Kohta taas juhlitaan kunnollisia nuoria
Ylioppilasjuhlat ovat miltei kulman takana, ja taas päästään juhlimaan niitä kunnollisia ja fiksuja nuoria.
Kommentit (21)
Ei ole olemassa mitään luusereita ja menestyjiä. On vaan ihmisiä ongelmineen ja heikkouksineen ja kaikkia pitää tukea. Kaikki täytyy pitää mukana. Myös kaikkia ammatteja tarvitaan jotta yhteiskunta pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Amispellejen ei tarvitse vaivautua.
Amikset ovat tärkeitä, ne siivoavat kunnollisten ihmisten roskat.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa mitään luusereita ja menestyjiä. On vaan ihmisiä ongelmineen ja heikkouksineen ja kaikkia pitää tukea. Kaikki täytyy pitää mukana. Myös kaikkia ammatteja tarvitaan jotta yhteiskunta pyörii.
Ylioppilastutkinto ei ole ammatti, vaan osoitus älykkyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin. Kunnolliset aikuiset ymmärtävät tämän.
Vierailija kirjoitti:
Amispellejen ei tarvitse vaivautua.
Amiksesta ei valmistu mitään pellejä vaan tarpeellisia työntekijöitä. Myös amiksesta valmistuvat voivat pitää juhlat jos haluavat. Me pidettiin miehen tyttärelle juhlat kun valmistui lähihoitajaksi.
Itsellä on yo-tutkinto, kaksi amistutkintoa ja nyt opiskelen AMK:ssa. En ole koskaan ymmärtänyt ihmisten arvottamista ja haukkumista koulutustason perusteella.
Eikös keväällä juhlita ihan kaikkia valmistuneita. Ylioppilaita toki juhlitaan ja pitääkin juhlia, kuten myös muita valmistuneita yleensä juhlitaan. Vai mikä tässä nyt närästää? Jokaisella on mahdollisuus suomessa mennä esim. lukioon ja sitten saa juhlia yo-lakkia, tai voi mennä amikseen ja juhlia ammattiin valmistumista. En ymmärrä yhtään sitä, että joku tuntee katkeruutta esim. yo-juhliin ja joku ikään kuin väheksyy amis-tutkintoa. Meillä suomessa saa ihan itse kukin valita koulutuksensa.
Mä juhlin nimipäiviäkin. Onnea nimestäni :)
Vierailija kirjoitti:
Eikös keväällä juhlita ihan kaikkia valmistuneita. Ylioppilaita toki juhlitaan ja pitääkin juhlia, kuten myös muita valmistuneita yleensä juhlitaan. Vai mikä tässä nyt närästää? Jokaisella on mahdollisuus suomessa mennä esim. lukioon ja sitten saa juhlia yo-lakkia, tai voi mennä amikseen ja juhlia ammattiin valmistumista. En ymmärrä yhtään sitä, että joku tuntee katkeruutta esim. yo-juhliin ja joku ikään kuin väheksyy amis-tutkintoa. Meillä suomessa saa ihan itse kukin valita koulutuksensa.
No ei lukioon ihan vaan hakematta mennä. Eikä ammattikouluunkaan. Kuten ei töihinkään. Harva voi valita olevansa vaikkapa tohtori, kyllä siihen tarvitaan muutakin.
Mutta toivon mukaan kaikille on paikka tässä maailmassa ja loppuu tuo itsensä ylentäminen toisia polkemalla.
Annan ruusun jokaiselle nuorelle,
ylioppilaalle,
ammattiin valmistuneelle,
opintoja jatkavalle.
Annan ruusun jokaiselle nuorelle,
hänelle jolla opinnot keskeytyi,
hänelle jolla ei ollut opiskelupaikkaa,
hänelle joka ei pystynyt sinne kouluun menemään.
Minulle te jokainen nuori olette yhtä arvokkaita omina hyvinä itsenänne.
Jokaisella oma polku jota kuljette ja jonka suuntaa seuraatte mihin se vie.
Välillä siellä on jyrkkiä mutkia ja kuin seinä olisi vastassa, aivan kuin ei pääsisi eteenpäin.
Sitten polku menee sujuvasti suoraan ja joskus tulee ylämäki ja tuntuu että ei jaksais ylös kavuta mut usein sen ylämäen jälkeen on tasaista ja myötäistä.
Se on elämän kirjo,
se polku.
Muista, että pilven takana paistaa aina aurinko.
Onnea meille kaikille tähän hetkeen🌹🌹🌹🌹🌹
Saataisko myös nuo S2-nuoret lakitettua jonain päivänä?
En ole koskaan mennyt amis-valmistujaisiin, vaikka on kutsuttu . Sitä koulua ei ole mitään syytä juhlia. Mitäs amissille sit pitäs antaa lahjaksi? Tässä vinkkejä niille, jotka menevät lippalakkiaisiin:
- Wunderbaum
- Karvanopat
- Nuuskatorni
- Kaljakeissi
- Tupakkakartonki
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osoitus pikemminkin siitä, että muistaa lukemansa. Ei välttämättä korreloi mitenkään älykkyyden kanssa.
Minun entinen "luuserinuori" saa valkolakin nyt 28-vuotiaana aikuislukiosta. Takana kaikkea sellaista, mikä tälläkin palstalla on leimattu moneen kertaan. Kaikki ei vain mene aina niin kuin toivoo. Koskaan ei ole myöhäistä, olen niin ylpeä, ette arvaakaan!
Vierailija kirjoitti:
Minun entinen "luuserinuori" saa valkolakin nyt 28-vuotiaana aikuislukiosta. Takana kaikkea sellaista, mikä tälläkin palstalla on leimattu moneen kertaan. Kaikki ei vain mene aina niin kuin toivoo. Koskaan ei ole myöhäistä, olen niin ylpeä, ette arvaakaan!
Ja moni jonka lapsilla on mennyt kuten toivottu ja vaadittu, luulee että kaikki on kiinni omasta erinomaisuudesta jne..Ei valinnut siskon tyttökään sairastua ja vaihtaa loistavasti sujunutta opiskelua lukiossa rämpimiseen ja hädintuskin pystymiseen. Jos hän onnistuu lakin saamaan, nostan hattua jokatapauksessa ja arvostan arvosanoista huolimatta enemmän kun näitä jotka polkevat ja saivat ongelmitta. Oma teini haki ammattikouluun ja yhtään huonompi ei ole lukioon meneviä.
Mun puoliso on kirjaimellisesti huippuälykäs, ja kävi vain amiksen. Miksi näin?
Koska ylioppilastodistuksella ei tehdä sitä työtä, johon hän halusi. Sattui olemaan duunaripuolen työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytöstapoja ja laajakatseisuutta ei kuitenkaan takaa. Kunhan on kirjaviisas.
Upeaa kun fiksut nuoret saavat valkolakin