesten kustannuksella. Ihan suoraan tosin myöntävät, että jos kyseessä on piparin saanti ja se vaatii kaverin mustamaalamisen tai mitä nyt, niin antaa mennä.
Naiset vain kokevat, että pitää mennä tekemään samaa ensin vakuuttelemalla, miten ei oikeastaan nainen olekaan, vaan joku jätkä.
Mä olen 3 isoveljen ja heidän kaveriensa kanssa kasvanut ja kai sen vuoksi miesvaltaiselle alallekin ajautunut. Ikinä en ole mikään jätkä ollut, mutta rentoa, hauskaa jne on ollut. Eipä se haittaa, että hyvännäköiseksi kehuvat, kas kun sellaiselle naiselle miehet nyt vaan on aina vähän kivempia. Aina.
Älyttömän hyvä huomio, todellakin jos joku mies on naistenmies, saamme heti mielikuvan naisia mielistelevästä, naisten perässä juoksevasta häntäheikistä. Ehkä se on se sama, joka sitten alitajuisesti tulee liitettyä näihin, jotka korostavat, miten huonoa seuraa oma sukupuoli on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vai haukutko huomaamattasi muita naisia? Jos pidät hauskuutta ja rentoutta miesten ominaisuutena, joka poikkeuksellisesti löytyy myös sinusta, niin ei ihme jos muut ei oikein tykkää. Eihän se tosin kateutta ole.
Toinen on myös, että oletko luonnonllinen? Jollain naisilla on sellaista, että naisten seurassa ollaan normalisti ja kun paikalle tulee miehiä, heitetään jalat haara-asentoon, avataan kaljapullo hampailla ja kysytään römeällä äänellä että miten ois änärimatsi? Esittämisestä ei pidä kukaan.No jopas,men ole koskaan milloinkaan törmännyt tällaiseen.
Päinvastoin, ne römeämmät, karskit naiset alkavat lirkuttaa ja keimailla, kun seuraan ilmestyy uros. Oman kokemuksen mukaan lähes kaikki naiset käyttäytyvät ja elehtivät miehen(sä) seurassa naisellisemmin. Pitkäaikaiset pariskunnat ovat poikkeus; ovat oppineet olemaan normaalisti ainakin oman kumppanin kanssa.No duh. Ne oikeasti karskit naiset, siis jotka ovat luontaisesti, esittämättä sellaisia, voivat pyrkiä olemaan naisellisempia kuin ovatkaan, jos ovat esim kiinnostuneet jostain miehestä, ja arvelevat naisellisuuden vetoavan.
Enkös näin juuri sanonutkin? 🤷♀️ Eli jätkä-naisten muutos pehmeämmäksi miehen lähellä, kun on kiinnostusta. Isommassa porukassa voivat vetää roolia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Tästä näkee kuinka naiset itsekin pitävät itseään huonompina kuin miehet. Lisäksi on mahdotonta kuvitella, että miesten keskuudessa voisi muodostua mitään tuollaista "pick me boy" ilmiötä, sillä miehet ovat pääsääntöisesti solidaarisia toisilleen. Selkäänpuukottaminen taitaa olla joku X-kromosomiin liittyvä piirre.
Siis mitä ihmettä, onhan nyt ilmiö nimeltä naistenmies ihan vanha juttu jo?? Eli se, että jotkut miehet nyt vaan osaavat olla naisten kanssa, miellyttävät naisia. Ovat tervetulleita vaikka mihin porukkaan.
Miehet ovat vain, hassua kyllä, nimenomaan suorempia naisille tässä asiassa. Myöntävät, että naisseura kiinnostaa, pitävät naisista, tykkäävät olla naisten ihailemia ja juu miksei siinä sivussa seksiäkin. Solidaarisia päinvastoin eivät ole tippaakaan toisille miehille, vaan naisia naurattaakseen voivat ilkeästikin vitsailla ja päteä muiden miesten kustannuksella. Ihan suoraan tosin myöntävät, että jos kyseessä on piparin saanti ja se vaatii kaverin mustamaalamisen tai mitä nyt, niin antaa mennä.
Naiset vain kokevat, että pitää mennä tekemään samaa ensin vakuuttelemalla, miten ei oikeastaan nainen olekaan, vaan joku jätkä.
Mä olen 3 isoveljen ja heidän kaveriensa kanssa kasvanut ja kai sen vuoksi miesvaltaiselle alallekin ajautunut. Ikinä en ole mikään jätkä ollut, mutta rentoa, hauskaa jne on ollut. Eipä se haittaa, että hyvännäköiseksi kehuvat, kas kun sellaiselle naiselle miehet nyt vaan on aina vähän kivempia. Aina.
Sulta meni nyt pointti ohi, mikä ei yllätä kun nainen olet. Naistenmiehiä on toki, mutta he eivät herätä muissa miehissä samanlaista vihaa kuin nämä hyvä jätkä -naiset muissa naisissa. Päinvastoin miesten enemmistö ihailee miestä joka saa helposti naisseuraa.
Ei miehet oikeasti halua naisia kaveriporukkaan. Jotain muuta ne haluaa ja siksi sietävät.
Lähdetään siitä, että et tiedä, ovatko muut kateellisia. Kyseessä on oma tulkintasi, ellei joku asianosainen ole itse kertonut sinulle kateudestaan. Sen sijaan, että arvuuttelisin muiden oletettuja motiiveja, pohtisin, mikä saa sinut kokemaan tuolla tavalla.
Vierailija kirjoitti:
sama täällä, jo työni puolesta olen miesten kassa valta osin, ja kaverit on etupäässä olleet miehiä jo nuoruudesta asti. Vain vahvat naiset, siis henkisesti tarkoitan, ovat kavereina naisista. Jotkut jotenkin pelkää minua, tai suorasukaisuuttani esim. asioista puhuttaessa ja sitä, etten koskaan valhehtele mitään.
Minulla ihan sama. Olis kiva löytää saman henkisiä ystäviä. Ärsyttää se hienostelu ja epäsuora keskustelutyyli. Semmonen kuluttava fragile-kulttuuri vie energiat, kun kukaan ei kehtaa mitään, ettei vaan toinen vahingossa loukkaannu. Sit ilman meikkiä ei voi käydä lähikaupassa ja kaikesta pitää olla epävarma.
Vierailija kirjoitti:
Naiset on laumaeläimiä. Kun joku erottuu laumasta, pidetään sitä vähintäänkin alitajuisesti uhkana. Niinpä se suljetaan yhteisön ulkopuolelle. Tällaisten syiden vuoksi naisvaltaisilla aloilla on niin paljon työpaikkakiusaamista (esim. hoitoala). Siellä on se Mother hen, joka päättää kenet hyväksytään joukkoon. On oltava tarpeeksi alistuva, jotta saa paikan kanalaumasta. Joillain on vielä apinan aivot.
Aivan. Onneksi miesten aloilla, kuten armeijassa, ei ilmene simputusta ja arvostetaan omilla aivoilla ajattelua, eikös niin?
itse en ole ikinä tullut naisten kanssa toimeen, ala -asteelta lähtien muut tytöt puhunut mimusta pahaa selän takana ja kiusannut joten ei kiinnosta hengailla h0r0jrn kanssa sori🫢
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulta meni nyt pointti ohi, mikä ei yllätä kun nainen olet. Naistenmiehiä on toki, mutta he eivät herätä muissa miehissä samanlaista vihaa kuin nämä hyvä jätkä -naiset muissa naisissa. Päinvastoin miesten enemmistö ihailee miestä joka saa helposti naisseuraa.
Äläs nyt naurata. Näitä häntäheikkejä avoimesti halveksutaan, kerrotaan, miten bros before ho's ja heidän edesottamuksiaan arvostellaan. Jätetään kutsumatta muualle kuin tilanteisiin joissa onkin tarkoitus vain tutustua naisiin. Heitä ämmitellään, puhutaan akkaseurassa pyörimisestä, jne.
Sellaista miestä ihaillaan, joka todellakin mitään yrittämättä saa naisseuraa. Sellaista ei, joka juoksee liehittelemässä naisia ja tekee esim. ohareita muille miehille, koska on mahdollisuus tavata joku nainen/naisia.
Mutta sä taidat olla nainen myös, jolle ei muutoin kuin teorian tasolla ole kovin paljon kokemusta siitä, miten miessakit toimivat? Se ei suinkaan ole mitään erityisen solidaarista toimintaa. AIka ikäviä nääs tullut todistettua, kun olit vain kaverin pikkusisko, jolle asioiden kaunistelusta ja salailusta ei ollutkaan mitään hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka on kateellinen? Mistä sen huomaat? Itse en ole jätkien jutuista kiinnostunut, joten juttelen enemmän naisporukoissa. Toki voisin mennä mukaan myös autonrassauspuheisiin (tai koulutetummissa piireissä joihinkin bisnesaiheisiin puheisiin), mutta ne halua tehdä sitä väkisin.
Juu siis kateus se on aina. Ei ole vaan selvinnyt kumpi se niinku sitten on esim. ap:n tapauksessa tai muiden. Siis muut ei ole ap:n kavereita, koska kateellisia sille tai ap on kateellinen kaikille alle 90v. naisille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tälle miespuolinen vastine: nice guy. "Naiset rakastuvat renttuihin eivätkä minun kaltaisiini kunnollisiin miehiin." Kilttimiehillä halveksunta kohdistuu tosin naisiin eikä niihin renttumiehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset on laumaeläimiä. Kun joku erottuu laumasta, pidetään sitä vähintäänkin alitajuisesti uhkana. Niinpä se suljetaan yhteisön ulkopuolelle. Tällaisten syiden vuoksi naisvaltaisilla aloilla on niin paljon työpaikkakiusaamista (esim. hoitoala). Siellä on se Mother hen, joka päättää kenet hyväksytään joukkoon. On oltava tarpeeksi alistuva, jotta saa paikan kanalaumasta. Joillain on vielä apinan aivot.
Aivan. Onneksi miesten aloilla, kuten armeijassa, ei ilmene simputusta ja arvostetaan omilla aivoilla ajattelua, eikös niin?
Armeijan käyneenä hoitoalalla tyskentelevänä naisena väitän, että puolustusvoimissa on vähemmän simputusta kuin normi osastolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On tälle miespuolinen vastine: nice guy. "Naiset rakastuvat renttuihin eivätkä minun kaltaisiini kunnollisiin miehiin." Kilttimiehillä halveksunta kohdistuu tosin naisiin eikä niihin renttumiehiin.
Kyllä ja lisäksi naiset eivät halveksi kilttimiestä, mutta rentuille he ovat kyllä mainiota iskumateriaalia ja naurunaiheita.
Sitä olenkin aina ihmtellyt, että mistä tämä myytti miesten kummallisesta solidaarisuudesta, kun se on vain juuri tuommoista alamaisuutta: potkittava ei vihaa potkijaa, vaan hakee toisen kohteen, kuten naiset, muun maalaiset, työttömät, jne.
Suurin osa kouluja käymättömistä naisista on kanoja. Jo oppikoulussa huomattava osa tytöistä alkoi kihertää 13 - 14 vuotiaana nähdessään luokan komean pojan. He lukivat Hertta-sarjoja ja vastaavia ja jättivät koulun silloiseen keskikouluun. Itse olin poikamainen. Luin Jerry Cottoneita ja Zorroja. Lukioon meno oli selviö. Tulin kotikaupunkiini perheineni koulutettuna parikymmentä vuotta myöhemmin . Kuuluin kaupungin johtoryhmään. Jo ensimmäisessä kokouksessa sanoin ainoana naisena, etten sitten ole teille kahvinkaataja. Se sopimus piti.
Yritäppä istua kahville toimistonaisten pöytään ja osallistua keskusteluun. Ei onnista. Jos on jääkiekon MM kisat menossa, koko kuoro huutaa, ettei voi vähempi kiinnostaa. . Mitä se merkkaa MEIKÄLÄISELLE! Mutta ne synnytyskokemukset. Niitä sitä vellottiin vuosienkin jälkeen. Itsellä oli aikoinaan yksi sektio, ettei silläkään voinut pullistella. Suomen Kuvalehden sijaan uutiset luettiin Hymystä ja sitten Seiskasta. On siis naisia ja toisenlaisia naisia. Naisen ei tarvitse olla kaveri kaikkien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sama täällä, jo työni puolesta olen miesten kassa valta osin, ja kaverit on etupäässä olleet miehiä jo nuoruudesta asti. Vain vahvat naiset, siis henkisesti tarkoitan, ovat kavereina naisista. Jotkut jotenkin pelkää minua, tai suorasukaisuuttani esim. asioista puhuttaessa ja sitä, etten koskaan valhehtele mitään.
Minulla ihan sama. Olis kiva löytää saman henkisiä ystäviä. Ärsyttää se hienostelu ja epäsuora keskustelutyyli. Semmonen kuluttava fragile-kulttuuri vie energiat, kun kukaan ei kehtaa mitään, ettei vaan toinen vahingossa loukkaannu. Sit ilman meikkiä ei voi käydä lähikaupassa ja kaikesta pitää olla epävarma.
No just täähän se on! Naiset on loukkaantumisen mestareita, ja kun ajattelevat, että Kaikki ovat, niin puheet pitää pyöristää ja pehmitellä erilaisin prologein, ettei toinen vaan ymmärrä väärin ja loukkaannu. Aaargghh. En kestä tällaista. Luin taannoin kolumnin, missä nainen oli jo valmiiksi pyytänyt anteeksi, ettei tiedä paljonkaan pöytäseuransa (toinen nainen kokouspäivällisellä) alasta. Tähän se toinen nainen oli vastannut suorasukaisesti: "Älä nyt sitä anteeksi pyydä! Naiset ylipäätään pyytelevät ihan liikaa, ihan turhaan anteeksi." Tästäkö fragile-nainen oli mennyt mykäksi ja pyöritteli kokemaansa järkytystä päässään vielä pitkään. Lopulta kirjoitti sen blogin, minkä päätti, että kyllä hän jatkossakin pyytelee anteeksi, mieluummin liian usein kuin liian harvoin. 😄🐔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äläs nyt naurata. Näitä häntäheikkejä avoimesti halveksutaan, kerrotaan, miten bros before ho's ja heidän edesottamuksiaan arvostellaan. Jätetään kutsumatta muualle kuin tilanteisiin joissa onkin tarkoitus vain tutustua naisiin. Heitä ämmitellään, puhutaan akkaseurassa pyörimisestä, jne.
Nyt meni kyllä niin epäselväksi jutut että taitaa olla sulla muitakin kognitiivisia rajoitteita kuin sukupuoli.
Sanonnalla bros before hoes (tai buddies over bitches, jota olen itse kuullut käytettävän enemmän), ei todellakaan halveksuta miehiä, vaan naisia.
Käyttäjä41206 kirjoitti:
Suurin osa kouluja käymättömistä naisista on kanoja. Jo oppikoulussa huomattava osa tytöistä alkoi kihertää 13 - 14 vuotiaana nähdessään luokan komean pojan. He lukivat Hertta-sarjoja ja vastaavia ja jättivät koulun silloiseen keskikouluun. Itse olin poikamainen. Luin Jerry Cottoneita ja Zorroja. Lukioon meno oli selviö. Tulin kotikaupunkiini perheineni koulutettuna parikymmentä vuotta myöhemmin . Kuuluin kaupungin johtoryhmään. Jo ensimmäisessä kokouksessa sanoin ainoana naisena, etten sitten ole teille kahvinkaataja. Se sopimus piti.
Yritäppä istua kahville toimistonaisten pöytään ja osallistua keskusteluun. Ei onnista. Jos on jääkiekon MM kisat menossa, koko kuoro huutaa, ettei voi vähempi kiinnostaa. . Mitä se merkkaa MEIKÄLÄISELLE! Mutta ne synnytyskokemukset. Niitä sitä vellottiin vuosienkin jälkeen. Itsellä oli aikoinaan yksi sektio, ettei silläkään voinut pullistella. Suomen Kuvalehden sijaan uutiset luettiin Hymystä ja sitten Seiskasta. On siis naisia ja toisenlaisia naisia. Naisen ei tarvitse olla kaveri kaikkien kanssa.
Pakko nyt kysyä, että piditkö lukemistoasi siis jotenkin tasokkaampana kuin muilla tytöillä?? Herraisä, herttasarjoissa sentään oli kokonaisia lauseita ja kappaleita.
T. toinen molemmat ja sen päälle paljon muuta lukenut
Mietin juuri pari päivää sitten tätä sanontaa "yksi jätkistä". Jotenkin outo ja junttimainen. Ihan kuin se, että osaa jotain naisille epätyypillisiä asioita tai haluaa tehdä niitä tekisi naisesta miesmäisen.
Juuri tämä sekoittaa nuoria tyttöjä jotka haluaisivat pukeutua naisellisiin vaatteisiin ja ajaa vaikka rekkaa, lukea sotahistoriaa tai potkia jalkapalloa - tekemällä tehdään näistä asioista vaikeita ja sukupuolitetaan.
Esim. olen itse ollut ns. miesten töissä ja nytkin olen koulussa jossa olen luokan ainoa nainen. En edes yritä olla joku "jätkä" siellä vaan olen mitä olen aina ollut, oma itseni, meikkaan, käytän naisellisia vaatteita toki koulutuksen käytännöllisyys huomioiden, mutta en hae millään kikatuksella ja kimitykselläkään huomiota.
Toivon että tässä nyt ymmärretään mitä ajan takaa: onhan olemassa miehiä perinteisissä "naisten töissä", esim. hoitajina. En ole kuullut heidän kohdallaan sanontaa "yksi ämmistä". Eikä tällainen mies rehentele sillä, että tulee paljon paremmin naisten kuin miesten kanssa toimeen ja miten muut miehet ovat kateellisia hänelle.
Tästä vertauksesta huomaa miten tasa-arvo on vielä puolitiessä kun on edelleen jotenkin hienoa olla naisena jätkä ja kukaan mies ei halua vertautua naiseen ellei ole taipumusta ristiinpukeutumiseen.
Mistä päättelet että muut naiset ovat sinulle kateellisia? Tosi usein ihmiset tuntuvat perustelevan kaikki ikävät kommentit "kateudella" vaikka todellisuudessa se "kateellinen" ei vaan tykkää kyseisestä henkilöstä/asiasta.