Onko sinulle käynyt kassalla koskaan niin,
Että rahasi eivät olekaan riittäneet?
Minulle kävi tänään niin ruokakaupassa. Oli tosi noloa. Jouduin poistamaan juuston sekä gluteenittoman leivän.
:(
Köyhä.
Kommentit (22)
Joskus opiskeluaikana kävi, nyt ei enää vuosiin onneksi.
Opiskeluaikana kävin kaupassa aina niin, että laskin koko ajan kännykän laskimella paljonko ostokset maksaa ja paljonko on vielä vara ostaa. Eikä tuotakaan nyt hävetä tarvi. Noita sattuu ja myyjät on pienipalkkasia penninvenyttäjiä itsekkin.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]Opiskeluaikana kävin kaupassa aina niin, että laskin koko ajan kännykän laskimella paljonko ostokset maksaa ja paljonko on vielä vara ostaa. Eikä tuotakaan nyt hävetä tarvi. Noita sattuu ja myyjät on pienipalkkasia penninvenyttäjiä itsekkin.
[/quote]
:D en ole kyllä pennin venyttäjää nähnytkään, eikä palkka ole kovinkaan pieni, ei isokaan, mutta ei pieni. Pieleen meni mollaus yrityksesi.
T. Myyjä :)
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]Opiskeluaikana kävin kaupassa aina niin, että laskin koko ajan kännykän laskimella paljonko ostokset maksaa ja paljonko on vielä vara ostaa. Eikä tuotakaan nyt hävetä tarvi. Noita sattuu ja myyjät on pienipalkkasia penninvenyttäjiä itsekkin. [/quote] :D en ole kyllä pennin venyttäjää nähnytkään, eikä palkka ole kovinkaan pieni, ei isokaan, mutta ei pieni. Pieleen meni mollaus yrityksesi. T. Myyjä :)
[/quote]
Joo molloti molloti. Sanoin koska olen itsekkin viisi vuotta istunut siellä kassalla. Palkka ei yltänyt kahteen tonniin yhtään kertaa. Hyvä jos sulla yltää. Ala on joka tapauksessa pienipalkkainen.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]Opiskeluaikana kävin kaupassa aina niin, että laskin koko ajan kännykän laskimella paljonko ostokset maksaa ja paljonko on vielä vara ostaa. Eikä tuotakaan nyt hävetä tarvi. Noita sattuu ja myyjät on pienipalkkasia penninvenyttäjiä itsekkin.
[/quote]
:D en ole kyllä pennin venyttäjää nähnytkään, eikä palkka ole kovinkaan pieni, ei isokaan, mutta ei pieni. Pieleen meni mollaus yrityksesi.
[/quote]
Minkähän takia mm. juuri kaupan kassat sitten oli täälläkin suureen äänen ulisemassa Sipilän sunnuntailisäleikkauksesta ja vaahtoamassa miten tulot vähenee merkittävästi jos lisää vähän leikattaisiin...?
Siksi, koska suuri osa palkasta koostuu lisistä!
Palkka olisi himppasen pienempi jos tekisi vain ma-pe aamuvuoroa tällä tuntipalkalla!
Nimim. Myyjä
Kyllä välillä, ensin koettanut laskea kaikki ostokset, mitkä maksaa niillä 10/50 sent ja sitten ei riitäkään raha ja täytyy rueta ostoksia hihnalta poistelemaan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:48"]Siksi, koska suuri osa palkasta koostuu lisistä!
Palkka olisi himppasen pienempi jos tekisi vain ma-pe aamuvuoroa tällä tuntipalkalla!
Nimim. Myyjä
[/quote]
Niin, ei yltäisi maisterin palkkaan, kuten nykyään.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:48"]Siksi, koska suuri osa palkasta koostuu lisistä!
Nimim. Myyjä
[/quote]
No ei voi olla kyllä kaksinen palkka sitten jos pari hassua pyhävuoroa ovat se suurin osa tuloista...
No ei ihan vasta. Ei ehkä koskaan. Pari vuotta sitten kävi niin että käyttötilin depitillä ei ollu katetta. Maksu hylätty. Vaihdoin kortin ja maksoin toisen kortin visalla.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]Opiskeluaikana kävin kaupassa aina niin, että laskin koko ajan kännykän laskimella paljonko ostokset maksaa ja paljonko on vielä vara ostaa. Eikä tuotakaan nyt hävetä tarvi. Noita sattuu ja myyjät on pienipalkkasia penninvenyttäjiä itsekkin. [/quote] :D en ole kyllä pennin venyttäjää nähnytkään, eikä palkka ole kovinkaan pieni, ei isokaan, mutta ei pieni. Pieleen meni mollaus yrityksesi. T. Myyjä :)
[/quote]
Aika koville näytti kommentti ottavan.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:41"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:38"]Opiskeluaikana kävin kaupassa aina niin, että laskin koko ajan kännykän laskimella paljonko ostokset maksaa ja paljonko on vielä vara ostaa. Eikä tuotakaan nyt hävetä tarvi. Noita sattuu ja myyjät on pienipalkkasia penninvenyttäjiä itsekkin.
[/quote]
[/quote]Tienaatko yli 3000e per kk?
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/70700-nain-vahan-nettoaa-keskiverto-kotitalous-tiedoksi-jutta
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:06"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:48"]Siksi, koska suuri osa palkasta koostuu lisistä!
Nimim. Myyjä
[/quote]
No ei voi olla kyllä kaksinen palkka sitten jos pari hassua pyhävuoroa ovat se suurin osa tuloista...
[/quote]
Kyllä todellakin on vaikutusta. Palkka ei ole kovin kaksinen, jos olet lukutaitoinen voit lukea kaupanalan TESsistä.
On käynyt muutaman kerran joskus. Nykyään lasken tarkasti. :D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:10"]No ei ihan vasta. Ei ehkä koskaan. Pari vuotta sitten kävi niin että käyttötilin depitillä ei ollu katetta. Maksu hylätty. Vaihdoin kortin ja maksoin toisen kortin visalla.
[/quote]
Depit :D ja panaani :D
Kyllä sitä tapahtuu todella paljon. Ja itsekin pieni tuloisena ymmärrän kyllä.
T:Myyjä
Olen joskus lompakkoni unohtanut ja sitäkautta maksaminen on jäänyt. Kun menen kauppaan niin tiedän paljonko minulla on rahaa ja lasken ostokseni sen mukaan.
Minulla on sellainen tapa että jos edellä oleva ihminen ei pysty maksamaan ostoksiaan niin sanon että laita minun laskuun. Muutaman kerran olet tämän tehnyt ja sitä hyvää mieltä ei pysty sanoin kuvailemaan.
Mies 77
Mulle kävi kerran opiskeluaikana. Menin päivissä sekaisin ja luulin, että on opintotukipäivä. Kassalla vielä vakuuttelin, että varmasti on tilillä katetta, kun herjasi hylättyä tapahtumaa.. Vähän nolotti, kun tajusin, että rahat tulee vasta huomenna. Nyt olen ollut jo vuosia hyväpalkkaisessa työssä, mutta edelleen muistan nöyrin mielin, miltä tuntuu, kun rahat on loppu.
Ei. Jos tietäisin, että mulla on tilillä vähän rahaa, laskisin ostosten hinnan ennen kassalle menoa. Mutta vaikka olen opiskelija, mulla yleensä on nelinumeroinen summa tilillä. Teen töitä sen verran, että mulla on aina hätävara yllättäviin menoihin. Kumman usein asiakkailla ei ole rahaa. Ei se kioskissa haittaa, kun ei ole mitään suuria ostoksia. Silti arvostan asiakkaita, jotka itse vievät ostokset takaisin, eivätkä vain jätä tiskille. Olen siis itse töissä kioskissa.
Eipä ole vähään aikaan käynyt.