Onko ketään, joka EI olisi hankkinut/uusinut passia?
Olenko ainoa, joka ei ole vielä viitsinyt eväänsä liikauttaa passin hankkimisen/uusimisen suhteen? Itselläni ei siis ole koko passia, ainoastaan henkilö -ja Kelakortti. Ajattelen, että tarpeen tullen esim. Ruotsiin pääsee ilman passiakin. Tuntuu vain, että olenkohan ihan tyhmä, kun en ole hankkinut passia, kuin tuntuu kaikki muut tehneen?
Kommentit (109)
Minä en ole uusinut passia eikä minulla passia edes ole mutta jouduin kuitenkin jonottamaan poliisilaitokselle koska nimen vaihdoksen vuoksi piti uusia henkkarit. Olisin tietenkin voinut samalla ottaa passinkin mutta en tarvitse sitä mihinkään koska maihin mihin aion matkustaa ei sitä tarvita.
Mulla vanhenee passi ensi vuonna, pitäisikö jo nyt alkaa katsella minne menee varattavat ajat :D
Ja Turkin matkan takia tuo on aikoinaan hankittu, eipä sinne ilmankaan pääse. Seuraavaksi haaveilen USA:han matkustamisesta joten tietysti hankin taas passin.
Mulla ei ole passia . Ei ole mitään syytä hankkia. Mulla on vain ajokortti eli ei ole henkilö eikä kelakorttia koska en tarvi.314
EI ole minullakaan kun meni vanhaksi. Nyt on kuulemma sellainen ruuhka että en ihan heti ole menossa hankkimaankaan uutta.
En ole koskaan omistanutkaan passia.
N38
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole passia . Ei ole mitään syytä hankkia. Mulla on vain ajokortti eli ei ole henkilö eikä kelakorttia koska en tarvi.314
Tuo 314 tuli vahingossa jos joku sitä ihmettelee.
Mun pitäisi hankkia passi, koska ajokortti ei kelpaa henkilötodistukseksi esim. pankkiasioinnissa eikä välttämättä äänestäessä.
Passin hakeminen vaan tehty erittäin hankalaksi. Suoraan vapaita aikoja ei löytynyt netin kautta, lähimmän poliisilaitoksen passin uusintapalvelu vain parina päivänä viikossa työaikaan, polisiilaitoksella ei ollut enää passikuvakonetta vaan mentävä valokuvaamoon, puhelimitse ei pääse läpi poliisilaitokselle... lopulta kun sain asiasta tietävän kiinni sanoi että nyt on ruuhkaa, varaa aika vasta kuun puolessa välissä!
Vierailija kirjoitti:
Mun pitäisi hankkia passi, koska ajokortti ei kelpaa henkilötodistukseksi esim. pankkiasioinnissa eikä välttämättä äänestäessä.
Älä jaa väärää informaatiota. Ajokortti käy äänestäessä. Pankissa ajokortti käy henkilötodistukseksi, ellet sitten ole hankkimassa uusia verkkopankkitunnuksia. Verkkopankkitunnareihin tarvitaan virallinen henkilöllisyystodistus. Perus päivittäispankkipalvelut hoituvat ajokortillakin.
Mä. Pitäis mennä kuvaan mutta en voi kun ei voi käyttää maskia.