Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tori.fi, lahjoittamani sohva ja ahneet ihmiset

Vierailija
01.10.2015 |

Tällä hetkellä päällimmäinen ajatukseni on, etten enää ikinä laita tori.fi ilmoitusta - en varsinkaan Annetaan-osastolle. En osannut kuvitella, miten ahneita ja kiittämättömiä ihmiset voivatkaan olla.

Olen opiskelija. Laitoin noin viikko takaperin Toriin ilmoituksen, että aion antaa vanhan sohvani pois. Se oli siisti ja hyväkuntoinen, mutta en siitä huolimatta viitsinyt pyytää siitä rahaa, kun se on kuitenkin suhteellisen vanha. Tänään kuitenkin huomasin, että lahjoittamani sohva on nyt laitettu 100 eurolla myyntiin. Myynti-ilmoitus vaikuttaa kiireessä kirjoitetulta ja siinä kerrotaan, että sohva pitäisi saada myytyä mahdollisimman nopeasti. Kirjoitin piruuttani myyjälle viestin toisesta sähköpostiosoitteesta, jossa kyselin lisätietoja sohvasta, mutta ainakaan toistaiseksi en ole saanut vastausta.

Minua harmittaa, että annoin hyvää hyvyyttäni köyhänä opiskelijana sohvan ilmaiseksi, mutta siitä seuraakin tällaista. Oma vikani tämä on siinä mielessä, että olisin voinut ihan hyvin itsekin asettaa sille jonkin rahasumman hintapyynnöksi. Luulen, että näitä ilmaislahjoituksilla bisneksen tekijöitä löytyy varmasti enemmänkin, mikä on mielestäni ikävää ja moraalitonta lahjoittajia kohtaan.

Sain sohvasta muutamassa tunnissa niin monta yhteydenottoa, että minun oli pakko muokata puhelinnumeroni pois ilmoituksesta. Muokkauksen hyväksyminen tori.fi osalta kuitenkin kesti niin kauan, että sain vielä yömyöhään tekstiviestejä ja jopa muutaman soiton 23-24 välillä, joihin en tosin vastannut.

Lukiessani viestien sisältöjä järkytyin, miten kiittämättömiä jotkut ihmiset osasivat olla. Yksi törkeimmistä kyselijöistä kehtasi kysyä, kuljetanko sohvan heille kotiin 80km päähän bensakuluja vastaan, vaikka olin hyvin selvästi kirjoittanut kuvaukseen että VAIN nouto. Vastasin välinpitämättömästi, että olen opiskelija ilman ajokorttia eikä minulla yksinkertaisesti edes olisi aikaa kuljetella ilmaiseksi annettavaa sohvaa ympäri Suomea. Sen jälkeen kyseinen henkilö kertoi olevansa itse yksinhuoltaja ja kysyi, voisivatko minun VANHEMPANI mitenkään auttaa kuljetuksissa. En haluaisi uskoa tämän henkilön olleen tosissaan, miten kukaan kehtaa kysyä mitään tuollaista? Entä, jos minulla ei edes olisi vanhempia tai en olisi heidän kanssaan missään tekemisissä?

No, sohva meni siinä sitten ja saamani viestit vahvistivat ainakin sen, etten enää koskaan laita mitään lahjoitettavaa tavaraa netti-ilmoituksena. Jos jotain aion vielä lahjoittaa, niin kasvotusten sellaiselle ihmiselle, jolle tuote tulisi todella tarpeeseen. Anteeksi sanavalinnasta, mutta vituttaa suoraan sanottuna.

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:10"]

Joo, näitä vonkaajia on.... Mä lahjoitin koulukirjoja (lukio) Tori.fissä. No, kukaan ei halunnut tulla itse hakemaan, vaikka olin laittanut ainoaksi vaihtoehdoksi noudon. Mun olisi pitänyt lähteä niitä itse viemään 100 kilometrin päähän omalla kustannuksellani. Saatesanoilla 'onhan ne tehtäväkirjat täyttämättömiä'!!!!

Joo, mä nakkasin ne kirjat kirjaston 'ota tästä' -hyllyyn.

[/quote]

Olin juuri kirjoittamassa samaa! Laitoimme pojan lukiokirjoja ilmaiseksi/puoli-ilmaiseksi myyntiin, ihmiset todella olettivat minun postittavan tai kuljettavan niitä omalla kustannuksellani. Sanoimme postituksen onnistuvan postikuluja vastaan. "No mikä on sitten edullisin hinta postin kautta? Ovathan ne kirjat sitten todella hyväkuntoisia?" Ei voi nähdä mitään vaivaa tiedonhakuun, tuon edullisimman hintaluokankin löysi postin sivulta minuutissa. Toiseksi, tuskin laittaisimme niitä kirjoja ilmaiseksi jos ne olisivat ihan täydellisessä kunnossa... Ilmoituksessakin luki että tehtävät tehty ja merkintöjä löytyy. Avuttomuus huipussaan.

[/quote]

Eihän se ostaja voi niitä postikuluja tietää? Ne kun riippuu kirjan/kirjojen painosta ja paksuudesta (mahtuuko kirjeenä vai pitää jonkinlaisena pakettina lähettää.
[/quote]

Eli sen joka antaa kirjoja ilmaiseksi, tulee ajella autolla eli maksella bensoja ja käyttää vapaa-aikaansa siihen että menee lähimpään postiin kysymään tarkan hinnan ja sitten kun alkuperäinen ottaja ilmoittaa tähän päälle että ei ota kirjoja kun postikulut liian kalliit, niin tuhlattu ihan turhaan omaa aikaa, vaivaa ja rahaa.

Vierailija
62/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:46"]

Paskat yrität mitään ymmärtää. Yrität vaan keksiä mahdollisimman loistavan tarinan, jotta voisit tiukan paikan tullen edes puoliuskottavasti puolustaa moraalitonta käytöstäsi.

En kyllä jaksaisi nähdä näin paljoa vaivaa, olen laiska ja vihaam kirppiksiä ja käytettyjä tavaroita. Olen myynyt torisaa muutamia omia tavaroita, mutta lähinnä siitä on enemmän riesaa kuin hyötyä. Ymmärrän kuitenkin, että jos luovun (myyn/annan) jostain tavarasta, on toisella oikeus tehdä tavaralle ihan mitä haluaa. Olkoon kyseessä vaikka hyväsydäminen lahja! Sinulla tämä näyttää menevän ihon alle...

Ahaa. Itse asia on sinulle sivuseikka. Nyt ymmärrän. Olet se trolli, joka odottaa, että uhriltasi tulee jonkinlainen "tunteellinen reaktio", jolloin siellä päässä alkaa ankara tumputus. Sitten yritetään vetää samaa köyttä uudemman kerran, että päästään taas tumputtamaan. No, täytyyhän sitä tyyppiä auttaa, jotta pääsisi leikkimään niitä kakkapissaleikkejään. Oletko valmiina? Tässä tulee:

Nyyh, nyyh :-( Setä on niin ilkeä(, mutta oudolla tavalla eroottinen)

Joko tuli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:35"]Minä annoin ystävälleni muovipussillisen odotusvaatteita, mm. kolmet housut, t-paitoja, neule. Hän möi ne hyvällä hinnalla huutonetissä vauvan synnyttyä. Kiitti vaan, olisin voinut itsekin laittaa ne myyntiin ja ottaa rahat.
[/quote]

Eli käytti _antamiasi_ äitiysvaatteita oman odotusaikansa ja myi sitten eteenpäin? Mitä niille olisi sitten pitänyt tehdä, heittää roskiin vai palauttaa sinulle? Jos ne olisi pitänyt palauttaa sinulle, kyseessä olisi laina.
Ja toki olisit voinut myydä nämä ystävällesi, tai nähdä itse saman vaivan ja myydä huutonetissä. Jostain syystä et kuotenkaan tehnyt niin. Mikset?

En ymmärrä ongelmaa.
[/quote]
No mä olen saanut ystävältäni vauvanvaatteita ja -tavaraa, ja myynyt eteenpäin muiden kirppismyyntien ojessa. En kysellyt lupaa tai paljon se niistä olisi halunnut, mutta tilitin saamani rahat kyllä sille (tai oikeastaan sen lapsille).

Vierailija
64/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:51"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:19"] [quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:10"] Joo, näitä vonkaajia on.... Mä lahjoitin koulukirjoja (lukio) Tori.fissä. No, kukaan ei halunnut tulla itse hakemaan, vaikka olin laittanut ainoaksi vaihtoehdoksi noudon. Mun olisi pitänyt lähteä niitä itse viemään 100 kilometrin päähän omalla kustannuksellani. Saatesanoilla 'onhan ne tehtäväkirjat täyttämättömiä'!!!! Joo, mä nakkasin ne kirjat kirjaston 'ota tästä' -hyllyyn. [/quote] Olin juuri kirjoittamassa samaa! Laitoimme pojan lukiokirjoja ilmaiseksi/puoli-ilmaiseksi myyntiin, ihmiset todella olettivat minun postittavan tai kuljettavan niitä omalla kustannuksellani. Sanoimme postituksen onnistuvan postikuluja vastaan. "No mikä on sitten edullisin hinta postin kautta? Ovathan ne kirjat sitten todella hyväkuntoisia?" Ei voi nähdä mitään vaivaa tiedonhakuun, tuon edullisimman hintaluokankin löysi postin sivulta minuutissa. Toiseksi, tuskin laittaisimme niitä kirjoja ilmaiseksi jos ne olisivat ihan täydellisessä kunnossa... Ilmoituksessakin luki että tehtävät tehty ja merkintöjä löytyy. Avuttomuus huipussaan. [/quote] Eihän se ostaja voi niitä postikuluja tietää? Ne kun riippuu kirjan/kirjojen painosta ja paksuudesta (mahtuuko kirjeenä vai pitää jonkinlaisena pakettina lähettää. [/quote] Eli sen joka antaa kirjoja ilmaiseksi, tulee ajella autolla eli maksella bensoja ja käyttää vapaa-aikaansa siihen että menee lähimpään postiin kysymään tarkan hinnan ja sitten kun alkuperäinen ottaja ilmoittaa tähän päälle että ei ota kirjoja kun postikulut liian kalliit, niin tuhlattu ihan turhaan omaa aikaa, vaivaa ja rahaa.

[/quote]

Ei tietenkään. Jos omistaa jonkinlaisen vaa'an, niin siitä näkee painon (kirjojen painot kuitenkin kiloissa, niin ihan normaali vaaka riittää tarkkuudeltaan). Postin sivuilta löytyy tietoa. Jos ei ole tottunut postittamaan, niin toki ehkä turha vaiva hankkia tietoa, joten parempi vaan sanoa, että pelkkä nouto onnistuu. Mutta joka tapauksessa ei se ostaja voi niitä postikuluja mitenkään tietää. Nehän tulisi joka tapauksessa tietää ennen kuin ostaja maksaisi myyjän tilille.

Vierailija
65/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:44"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:19"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:10"]

Joo, näitä vonkaajia on.... Mä lahjoitin koulukirjoja (lukio) Tori.fissä. No, kukaan ei halunnut tulla itse hakemaan, vaikka olin laittanut ainoaksi vaihtoehdoksi noudon. Mun olisi pitänyt lähteä niitä itse viemään 100 kilometrin päähän omalla kustannuksellani. Saatesanoilla 'onhan ne tehtäväkirjat täyttämättömiä'!!!!

Joo, mä nakkasin ne kirjat kirjaston 'ota tästä' -hyllyyn.

[/quote]

Olin juuri kirjoittamassa samaa! Laitoimme pojan lukiokirjoja ilmaiseksi/puoli-ilmaiseksi myyntiin, ihmiset todella olettivat minun postittavan tai kuljettavan niitä omalla kustannuksellani. Sanoimme postituksen onnistuvan postikuluja vastaan. "No mikä on sitten edullisin hinta postin kautta? Ovathan ne kirjat sitten todella hyväkuntoisia?" Ei voi nähdä mitään vaivaa tiedonhakuun, tuon edullisimman hintaluokankin löysi postin sivulta minuutissa. Toiseksi, tuskin laittaisimme niitä kirjoja ilmaiseksi jos ne olisivat ihan täydellisessä kunnossa... Ilmoituksessakin luki että tehtävät tehty ja merkintöjä löytyy. Avuttomuus huipussaan.

[/quote]

Eihän se ostaja voi niitä postikuluja tietää? Ne kun riippuu kirjan/kirjojen painosta ja paksuudesta (mahtuuko kirjeenä vai pitää jonkinlaisena pakettina lähettää.
[/quote]

Eli sen joka antaa kirjoja ilmaiseksi, tulee ajella autolla eli maksella bensoja ja käyttää vapaa-aikaansa siihen että menee lähimpään postiin kysymään tarkan hinnan ja sitten kun alkuperäinen ottaja ilmoittaa tähän päälle että ei ota kirjoja kun postikulut liian kalliit, niin tuhlattu ihan turhaan omaa aikaa, vaivaa ja rahaa.
[/quote]

no jos postituksesta on näin paljon vaivaa, ei sitä sitten kannata luvata. Luulisi kyllä myyjällä olevan vaaka notona, joiden perusteella voi postin sivuilta katsoa paljonko postitus maksaa. Tai sitten heittää vain jonkun könttäsumman ja toinen joko hyväksyy tai ei. Ei missään ole väitetty, että myyjän/antajan tulisi alkaa kuskamaan tavaraa, mutta mitä haigtaa siitä on kysyä. Joskus voi reitit osua kohdalleen. Ihme vänkäämistä täällä... älä laita tavaroita toriin, jos se tuntuu näin hankalalta.

Vierailija
66/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käsitä AP:n ideaa muokata ilmoitustaan puhelinnumeron poiston vuoksi. Miksi ei poistanut ilmoitustaan? Poisto tapahtuu nopeasti, muokkaus tietysti kestää, kun se on tarkistettava.

Vierailija
67/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:38"]itte just hain roskisksesta kassillisen hyviä vaatteita. Joku laiska ei ollu saanu myytyä,joten sain ilmaisena kaikki.Oli merkkituotteitakin. Ehkä paan osan myyntiin myöhemmin kun olen kuluttanut ensin niitä. 
[/quote]

Mä vein juuri tällä viikolla roskiin monta kassillista vaatteita koska meiltä löytyi turkiskuoriaisen toukkia vaatteista. Tarkistathan ennen kun viet tavaraa roskiksesta kotiin ettei niissä ole ötököitä.

Vierailija
68/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten lukutaito on kyllä aivan kateissa, tai sitten noissa annetaan palstoilla ihmiset vain koittavat saada kontaktin lahjoittajaan mahdollisimman nopeasti lukematta edes koko kuvausta, sillä ottajia olisi paljon, minuutissa voi olla jopa kymmeniä halukkaita riippuen tuotteesta.

Vierailija
69/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 20:46"]

Paskat yrität mitään ymmärtää. Yrität vaan keksiä mahdollisimman loistavan tarinan, jotta voisit tiukan paikan tullen edes puoliuskottavasti puolustaa moraalitonta käytöstäsi.

En kyllä jaksaisi nähdä näin paljoa vaivaa, olen laiska ja vihaam kirppiksiä ja käytettyjä tavaroita. Olen myynyt torisaa muutamia omia tavaroita, mutta lähinnä siitä on enemmän riesaa kuin hyötyä. Ymmärrän kuitenkin, että jos luovun (myyn/annan) jostain tavarasta, on toisella oikeus tehdä tavaralle ihan mitä haluaa. Olkoon kyseessä vaikka hyväsydäminen lahja! Sinulla tämä näyttää menevän ihon alle...

Ahaa. Itse asia on sinulle sivuseikka. Nyt ymmärrän. Olet se trolli, joka odottaa, että uhriltasi tulee jonkinlainen "tunteellinen reaktio", jolloin siellä päässä alkaa ankara tumputus. Sitten yritetään vetää samaa köyttä uudemman kerran, että päästään taas tumputtamaan. No, täytyyhän sitä tyyppiä auttaa, jotta pääsisi leikkimään niitä kakkapissaleikkejään. Oletko valmiina? Tässä tulee:

Nyyh, nyyh :-( Setä on niin ilkeä(, mutta oudolla tavalla eroottinen)

Joko tuli?

Hahahhaha! Jaa, täälläkö saa kommentoida vain ne, jotka ovat ap:n kanssa samaa mieltä?

Vierailija
70/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse antanut torilla sellaista tavaraa, joka mun puolesta saa mennä mihin tarkoitukseen vaan. Olen myös yrittänyt etsiä lapsenleikkimökkiin annettavia kalusteita, joita tuumailla. Jostain syystä osa annetaan-tyypeistä ei vastaa viesteihin mutta eivät myöskään poista ilmoituksia. Kun ei ole puhelinnumeroa niin ei tiedä onko tavara mennyt vai mitä ihmettä.

Myös nämä varaajat ovat ärsyttäviä. Ymmärrän jos parin päivää pyytää pitäen varauksessa, mutta osa ihan pokkana on sitä mieltä, että pitäisi viikkoja varailla tavaraa. Ei voi ymmärtää.

Vierailija
71/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:08"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:07"]Mä tekisin ihan vittuillakseni ilmoituksen veronkierrosta :D
[/quote]

Miten tuossa on veroa kierretty?
[/quote]

Siten, että hankitaan ilmaiseksi tavaraa ja myydään eteenpäin. Vrt. ostat kirpputorilta halvalla kamaa ja myyt eteenpäin toisella kirpputorilla. Se on veronalaista toimintaa. Tämä ei varmastikaan ollut ainoa esine, jonka tyyppi saa ilmaiseksi/halvalla ja myy eteenpäin.

Vierailija
72/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel. Arvaappa maksaako kukaan siitä sohvasta sataa euroa? Ei maksa.

Vierailija
73/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis kiellettyä KYSYÄ mitä kaikkea kauppaan kuuluu? Kiellettyä ehdottaa yhtään mitään muuta kuin ilmoituksessa lukee? En ihmettele oikeasti yhtään että suomalaiset on niin huonoja missään kaupankäynnissä kun käytännössä keskustelu on kielletty kokonaan. Maksatte varmaan kanariansaarilla 500 euroa kympin rihkamakaulakorusta, "kun eihän se nyt ole sopivaa kysellä voiko kaupan ehtoja muuttaa niin että molemmat jäävät tyytyväisiksi".

Vierailija
74/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on huutonetissä tarpeeton lasiaukollinen väliovi karmeineen myynnissä, lähtöhinta 0€, ei hintavarausta. Ei kelpaa kenellekkään.

Rakta vaan on se että käytetyt tavarat ei kelpaa kuin ilmaiseksi. Joudun varmaan viemään tuon oven kaatopaikalle ja maksamaan siitä.

Vierailija
75/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittamisen tarkoituksena on nimenomaan antaa tuote LAHJANA. Jos haluaisin, että joku kerää rahat antamieni asioiden kustannuksella, niin miksi ei tekisi ilmoitusta "annetaan, jotta joku voi myydä kalliimmalla pois"? Mulla ei ole väliä, mitä muut ajattelevat antamiensa tuotteiden tulevasta käyttötarkoituksesta, mutta minä ainakin toivoisin lahjoitusteni olevan hyödyllisiä ja tulevan tarpeen uudella omistajalla. Lahjoitatteko te keijareita puolustavat myös välistä vetäville hyväntekeväisyysjärjestöille, kuten Unicefille jonka pomoilla on jättipalkat, koska " ei sillä ole mitään väliä mihin lahjoitus kohdistuu, pääasia että pääsee eroon?"

Vierailija
76/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä. Jos haluan tavarasta eroon, niin ottaja tehköön sillä mitä lystää.

Vierailija
77/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen lahjoittanut ja myynyt halvalla tavaraa, eikä mua sen jälkeen kiinnosta pätkääkään mitä ostaja sillä tekee. Jos laittaa myyntiin ja siitä voittoa, mitä se mulle kuuluu, olenpahan päässyt tarpeettomasta eroon.

Vierailija
78/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:07"]Mä tekisin ihan vittuillakseni ilmoituksen veronkierrosta :D [/quote] Miten tuossa on veroa kierretty?

[/quote]

Omaan käyttöön hankittuja tavaroita saa myydä verovapaasti, mutta jos hankkii tavaraa ja myy niitä kalliimmalla, niin se on liiketoimintaa, josta kuuluu maksaa veroja.

Vierailija
79/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 18:07"]Mä tekisin ihan vittuillakseni ilmoituksen veronkierrosta :D [/quote] Miten tuossa on veroa kierretty?

[/quote]

Omaan käyttöön hankittuja tavaroita saa myydä verovapaasti, mutta jos hankkii tavaraa ja myy niitä kalliimmalla, niin se on liiketoimintaa, josta kuuluu maksaa veroja.
[/quote]

Ei koske ns kirpputoritoimintaa. Käytetyn sohvan saa vallan mainiosti myydä eteen päin voitolla. Tuossa ei ole liiketoimintalain vastaista ollenkaan.

Vierailija
80/103 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä itket jotain vanhaa sohvaa kun et itse edes pysty kuskaamaan sitä kaatopaikalle, se joka on haknu sen pois saa tehdä sillä mitä haluaa.

mutta se joka kyselee kyytiä sohvalle niin se on hänen häpeänsä, mutta voi olla tosi tarpeeseen sille yh.lle.

ise just lahjoitn vanhoja huonekaluja pois ja oon vaan tosi tyytyväinen, että ne haettin pois koskaen olisi jaksanut edes kantaa niitä yksin.

sen toisenkin huonekalun olin ostanut 7 eurolla eli palveli koko rahan edestä.