Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei suostu uskomaan, että minua ei kiinnosta ”perinteiset naisten jutut”?

Vierailija
08.04.2022 |

Ollaan naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Jo seurustelun alussa tein miehelle selväksi, että en ole sellainen, joka vastaisi ”perinteistä naiskuvaa”. Eli minua ei kiinnosta tyttökaverin luona järjestetyt tyttöjen illat, parvekekukkien istuttaminen, sukulaisnaisten kanssa puhelimessa höpöttely, jatkuva kodin laittaminen ja sisustelu, kauneudenhoitoillat, anopin kanssa loputtomat kahvittelut vauvanvaatteista ja käsitöistä jutellen jne. Saatte varmaan kiinni ideasta. Vaan olen aika päinvastainen ihminen. Enkä tarkoita nyt että olisin jotenkin erilainen kuin muut naiset, vaan että en yhtään vastaa tuollaista naiskuvaa. Rehellisesti en edes tiedä vastaako sitä naiskuvaa monikaan nainen Suomessa.

Olin siinä käsityksessä että mies ymmärsi, että en ole tuollainen, ja luulin että hän ihan näkikin sen minun tekemisistä ja olemisista. Mutta nykyään asiasta tulee jatkuvaa väärinkäsitystä ja mies tuntuu usein pettyvän kun minua ei voisi vähempää kiinnostaa olla tuollainen. Minkähän takia hän edes minun kanssa halusi naimisiin ja perheen… Miksi ei seurusteluaikana kertonut, että hän ei hyväksykään minua sellaisena, että en vastas tuota naiskuvaa? Vai sekosiko hän jotenkin lapsen saamisesta ja kuvitteli että muutun perinteiseksi sukurakkaaksi kodinhengettäksi, joka viettää päivänsä mammakerhoissa ja mamma-vaunukävelyillä? En todellakaan muuttunut, miksi olisin. Jatkuvaa skismaa tulee tästä aiheesta nyt kotona :( .

Kommentit (611)

Vierailija
221/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tihihii kirjoitti:

"Höpöhöpö. Onnea vaan että saat ketään nauramaan ikinä :D"

juuri näin: et yhtään katkera, kultsi.  katsoin eilen areenasta siskonpetiä taas uudestaan ja siinä ihanasti nämä mainiot naiset itse näyttävät kuinka kahjoja, kaoottisia, epäloogisia ja pihalla itsestään te osaatte olla. 

Voi ressupieni, kuvitteletko todella että tv:n sketsisarja on sosiaalista todellisuutta?

Vierailija
222/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vintiötkin on dokumenttisarja suomalaisista miehistä, sellaisiahan ne miehet on."

en puhunut dokumenteista kuitenkaan, mutta nainen ei aina ymmärrä kun tunne ajaa niin kovaa ymmärryksen yli. mutta joo, mikä ettei vintiöt ja kaikki muut: miehistä tehty miljoona parodiasarjaa ja noin yleisesti miehet hyviä nauramaan itselleen.  naiset nöksähtää heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi ressupieni, kuvitteletko todella että tv:n sketsisarja on sosiaalista todellisuutta?"

herrajeesus toi sun katkeruus sotkee kohta mun pöytäliinan. no onneks ei oo sitä liinaa.

Vierailija
224/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän se huumori naurattais, jos ei se osuis

Vierailija
225/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni on tuskaillut tuon saman asian kanssa, että mies haluaa jotain, mitä ystäväni ei ole, tai jotenkin ei ymmärrä sitä todellisuutta. Esimerkiksi ystäväni on hyvin herkkä ja tunteellinen. Alkuun se on miehelle OK, mutta jossain vaiheessa ystäväni pitäisi lakata olemasta herkkä ja tunteellinen, kun se ei enää olekaan OK. Tässä välissä ei ole tapahtunut mitään omituista, ainoastaan aikaa on kulunut.

Tai halutaan itsenäinen nainen, ja sitten harmitellaan, kun se nainen onkin itsenäinen, eikä tarvitse niin paljon jatkuvaa lähellä olemista, seuraa ja apua kuin mies mielessään ajatteli.

Tai otetaan se lapseton vela, ja odotetaan, että jossain vaiheessa se haluaakin lapsia. Sitten ollaan nyreinä, että miten tässä 5-10 vuoden sisään ei niitä lapsia tullutkaan vielä.

Tai tämä klassinen, halutaan kaunis nainen, jonka kauneuden ylläpitäminen vie aikaa ja rahaa, ja sitten nuristaan, että nainen on kallis, kuluttaa liikaa aikaa laittautumiseen ja liikuntaan, eikä möllötä vieressä verkkareissa tarpeeksi usein.

Itselläni oli nuoruudessa poikaystävä, joka oletti, että minä, itsenäinen vela joka nautin työn sisällöstä enemmän kuin rahasta enkä ole uraohjus ja tykkään asua vuokralla, muutun hänen kanssaan lapsia haluavaksi uranaiseksi, joka ostaa omakotitalon heti, kun mahdollista ja menee mihin tahansa töihin kunhan siitä vaan tienaa tarpeeksi isot asuntolainarahat.

Joo, ei kiitos :D Miksi minun pitäisi muuttua, miksei hän olisi voinut samointien muuttua minunlaiseksi anarkistiseksi boheemiksi velaksi?

Vielä klassisempi: Otetaan nuoruuden huumassa kaunis nainen. Ja sitten perkuloidaan myöhemmin, kun hänen kanssaan ei voi käydä mitään älyllistä keskustelua :-D

Ja kaunis on automaattisesti epä-älyllinen? Miettikää nyt vähän näitä kommenttejanne.

Joku aika sitten toisessa ketjussa eräs mies kertoi ex-tyttöystävästään, jolla oli nätit kasvot, hyvät rinnat ja antoi panna kaikkiin reikiin. Joka miehen unelma, varmaan? Silti mies dumppasi naisen, kun nainen oli tyhmä eikä hänen kanssaan voinut jutella.

Ja sinä uskoit tämän tarinan ja päätit vielä levittää sitä eteenpäin?

Kyllähän tuo nauratti. Kun naisen valitsee vain ulkoisilla avuilla, voi käydä ilmi, että muita avuja ei olekaan. Onneksi nainen pääsi hyväksikäyttäjästä eroon.

Nauratti? Aika toksinen olet kyllä.

Kyllähän se naurattaa, kun saa mitä toivoo eikä se sittenkään ole sitä mitä toivoi.

Ok. Enpä halua kaltaisesi ihmisen kanssa tämän enempää keskustella. Onnea elämääsi.

Vierailija
226/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ho hoo kirjoitti:

"Vintiötkin on dokumenttisarja suomalaisista miehistä, sellaisiahan ne miehet on."

en puhunut dokumenteista kuitenkaan, mutta nainen ei aina ymmärrä kun tunne ajaa niin kovaa ymmärryksen yli. mutta joo, mikä ettei vintiöt ja kaikki muut: miehistä tehty miljoona parodiasarjaa ja noin yleisesti miehet hyviä nauramaan itselleen.  naiset nöksähtää heti.

Taas melkoista mainspleinausta. Taas jälleen kerran joku mies muka tietää paremmin mitä me kaikki maailman naiset ymmärrämme ja mitä emme ymmärrä. Voi elämä, mistä näitä vanhakantaisia käppyröitä aina riittää vielä vuonna 2022 jaa.???

Vierailija
227/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäänsä naiset retorisesti(kin) niin heikoilla. entä kun iva ei enää riitä? kultsimussu.

Vierailija
228/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa myös todella tutulta. Lapsien jälkeen minun pitäisi hyppiä ilosta että saan viettää kotona kipeiden lapsien kanssa laatuaikaa, kun mies käy töissä ja pelaamassa padelia poikien kanssa. Hän myös ihmettelee miksen jatkuvasti etsi uusia mammakavereita keiden kanssa voidaan kahvitella viikonloput ja puhua lastenvaatteista. Ruuanlaitto sata kertaa päivässä pitäisi myös yhtäkkiä olla suuri intohimo ja ilon aihe, hän ihan suuttuu jos valitan siitä etten jaksaisi taas tehdä ruokaa joka lentää roskiin kun lapset ei syö sitä ja tätä tai muuten vaan laittaisin mielummin tänään pelkästään pizzan uuniin. 

Olen käsittänyt sen nyt niin, että mies on hyväksynyt minut "sellaisena kun olin" seurusteluaikaan, mutta olettanut ja odottanut että lapsien jälkeen joku vipu vääntyisi päässä ja olisin muuttunut pullantuoksuiseksi äidiksi.

Todella raskasta ja epäreilua. Mun pitäis varmaan alkaa kommentoimaan ihan samalla lailla, että nyt lasten jälkeen olin odottanut että mies etsisi asuntoa jossa voi leikata nurmikkoa viikonloput ja grillailla koko naapurustolle ja isännöidä hymy huulilla. Ja korjailla lasten pyöriä jossain omassa vajassa iltaisin töiden jälkeen, jos menis vaikka jakeluun. 

Vierailija
229/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää nyt tällä tavoin pyytää apua sinulta. Hänellä on nyt joku suurempi pettymyksen tai epävarmuuden tunne, johon pitäis päästä kiinni. Epäilys tästä herää, koska nimenomaan hän itse esittää kohtuuttoman ja epäloogisen vaatimuksen. Onko oma isyys hukassa? Tuntuuko epävarmalta? Nyt vaan kuuntelemaan herkällä korvalla.

Vierailija
230/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Taas melkoista mainspleinausta. Taas jälleen kerran joku mies muka tietää paremmin mitä me kaikki maailman naiset ymmärrämme ja mitä emme ymmärrä. Voi elämä, mistä näitä vanhakantaisia käppyröitä aina riittää vielä vuonna 2022 jaa.???"

tais mennä tunteisiin? niin aina.

Vierailija
231/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

wof wof kirjoitti:

"Voi ressupieni, kuvitteletko todella että tv:n sketsisarja on sosiaalista todellisuutta?"

herrajeesus toi sun katkeruus sotkee kohta mun pöytäliinan. no onneks ei oo sitä liinaa.

Happamia sanoi kettu kun oma älli riittänyt! 😂 Ja voi ei, vielä toi ikivanha katkeruuskortti peliin. Ei teillä "miesasiamiehillä" ole mitään uutta sanottavaa?

Vierailija
232/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

wuah wuah kirjoitti:

eihän se huumori naurattais, jos ei se osuis

Mikä sketsi siinä sarjassa tai muussa sarjassa naisista on osunut?

Vierailija
233/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n ukko mulle ihan yks lysti, mutta tulipa mieleen, miten kivaa oli aikoinaan mammakerhossa! Voi niitä aikoja. Istuttiin puistossa ja käytiin kerhon jälkeen lounaalla tai vauvakinossa. Me mammat oltiin kaikki kiinnostuneita maailman asioista, ja tuli keskusteltua läpi aiheita laidasta laitaan - kyllä, myös vauvanvaatteista puhuttiin välillä. Nyt lapset jo teini-iässä, ja mammakerhon porukka hajaantunut, harmi.

Jep, mammakerhot oli muuten tylsän ja puuduttavan pikkulapsiajan ykkösjuttu. Minä en ole mikään pullantuoksuinen äiti joka jaksaa loputtomasti kiinnostua muumilauluista ja nuppipalapeleistä, joten ne mammakerhon aikuiskontaktit tuli todella tarpeeseen. Mutta mikä sopii yhdelle ei sovi toiselle, ja toisaalta riippuuhan se myös sattuuko synkkaamaan niitten muitten äitien kanssa vai ei. Minä olin onnekas kun löysin pari samanhenkistä rentoa äitiä, joiden kanssa ollaan yhteydessä vielä nyt esikoisten ollessa kouluiässä. Puhutaan paljon muustakin kuin lapsista :)

Vierailija
234/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itkunauruemoji on noloin emojeista.. siihen tarttuu se jonka argumentit loppuu.. eli yleensä nainen..

Vierailija
235/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoo hoo kirjoitti:

ylipäänsä naiset retorisesti(kin) niin heikoilla. entä kun iva ei enää riitä? kultsimussu.

Siinä olen eri mieltä. Olen yllättynyt miten älyllisesti heikko vastus useimmat miehet ovat. Taitaa se tutkimustulos pitää paikkansa, siis että miehet aina yliarvioivat oman osaamisensa ja älynsä.

Vierailija
236/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sille taida olla paljoa tehtävissä. Jos mies ei tajua, niin sitten ei tajua.

Itse varmaan sanoisin miehelle, että on hiljaa, tällainen olen aina ollut enkä muuksi muutu, ja asian olisi pitänyt olla hyvin tiedossa miehellä siinä vaiheessa kun mentiin naimisiin ja alettiin lisääntyä. Enempää mäkätystä en suostuisi kuuntelemaan.

Voihan miehelle mainita, että miltä hänestä tuntuisi, jos sinä yhtäkkiä alkaisit vaatia että mies kiinnostuu asioista x, y ja z, jotka eivät tähän mennessä ole miestä kiinnostaneet, ja olisit hyvin pettynyt mieheen kun niin ei tapahtuisikaan.

Vierailija
237/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikä sketsi siinä sarjassa tai muussa sarjassa naisista on osunut?"

yllättävästi oikeastaan jokaikinen. ja ihailen tuotannon laatua. ja itsetietoiset, itsensä ymmärtävät naiset sen tehneet..

Vierailija
238/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietysti otettu oppia smack the ponysta

Vierailija
239/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siinä olen eri mieltä. Olen yllättynyt miten älyllisesti heikko vastus useimmat miehet ovat."

tyhmiä miehiä on paljon. lattapäitä naisia ehkä enemmän. nainen voittaa aggressiolla johon ei saisi vastata..

Vierailija
240/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tihhih kirjoitti:

"Taas melkoista mainspleinausta. Taas jälleen kerran joku mies muka tietää paremmin mitä me kaikki maailman naiset ymmärrämme ja mitä emme ymmärrä. Voi elämä, mistä näitä vanhakantaisia käppyröitä aina riittää vielä vuonna 2022 jaa.???"

tais mennä tunteisiin? niin aina.

Analyyttinen kommentti se oli, joka avasi hyvin sun ongelmallisen tekstin.

Sinä taas ojensit toisen ikivanhan kortin että "naisilla menee tunteisiin".

Huomaatko miten et osaa keskustella älykkäästi ja luovasti, vaan toistat kerta toisensa jälkeen muiden jos useita kymmeniä vuosia sitten keksimiä väitteitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän