Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehtiikö karvat ajella ennen synnärille lähtöä?

Vierailija
30.09.2015 |

Tai kykeneekö kivuilta? Entäs meikkaaminen, vai olisiko parempi käydä kestovärjäyttämässä ripset? Kyseessä ensimmäinen raskaus.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

PROVO!

Vierailija
82/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:26"]Ei sitä itse pysty sheivaamaan loppuraskaudessa, pitää pistää mies asialle.  [/quote] Kyllä minä ainakin vielä (rv35+) pystyn suht. hyvin ajelemaan kaiken itse, vaikea kuvitella, että tämä maha tästä muutamassa viikossa enää niin paljoa ehtisi kasvaa, etten enää yltäisikään...?

[/quote]Siinä voi kuule vielä mennä 7 viikkoa, ennen kuin se syntyy ja kyllä siinä 5 viikossakin maha vielä kasvaa melkoisesti.
[/quote]
Ihanko totta? En nyt kuitenkaan aloituksessani kysynyt sitä.
[/quote]

Tuo on vastaus edellisen kysymykseen, idiootti! Et edes lukea osaa, mutta hätä on vaan siitä että on synnytyksessä tukka hyvin ja bikiniraja kunnossa... Voi elämä.

Ohis

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen käynyt jokaisen kolmen raskauteni loppumetreillä (sen mukaan miltä itsestä on tuntunut koska synnytys alkaa lähestyä) kestovärjäämässä ripset ja kulmat. Se oli ihan hyvä veto, koska kaikki tietty kuvaa äitiä ja vauvaa katsomaan tullessa. Synnytyksen alkaessa olen ollut alkusupistusten ajan kuumassa suihkussa ja siinä samalla ajellut ylimääräiset karvat. Sanoisin siis että yleensä ehtii.

Vierailija
84/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:02"]Mikä ongelma siinä on, että jos supistukset alkavat yhdeksän maissa illalla ja ensisynnyttäjiä neuvotaan yleensä olemaan kotona niin pitkään kuin vaan mahdolista, käyn siinä suihkussa ja ajelen karvat? Vai mitä minun pitäisi se puolisen vuorokautta tehdä? Pointti oli siis, että kykeneekö kivuilta ja tajuaako tarpeeksi ajoissa, että nämä on nyt NIITÄ supistuksia?
[/quote]

Supistusten aikana ei paljoa karvat kiinnosta.
Ei se ole mikään rentoutushetki, jolloin miettii mitä nyt tekisin. Keskittyy vaan supistuksiin. Vaikka koko yön

Vierailija
85/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:26"]Ei sitä itse pysty sheivaamaan loppuraskaudessa, pitää pistää mies asialle.  [/quote] Kyllä minä ainakin vielä (rv35+) pystyn suht. hyvin ajelemaan kaiken itse, vaikea kuvitella, että tämä maha tästä muutamassa viikossa enää niin paljoa ehtisi kasvaa, etten enää yltäisikään...?

[/quote]Siinä voi kuule vielä mennä 7 viikkoa, ennen kuin se syntyy ja kyllä siinä 5 viikossakin maha vielä kasvaa melkoisesti.
[/quote]
[/quote]

Tuo on vastaus edellisen kysymykseen, idiootti! Et edes lukea osaa, mutta hätä on vaan siitä että on synnytyksessä tukka hyvin ja bikiniraja kunnossa... Voi elämä.

Ohis
[/quote]
Ei siinä edellisessä lainatussa tekstissä suoranaisesti minun mielestäni kysytty mitään.

Vierailija
86/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:51"]

[/quote]
[/quote]

Ohis
[/quote]
Ei siinä edellisessä lainatussa tekstissä suoranaisesti minun mielestäni kysytty mitään.
[/quote]

Ai jaa, kysymysmerkki siinä kuitenkin on, joten taustalla lienee kysyminen? Eikä ap osaa edes allekirjoittaa viestejään.

Olen vähän ärhäkkä, mua ärsyttää tällaiset naiset ihan pirun paljon. Itse on vaan jännittänyt synnytystä ja toivonut että kaikki menisi hyvin. Sit on näitä, jotka ajattelee jotain alakerran karvoja. Mihin tää maailma on menossa? Ugh, aika poistua täältä tyhmien palstalta.

Vierailija
87/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimman osan tähän ketjuun vastanneista täytyy olla joko todella tekopyhiä tai sitten jotenkin kateellisia, muuta en keksi syyksi sille, miksi tämä aloittamani ketju sai niin paljon vihaisia vastauksia.
Ja lähtökohta on tietysti se, että synnytys alkaa "normaalisti" monen tunnin avautumisvaiheella kotona, ihan eri asia sitten, jos synnytys alkaa verenvuodolla tai tapahtuu jotakin muuta odottamatonta. Silloin ei varmaan ole karvat ja silmäripset mielessä, uskotaan.

Vierailija
88/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:44"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:39"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 17:32"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:45"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:14"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 22:51"]

[/quote]
[/quote]

Ohis
[/quote]
[/quote]

Ai jaa, kysymysmerkki siinä kuitenkin on, joten taustalla lienee kysyminen? Eikä ap osaa edes allekirjoittaa viestejään.

Olen vähän ärhäkkä, mua ärsyttää tällaiset naiset ihan pirun paljon. Itse on vaan jännittänyt synnytystä ja toivonut että kaikki menisi hyvin. Sit on näitä, jotka ajattelee jotain alakerran karvoja. Mihin tää maailma on menossa? Ugh, aika poistua täältä tyhmien palstalta.
[/quote]
Poistu vaan, emme jää kaipaamaan.

Vierailija
89/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksilöllistä. Itselläni synnytys alkoi lapsivesien menolla ja vasta parin tunnin päästä alkoivat hiljalleen supistukset. Siinä kerkesi hyvin valmistautumaan synnärille lähtöön. En kyllä sheivannut alapäätä. Sääret olin sheivannut aikaisemmin ja lakannut varpaankynnet. Tavarat olin suurinpiirtein pakannut jo ennalta ja kirjoittanut listan kaikesta, oli helppo vaan nakata loput käyttötavarat laukkuun ja lähteä.

Vierailija
90/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 14:19"]Mua hävettäisi mennä synnyttämään karvattomana. Mikään ei ole niin typerän näköistä kuin karvaton alapää aikuisella naisella.
[/quote]
Onko sulla kovinkin huono itsetunto, kun häpeäisit omaa ulkonäköäsi alapääkarvasi ajeltuna? Miksi mua kiinnostaisi, onko karvaton alapääni jonkun mielestä typerän näköinen? :D

Vierailija
91/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisten "aikuislissujen" tarvitsisi hankkia lapsia ollenkaan. Ja posliini? Hyi vittu häpeä. @_@

Vierailija
92/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sheivasin kyllä edellisenä iltana kaikki pois. Oon tottunut pitämään karvat pois muutenkin niin se on mulle ihan normaali rutiini. Sheivasin kyllä ihan jälkivuotoakin ajatellen, inhoan sitä että verta tarttuisi karvoihin, hyi.

Vierailija
93/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:16"]Haha, naurattaa ajatella et joku meikkaa synnytykseen :D Siis kuvittelet synntyksen menevän kuten elokuvissa?
[/quote] joo ja meikit valuu kohti niskaa kun ponnistat vedet silmissä. Välillä pyyhit kyyneleitä pois ja levität meikkisi. On siinä kätilöllä naurussa pitelemistä. Hajuvettä ja deodoranttia paljon ettei paska haise kun tulee pieru kun ponnistat. Hah haa

Vierailija
94/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 07:29"]

Vanhemmalla mammalla olisi kysymys: pitääkö nykyään synnyttäjän sheivata ITSE? 

Entiseen aikaan ajeltiin karvat viran puolesta, myös suunniteltuun sektioon meneviltä. Sitten tuli se aika, että suositus oli jättää ne ajelematta. Perustelu oli se, että ihoon tulevat mikrohaavat keräävät mikrobeja ja aiheuttavat tulehduksen, jos on ajeltu ennen leikkausta tai synnytystä. Silloin sektioalueen karvatkin poistettiin juuri ennen leikkausta.

Millä tavalla alapään karvoitus liittyy ulkonäköön? Ja miksi häpykarvojen poisto on ULKONÄÖSTÄ huolehtimista? Ei kai ne tavallisesti näkyvissä ole, vai juoksenteletteko te useinkin p'llu paljaana? No, oikeastaan kunnon karvapuska voi olla paljon nätimpi kuin se, mitä niiden alta paljastuu.

[/quote]

Mä kanssa kuulun mummokaartiin, kun olen jo 41-v. Aloitin tällä palstalla joskus 2000-luvun alussa ja silloin yksi suurimmista peloista oli se, että ajetaanko karvoja synnytyksessä. Että se on sitten ihan hirveetä, jos näin tehdään. Kätilökoulussa oli opetettu, että ponnistusvaiheessa voidaan raapasta enimmät karvat pois, jos joudutaan tekemään eppari. Synnytyssetissä oli höylä, en tiedä onko vielä nykyään.

Vierailija
95/104 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
96/104 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:34"]

Hahaha! Jälkivuotoa kuitenkin tulee se 4-6 viikkoa että karvat ehtii kasvaa moneen kertaan..

[/quote]

Tämänkin takia karvat on hyvä pitää, normimitassaan. Karvojen yksi tehtävistä on eristää eritteitä pois iholta. Karvattomassa kaikki mäskit on suoraan limakalvoilla.

Vierailija
97/104 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:34"]Hahaha! Jälkivuotoa kuitenkin tulee se 4-6 viikkoa että karvat ehtii kasvaa moneen kertaan..
[/quote]
Juu, ja karvat ehtii myös ajaa moneen kertaan tuon 4-6 viikon aikana uudelleen. :) Tyhmä.

Vierailija
98/104 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:55"][quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:34"]

Hahaha! Jälkivuotoa kuitenkin tulee se 4-6 viikkoa että karvat ehtii kasvaa moneen kertaan..

[/quote]

Tämänkin takia karvat on hyvä pitää, normimitassaan. Karvojen yksi tehtävistä on eristää eritteitä pois iholta. Karvattomassa kaikki mäskit on suoraan limakalvoilla.
[/quote]
Mitenköhän ne pimpulan ulkopuolella kasvavat karvat pitää sitä pimpulan sisältä vuotavaa jälkivuotoa poissa limakalvoilta? :'D

Vierailija
99/104 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:57"]

Aloituksessani muuten kysyin, että ehtiikö karvat ajella ennen synnärille lähtöä, miksi niin moni takertui juuri posliinipimpulaani? Sanoin jo aiemminkin, mutta siis ihan yhtä tärkeää minulle on pitää pitkä sänki pois kainaloista ja sääristäkin. Ripsien suhteen tulin jo siihen tulokseen, että kestovärjään ne ennen laskettua aikaa, ettei tarvitse ripsarit poskilla synnyttää. Ehtiipähän sitten ajatella vähän enemmän muutakin kuin ulkonäköä sillä hetkellä...

[/quote]

Huolestuttavaa lukea tällaista. Joka paikassako te ajattelette omaa ulkonäköä, jopa lasta synnyttäessä?

Olen naisellinen nainen, mutta ei todellakaan meikattu tai ajeltu pillusta karvoja kun lasta synnytettiin. Kai te ymmärrätte, että joka terän veto alapäässä on riski koska ihoon tulee AINA mikroskooppisia haavoja. Haluatte altistaa lasta kohtaan pöpöinen pilluiho?

Vierailija
100/104 |
02.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.10.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 16:57"]

Aloituksessani muuten kysyin, että ehtiikö karvat ajella ennen synnärille lähtöä, miksi niin moni takertui juuri posliinipimpulaani? Sanoin jo aiemminkin, mutta siis ihan yhtä tärkeää minulle on pitää pitkä sänki pois kainaloista ja sääristäkin. Ripsien suhteen tulin jo siihen tulokseen, että kestovärjään ne ennen laskettua aikaa, ettei tarvitse ripsarit poskilla synnyttää. Ehtiipähän sitten ajatella vähän enemmän muutakin kuin ulkonäköä sillä hetkellä...

[/quote]

Huolestuttavaa lukea tällaista. Joka paikassako te ajattelette omaa ulkonäköä, jopa lasta synnyttäessä?

Olen naisellinen nainen, mutta ei todellakaan meikattu tai ajeltu pillusta karvoja kun lasta synnytettiin. Kai te ymmärrätte, että joka terän veto alapäässä on riski koska ihoon tulee AINA mikroskooppisia haavoja. Haluatte altistaa lasta kohtaan pöpöinen pilluiho?
[/quote]

Juuri näin. Bakteerit jää aina paremmin iholle, kun karvat on ajeltu.