Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ehtiikö karvat ajella ennen synnärille lähtöä?

Vierailija
30.09.2015 |

Tai kykeneekö kivuilta? Entäs meikkaaminen, vai olisiko parempi käydä kestovärjäyttämässä ripset? Kyseessä ensimmäinen raskaus.

Kommentit (104)

Vierailija
21/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun on pakko myöntää, että sheivasin laitoksella suppareissa. Käynnistetty synnytys. ;)

Vierailija
22/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kolmesti ehtinyt sheivaamaan vaikka synnytyket on olleet nopeita ja alkaneet heti rajuilla supistuksilla, siis sellaisilla, että ovat kestäneet samanlaisina loppuun asti. Supistusten välitkin olivat heti tosi lyhyitä. Eli ehtii jos oikeasti haluaa. Ekasta supistuksesta siis juoksin suihkuun ja vartti siitä oltiin jo matkalla sairaalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kyennyt sheivaamaan enää loppuraskauden aikana, maha oli niin valtava etten olisi ylettänyt. Sieltä se majava sitten löytyi synnytyksen jälkeen, sai sakset töitä.

Vierailija
24/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä itse pysty sheivaamaan loppuraskaudessa, pitää pistää mies asialle. 

Vierailija
25/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pirua nämä vastaukset?! Jos joku haluaa näyttää hyvältä, niin mikä vinoilemisen aihe se on?
T. Lähikauppaan meikkaava

Vierailija
26/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista sitten olla myös syömättä ja juomatta tarpeeksi ajoissa ettei sinun täydellinen synnytyslookki mene pilalle jos paska ja yrjö lentää. Ja sillai ihan vähän vaan punnaat ettei tule hiki kun se on noloa olla hikinen. Ja varo rumia irvistyksiä kun sattuu niin helvetisti ja älä vaan pidä mitään ääntä esim. ähise tai huuda kun se ei ole naisellista.

Vierailija
27/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vauvan olisi turvallisempi tulla maailmaa puskan läpi kuin niin, että kamala sänki pistelee ihoa ulos tullessa. 

Vierailija
28/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:27"]Muista sitten olla myös syömättä ja juomatta tarpeeksi ajoissa ettei sinun täydellinen synnytyslookki mene pilalle jos paska ja yrjö lentää. Ja sillai ihan vähän vaan punnaat ettei tule hiki kun se on noloa olla hikinen. Ja varo rumia irvistyksiä kun sattuu niin helvetisti ja älä vaan pidä mitään ääntä esim. ähise tai huuda kun se ei ole naisellista.
[/quote]
WTF

Vierailija
29/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:n vauva ei ole ruma ja limainen kun saa syntyä niin hienosta karvattomasta pillusta. Muista "leipoa" se meikki naamaan että varmasti pysyy koko synnytyksen ajan jos menee enemmän kun tunti ja yksi ponnistus ja koko purkki lakkaa ettei yksikään hius mene epäjärjestykseen.

Tikattu toosa, jättivaippa ja verkkohousut synnytyksen jälkeen voi olla pienoinen shokki...

Vierailija
30/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:33"]Toivottavasti ap:n vauva ei ole ruma ja limainen kun saa syntyä niin hienosta karvattomasta pillusta. Muista "leipoa" se meikki naamaan että varmasti pysyy koko synnytyksen ajan jos menee enemmän kun tunti ja yksi ponnistus ja koko purkki lakkaa ettei yksikään hius mene epäjärjestykseen.

Tikattu toosa, jättivaippa ja verkkohousut synnytyksen jälkeen voi olla pienoinen shokki...
[/quote]
Tsiisus, kun alottaja nimenomaan kysyy, mitä siellä tapahtuu! Olisit voinut kertoa tikatuista toosista aivan eri tavalla; YSTÄVÄLLISEMMIN.

Vierailija
31/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voi käydä myös niin, että se ensimmäinen supistus on niin kivulias ja toiset tulee heti perään ilman taukoa, että sun pitää keskittyä ihan vain pystyssä pysymiseen ja minkään teräesineen käyttäminen minkään asian tekemiseen ei tulisi mieleenkään. Vaikka se olisi se ensimmäinen synnytys. Etukäteen et voi tietää yhtään mitään miten se tulee menemään, joten kannattaa sitten varmistaa, että paikat on siinä kunnossa kuin haluat koko ajan ennen kuin mitään alkaa tapahtua.

Mutta muutamien muiden tavoin toivon, että se lapsi nyt olisi pääasia ja jännittäisit vaikka ennemmin, että lapsi syntyy terveenä ja synnytys ei kestäisi 36 h, kuin että onko sheivaukset kunnossa.

Vierailija
32/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ennenkaikkea pitää huolta siitä että mies on siivousvälineiden kanssa ajan tasalla ja valmiina pesemään perääsi ettet haisisi synnytyssalissa.

Vierailija
34/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos puska on edessä tai jotenkin haittaa kätilön hommia, he ajavat ylimääräiset pois. Itse en loppuraskaudessa pystyt ajelemaa ja kätilö sitten mukavana ihmisenä sheivasi osan.

Vierailija
35/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä tuherosi leikellään avoimeksi jos se uhkaa räjähtää lapsen tunkiessa ulos. Kannattaa miettiä miten haluat sen kursittavan kokoon ettei tule ikäviä yllätyksiä jos palkintona tulee epäesteettinen reuhkapillu.

Vierailija
36/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvib [quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 14:02"]Mikä ongelma siinä on, että jos supistukset alkavat yhdeksän maissa illalla ja ensisynnyttäjiä neuvotaan yleensä olemaan kotona niin pitkään kuin vaan mahdolista, käyn siinä suihkussa ja ajelen karvat? Vai mitä minun pitäisi se puolisen vuorokautta tehdä? Pointti oli siis, että kykeneekö kivuilta ja tajuaako tarpeeksi ajoissa, että nämä on nyt NIITÄ supistuksia?
[/quote]
Pystyy hyvin vaikka supisteleekin. Kyllähän niissä tauot on, silloin ei oo kipua. Keskeyttää vaikka ja hengittelee kun suppari tulee. Monihan lievittää muutenkin oloaan kuumassa suihkussa, samallahan siinä sheivaakin. Aluksi yleensä supisteleekin pidemmillä tauoilla. T. Se 3 synnyttänyt

Vierailija
37/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui käy mielummin sokeroinnissa..jos tulee tikkejä, jos alapääsi repeytyy tai leikataan, voi myös olla turvoksissa tai mustelmilla, suoraan sanottuna teurastettu orava niin et kaipaa seuraavalle päivälle sängen kutinaa enää sinne, hyvä että uskallat katsoa sinne. Itse puskan kanssa synnyttänyt...kun sai ajettua karvat 2 viikkoa synnytyksen jälkeen pois, olin kuin uudesti syntynyt....

Vierailija
38/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui käy mielummin sokeroinnissa..jos tulee tikkejä, jos alapääsi repeytyy tai leikataan, voi myös olla turvoksissa tai mustelmilla, suoraan sanottuna teurastettu orava niin et kaipaa seuraavalle päivälle sängen kutinaa enää sinne, hyvä että uskallat katsoa sinne. Itse puskan kanssa synnyttänyt...kun sai ajettua karvat 2 viikkoa synnytyksen jälkeen pois, olin kuin uudesti syntynyt....

Vierailija
39/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:26"]Ei sitä itse pysty sheivaamaan loppuraskaudessa, pitää pistää mies asialle. 
[/quote]
Kyllä minä ainakin vielä (rv35+) pystyn suht. hyvin ajelemaan kaiken itse, vaikea kuvitella, että tämä maha tästä muutamassa viikossa enää niin paljoa ehtisi kasvaa, etten enää yltäisikään...?

Vierailija
40/104 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 21:27"]Muista sitten olla myös syömättä ja juomatta tarpeeksi ajoissa ettei sinun täydellinen synnytyslookki mene pilalle jos paska ja yrjö lentää. Ja sillai ihan vähän vaan punnaat ettei tule hiki kun se on noloa olla hikinen. Ja varo rumia irvistyksiä kun sattuu niin helvetisti ja älä vaan pidä mitään ääntä esim. ähise tai huuda kun se ei ole naisellista.
[/quote]
Kiitos vinkeistä!