Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutan poikaystävän kanssa yhteen. Tuparit..

Vierailija
30.09.2015 |

Järjestän siis tuparit yhteisessä kodissa mutta asiassa on pulma: Poikaystävälläni on paljon enemmän kavereita kuin minulla. Haluaisin kutsua molemmilta yhtä paljon, eli jättää osan miehen kavereista pois. Kaiken lisäksi heidän joukossa on sellaisia joista en niin pidä. Miehen mielestä taas juuri nämä ovat hänen parhaita ystäviään eli heidät ilman muuta kutsuttaisiin, ja mies haluaisi muutenkin kutsua kaikki! Onko reilua että minun ystäviäni olisi paikalla 5 ja miehen ystäviä 14? Minusta olisi reilua vähän rajata ja kutsua miehenkin kavereista tuon 5. Vai..?

Kommentit (217)

Vierailija
161/217 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:24"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:55"]Hyvä on, kutsutaan sitten kaikki! Mutta omat tavarani jätän sitten purkamatta tupareiden yli, muuten se meluava sonnilauma rikkoo ainakin puolet! Vietetään sitten tuparit sisustamattomassa "kodissa", ihanaa! ap. [/quote] Ei kai se ole "sisustamaton", jos ukkosi on jo asunut siellä..?

[/quote]

Uuteen yhteiseen muutetaan. ap.

Vierailija
162/217 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei molempien kavereita vaan vaikka kolme? Niin säkin tasapuolisuuden nimissä et saisi kutsua kaikkia kavereitasi vaan joutuisit jättämään osan kutsumatta, mitä mieheltäkin vaadit. Ja tosiaan tuo pöydän kattaus, kai mahdutte kaikki 12 samaan pöytään? Samaan aikaan.
Parisuhde ja avoliitto vaan ei ole tasavertaisuutta joka asiassa. Sulla on vaan 1 sisarus ja 3 serkkua, miehellä 3 sisarusta ja 10 serkkua, joutuu jättämään 2 siskoa ja 7 serkkua pois häistänne? Ethän sä voi maksaa enempää hänen sukuaan kun omaasi.
Suosittelen miettimään vielä pariin kertaa onko mies sulle oikea, jos hänen ja kaveripiirinsä tapoihin kuuluu vielä tuossa iässä kova juhlinta ja räyhääminen, ja itse tykkäät enemmän pienen porukan rauhallisesta viiniä ja juustoja-illasta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/217 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilisin tätä provoksi, mutta anoppini kuuluu samaan koulukuntaan kuin tämän ap. Meidän häihin esim. vaati saada kutsua omia kavereitaan, kun osa sulhon suvusta ei päässyt paikalle. Koska "ei se voi mennä niin, että siellä on sitten enemmän XXX:n (minun) vieraita!". Anoppi toki hiljeni äkkiä, kun kerrottiin frouvalle, että sulhasen vieraita oli alun alkaenkin 2/3 kutsutuista, eli vielä peruutuksien jälkeenkin enemmän kuin morsiamen puolelta. 

Tällaiset tyypit nyt vaan laskee ihan kaiken, vaikka sitten ne juhlavieraat. Kukaan ei saa saada enempää kuin hän, koska hän on mualiman napa!

Ja hei! Näitähän on helppo välttää. Kyllä se aika nopsaan ilmenee jos toinen on oma napa edellä ihan joka asiassa.

Tsemppiä ap:n miehelle! Ja ap:lle toivon hyvää terapeuttia.

Vierailija
164/217 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu, ap!
Kommentteja?

Vierailija
165/217 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:42"]

Järjestän siis tuparit yhteisessä kodissa mutta asiassa on pulma: Poikaystävälläni on paljon enemmän kavereita kuin minulla. Haluaisin kutsua molemmilta yhtä paljon, eli jättää osan miehen kavereista pois. Kaiken lisäksi heidän joukossa on sellaisia joista en niin pidä. Miehen mielestä taas juuri nämä ovat hänen parhaita ystäviään eli heidät ilman muuta kutsuttaisiin, ja mies haluaisi muutenkin kutsua kaikki! Onko reilua että minun ystäviäni olisi paikalla 5 ja miehen ystäviä 14? Minusta olisi reilua vähän rajata ja kutsua miehenkin kavereista tuon 5. Vai..?

[/quote]

Siis haluaisit jotenkin "rangaista" miestä siitä,että hänellä on enemmän ystäviä kuin sinulla,sillä tavalla että jätätte hänen parhaat ystävänsä kutsumatta tupareihinne? :D Mitä epäreilua siinä on että toisella on enemmän ystäviä,jospa hän on vain sosiaalisempi.Riippuu siitä miten paljon porukkaa uuteen kotiinne mahtuu,että kuinka paljon ihmisiä tupareihin voi kutsua,mutta kuulostaa lapselliselta että pitäisi jotenkin olla "tasapuolisesti" molempien kutsumia vieraita.Kannattaa tietysti neuvotella vieraslistasta,jos jompikumpi ei siedä toisen kavereita,toisaalta kyllä sitä yhden illan luulisi pärjäävän,jos ei tarvitse koko ajan olla naamatusten niiden ärsyttävien tyyppien kanssa.(Itse pärjään miehen sietämättömien kavereiden seurassa siten,että otan käyttöön "asiakaspalveluroolin" eli teeskentelen ystävällistä vaikka kuinka ottaisi päähän se toinen ihminen.)

Vierailija
166/217 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:54"]

Eipä olisi kannattanut täältä tukea hakea! Ystäväni nyt ovat samaa mieltä kuin minä. Tuskin pystytään edes keskustelemaan koko tupareissa kun miehet vie kaiken tilan ja huomion. ap.

[/quote]

Kenen kanssa sinä nyt olet muuttamassa yhteen?

[/quote]

Poikaystäväni, josta siis tulee avomieheni. Minusta olisi reilua että molemmat kutsuisivat yhteisen kodin tupareihin viisi omaa kaveriaan. ap.

[/quote]

Eikö se  olisi reilumpaa, että molemmat kutsuisivat vain kolme kaveria? Näin kummankin pitäis karsia osa parhaista kavereistaan pois listalta.

Vierailija
167/217 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään järkeä järjestää heti uudessa kodissa kamalia sikailujuhlia ja joutua seuraavana päivänä siivoamaan jälkiä. Olisi kiva nauttia uudesta kauniista kodista. Miksei naiset ole kanssani samaa mieltä tästä? Olen todella yllättynyt asenteistanne muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Ei ole reilua että avoparin ensimmäisistä juhlista muodostuu miesporukan bileet, samanlaiset joita on vietetty jo 15 vuotta. ap.

Vierailija
168/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakas ap, olet todellinen ääliö...
N23

Vierailija
169/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:44"]Turha ehdottaa että erillisiä juhlia pidettäisi jatkossa omien mieltymysten mujaan. Kun avoliittoon ryhdytään niin jatkossa miesten känni-illat saavat jäädä ja vietetään illanvietot yhdessä.ap [/quote] Mies ja sinä siis lakkaatte olemasta omia yksilöitänne yhteisen kodin myötä...? Ei mitään omaa kummallekaan? Et voi olla tosissasi?! Vedä välillä henkeä! T. N 32v. Avioliitossa 12 v.

[/quote]

Ei mitään omaa kummallekaan? Nyt on kyseessä yksi ilta, ilta jolloin juhlistamme yhteenmuuttoa ja avoliittoon siirtymistä. Siinä on kyse meistä yhdessä! Illan tarkoitus on osoittaa ystäville että olemme vakavasti otettava pari! ap.

Vierailija
170/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ketju on kyllä parasta sairaslomaviihdettä. Kiitos ap ja muut ketjua ruokkivat. =)

Vierailija
171/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:36"]

Tää ketju on kyllä parasta sairaslomaviihdettä. Kiitos ap ja muut ketjua ruokkivat. =)

[/quote]

Sepä kiva jos ongelmani on viihdettä! Ei se sitä minulle ole vaan kaukana siitä! ap.

Vierailija
172/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:50"]

Nyt meni tylsäksi kun ap on provo...aika hyvä mutta nyt lässähti loppua kohti.

[/quote]

Mistä se selvisi? Selasin ketjua läpi, mutta ei osunut silmään provopaljastusta. 

Palasin ketjuun kun jäin miettimään että onko provo vai ei. Tuollaisia tyttöjä on kyllä olemassa: pitää ehdottomasti olla parisuhde, yhteinen koti, jossa elätään tytön ihanteiden ja haaveiden mukaan. Ja on poikia, jotka alistuvat kun eivät osaa riidellä ja haluavat helpon elämän. Se pojan "oikea elämä" on sitten kavereiden ja harrastusten parissa. Kotielämä on sitä, että poika istuu koneella ja tyttö kiillottaa astiastoaan. Tai istuu omalla koneellaan. "Puhe" heidän välillään on nalkutusta ja murahtelua, ei muuta.

Vaikka tämä ketju onkin käynnistynyt provosta, kommenteissa on paljon mielenkiintoista kuvaa parisuhteista. Ehdotetaan erillisiä tupareita, ap kirjoittaa, että "puolison on oltava läsnä", vähän niinkuin olisi vieras omissa tupareissaan ... 

Ap:n luonnostelema suhde ei tietenkään tulisi kestämään. Kuvitelkaa tilanne, jossa tuollainen tyttö haluaa naimisiiin ja alkaa suunnitella häitä. Kauhea ajatus! :D

102

Vierailija
173/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 09:32"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 18:46"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 13:44"]Turha ehdottaa että erillisiä juhlia pidettäisi jatkossa omien mieltymysten mujaan. Kun avoliittoon ryhdytään niin jatkossa miesten känni-illat saavat jäädä ja vietetään illanvietot yhdessä.ap [/quote] Mies ja sinä siis lakkaatte olemasta omia yksilöitänne yhteisen kodin myötä...? Ei mitään omaa kummallekaan? Et voi olla tosissasi?! Vedä välillä henkeä! T. N 32v. Avioliitossa 12 v.

[/quote]

Ei mitään omaa kummallekaan? Nyt on kyseessä yksi ilta, ilta jolloin juhlistamme yhteenmuuttoa ja avoliittoon siirtymistä. Siinä on kyse meistä yhdessä! Illan tarkoitus on osoittaa ystäville että olemme vakavasti otettava pari! ap.
[/quote]

Miksi teidän pitää osoittaa ystävillenne jotain? Minun mielestäni juhlitte uutta, yhteistä kotia. Ei tupareita vietetä siksi, että todistetaan ystäville jotain. Vitsit sä oot kyllä pihalla, ihan kaikesta. Mites se kattaus.... Siihen ei siis tule vastausta?

Vierailija
174/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis joko tän lapsen ikä kerrottiin??

Vierailija
175/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.10.2015 klo 19:16"]Niin siis joko tän lapsen ikä kerrottiin??
[/quote]

Ovat muka kolmenkympin molemmin puolin. Epäilen, tosin

Vierailija
176/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän vakavasti otettavuus selviä ajan myötä muutenkin, ei mielikuva synny (tai kuole) yksien bileiden ansiosta.

Olen yli viidenkymmenen, eikä meillä edelleenkään ole ruokapöytää, johon kattaa kahdelletoista. Ruokapöydän ja terassin pöydän ääreen saataisiin yhteensä kaksitoista mahtumaan. Tuollainen pöytähän on noin 250 pitkä.

Eikä meillä olisi yhtenäistä astiastoakaan noin monelle. Yhteenmuuton seurauksena meillä on kaksi kuuden hengen astiastoa. Eri sarjaa, tottakai.

Vierailija
177/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ajattelit tarjota syötäväksi?

Vierailija
178/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:59"]

Kuinka kauan olette olleet yhdessä? Sun poikaystävä on todnäk. ihan samanlainen kuin ne parhaat kaverinsa, se ei vaan ole näyttänyt sitä vielä sulle...

[/quote]

Vajaan vuoden. Kyllä olen itsekin alkanut ajatella onko mies sittenkään sitä mitä luulin.. Vai onko tämä vaan yhteenmuutosta aiheutuvaa stressiä ja asiat palaa normaaliksi? Onko muilla kokemuksia että suhteen syventymiseen liittyisi riitoja ja ärsyyntymistä toiseen? ap.

[/quote]

Ei vaan se lisää onnea ja rakastumista toiseen, lisää toistensa ymmärtämistä ja yhteisten tavoitteiden löytämistä.

Joku sanontakin sanoo, jos katsot ihmisen ystäviä niin näet millainen ihminen itsekin on. Sinun poikakaverilla on sellaisia ystäviä koska hän pitää niistä ja tykkää samanlaisista asioista. Valtava päättelyketju: poikakaverisikin on samanlainen känniääliö. Siis sinun mielestä. Ei ehkä kannattaisi tuolla ennusteella muutta yhteen jos olet ihan raivona jo yksistä tupareista,ja olette tunteneet alle vuoden.

Vierailija
179/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämän ketjun aloittama sama, joka taannoin valitti yhteisessä kodissa majailevasta poikaystävän bändikaverista? Sama kirjoitustyyli ja vinksahtanut käsitys parisuhteesta.

Vierailija
180/217 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti aloittaja ei ole mun kaverin tyttöystävä. Jos on niin mä olen taatusti yksi niistä kolmesta poispotkittavasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän