Nainen! Jos tulisit nyt raskaaksi, mitä tekisit?
Juuri tämänhetkisessä tilanteessasi, olisiko vauva iloinen vai kamala uutinen? Pitäisitkö lapsen?
Kommentit (104)
Ilmoittaisin paaville ja vaatisin pyhimys-titteliä.
No kyllähän se näin vuoden yrittämisen jälkeen olisi toivottavaa. Luulin, että olisin tullut 3 kk:n sisällä raskaaksi, mutta toisin kävi.
Olen alussa raskaana ja ihan iloinen juttu, vaikkakin tilanne on mahdollisimman kamala... Kyllä vähän huolettaa :( Eniten tuo olemassaoleva lapsi
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:48"]
Ilmoittaisin paaville ja vaatisin pyhimys-titteliä.
[/quote]
Sama juttu :D
Se olisi aika kamala asia noin teoriassa. Teen kaikkeni etten tule raskaaksi. Mutta jos tulisin, pitäisi lapsen ja olisin valtavan onnellinen hänestä. Juuri myin lapsieni viimeiset vauva-ajan vaatteet, ja kun nostin toppapukua kassista muistin heti, millaista on nostaa päiväunilta herännyttä, pientä lasta rattaista siinä toppapuvussa. Kuinka mun lapset on olleet niin ihania, niin söpöjä. Ei raskaus olisi mikään maailmanloppu, mut kuitenkin asia jota en missään nimessä meille enää toivo.
Vähän ehkä ahdistuisin mutta sopeutuisimme varmasti nopeasti ajatukseen kolmannesta lapsesta ja pitäisimme sen.
Abortti olisi ainoa vaihtoehto.
Meiilä on kolme lasta, nuorin on kuusivuotias. Itse olen yli 40-vuotias. En enää jaksaisi vauva-aikaa.
Hämmästelisin, kuinka 12 vuotta sitten tehty sterilisaatio olisi lakannut toimimasta sekä sitä, että vielä tällä iällä voi tulla raskaaksi (täytän kohta 46). Olisin iloinen, joskin riskit pelottaisivat (sekä ikään että aiempiin raskauksiin ja synnytyksiin liittyvät komplikaatiot).
Huh, en tiedä. Olen kahden miehen loukussa. Lapsen kyllä pitäisin, ja miehet pellolle ja yh-arkea odottelemaan sit kai.
Se olisi kamalaa. Synnytys oli vaikea ja päättyi hätäsektioon. Raskausaika oli ihan ok, isompia kipuja oli vain pari viikkoa, tosin olin raskaana 43 viikkoa. Ikääkin on jo 40. Raskaus olisi todella pelottava asia ja harkitsisin vakavasti aborttia. Mulle riittää muutenkin yksi lapsi, mussa ei ole niin paljon äitienergiaa että nauttisin ihmermmin useammasta lapsesta.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 20:51"]
Hämmästelisin, kuinka 12 vuotta sitten tehty sterilisaatio olisi lakannut toimimasta sekä sitä, että vielä tällä iällä voi tulla raskaaksi (täytän kohta 46). Olisin iloinen, joskin riskit pelottaisivat (sekä ikään että aiempiin raskauksiin ja synnytyksiin liittyvät komplikaatiot).
[/quote]
Itse asiassa Oulussa tapahtui aikanaan tällainen ihme, että 50-vuotias sterilisaation saanut nainen synnytti vauvan. Kukaan ei ollut tajunnut että hän on raskaana. Tämä oli entisen abortti- ja synnytyslääkärin muistelmissa, kirjassa elämäni keskeytetyt elämät.
Olis aivan kamalaa. En haluu pilata mun nuoruutta jollaki lapsel
En pitäisi. Minulla on jo kolme lasta ja olen yksin heidän kanssa. Ja myös minä soittelisin lehdille että uusi ihme on tapahtunut.
Abortin. Tai no itseasiassa itsetehty keskenmeno olis halvempi vaihtoehto.
- Lilith
Abortin. Ei ole minusta vanhemmuuden vastuuta ottamaan ikipäivänä, on tuo mielenterveys näet sen verran huonossa jamassa.
Olisi melkoinen järkytys, kun miehelle tehty vasektomia vuosia sitten. Lapsi olisi hetken sulattelun jälkeen ilman muuta tervetullut.
Pitäisin..ei ole suunnitelmissa tällä hetkellä vauva,esikoinen on jo yli kolme vuotias. Mutta jos nyt päättäisi tulla niin saisi tulla ja varmasti olisin iloinenkin