Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehtiikö karvat ajella ennen synnärille lähtöä?

Vierailija
30.09.2015 |

Tai kykeneekö kivuilta? Entäs meikkaaminen, vai olisiko parempi käydä kestovärjäyttämässä ripset? Kyseessä ensimmäinen raskaus.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:47"]Ei siinä kätilö paljon karvoja katsele kun survoo kätensä sun sisälle koittaakseen kuinka paljon persees on avautunut
[/quote]
Hei, ihan oikeastiko joku edelleen luulee, että haluan ajella karvani kätilöä varten?

Vierailija
62/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:29"]Vanhemmalla mammalla olisi kysymys: pitääkö nykyään synnyttäjän sheivata ITSE? 

Entiseen aikaan ajeltiin karvat viran puolesta, myös suunniteltuun sektioon meneviltä. Sitten tuli se aika, että suositus oli jättää ne ajelematta. Perustelu oli se, että ihoon tulevat mikrohaavat keräävät mikrobeja ja aiheuttavat tulehduksen, jos on ajeltu ennen leikkausta tai synnytystä. Silloin sektioalueen karvatkin poistettiin juuri ennen leikkausta.

Millä tavalla alapään karvoitus liittyy ulkonäköön? Ja miksi häpykarvojen poisto on ULKONÄÖSTÄ huolehtimista? Ei kai ne tavallisesti näkyvissä ole, vai juoksenteletteko te useinkin p'llu paljaana? No, oikeastaan kunnon karvapuska voi olla paljon nätimpi kuin se, mitä niiden alta paljastuu.

[/quote]
Tässä ketjussa puhuttiin muustakin kuin alapääkarvojen ajelusta. Nimittäin meikkaamisesta. Ja ihan yhtä tärkeää minulle on ehtiä ajaa kainalo- ja säärikarvanikin kuin posliinipimpulani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:36"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:26"]

Mitä pirua nämä vastaukset?! Jos joku haluaa näyttää hyvältä, niin mikä vinoilemisen aihe se on? T. Lähikauppaan meikkaava

[/quote]Onko sinun mielestäsi häpykarvojen poistolla yhtä suuri vaikutus ulkonäköösi kuin meikkaamisella?

En ihan tarkkaan ymmärrä, millä tavalla alapään sheivaus vaikuttaa hyvältä näyttämiseeen, kun hyvin harva  sen tietää, miltä sinun housujesi alla näyttää? Vinoilemisen aihe tulee siitä, että ne harvat jotka se näkevät, eivät ehkä arvosta vaivannäköäsi. Paitsi tietenkin miehesi, jota sänki pistelee.

[/quote]
Ei minua kiinnosta, kuka vaivannäköäni sheivata karvani arvostaa. Se on rutiinitoimenpide, jonka toteutan vähintään 1-3 krt/vk ja olisi kiva ehtiä juuri ennen synnytystä ne ajelemaan, ettei sitten tarvitse muutamaan päivään vauvan kanssa niistä huolehtia. Kuten sanottu, en pidä sängestä.

Vierailija
64/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:11"]Olen ihan tosissani uskonut että synnytyksessä on pääasia se että vauva saadaan maailman turvallisesti. Olen ollut lapsellinen, huomaan.

Synnytyksessä pääasia on ajeltu loora ja kevyt meikki. Lapsella niin väliä ole. Kätilökin on paikalla vain ihastelemassa nättiä pimpulaa ja itsestään huolta pitävää mammaa.

Kiitos av, jälleen kerran.
[/quote]

Tärkeintä on saada lapsi turvallisesri maailmaan, tietysti. Miksei sen lisäksi voisi myös huolehtia ulkonäöstään ja hygieniastaan, jos aikaa ja puhtia riittää? (joku ketjussa aiemmin vihjasi, että on hienoa maata sotasankarina omissa eritteissä. sekö sitten on hygieenistä?).

Vierailija
65/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkoi supistukset niin kipeinä, että oksennus lensi ja sairaalakassikin jäi kotiin siinä kiireessä. Makasin osastolla 3vrk ennen kuin vauva syntyi, joten vaikka olisin sheivannut niin sänki olisi jo kasvanut. Noh, onneksi ei kiinnostanut oma ulkonäkö osastolla, kun vauva joutui teholle ja oli muutakin ajateltavaa...

Vierailija
66/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:28"]Hui käy mielummin sokeroinnissa..jos tulee tikkejä, jos alapääsi repeytyy tai leikataan, voi myös olla turvoksissa tai mustelmilla, suoraan sanottuna teurastettu orava niin et kaipaa seuraavalle päivälle sängen kutinaa enää sinne, hyvä että uskallat katsoa sinne. Itse puskan kanssa synnyttänyt...kun sai ajettua karvat 2 viikkoa synnytyksen jälkeen pois, olin kuin uudesti syntynyt....
[/quote]
Ei minun sänkeni kutia koskaan, kun ajelen sen säännöllisesti, vähintään kerran viikossa.
[/quote]

Olet onnekas. Minulle tulee sänki jo saman vrk:n aikana tai viimeistään seuraavana päivänä. Olen itsekin kokeillut säännöllistä sheivaamista, mutta sänki kutisee edelleen vuosikymmenten jälkeenkin. Eikä vika ole terässä, kuotimattomassa ihossa, tms. Kaikki kikat kokeiltu.

Vierailija
67/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:27"]Kyllä vauvan olisi turvallisempi tulla maailmaa puskan läpi kuin niin, että kamala sänki pistelee ihoa ulos tullessa. 
[/quote]

Ei se sänki yleensä häpyhuulten sisäpuolella, siellä limakalvoilla kasva. Ainakaan mulla.

Vierailija
68/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:26"]Ei sitä itse pysty sheivaamaan loppuraskaudessa, pitää pistää mies asialle.  [/quote] Kyllä minä ainakin vielä (rv35+) pystyn suht. hyvin ajelemaan kaiken itse, vaikea kuvitella, että tämä maha tästä muutamassa viikossa enää niin paljoa ehtisi kasvaa, etten enää yltäisikään...?

[/quote]Siinä voi kuule vielä mennä 7 viikkoa, ennen kuin se syntyy ja kyllä siinä 5 viikossakin maha vielä kasvaa melkoisesti.

Vierailija
69/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:33"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:03"]

Jos puska on edessä tai jotenkin haittaa kätilön hommia, he ajavat ylimääräiset pois. Itse en loppuraskaudessa pystyt ajelemaa ja kätilö sitten mukavana ihmisenä sheivasi osan.

[/quote]

Millainen pillukarvoitus sinulla sitten oli, että ihan pakko oli kätilön ajella?
[/quote]
Ihan normi vissiin. Kätilö höyläsi osan pois kun piti antaa piikkiä.

Vierailija
70/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:19"]Mua hävettäisi mennä synnyttämään karvattomana. Mikään ei ole niin typerän näköistä kuin karvaton alapää aikuisella naisella. [/quote] Onko sulla kovinkin huono itsetunto, kun häpeäisit omaa ulkonäköäsi alapääkarvasi ajeltuna? Miksi mua kiinnostaisi, onko karvaton alapääni jonkun mielestä typerän näköinen? :D

[/quote]

Onko sulla jotenkin huono itsetunto, kun et voi mennä synnyttämään karvat alapäässä? Hohhoijaa. 

Vierailija
71/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:26"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:11"]Olen ihan tosissani uskonut että synnytyksessä on pääasia se että vauva saadaan maailman turvallisesti. Olen ollut lapsellinen, huomaan.

Synnytyksessä pääasia on ajeltu loora ja kevyt meikki. Lapsella niin väliä ole. Kätilökin on paikalla vain ihastelemassa nättiä pimpulaa ja itsestään huolta pitävää mammaa.

[/quote]
Ah, totta muuten! Ethän vaan itsekään pakkaa esimerkiksi kameraa tai mitään muutakaan mukaan synnyttämään lähtiessäsi, onhan sillä hetkellä, kun ensimmäinen merkki synnytyksestä tulee, tärkeintä vain kiiruhtaa sairaalaan saattamaan vauva turvallisesti maailmaan!!! Ei siinä pitäisi kamerat sun muut pyöriä mielessä ollenkaan!
[/quote]

Kameran voi pakata kassiin vaikka 3kk etukäteen. Tai voihan se olla mies, joka sen mukaan haluaa ottaa! Ja voin kolmesti synnyttäneenä kertoa, että siinä vaiheessa kun synnytys on alkanut, ei ole ollu mielessä kamera, meikki tai alapään karvoitus. Hätänumero ja huoli kylläkin.

Vierailija
72/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras tapa valmistautua synnytykseen niinkö lähtis hikilenkille.Unoha meikit suosiolla koska ne on poskilla kuitenkin.Hiukset nutturalle jotta eivät mene suuhun.Sheivatahan voi jos kivuilta lähtiissä kykenee mutta oon aika varma että synntyksen jälkeen ei oo sheivailut ekana mielessä joten se puska kasvaa kuitenkin:D
onnee loppu ootukseen ja synnytykseen!

Vierailija
73/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:16"]Haha, naurattaa ajatella et joku meikkaa synnytykseen :D Siis kuvittelet synntyksen menevän kuten elokuvissa?
[/quote]

Jos monta tuntia joutuu kotona pyörimään ennen synnytystä, nin miksei voisi meikatakin siinä jos on tottunut niin tekemään, kun on johonkin lähdössä?
[/quote]

No siinä on aika paljon muuta mielessä.

Vierailija
74/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 15:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:19"]Mua hävettäisi mennä synnyttämään karvattomana. Mikään ei ole niin typerän näköistä kuin karvaton alapää aikuisella naisella. [/quote] Onko sulla kovinkin huono itsetunto, kun häpeäisit omaa ulkonäköäsi alapääkarvasi ajeltuna? Miksi mua kiinnostaisi, onko karvaton alapääni jonkun mielestä typerän näköinen? :D

[/quote]

Onko sulla jotenkin huono itsetunto, kun et voi mennä synnyttämään karvat alapäässä? Hohhoijaa. 
[/quote]
Kyllä voin mennä synnyttämään karvat alapäässä, en ole missään vaiheessa sanonut, että se vaihtoehto hävettäisi minua. :)

Vierailija
75/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettäisi mennä synnyttämään karvattomana. Mikään ei ole niin typerän näköistä kuin karvaton alapää aikuisella naisella.

Vierailija
76/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:26"]Ei sitä itse pysty sheivaamaan loppuraskaudessa, pitää pistää mies asialle.  [/quote] Kyllä minä ainakin vielä (rv35+) pystyn suht. hyvin ajelemaan kaiken itse, vaikea kuvitella, että tämä maha tästä muutamassa viikossa enää niin paljoa ehtisi kasvaa, etten enää yltäisikään...?

[/quote]Siinä voi kuule vielä mennä 7 viikkoa, ennen kuin se syntyy ja kyllä siinä 5 viikossakin maha vielä kasvaa melkoisesti.
[/quote]
Ihanko totta? En nyt kuitenkaan aloituksessani kysynyt sitä.

Vierailija
77/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä 2 synnytystä takana. Ensimmäinen alatie, toinen suunniteltu sektio.

Sen verran rankkoja molemmat, että enpä kerennyt paljon sheivaamista tai meikkejä ajatella. Mukaan pakkasin ksylitoli purukumit, jos en pääse hammaspesulle... :-) Jälkimmäisellä keikalla olivat käytössä. En tiedä mitä hoitajat olisivat sanoneet, jos olisin pyytänyt heitä meikinpoistoon...

Mutta jokainen tyylillään...

Ap:lle yleensä kerkiät kyllä sheivaamaan, jos vaan kykenet.

Vierailija
78/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksessani muuten kysyin, että ehtiikö karvat ajella ennen synnärille lähtöä, miksi niin moni takertui juuri posliinipimpulaani? Sanoin jo aiemminkin, mutta siis ihan yhtä tärkeää minulle on pitää pitkä sänki pois kainaloista ja sääristäkin.
Ripsien suhteen tulin jo siihen tulokseen, että kestovärjään ne ennen laskettua aikaa, ettei tarvitse ripsarit poskilla synnyttää. Ehtiipähän sitten ajatella vähän enemmän muutakin kuin ulkonäköä sillä hetkellä...

Vierailija
79/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:42"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 08:11"]Olen ihan tosissani uskonut että synnytyksessä on pääasia se että vauva saadaan maailman turvallisesti. Olen ollut lapsellinen, huomaan.

[/quote]

Tärkeintä on saada lapsi turvallisesri maailmaan, tietysti. Miksei sen lisäksi voisi myös huolehtia ulkonäöstään ja hygieniastaan, jos aikaa ja puhtia riittää? (joku ketjussa aiemmin vihjasi, että on hienoa maata sotasankarina omissa eritteissä. sekö sitten on hygieenistä?).
[/quote]
Väität siis, että karvattomuus lisää hygienisyyttä?

Vierailija
80/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 13:46"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:53"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:28"]Hui käy mielummin sokeroinnissa..jos tulee tikkejä, jos alapääsi repeytyy tai leikataan, voi myös olla turvoksissa tai mustelmilla, suoraan sanottuna teurastettu orava niin et kaipaa seuraavalle päivälle sängen kutinaa enää sinne, hyvä että uskallat katsoa sinne. Itse puskan kanssa synnyttänyt...kun sai ajettua karvat 2 viikkoa synnytyksen jälkeen pois, olin kuin uudesti syntynyt....
[/quote]
Ei minun sänkeni kutia koskaan, kun ajelen sen säännöllisesti, vähintään kerran viikossa.
[/quote]

Olet onnekas. Minulle tulee sänki jo saman vrk:n aikana tai viimeistään seuraavana päivänä. Olen itsekin kokeillut säännöllistä sheivaamista, mutta sänki kutisee edelleen vuosikymmenten jälkeenkin. Eikä vika ole terässä, kuotimattomassa ihossa, tms. Kaikki kikat kokeiltu.
[/quote]
Normaali karvoitus ei kutise. Eli vinkki, sänkeä ei tule kun ei ajele.