Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään, joka EI olisi hankkinut/uusinut passia?

Vierailija
08.04.2022 |

Olenko ainoa, joka ei ole vielä viitsinyt eväänsä liikauttaa passin hankkimisen/uusimisen suhteen? Itselläni ei siis ole koko passia, ainoastaan henkilö -ja Kelakortti. Ajattelen, että tarpeen tullen esim. Ruotsiin pääsee ilman passiakin. Tuntuu vain, että olenkohan ihan tyhmä, kun en ole hankkinut passia, kuin tuntuu kaikki muut tehneen?

Kommentit (109)

Vierailija
61/109 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut uutta passia, en itselleni enkä lapsille. Eiköhän täältä pois pääse jos sota tulee. Tuskin passia siinä kohtaa kysellään. Mikä logiikka taas ihmiset. 

Passia kyllä kysytään ja taas palataan siihen, että sotatilassa Suomesta ei voi poistua 17-64-vuotiaat.

miehet jotka on asepalvelus velvollisia ja arvioitu uudelleen siihen kykenemään tai maanpuolustuvelvollisia eli tekemään taustalla töitä jos heidän oma vakaumus ei sitä estä.

loput pääsee evakkoon jos haluaa.

Ei pääse. Työvelvollisuus koskee poikkeusoloissa kaikkia 17-64-vuotiaita. Tämä tulee olemaan monelle melkoinen yllätys.

ei koske jos on työkyvyttömyyseläkeläinen lisäksi:

127 §

Maanpuolustusvelvollisuus

Jokainen Suomen kansalainen on velvollinen osallistumaan isänmaan puolustukseen tai avustamaan sitä sen mukaan kuin laissa säädetään.

Oikeudesta saada vakaumuksen perusteella vapautus osallistumisesta sotilaalliseen maanpuolustukseen säädetään lailla.

Vierailija
62/109 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pian 41v eikä minulla ole koskaan edes ollut passia koska en tarvitse sitä mihinkään enkä myös tule tarvitsemaan sitä tulevaisuudessa mihinkään koska en tule menemään ulkomaille koska en siellä koskaan käynyt?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/109 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole hakenut uutta passia, en itselleni enkä lapsille. Eiköhän täältä pois pääse jos sota tulee. Tuskin passia siinä kohtaa kysellään. Mikä logiikka taas ihmiset. 

Passia kyllä kysytään ja taas palataan siihen, että sotatilassa Suomesta ei voi poistua 17-64-vuotiaat.

miehet jotka on asepalvelus velvollisia ja arvioitu uudelleen siihen kykenemään tai maanpuolustuvelvollisia eli tekemään taustalla töitä jos heidän oma vakaumus ei sitä estä.

loput pääsee evakkoon jos haluaa.

Ei pääse. Työvelvollisuus koskee poikkeusoloissa kaikkia 17-64-vuotiaita. Tämä tulee olemaan monelle melkoinen yllätys.

Mihin ajatteli sijoittaa sokean tekemään töitä? Taikka sokea kuuron?

Kaikista ei ole sotilaiksi. Kaikista eli ole työhön. Lähetetään nämä suut muiden maiden ruokittavaksi.

Vierailija
64/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v nainen ja sodan iskiessä otan alaikäiset lapseni mukaan ja lähden maanpakoon.

Mieheni jää puolustamaan Suomea, mutta ei kai minun tarvitse jäädä? En lähetä lapsiani yksinään mihinkään. 

Vierailija
65/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökorttia ei ole koskaan ollutkaan, passi meni vanhaksi pari kuukautta sitten. Pitäisi kai uusia, mutta kun jonot on kovat eikä tiedossa ole matkoja, niin ehkä sitten keväämmällä.

Vierailija
66/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole passia ollut vuoden 1990 jälkeen. Silloin minulla oli joku määräaikainen, kun kävin Viron sosialistisessa neuvostotasavallassa. Passia en ole tarvinnut enkä tule koskaan enää tarvitsemaan.

Vierailija
67/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Ei ole voimassaolevaa passia eikä henkilökorttia oo tullut hommatuksi. Kai se passihakemus on tehtävä jos joskus aikoo jonnekin matkustaa tai edes henkilöllisyytensä todistaa kun ajokortti ei enää kelpaa.

Vierailija
68/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette ihania kaikki, joilla ei ole passia ja suhtaudutte siihen rauhallisesti ♥️ Tulee hyvä mieli, kun kaikki ei ole ihan hysteerisenä uusimassa passia ja ”karkaamassa” jonnekin.

Vierailija
69/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole koskaan ollut passia enkä hanki.

Vierailija
70/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo passia ollut koskaan ja ikää 35 jo. Ei ole edes kysytty ikinä.

Sinulla ei ilmeisesti ole pankkitiliäkään?

Vierailija
71/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette ihania kaikki, joilla ei ole passia ja suhtaudutte siihen rauhallisesti ♥️ Tulee hyvä mieli, kun kaikki ei ole ihan hysteerisenä uusimassa passia ja ”karkaamassa” jonnekin.

Useimmat tarvitsevat passin johonkin ihan muuhun kuin hysteriaan tai karkaamiseen.

Vierailija
72/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti persuväki meinaa yrittää karkuun jos Putte tulee ottamaan Suomen Takaisin, vaikka ovat ylimpiä ystävyksiä ja Putella töissä.

Minä en ajatellut kotoani mihinkään lähteä ja parvekkeella on hyvät ampuma-aukot.

Mutta tiedämmehän me, että tämä öykämöykkäväki on pelkureita ja pettureita.

Vierailija
73/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmat tarvitsevat passin johonkin ihan muuhun kuin hysteriaan tai karkaamiseen.

Ilmastonpilaamistörsäsikailuturismiin. Mene mene.

Pakonomainen reissaaminen on tyhjän elämän ja esim puuttuvan sukupuolielämän sublimointia.

Vierailija
74/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tuttavapariskunta, joka ei kestä olla kotonaan kuukautta pidempään. Heillä kun on vain tämä yksi harrastus: alkoholismi. Joten ihan pakko päästä ulkomaille juomaan. Kotona ryyppääminen kun näyttäisi vielä pahemmalta.

Vierailija
75/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei taida olla voimassa olevaa passia. Henkilökorttiakaan ei ole. Ei ole nyt lähiaikoina suunnitelmia matkustella, niin ei ole tarvetta. Hankin uuden passin sitten kun aion matkustaa jonnekin.

Vierailija
76/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti viritellä hakemus, kun vanha menee kohtapuoliin umpeen.

Vierailija
77/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun passi on vanhentunut ja miehen vanhenee kuukauden päästä, ei jakseta uusia

Vierailija
78/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minullakaan passia, eikä edes henkilökorttia, ajokortilla olen todistanut henkilöllisyyteni, pitänee kyllä ainakin se henkilökortti hankkia, en tiedä jaksankoviitsinkö lähteä passirumbaan lähivuosina, kun en ole lähivuosiksi suunnitellut ulkomaille menoa muutenkaan.

Vierailija
79/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun passini meni vanhaksi yli 10 vuotta sitten. Ei ole ollut varaa uusia sitä. Eikä ole varaa matkustaa minnekään.

Vierailija
80/109 |
10.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa, miten pärjään ilman passia?

Ulkomaille en ole menossa, en ole ollut pitkään aikaan, mutta passi on ollut voimassa aina.

Koska: tarvitsen passin esim postissa paketin hakemiseen, pankissa henkilöllisyyden todistamiseen.

Monessa paikassa ei kelpaa ajokortti (minulla on pahvinen/paperinen ajokortti).

Inhottaa tuo jatkuva (viiden vuoden välein) passin uusiminen. Olisin niin tyytyväinen kun siitä pääsisi eroon, mutta miten nuo pankki- ym asiat sitten hoituvat jos ei olisi passia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi