Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi, lahjoittamani sohva ja ahneet ihmiset

Vierailija
01.10.2015 |

Tällä hetkellä päällimmäinen ajatukseni on, etten enää ikinä laita tori.fi ilmoitusta - en varsinkaan Annetaan-osastolle. En osannut kuvitella, miten ahneita ja kiittämättömiä ihmiset voivatkaan olla.

Olen opiskelija. Laitoin noin viikko takaperin Toriin ilmoituksen, että aion antaa vanhan sohvani pois. Se oli siisti ja hyväkuntoinen, mutta en siitä huolimatta viitsinyt pyytää siitä rahaa, kun se on kuitenkin suhteellisen vanha. Tänään kuitenkin huomasin, että lahjoittamani sohva on nyt laitettu 100 eurolla myyntiin. Myynti-ilmoitus vaikuttaa kiireessä kirjoitetulta ja siinä kerrotaan, että sohva pitäisi saada myytyä mahdollisimman nopeasti. Kirjoitin piruuttani myyjälle viestin toisesta sähköpostiosoitteesta, jossa kyselin lisätietoja sohvasta, mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut vastausta.

Minua harmittaa, että annoin hyvää hyvyyttäni köyhänä opiskelijana sohvan ilmaiseksi, mutta siitä seuraakin tällaista. Oma vikani tämä on siinä mielessä, että olisin voinut ihan hyvin itsekin asettaa sille jonkin rahasumman hintapyynnöksi. Luulen, että näitä ilmaislahjoituksilla bisneksen tekijöitä löytyy varmasti enemmänkin, mikä on mielestäni ikävää ja moraalitonta lahjoittajia kohtaan.

Sain sohvasta muutamassa tunnissa niin monta yhteydenottoa, että minun oli pakko muokata puhelinnumeroni pois ilmoituksesta. Muokkauksen hyväksyminen tori.fi osalta kuitenkin kesti niin kauan, että sain vielä yömyöhään tekstiviestejä ja jopa muutaman soiton 23-24 välillä, joihin en tosin vastannut.

Lukiessani viestien sisältöjä järkytyin, miten kiittämättömiä jotkut ihmiset osasivat olla. Yksi törkeimmistä kyselijöistä kehtasi kysyä, kuljetanko sohvan heille kotiin 80km päähän bensakuluja vastaan, vaikka olin hyvin selvästi kirjoittanut kuvaukseen että VAIN nouto. Vastasin välinpitämättömästi, että olen opiskelija ilman ajokorttia eikä minulla yksinkertaisesti edes olisi aikaa kuljetella ilmaiseksi annettavaa sohvaa ympäri Suomea. Sen jälkeen kyseinen henkilö kertoi olevansa itse yksinhuoltaja ja kysyi, voisivatko minun VANHEMPANI mitenkään auttaa kuljetuksissa. En haluaisi uskoa tämän henkilön olleen tosissaan, miten kukaan kehtaa kysyä mitään tuollaista? Entä, jos minulla ei edes olisi vanhempia tai en olisi heidän kanssaan missään tekemisissä?

No, sohva meni siinä sitten ja saamani viestit vahvistivat ainakin sen, etten enää koskaan laita mitään lahjoitettavaa tavaraa netti-ilmoituksena. Jos jotain aion vielä lahjoittaa, niin kasvotusten sellaiselle ihmiselle, jolle tuote tulisi todella tarpeeseen. Anteeksi sanavalinnasta, mutta vituttaa suoraan sanottuna.

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sohva, tai mikä tahansa, vaihtaa omistajaa niin uusi omistaja saa sen myydä vaikka kuinka kalliilla. Ei ole velvoitettu pitämään sohvaa itsellään.

Vierailija
42/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tekisin ihan vittuillakseni ilmoituksen veronkierrosta :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli pakko tehdä haku torissa, onko kenties tämä?? http://www.tori.fi/pirkanmaa/Sohva_22039578.htm?ca=16&w=111

Vierailija
44/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:07"]Mä tekisin ihan vittuillakseni ilmoituksen veronkierrosta :D
[/quote]

Miten tuossa on veroa kierretty?

Vierailija
45/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, näitä vonkaajia on.... Mä lahjoitin koulukirjoja (lukio) Tori.fissä. No, kukaan ei halunnut tulla itse hakemaan, vaikka olin laittanut ainoaksi vaihtoehdoksi noudon. Mun olisi pitänyt lähteä niitä itse viemään 100 kilometrin päähän omalla kustannuksellani. Saatesanoilla 'onhan ne tehtäväkirjat täyttämättömiä'!!!!

Joo, mä nakkasin ne kirjat kirjaston 'ota tästä' -hyllyyn.

Vierailija
46/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:29"]

Mitä ihmettä vänkäät? Lahjasta on tiedot ja kuvat netissä, ja viimeistään, kun olet paikalla, niin näet sen. Siinä vaiheessa voi vielä kieltäytyä. Se ei ole alku bisneksen teolle.

Yritän vain ymmärtää. Ongelmahan on, että jos on jo hommannut autot ja kantajat, ni eikö ole vain parempi ottaa tavara, kuin lähteä tyhjin käsin? Myöskin vasta kotona voi huomata, että sohva ei ollutkaan itselle hyvä. No siinä voi harmittaa kaikki näkemänsä vaiva ja laittaa sohvalle vähän hintaa vaivannäöstä ym.

Paskat yrität mitään ymmärtää. Yrität vaan keksiä mahdollisimman loistavan tarinan, jotta voisit tiukan paikan tullen edes puoliuskottavasti puolustaa moraalitonta käytöstäsi.

Vierailija
47/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma ongelma olisit voinut laittaa hinnaksi vaikka 1000e turha enään valittaa täällä palstalla. Paha saa palkkansa.

Vierailija
48/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella törkeää. Mullakin on tosi ikävä kokemus Torin Annetaan-palstasta. Isäni oli juuri kuollut (kuun lopussa) ja meillä lapsilla oli kiire tyhjentää vuokrakämppä että emme joutuisi maksamaan enää seuravasta kuusta vuokraa. Isältäni kun ei todellakaan mitään rahaa jäänyt. Laitoimme siis suurimman osan tavaroista ihan ilmaiseksi jakoon, edellytyksenä että ottaja tulisi hakemaan tavaran mahdollisimman pian. Sovin jo yhden kiinnostuneen kanssa että hän tulee hakemaan pakastimen työpäivänsä päätteeksi. En ehtinyt ottaa ilmoitusta vielä netistä pois kun toinen mies soitti että olisi tulossa hakemaan pakastimen. Kerroin että lupasin sen juuri valitettavasti toiselle, ja että en vielä ehtinyt poistamaan ilmoitusta. Tyyppi alkoi raivoamaan minulle puhelimessa että hän on jo matkalla, ja että koska ilmoituksessa luki että annetaan kunhan tulee nopeasti noutamaan, niin minun pitäisi antaa pakastin hänelle koska hän tulisi NYT. Ja olen kuulemma helvetin törkeä kun olen mennyt sen jollekin varaamaan. Siis mä olin juuri menettänyt isäni ja tää ääliö kehtaai raivota mulle siitä että hän menetti mahdollisuutensa saada ilmainen pakastin. Taisin olla niin järkyttynyt että päädyin pyytämään anteeksi tältä öykkäriltä ja purskahdin vain kauheaan itkuun puhelun päätteeksi.

Vierailija
49/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei haittaa vaikka joku myy antamani huonekalusteen. Haluan päästä vain eroon ja mulle aivan sama mitä sille tapahtuu sen jälkeen.

Juuri annoin grillin kaverille ja sanoin että voitte vaikka myydä sen jos haluatte. Kyseessä käyttämätön muurikka kesäkeittiö. Meillä se on tiellä ja tarpeeton. Pienet tavarat myyn kirppiksellä.

Toi kuljetuksen kerjuu oli kyllä törkeää.

Vierailija
50/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:25"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:20"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:14"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:29"]

Tällä hetkellä päällimmäinen ajatukseni on, etten enää ikinä laita tori.fi ilmoitusta - en varsinkaan Annetaan-osastolle. En osannut kuvitella, miten ahneita ja kiittämättömiä ihmiset voivatkaan olla.

Olen opiskelija. Laitoin noin viikko takaperin Toriin ilmoituksen, että aion antaa vanhan sohvani pois. Se oli siisti ja hyväkuntoinen, mutta en siitä huolimatta viitsinyt pyytää siitä rahaa, kun se on kuitenkin suhteellisen vanha. Tänään kuitenkin huomasin, että lahjoittamani sohva on nyt laitettu 100 eurolla myyntiin. Myynti-ilmoitus vaikuttaa kiireessä kirjoitetulta ja siinä kerrotaan, että sohva pitäisi saada myytyä mahdollisimman nopeasti. Kirjoitin piruuttani myyjälle viestin toisesta sähköpostiosoitteesta, jossa kyselin lisätietoja sohvasta, mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut vastausta.

Minua harmittaa, että annoin hyvää hyvyyttäni köyhänä opiskelijana sohvan ilmaiseksi, mutta siitä seuraakin tällaista. Oma vikani tämä on siinä mielessä, että olisin voinut ihan hyvin itsekin asettaa sille jonkin rahasumman hintapyynnöksi. Luulen, että näitä ilmaislahjoituksilla bisneksen tekijöitä löytyy varmasti enemmänkin, mikä on mielestäni ikävää ja moraalitonta lahjoittajia kohtaan.

Sain sohvasta muutamassa tunnissa niin monta yhteydenottoa, että minun oli pakko muokata puhelinnumeroni pois ilmoituksesta. Muokkauksen hyväksyminen tori.fi osalta kuitenkin kesti niin kauan, että sain vielä yömyöhään tekstiviestejä ja jopa muutaman soiton 23-24 välillä, joihin en tosin vastannut.

Lukiessani viestien sisältöjä järkytyin, miten kiittämättömiä jotkut ihmiset osasivat olla. Yksi törkeimmistä kyselijöistä kehtasi kysyä, kuljetanko sohvan heille kotiin 80km päähän bensakuluja vastaan, vaikka olin hyvin selvästi kirjoittanut kuvaukseen että VAIN nouto. Vastasin välinpitämättömästi, että olen opiskelija ilman ajokorttia eikä minulla yksinkertaisesti edes olisi aikaa kuljetella ilmaiseksi annettavaa sohvaa ympäri Suomea. Sen jälkeen kyseinen henkilö kertoi olevansa itse yksinhuoltaja ja kysyi, voisivatko minun VANHEMPANI mitenkään auttaa kuljetuksissa. En haluaisi uskoa tämän henkilön olleen tosissaan, miten kukaan kehtaa kysyä mitään tuollaista? Entä, jos minulla ei edes olisi vanhempia tai en olisi heidän kanssaan missään tekemisissä?

No, sohva meni siinä sitten ja saamani viestit vahvistivat ainakin sen, etten enää koskaan laita mitään lahjoitettavaa tavaraa netti-ilmoituksena. Jos jotain aion vielä lahjoittaa, niin kasvotusten sellaiselle ihmiselle, jolle tuote tulisi todella tarpeeseen. Anteeksi sanavalinnasta, mutta vituttaa suoraan sanottuna.

[/quote]

Muuten, mikset soittanut että kierrätyskeskuksen ihmiset tulevat hakemaan sen sinulta?

[/quote]

Missä oikein olet elänyt viimeiset vuosikymmenet? Ei kierrätyskeskus tule hakemaan mitään sohvaa tai ylipäätään mitään. Ainoastaan priimatavara kelpaa.

[/quote]

No itse soitin kerran ja tulivat hakemaan. Sanoivat maalaavansa sen. Lipasto.

[/quote]

No, kato kun joskus uhkaa tavara loppua myymälästä tai tyypit tietää, mitä kohta myydään. Sulla sattu olemaan just se tarvittava tavara.

Vierailija
51/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan nyt ap. Kun luovut jostain omasta, joko vastikkeellisesti tai ilmaiseksi, tuote ei ole enää sinun. Päätäntävaltasi tuotteen suhteen loppuu ja uusi omistaja saa tehdä tuotteelle mitä tykkää.

Vierailija
52/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:10"]

Joo, näitä vonkaajia on.... Mä lahjoitin koulukirjoja (lukio) Tori.fissä. No, kukaan ei halunnut tulla itse hakemaan, vaikka olin laittanut ainoaksi vaihtoehdoksi noudon. Mun olisi pitänyt lähteä niitä itse viemään 100 kilometrin päähän omalla kustannuksellani. Saatesanoilla 'onhan ne tehtäväkirjat täyttämättömiä'!!!!

[/quote]

Olin juuri kirjoittamassa samaa! Laitoimme pojan lukiokirjoja ilmaiseksi/puoli-ilmaiseksi myyntiin, ihmiset todella olettivat minun postittavan tai kuljettavan niitä omalla kustannuksellani. Sanoimme postituksen onnistuvan postikuluja vastaan. "No mikä on sitten edullisin hinta postin kautta? Ovathan ne kirjat sitten todella hyväkuntoisia?" Ei voi nähdä mitään vaivaa tiedonhakuun, tuon edullisimman hintaluokankin löysi postin sivulta minuutissa. Toiseksi, tuskin laittaisimme niitä kirjoja ilmaiseksi jos ne olisivat ihan täydellisessä kunnossa... Ilmoituksessakin luki että tehtävät tehty ja merkintöjä löytyy. Avuttomuus huipussaan.

Vierailija
53/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:35"]Minä annoin ystävälleni muovipussillisen odotusvaatteita, mm. kolmet housut, t-paitoja, neule. Hän möi ne hyvällä hinnalla huutonetissä vauvan synnyttyä. Kiitti vaan, olisin voinut itsekin laittaa ne myyntiin ja ottaa rahat.
[/quote]

Eli käytti _antamiasi_ äitiysvaatteita oman odotusaikansa ja myi sitten eteenpäin? Mitä niille olisi sitten pitänyt tehdä, heittää roskiin vai palauttaa sinulle? Jos ne olisi pitänyt palauttaa sinulle, kyseessä olisi laina.
Ja toki olisit voinut myydä nämä ystävällesi, tai nähdä itse saman vaivan ja myydä huutonetissä. Jostain syystä et kuotenkaan tehnyt niin. Mikset?

En ymmärrä ongelmaa.

Vierailija
54/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se parempikin väki kehtaa pummia kyytiä. Me myimme olohuoneen pöydän, hinta oli jotain 400€ ja sovittiin, että ostaja noutaa sen. Kuitenkaan hän ei saanut sitä noutoa järjestymään ja lopulta tarjouduimme sen kuljettamaan hänelle, koska alkoi tulla jo kiire saada asunto tyhjäksi. Vuokrasimme tätä varten pakettiauton ja sovimme ajankohdasta. Koska pakettiauto ei ole ilmainen eikä minun mieheni lihasvoima myöskään (itse olen työtön, mutta hänellä on hyvä palkka), pyysimme kohtuulliseksi katsomaamme korvausta pöydän kuljetuksesta. Rouva yritti vängätä, että kai me muutenkin olisimme sen pakettiauton vuokranneet, emmekä pelkän pöydän takia. No kaikki muut tavarat oltaisiin saatu vietyä omalla autolla, mutta pöydän vuoksi otimme pakettiauton. Lopulta sovimme kuljetuksen hinnaksi saman summan, jonka hän oli alun perin pöydän hinnasta tinkinyt.

Kannattaa tiedostaa, että pakettiauto ja lihasvoima maksaa. Vaikka antaisi sohvan ilmaiseksi pois, niin se on kuitenkin pienempi paha kuin joutua maksamaan jollekin firmalle, joka noutaa sen kierrätyskeskukseen tai keräykseen. Hyväkuntoiset huonekalut noudetaan kai ilmaiseksi, mutta jos sohva ei näille tahoille kelpaa, joudut itse maksamaan kuljetuksesta.

Meillä oli vuosi sitten se tilanne, että olimme ostaneet uuden jääkaapin ja vuoden vanha jääkaappi jouti kiertoon. Katsoin, mitä Gigantti olisi maksanut poisviennistä ja mietin mikä vaiva olisi itsellä viedä se pois. Sain myytyä sen jääkaapin niin, että se tultiin noutamaan meiltä kotoa ja sain siitä 50€ rahaa. Se oli ostajalle hyvä diili melkein uudesta jääkaapista ja meillekin hyvä diili, että saatiin siitä edes jotain eikä tarvinnut maksaa sen poiskuljetuksesta. Kaikissa kaupoissa pyrin molempia osapuolia tyydyttävään lopputulokseen, silloin molemmat voittaa ja itsellekin jää hyvä mieli.

Vierailija
55/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat yrität mitään ymmärtää. Yrität vaan keksiä mahdollisimman loistavan tarinan, jotta voisit tiukan paikan tullen edes puoliuskottavasti puolustaa moraalitonta käytöstäsi.
[/quote]

En kyllä jaksaisi nähdä näin paljoa vaivaa, olen laiska ja vihaam kirppiksiä ja käytettyjä tavaroita. Olen myynyt torisaa muutamia omia tavaroita, mutta lähinnä siitä on enemmän riesaa kuin hyötyä. Ymmärrän kuitenkin, että jos luovun (myyn/annan) jostain tavarasta, on toisella oikeus tehdä tavaralle ihan mitä haluaa. Olkoon kyseessä vaikka hyväsydäminen lahja! Sinulla tämä näyttää menevän ihon alle...

Vierailija
56/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heheh, tähän ei voi tosiaan todeta kuin: "Kiittämättömyys on maailman palkka" :) juuri tämän takia meillä nakataan suoraan kaikki turha roskiin. Niin monelta tutulta kuullut näistä juuri että ilmainenkin tavara tulisi kuljettaa "ostajan"(tai pikemminkin ottajan) luo tai sitten sovitaan että tullaan hakemaan tavara ajankohtana X ja sitten ollaan varauduttu olemaan kotona ja antamaan kantoapua yms ja sitten viime hetkellä perutaankin tavaranhaku. Juu helpommalla pääsee kun laittaa vaan roskiin.

Vierailija
57/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

itte just hain roskisksesta kassillisen hyviä vaatteita. Joku laiska ei ollu saanu myytyä,joten sain ilmaisena kaikki.Oli merkkituotteitakin. Ehkä paan osan myyntiin myöhemmin kun olen kuluttanut ensin niitä. 

Vierailija
58/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jännä, kun laittaa myynti- ilmoitukseen että vain NOUTO tai EI VAIHTOA, niin ensimmäisenä tarjotaan vaihdossa ties mitä ja heti perään kysytään että voinko toimittaa sen johonkin ties mihin. Että eikö ihmiset lue niitä ilmoituksia vai eivätkö ymmärrä lukemaansa?

Vierailija
59/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostin yks päivä Torista kestovaippoja, ajoin 15 kilometriä hakemaan niitä sovittuna aikana eikä kukaan tullut avaamaan ovea... Sinne meni 60 euron kauppa, laitoin aika vihasta viestiä perään.

Vierailija
60/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:10"]

[/quote]

Olin juuri kirjoittamassa samaa! Laitoimme pojan lukiokirjoja ilmaiseksi/puoli-ilmaiseksi myyntiin, ihmiset todella olettivat minun postittavan tai kuljettavan niitä omalla kustannuksellani. Sanoimme postituksen onnistuvan postikuluja vastaan. "No mikä on sitten edullisin hinta postin kautta? Ovathan ne kirjat sitten todella hyväkuntoisia?" Ei voi nähdä mitään vaivaa tiedonhakuun, tuon edullisimman hintaluokankin löysi postin sivulta minuutissa. Toiseksi, tuskin laittaisimme niitä kirjoja ilmaiseksi jos ne olisivat ihan täydellisessä kunnossa... Ilmoituksessakin luki että tehtävät tehty ja merkintöjä löytyy. Avuttomuus huipussaan.

[/quote]

Eihän se ostaja voi niitä postikuluja tietää? Ne kun riippuu kirjan/kirjojen painosta ja paksuudesta (mahtuuko kirjeenä vai pitää jonkinlaisena pakettina lähettää.