Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä kun mies ei suostu uskomaan, että minua ei kiinnosta ”perinteiset naisten jutut”?

Vierailija
08.04.2022 |

Ollaan naimisissa ja meillä on yksi lapsi. Jo seurustelun alussa tein miehelle selväksi, että en ole sellainen, joka vastaisi ”perinteistä naiskuvaa”. Eli minua ei kiinnosta tyttökaverin luona järjestetyt tyttöjen illat, parvekekukkien istuttaminen, sukulaisnaisten kanssa puhelimessa höpöttely, jatkuva kodin laittaminen ja sisustelu, kauneudenhoitoillat, anopin kanssa loputtomat kahvittelut vauvanvaatteista ja käsitöistä jutellen jne. Saatte varmaan kiinni ideasta. Vaan olen aika päinvastainen ihminen. Enkä tarkoita nyt että olisin jotenkin erilainen kuin muut naiset, vaan että en yhtään vastaa tuollaista naiskuvaa. Rehellisesti en edes tiedä vastaako sitä naiskuvaa monikaan nainen Suomessa.

Olin siinä käsityksessä että mies ymmärsi, että en ole tuollainen, ja luulin että hän ihan näkikin sen minun tekemisistä ja olemisista. Mutta nykyään asiasta tulee jatkuvaa väärinkäsitystä ja mies tuntuu usein pettyvän kun minua ei voisi vähempää kiinnostaa olla tuollainen. Minkähän takia hän edes minun kanssa halusi naimisiin ja perheen… Miksi ei seurusteluaikana kertonut, että hän ei hyväksykään minua sellaisena, että en vastas tuota naiskuvaa? Vai sekosiko hän jotenkin lapsen saamisesta ja kuvitteli että muutun perinteiseksi sukurakkaaksi kodinhengettäksi, joka viettää päivänsä mammakerhoissa ja mamma-vaunukävelyillä? En todellakaan muuttunut, miksi olisin. Jatkuvaa skismaa tulee tästä aiheesta nyt kotona :( .

Kommentit (611)

Vierailija
261/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dong dong kirjoitti:

"Siinä olen eri mieltä. Olen yllättynyt miten älyllisesti heikko vastus useimmat miehet ovat."

tyhmiä miehiä on paljon. lattapäitä naisia ehkä enemmän. nainen voittaa aggressiolla johon ei saisi vastata..

Itse olen tavannut enemmän älykkäitä naisia. Miehissä aika yleistä on se, että voidaan olla joku nippeliosaaja, mutta sosiaalisesti tolloja. Tapaamissani naisissa on enemmän ihmisiä, jotka ovat sekä ammatissaan älykkäitä, mutta myös ihmisinä fiksuja. Näin varsinkin kun puhutaan suomalaisista miehistä ja naisista. Ulkomaalaisissa miehissä on enemmän tyyppejä, jotka ovat myös fiksuja muuten.

No on tämäkin aikamoista yleistämistä, ei mitenkään sosiaalisesti taitavaa tai fiksua.

Ei se ole yleistävää vaan se on empiirinen havainto omasta elämästäni.

Empiirinenkin havainto tulee dokumentoida ja asettaa systemaattisesti koottuun aineistoon. Aineistokin pitää sitten vielä käsitellä ja arvioida. Tuo ei ole empiriinen havainto vaan mutua.

Voi voi. Sulla meni nyt sekaisin empiirinen havainto ja empiirinen tutkimus.

Vierailija
262/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No kerro vaikka yksi."

hyss... tämä palsta on sketsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ho hoo kirjoitti:

"Vintiötkin on dokumenttisarja suomalaisista miehistä, sellaisiahan ne miehet on."

en puhunut dokumenteista kuitenkaan, mutta nainen ei aina ymmärrä kun tunne ajaa niin kovaa ymmärryksen yli. mutta joo, mikä ettei vintiöt ja kaikki muut: miehistä tehty miljoona parodiasarjaa ja noin yleisesti miehet hyviä nauramaan itselleen.  naiset nöksähtää heti.

Oumaigaad, nyt oikeesti. Siskonpeti nimenomaan on parodia naisista, naisten tekemänä. Siinä on sitä itseironiaa.

Sulla on "kultsi" nyt aivan väärä kuva naisista. Etkä voi dräginä olla hyvä, ennen kuin naisia opit kunnioittamaan, jopa palvomaan. Sinulla on NIIIIIIN paljon opittavaa! Katso peiliin.

Vierailija
264/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

dof dof kirjoitti:

"Voi, en ymmärtänyt että yritit ivata. Ivaamiseen tarvitaan nimittäin yleensä joku fiksu heitto."

ai sellaisia fiksuja heittoja kuin täällä (kerroinhan että heijastan paikkaa, en ideaalia): mainspleinaaja (sic), ressukka.. mutta olet väärässä ylipäänsä, tietenkin.  mutta kun on lusikalla annettu.

Manspleinaaja yrittää nyt manspleinata edelleen, vaikka rahkeet eivät riitä. Arguementtien sijaan olet tähän mennessä pystynyt vain käyttämän vanhoja valmiskortteja (katkeruus, tunteisiin meneminen) ja nyt kolmas vanha kortti "nainen on tyhmä, kun mies ei keksi mitään fiksua sanottavaa".

Seuraavaksi feministinen käsikirjan mukaan on vuorossa se, että "naisilla ei ole huumorintajua".

Haukotus.

Vierailija
265/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useat miehet joilla on hyvin perinteinen äiti ja yleensäkin vanhanaikaiset perheasetelmat, ei meinaa millään uskoa että siihen samaan muottiin ei kaikki naiset mahdu, eikä halua mahtua.

Mutta uskon että alkaa olla viimeiset sukupolvet jotka erottelevat "miesten jutut" ja "naisten jutut "selvästi eri lokeroihin.

Vierailija
266/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Seuraavaksi feministinen käsikirjan mukaan on vuorossa se, että "naisilla ei ole huumorintajua"."

joillakin naisilla nimenomaan on hillittömästi huumorintajua (sinä vuorostasi, tietenkin, womanspleinaat musta olkiukon, kuinkas muuten...).  jo kehuin siskonpedin ja smack the ponyn... täällä niitä ei näy, ainoastaan takakireetä raivoa raivoa raivoa. höpömussukat.

Vierailija
267/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä olet äiti nyt ja sinun pitää sopeutua perhe- ja emännänvelvollisuuksiisi ja niiden kunnialliseen hoitamiseen. On syytä sinun tehdä perustavaa laatua oleva asennemuutos nyt, ja alkaa elää kunnollisella tavalla! Ei mies jaksa tuollaista uniikkia lumihiutaletta maailman tappiin katsella.

Tämä olikin huvittava

Vierailija
268/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"ennen kuin naisia opit kunnioittamaan, jopa palvomaan...."

joo, kuningatar nuolen sua sieltä täältä.. eiku ei...

Vierailija
269/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useat miehet joilla on hyvin perinteinen äiti ja yleensäkin vanhanaikaiset perheasetelmat, ei meinaa millään uskoa että siihen samaan muottiin ei kaikki naiset mahdu, eikä halua mahtua.

Mutta uskon että alkaa olla viimeiset sukupolvet jotka erottelevat "miesten jutut" ja "naisten jutut "selvästi eri lokeroihin.

Toivoisin näin, mutta realistina olen nähnyt myös kuinka paljon nettimaailma on myös luonut nuorten miesten parissa erittäin aggressiivista näkemystä naisista (sekä pelimaailma, meemit, incelit, yms.). Jossain maissa ei naisten liikkumavapaus on vähentynyt entisestään sekä netissä että livenä ja vanhat roolimallit jyräävät edelleen.

Nuorille sukupolville on paljon työsarkaa edessä vielä, vaikka positiivistakin kehitystä on nähty.

Vierailija
270/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

doo doo kirjoitti:

"Seuraavaksi feministinen käsikirjan mukaan on vuorossa se, että "naisilla ei ole huumorintajua"."

joillakin naisilla nimenomaan on hillittömästi huumorintajua (sinä vuorostasi, tietenkin, womanspleinaat musta olkiukon, kuinkas muuten...).  jo kehuin siskonpedin ja smack the ponyn... täällä niitä ei näy, ainoastaan takakireetä raivoa raivoa raivoa. höpömussukat.

Sulit nii nopee, ei sust oo vastusta...

Vierailija
271/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa outo tyyppi. Ei kestä naista sellaisena kuin hän on, vaan haluaa jonkun koriste-esineen. Mä tykkään naisten jutuista, mutta luonteeltani olen "miesmäinen". Tykkään heittää läppää, en juoruta ja kaakattaa. Tuntuu, että välillä omaakin miestä harmittaa, kun en ole luonteeltani tarpeeksi pehmeä hänen makuunsa. Mutta ei nyt noin näkyvästi pahoita mieltään.

Koko ajanko heität läppää? Sinun mielestäsi kaikki muut naiset kaakattaa ja juoruaa. Itte oot vähän erilainen nainen.

Vierailija
272/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista naisista ei tule "hyviä emäntiä". Ei tarvikaan tulla.

Vierailija
273/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää on puhdistavaa jollain tapaa. nähdä tää surkea ankea raivo ja kykenemättömyys nauttia elämästä ja toisista ihmisistä, kun tietää että itse ei tarvitse elää näin.  eikä homona vaarassa joutua teikäläisten uhriksi.  vähän sama kuin lähinnä reppanoiden miesten uho y-laudalla.  kiitos tästä illasta.

Vierailija
274/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikista naisista ei tule "hyviä emäntiä". Ei tarvikaan tulla.

Entäs "kätevä emäntä"? 😂

Vierailija
275/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

truuuuut kirjoitti:

tää on puhdistavaa jollain tapaa. nähdä tää surkea ankea raivo ja kykenemättömyys nauttia elämästä ja toisista ihmisistä, kun tietää että itse ei tarvitse elää näin.  eikä homona vaarassa joutua teikäläisten uhriksi.  vähän sama kuin lähinnä reppanoiden miesten uho y-laudalla.  kiitos tästä illasta.

Ainoa joka täällä näyttää puhuneen epäasiallisia ja raivonneen, olet sinä.

Vierailija
276/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivoisin näin, mutta realistina olen nähnyt myös kuinka paljon nettimaailma on myös luonut nuorten miesten parissa erittäin aggressiivista näkemystä naisista (sekä pelimaailma, meemit, incelit, yms.). Jossain maissa ei naisten liikkumavapaus on vähentynyt entisestään sekä netissä että livenä ja vanhat roolimallit jyräävät edelleen.

Nuorille sukupolville on paljon työsarkaa edessä vielä, vaikka positiivistakin kehitystä on nähty.

Totta, on aina ne miehet jotka ovat jääneet junasta ja tuntevat sen takia raivoa. Ja tietenkin länsimaat on ihan eri juttu kuin loput maapalloa.

Vierailija
277/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

dong dong kirjoitti:

"Siinä olen eri mieltä. Olen yllättynyt miten älyllisesti heikko vastus useimmat miehet ovat."

tyhmiä miehiä on paljon. lattapäitä naisia ehkä enemmän. nainen voittaa aggressiolla johon ei saisi vastata..

Itse olen tavannut enemmän älykkäitä naisia. Miehissä aika yleistä on se, että voidaan olla joku nippeliosaaja, mutta sosiaalisesti tolloja. Tapaamissani naisissa on enemmän ihmisiä, jotka ovat sekä ammatissaan älykkäitä, mutta myös ihmisinä fiksuja. Näin varsinkin kun puhutaan suomalaisista miehistä ja naisista. Ulkomaalaisissa miehissä on enemmän tyyppejä, jotka ovat myös fiksuja muuten.

No on tämäkin aikamoista yleistämistä, ei mitenkään sosiaalisesti taitavaa tai fiksua.

Ei se ole yleistävää vaan se on empiirinen havainto omasta elämästäni.

Empiirinenkin havainto tulee dokumentoida ja asettaa systemaattisesti koottuun aineistoon. Aineistokin pitää sitten vielä käsitellä ja arvioida. Tuo ei ole empiriinen havainto vaan mutua.

Voi voi. Sulla meni nyt sekaisin empiirinen havainto ja empiirinen tutkimus.

Ai empiiristä havaintoa ei tarvitse dokumentoida?

Vierailija
278/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteinen mies yleensä vaan tahtoo sen perinteisen naisen. Ei perinteiset jää yleensä kalliolle ruikuttaan. Hyväksy logiikka.

Vierailija
279/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sensuurisatra ilmeisesti ajattelee että miehen pitää muuttua. Ehkä. Mutta jospa mies alkaisikin olemaan miehen kanssa.

Vierailija
280/611 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

dong dong kirjoitti:

Tästä tulee mieleen se, miten sosiaalista lahjakkuutta/älykkyyttä aliarvioidaan hyvin usein. Jos ihminen on vaikkapa matemaattisesti lahjaton, mutta ilmaisee itseään taitavasti verbaalisella tasolla, on sovitteleva, hyvä kuuntelemaan ja empaattinen, sitä ei huiomioida juuri ollenkaan älykkyyden merkkinä. Loppupeleissä juuri sosiaaliset taidot ovat ne, jotka kantavat pisimmälle elämässä. Myös työelämässä ammatillisen osaamisen ohella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan