Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järjestelmässä on vikana?

Vierailija
02.04.2026 |

ongelma ei ole järjestelmä, ongelma on että sen terveydestä ei enää huolehdita, käytännössä jokainen järjestelmä toimii kun se toteutaan oikein, mutta yksikään ei kestä kun mekanismeja ei suojella, kun eliitille sallitaan laillistettu rikos.

Lobbaukset on lahjuksia eli demokratia on kaupan.

Sisäpiirikauppoja ei valvo enää oikein kukaan, eikä niistä vastuusen joudu.

Eturistiriidat sijoituksissa ajaa käytännössä kaikki poliitikot ajamaan vain oman ja kavereidensa lompakkojen etua.

Työn arvo on irroitettu tekemisestä kikkailuun ja vedonlyöntiin pörsseissä.

Valtionvelka valuu suoraan yksityisille lainaajille.

Ei ole semmoista järjestelmää joka kestäisi tämmöistä määrää korruptiota.

jokainen korruptioon osallistuva aina sen perustelee itselleen näin, "tämä minun korruptio on niin pientä ja kaikkihan sitä tekee", niistä puroista kasvaa iso joki, postin yksityistämisen olisi kestänyt, taksi-alan tuhoamisen myös, julkisten varojen siirtämisen yksityiseen terveydenhuoltoon, tekevän työn lähettämisen halpa-maihin, ulkomaalaisten raijaamisen tänne halpa-työvoimaks jne jne, mutta kaikki yhtä aikaa on se kusinen soppa jossa me nyt uimme.

Tämän tien päässä on se että täältä tuikataan pörssi ja data-keskukset tuleen ja velat nollataan, työnteon välineet ja korruptoituneen oligarkki-porvariston omaisuus jaetaan uudelleen ja heitä jahdataan pitkin maailmaa vuosikymmen vastuuseen, usko euroon katoaa ja markka tulee takas ja me aloitetaan alusta banaanivaltiona.

Näennäisen itsetuhoisia päätöksiä kuten halpa-työvoimaa ulkomailta tehdään tämän prosessin hidastamiseksi, että se tilanne jäisi jonkun muun korjattavaksi ja itse voi laittaa taskut täyteen ja paeta ulkomaille, valitettavasti koko maailma kärsii samasta ongelmasta, missään ei ole kohta turvallista heille. 

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha

Vierailija
2/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis.. juu, tottahan tuo on, aika hienosti kiteytit miksi mikään ei koskaan muutu paremmaksi, kaikkien päättäjien kädet samalla taskulla ja sen mihin se johtaa, samaan kaatuu tällä hetkellä jenkit ja venäjällä lentelee jo oligarkit ikkunoista. Espanja kaatui samaan, neuvostoliitto myös ja rooma.

Vaikka tuntuuhan se vähän pahalta kun joku puhuu asioista suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on vähän vaikea edes keskustella mitään, tyhjentävästi kirjoitit mikä valtion rakenteiden juurissa on vialla.

Hyvä sinä, mutta mitä tälle vois edes tehdä kun kaikki päättäjät suojelee tuota systeemiä?

Vierailija
4/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on vähän vaikea edes keskustella mitään, tyhjentävästi kirjoitit mikä valtion rakenteiden juurissa on vialla.

Hyvä sinä, mutta mitä tälle vois edes tehdä kun kaikki päättäjät suojelee tuota systeemiä?

En minä tiedä, minä oon se kaheli joka osoittaa sormella sitä ongelmaa josta muut ei uskalla edes puhua, se mitä sille pitäisi tehdä on poissa minun käsistä.

Vierailija
5/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräiden ahneus ym. luonneviat pilaa aina kaiken. Johtopaikoille oikein pyrkii juuri kaikkein huonoin ja vääränlaisin aines ja ne pyrkyrit kampeaa sitten vielä kunnon ihmiset pois sieltä ja estävät kunnon ihmisten nousun päättäviin asemiin. Sitten meillä on kaikenmaailman perverssipedoja ym. irstaita petoja johtajina ja kaikki menee ihan päin helvettiä.

Vierailija
6/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräiden ahneus ym. luonneviat pilaa aina kaiken. Johtopaikoille oikein pyrkii juuri kaikkein huonoin ja vääränlaisin aines ja ne pyrkyrit kampeaa sitten vielä kunnon ihmiset pois sieltä ja estävät kunnon ihmisten nousun päättäviin asemiin. Sitten meillä on kaikenmaailman perverssipedoja ym. irstaita petoja johtajina ja kaikki menee ihan päin helvettiä.

Minä itseasiassa uskon että sekin on järjestelmän vika, korruption laillistaminen muuttaa hyvätkin tyypit ahneiksi opportunisteiksi jos se on se mistä jörjestelmä palkitsee.

Mutta ymmärrän kyllä miksi syyllisten metsästäminen on ensimmäisebä mielessä.

Vierailija
7/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yllättynyt että tämä ketju ei ole vielä kadonnut, puhut ap asiaa, mut liian asiaa, kumpikaan poliittinen puoli ei näytä hyvältä siinä mitä sinä tuot julki.

Vierailija
8/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen yllättynyt että tämä ketju ei ole vielä kadonnut, puhut ap asiaa, mut liian asiaa, kumpikaan poliittinen puoli ei näytä hyvältä siinä mitä sinä tuot julki.

Jep, siksi minä tuon asiani julki kansan keskuudessa enkä syyllisten ja miksi minä luotan streisand-efektiin.

Vierailija
9/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä ei puhuta missään? Kaikki mitä sanot on loogista ja helposti tarkistettavissa, mitä vttua?

Vierailija
10/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä ei puhuta missään? Kaikki mitä sanot on loogista ja helposti tarkistettavissa, mitä vttua?

Niin kuin missä? Mediassa jonka omistaa tähän touhuun omistautuneet tahot jotka ois vankilassa välittömästi ja omaisuus valtion hallussa jos kukaan puuttuis tähän?

Vierailija
11/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hiljaista näyttäis olevan vasta-argumenttien suhteen..

Vierailija
12/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu? Se näyttää vähän pahalta ihan kaikille kun kukaan ei osaa sanoa mitään.

Vierailija
13/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.

Vierailija
14/14 |
02.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä toivon että ihmiset jotka tuntevat olonsa syyllisiksi siitä mitä minä olen kirjoittanut ymmärtäisivät että minä en sano tätä koska haluan heille pahaa, vain koska minä uskon että tämä on heidänkin etu ymmärtää, loppu tulee joko hyvällä tai pahalla, hyvällä ei ole pöydällä korttina pelattavissa loputtomiin.

mutta minä haluan pahoille pahantekijöille pahaa ihan koston ja oikeudenmukaisuuden vuoksi!

15 minuuttia kahden samassa kopissa ilman että vartija näkee tai kuulee mitään...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän