Kysymys OmaPostista
Hei, saako OmaPostissa jotenkin vaihdettua sen paikan mihin paketit ohjataan?
Jyväskylän keskustassa Posti lopetti toimipisteen vasta ja nyt heillä on vain kaksi 'Postin myymälää' K-kauppojen yhteydessä. Lutakon K-Market ja Seppälän Citymarket. Asun noin 2.5km päässä Lutakon K-marketista johon paketit menevät ja jonka pysäköinti on hallissa ja aina maksullista. Jokainen paketin nouto maksaa autolla 1.50 euroa. Kävely ei onnistu ennen kuin polvi on operoitu, pyörällä vaikeaa isompien pakettien kanssa.
Jos saisin siirrettyä vastaanoton Seppälän Citymaretin toimipisteeseen oletuksena, niin siellä pysäköinti on ilmaista ja asioin muutenkin Seppälässä ainakin kerran viikossa, kaupassa tai vain muita asioita toimittamassa.
Postin oma asiakaspalvelu on täyttä roskaa. Yritin chatin kautta aamulla 10 jälkeen, se vain toteaa että tuli joku virhe, ole yhteydessä asiakaspalveluun ma-pe 8-18 ja sitten kun sinne soittaa niin olin jonossa 35min asiakaspalvelussa on ruuhkaa ... jne. Sitten puhelu katkesi jostain syystä, en tiedä miksi.
Kommentit (18)
Varokaa Postia, se on kallis ja kortit, kirjeet ja lähetykset eivät tule välttämättä edes perille!
Se pitää tilatessa valita, mihin pakettinsa haluaa
Palvelu on ollut jo kauan, enkä vieläkään tajua, mihin semmoista OmaaPostia oikein tarvitaan. Postinkantaja tuo postit kodin postilaatikkoon ja jos tilaa jotain, niin Posti lähettää saapumisilmoituksen emailiin ja/tai kännykkään tai kuljettaa kotiin.
Posti.fi: "Voinko siirtää lähetykseni toiseen noutopaikkaan? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä."
https://www.posti.fi/vastaanottaminen/lahetyksen-noutaminen#voinko-siir…
Vierailija kirjoitti:
Varokaa Postia, se on kallis ja kortit, kirjeet ja lähetykset eivät tule välttämättä edes perille!
Sitä on hankala välttää, jos sattuu olemaan postin vastaanottajana eikä lähettäjänä.
Vierailija kirjoitti:
Palvelu on ollut jo kauan, enkä vieläkään tajua, mihin semmoista OmaaPostia oikein tarvitaan. Postinkantaja tuo postit kodin postilaatikkoon ja jos tilaa jotain, niin Posti lähettää saapumisilmoituksen emailiin ja/tai kännykkään tai kuljettaa kotiin.
samaa mieltä, mutta taitaa olla niiden suosiossa joilla pitää olla eri sovelluksia puhelimessa mahdollisimman paljon, vaikka ei mihinkään tarvis edes ole. Tilaamani tuotteet tulee aina siihen paikkaan jonka valitsen tlausta tehdessä ja sen lähetystunnuksen saatuani voin seurata sitä kunkin lähettäjän käyttämältä toimijalta. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut, toisin kuin noissa sovelluksissa joissa onkin jotain tietomurtoja ja sellaisia ollut
Vierailija kirjoitti:
Ei se onnistu kun tilaat Suomen ulkopuolelta kaupoista tai niiden alustalla myyviltä pikkufirmoilta jotka valitsee itse toimitustavan. Olen ostellut kirjoja ja nytkin viimeksi Saksasta astioita (Jena glass), Englannista kahvimyllyn varaosan jne.. Suomessa toki toimii ja sitä tietty käytän. Mutta Suomesta ei saa ostettua aivan kaikkea mitä tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Posti.fi: "Voinko siirtää lähetykseni toiseen noutopaikkaan? Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin voimme siirtää lähetyksen haluamaasi paikkaan. Siirrosta veloitetaan kuljetusmaksu, jonka voit maksaa noudon yhteydessä."
https://www.posti.fi/vastaanottaminen/lahetyksen-noutaminen#voinko-siir…
Paitsi, että Postin asiakaspalvelua ei tavoita sieltä mistä he neuvovat. Botti osasi sanoa vain, että "Hän ei osaa vastata, yhdistän asiakaspalveluun", sitten odottelin hetken, ei vastausta ja kun kysyin, niin se totesi että ei onnistu soita asiakaspalveluun, josta 35min odottelun ja muzakin kuuntelun jälkeen puhelu katkesi.
Postin palvelu on kelvottoman huonoa! Minkä viranomaisen valvontaan Postin toiminta kuuluu?
Mun mielestä OmaPostissa on joskus voinut vaihtaa sen oletus-pakettipisteen. Olen nimittäin itse sen tehnyt joskus, mutta nyt ei sovelluksesta tosiaan ainakaan löydy sitä, mistä sen voisi vaihtaa.
Minä olisin tyytyväinen, jos edes voisin käydä hakemassa postipakettini ilman, että minun pitää maksaa siitä pysäköitifirmalle joka ikinen kerta 1.50 euroa !
Polven operointia odottavana, en voi kävellä 2.5km edestakaisin hakemassa edes pieniä paketteja vaikka kantaa jaksaisina jotta välttäisin tuon maksun. Isommat on käytännössä haettava autolla ja Lutakin K-Marketin alueella ei ole muita kun maksullisia pysäköintipaikkoja enää. On vain kaksi P-taloa (halleja) ja viereisessä Satamassakin pysäköinti on maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä OmaPostissa on joskus voinut vaihtaa sen oletus-pakettipisteen. Olen nimittäin itse sen tehnyt joskus, mutta nyt ei sovelluksesta tosiaan ainakaan löydy sitä, mistä sen voisi vaihtaa.
Toimiiko se tehty valintta sinulla edelleen? Siis paketit menevät ainakin pääosin sinne mihin olet valinnut silloin kun valinta oli vielä mahdollista?
t. Ap
Oli siellä ennen (en tiedä onko enää) se oletustoimituspaikka -valinta, mutta eivät koskaan toimittaneet sinne. Yleensä ihan muualle ja jouduin sitten hakemaan toiselta puolelta kaupunkia tai jostainvitun teollisuusalueelta paketit :D Nykyisessä asuinpaikassa onneksi paremmat lähivaihtoehdot ja ei suurta väliä minne menee, mutta vituttikyllä aiemmin kuin pientä apinaa kun se oletuspaikka oli lähiostari, jonne olisi ollut n. 50 metriä niin joudut menemään kilometrien päähän oudolle alueelle hakemaan pakettiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se onnistu kun tilaat Suomen ulkopuolelta kaupoista tai niiden alustalla myyviltä pikkufirmoilta jotka valitsee itse toimitustavan. Olen ostellut kirjoja ja nytkin viimeksi Saksasta astioita (Jena glass), Englannista kahvimyllyn varaosan jne.. Suomessa toki toimii ja sitä tietty käytän. Mutta Suomesta ei saa ostettua aivan kaikkea mitä tarvitsee.
Ei sitä pysty läheskään kaikissa suomalaisissakaan kaupoissa valitsemaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä läheskään aina pysty valitsemaan. Ei edes kotimaissa verkkokaupoissa. Toki aina kun mahdollista, valitsen minkä tahansa muun toimittajan kuin Posti.
Minä olen tehnyt postille sellaisen muutoksen joskus KAUAN sitten, omapostin tullessa uutena asiana, että mun paketit menivät automaattisesti lähipostin (joka oli ruuhkainen R-kioski) sijaan lähimmän Prisman automaattiin. Tämä asetus ei ole enää voimassa, vaan näköjään paketit mullakin menevät ihan getto-ostarille, jossa en tosiaan halua asioida. Jokainen paketti täytyy erikseen ohjata eri pisteeseen sen jälkeen, kun se on jo tulossa minulle. Aika hankalaa näin.
Aikoinaan on kyllä pystynyt valitsemaan oman noutopisteen. Nyt en sovelluksesta sellaista toimintoa enää läydä, mahtaako vanhat valinnat olla vielä voimassa? Meillä on onneksi pienen kävelymatkan päässä kolme postin pakettiautomaattia (Naantali). Omat pakettini menevät läheiselle huoltoasemalle, missä on sekä automaatti että noutopiste. Jos automaatti on täynnä, niin paketti jätetään noudettavaksi. Olen kauhulla seurannut kavereiden pakettirallia ympäri Turkua, kun paketti onkin lähipisteen sijasta noudettava jostain Kupittaan Cittarista.
Noutopaikkahan oli vielä aiemmin mahdollista muuttaa sovelluksessa omavalintaiseksi noutopisteeksi, mutta veikkaan, että joko oli toimimaton ja tuli liikaa palautetta tai sitten oli liian hintava ylläpitää tuollaista uudelleenohjausta. Vain lähettäjä voi tällä hetkellä ohjata paketin tiettyyn paikkaan, mutta tietenkään ei onnistu joka firman kanssa eikä yksityishenkilöiden välisessä pakettien lähetyksessä, jos ei lähettäjä erikseen ota asiakseen asiaa hoitaa. Ihan satunnaisesti on joskus tullut itselle OmaPostista viesti saapuvasta paketista ja mahdollisuudesta vielä vaihtaa sen toimituspaikkaa.
Eikö Schaumannin puistotien tai nurkan takana Blomstedtinkadun varressa ole edelleen kiekkopaikkoja?
Joskus voi vaihtaa noutopistettä, joskus ei. Joskus voi pidentää säilytysaikaa maksua vastaan, joskus ei. Joskus on voinut tilata kotiinkuljetuksenkin. Mitään logiikkaa ei ole tuossa, milloin voi vaikuttaa lähetyksen noutamiseen ja milloin ei.
Niin, siis yritin etsiä OmaPosti mobiilisovelluksesta ja Postin web-sivulta Oma Postiin kirjautumalla. Ei sieltä voi valita sitä sitä mihin haluaisi paketit.
t. Ap