Muutan poikaystävän kanssa yhteen. Tuparit..
Järjestän siis tuparit yhteisessä kodissa mutta asiassa on pulma: Poikaystävälläni on paljon enemmän kavereita kuin minulla. Haluaisin kutsua molemmilta yhtä paljon, eli jättää osan miehen kavereista pois. Kaiken lisäksi heidän joukossa on sellaisia joista en niin pidä. Miehen mielestä taas juuri nämä ovat hänen parhaita ystäviään eli heidät ilman muuta kutsuttaisiin, ja mies haluaisi muutenkin kutsua kaikki! Onko reilua että minun ystäviäni olisi paikalla 5 ja miehen ystäviä 14? Minusta olisi reilua vähän rajata ja kutsua miehenkin kavereista tuon 5. Vai..?
Kommentit (217)
Voi hyvä elämä. Tän on pakko olla provo. Ei kai kukaan aikuinen ihminen ole noin tollo?
Meillä kun järjestettiin tuparit, niin todennäköisesti vieraita oli minun puoleltani enemmän. Ja vielä niin kovaäänisiä naisia, että heikompaa miestä todennäköisesti olisi hirvittänyt. Tein itse ruoat: minipizzoja, kinkkupiirakkaa, pasteijoita, kasvispiirakan, donitseja ja täytekakun. Pöydässä oli myös karkkia ja sipsiä. KAIKKI MENI! Boolia meillä oli tarjolla, mutta monella oli omat juomat mukana. Ruoat ja juomat nautittiin kertakäyttöastioista (ettei mikään menisi rikki..) ja kaikilla oli ihan hurjan hauskaa. Pelattiin yhdessä pleikkariakin o.O
Illalliskutsuja on järjestetty myöhemmin. Tuparit eivät ole illalliskutsut. Perinteisesti niissä nyt vaan kiskotaan viinaa kaksin käsin ja mätetään herkkuja. Ihmeellisen tiukkapipoista meininkiä ap:lla.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:55"]Hyvä on, kutsutaan sitten kaikki! Mutta omat tavarani jätän sitten purkamatta tupareiden yli, muuten se meluava sonnilauma rikkoo ainakin puolet! Vietetään sitten tuparit sisustamattomassa "kodissa", ihanaa! ap.
[/quote]
Kuule kuulostaa siltä et on parempi olla kantamatta niitä sun kamoja sinne ollenkaan! Hei haloo nyt. Kerron sulle ihan ystävällisesti et oot nyt kyl todella huono avopuoliso ja nyt vähän katsot peiliin ja jos oot tosissasi teidän suhteen niin muutat omaa asennettasi välittömästi.
Ehei, minä en ainakaan tue tuollaista näkemystä tupareista.
Tai siis joo, jos molemmat olisivat yhtämieltä asiasta, niin silloinhan tästä ei tarvitsisi keskustella.
Minulla on hirmuisen suloinen mielikuva, miten te neidit istutte paheksuen hiljaa sohvalla "juu noi miehet aina pilaa kaiken" ja sinä et ikinä pääse yli siitä, että MIES pilasi yhteenmuuttonne. Mitä ne kaveritkin nyt sanoo. Olisit voinut saada jonkun niin paljon paremman!
Teidän pitäisi nyt kummankin pystyä joustamaan sen sijaan, että olette kaivautuneet omiin poteroihinne ja kumpikin yrittää saada oman tahtonsa läpi... Joudutte tekemään loputtomasti kompromisseja tulevaisuudessa ja tämä on vain yksi monista. Kannattaa aloittaa harjoittelu jo nyt. 89 puhuu asiaa.
Täällä on tullut jo paljon ehdotuksia. Mutta aika moni tuntuu olevan sitä mieltä, että vain ap:n pitäisi joustaa ja mies saa oman ördäysiltansa sellaisenaan. Kyllä miehenkin pitäisi joustaa ja vähän hillitä kavereidensa menoa, ja tuo on hyvä ehdotus, että miehen kaverit lähtevät viimeistään klo 22 baariin, jolloin ap voi jatkaa sivistynyttä illallistaan. Voi vaikka ensin laittaa tarjolle ihan vain sipsejä ja muuta pientä naposteltavaa. Sitten kun miehet lähtevät, niin illallinen perintöastioineen pöytään. Ja onko sitä pleikkaria pakko pelata tupareissa, siitä kun usein tulee kamala mekkala, vai voisiko pleikkari-illan järjestää erikseen? Mies voisi myös viinan sijaan tarjota jotain miedompaa, kaljakin varmaan riittäisi. Voi käskeä vieraita ottamaan mukaan mieluummin kaljaa kuin väkeviä.
Kompromisseja vain on tehtävä, jos halutaan yhteiset juhlat pitää. Myöhemmin ap ja mies voivat sitten pitää omia juhlia erikseen, jolloin niistä voi tehdä sellaiset kuin kumpikin itse haluaa.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:42"]
Järjestän siis tuparit yhteisessä kodissa mutta asiassa on pulma: Poikaystävälläni on paljon enemmän kavereita kuin minulla. Haluaisin kutsua molemmilta yhtä paljon, eli jättää osan miehen kavereista pois. Kaiken lisäksi heidän joukossa on sellaisia joista en niin pidä. Miehen mielestä taas juuri nämä ovat hänen parhaita ystäviään eli heidät ilman muuta kutsuttaisiin, ja mies haluaisi muutenkin kutsua kaikki! Onko reilua että minun ystäviäni olisi paikalla 5 ja miehen ystäviä 14? Minusta olisi reilua vähän rajata ja kutsua miehenkin kavereista tuon 5. Vai..?
[/quote]
Muita lukematta.
On kiinnostavaa, että et pidä niistä poikaystäväsi kavereista, jotka ovat hänelle läheisimpiä. Mustasukkaisuuttako?
Kaikki kaverit kutsutaan, ystävien lukumäärä ei ole mikään kilpailulaji. Vai aiotko asuessanne yhdessä vaatia mekaanista tasajakoa kaikessa: kun sinä olet laittanut kaksi lautasta tiskikoneeseen, toisenkin pitää laittaa kaksi lautasta? Jos jommallakummalla teistä on vain yksi vanhempi, toisella saa olla välit vain yhteen vanhemmistaan?
Kasva aikuiseksi ja järjestäkää yhdessä poikaystävän kanssa kivat tuparit. Ne eivät ole siis vain sinun projektisi, vaan teidän yhteinen.
Kertokaa - onko tollasia muijia todella olemassa?
Miten osaisin varoa ja erottaa ne kunnon naisista?
Kyselee nuori mies.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:01"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:52"]
Tupareihin mitkää vitun perintölautaset kuulu, en menisi ap:n tupareihin. Miehen tuparit kuulostaa paljon paremmilta PERINTEISILTÄKIN vielä. T. Nainen
[/quote]
Joo tunnen kyllä sun tyyppiset naiset.. Ollaan niin kovasti yksi jätkistä ja halveksitaan naisia jotka näyttävät ja käyttäytyvät kuten naiset.
[/quote]
Mä taas tunnen ap:n tyyliset naiset... Omassa mielikuvituksessa eletään sitä täydellistä parisuhdetta eikä suostuta tajuamaan, että mies ei olekaan sellainen kullannuppu, kuin sen haluaisi olevan. Joka konfliktin jälkeen salaa mielessä toivotaan, että nyt mies olisi jo oppinut läksynsä Ja sen sijaan, että oikeasti yritettäisiin tutustua siihen mieheen ja ymmärtämään sen haluja ja elämäntyyliä, kiukutellaan ja uhraudutaan, kun mies ei vastaakaan omaa unelmapuolisoa.
Kontrollointi ja kavereista eristäminen alkaa jo ennenkuin edes asuu yhdessä... Apua.
Entä jos sun miehesi ei tykkäisi sun ystävistä ja haluaisi niitä jättää kutsumatta?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:54"]
Eipä olisi kannattanut täältä tukea hakea! Ystäväni nyt ovat samaa mieltä kuin minä. Tuskin pystytään edes keskustelemaan koko tupareissa kun miehet vie kaiken tilan ja huomion. ap.
[/quote]
Kenen kanssa sinä nyt olet muuttamassa yhteen?
[/quote]
Poikaystäväni, josta siis tulee avomieheni. Minusta olisi reilua että molemmat kutsuisivat yhteisen kodin tupareihin viisi omaa kaveriaan. ap.
[/quote]
Viisi molemmilta siksi, että voit kattaa 12 hengen astiaston. Ei helvetti... :-DDDD Ihanan innokas nuori avovaimo!!!
Onko teillä sellainen pöytä, johon noin iso kattaus sopii? Onhan se kornia, jos on noin tarkkaan mietitty kattaus mutta porukka joutuukin sit istumaan missä sattuu...? Oikeasti kiinnostaa miten olet tämän ratkaissut!
Tää on paras avaus piiiitkiin aikoihin! Rakastunut (?), onnellinen nuorikko... :-D
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:16"]
Kertokaa - onko tollasia muijia todella olemassa? Miten osaisin varoa ja erottaa ne kunnon naisista? Kyselee nuori mies.
[/quote]
Kaikista ei tietenkään voi tietää sitä syvintä luonteenlaatua ensitutustumisella. Mutta varo sellaisia pinnallisia bimbodraamailijoita.
Pyydät omat kaverisi ja ne muutaman hyvin käyttäytyvän miehen kaverin syömään klo 18 kotona tehtyä ruokaa hienosta tunnearvokkaasta astiastosta. Ja sitten syömisen jälkeen n.klo 20 loput kaverit, astiasto on tiskikoneessa tässä vaiheessa ja sinne jää. Poikaystävän ikea-astiasto tai kertakäyttöastiat esiin ja snäkkiä pöytään.
Saat hienot sivistyneet illallistuparit ja poikaystävä bileet.
Jos ette omakotitaloon muuta, niin siinä 22-23 on hyä aika lähteä muualle tai hiljentyä, minkä jokainen joskus kerros- tai rivitalossa asunnut junttikaverikin tajuaa. Siinä parissa tunnissa ei kauheaa känniä ehditä vetämään, räyhäts todnäk alkaa kun olette jo muualla
Kyllä sulla tulee sille astiastolle käyttöä, ei tupareita kannata astiaston mukaan räätälöidä. Miksi se maaginen kaverilukumäärä muuten olisi viisi per puoliso? Hassu olet.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 09:55"]Hyvä on, kutsutaan sitten kaikki! Mutta omat tavarani jätän sitten purkamatta tupareiden yli, muuten se meluava sonnilauma rikkoo ainakin puolet! Vietetään sitten tuparit sisustamattomassa "kodissa", ihanaa! ap.
[/quote]
Ei kai se ole "sisustamaton", jos ukkosi on jo asunut siellä..?
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:23"]Pyydät omat kaverisi ja ne muutaman hyvin käyttäytyvän miehen kaverin syömään klo 18 kotona tehtyä ruokaa hienosta tunnearvokkaasta astiastosta. Ja sitten syömisen jälkeen n.klo 20 loput kaverit, astiasto on tiskikoneessa tässä vaiheessa ja sinne jää. Poikaystävän ikea-astiasto tai kertakäyttöastiat esiin ja snäkkiä pöytään.
Saat hienot sivistyneet illallistuparit ja poikaystävä bileet.
Jos ette omakotitaloon muuta, niin siinä 22-23 on hyä aika lähteä muualle tai hiljentyä, minkä jokainen joskus kerros- tai rivitalossa asunnut junttikaverikin tajuaa. Siinä parissa tunnissa ei kauheaa känniä ehditä vetämään, räyhäts todnäk alkaa kun olette jo muualla
[/quote]
Ei sitä perintöastiastoa varmaan saa koneeseen laittaa!!!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:16"]Kertokaa - onko tollasia muijia todella olemassa?
Kyselee nuori mies.
[/quote]
Ilmeisesti noita on.
Erotus aloitettava jo deittailun alussa!
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:16"]Kertokaa - onko tollasia muijia todella olemassa?
Kyselee nuori mies.
[/quote]
On. Minä olin samanlainen. Etenkin tuossa miehen kaveriasiassa; en pitänyt heistä. Kielsin miestä olemasta heidän kanssaan, ja pikkuhiljaa ne etääntyivät. Lopputulos vuosien päästä oli se, että miehellä ei ollut yhtään ystävää. Olin muutenkin todella kontrolloiva. Kamalat itkupotkuraivarit jos asiat ei menneet niin kuin minä halusin. Ap, tuollainen suhde tuhoaa miehen. Parisuhde vaatii kompromissejä. Sinä haluat hienot illanistujaiset, mies haluaa villimmät bileet. Ettekö voisi vaikkapa sopia, että alkuillasta tulee sinun ystäväsi ja vasta myöhemmin miehen?
Niin, mistä AP edes tietää, ettei miesporukka osaisi käyttäytyä? Taitaa vaan olla ennakkoluuloinen.
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:31"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:27"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:25"]
Pitäkää kahdet tuparit, yhdet sulle ja toiset miehelle. Mies pitää ensin sisustamattomassa kodissa, hommaat sinne pari koria kaljaa ja tilaat niitä pitsoja. Toivotat pojille hauskaa iltaa ja lähdet leffaan tms kaverille yöksi. Palaat seuraavana iltana ja poikystävä on tietysti siivonnut kämpän kuntoon. Sitten sinä vuorostasi kutsut ystäväsi ja poikaystävä voi lähteä vaikka lätkämatsiin. Teette hyvää ruokaa, viiniä, sisustatye kavereiden kesken ja valmistaudutte kivaan iltaan. Ongelma ratkaistu, ole hyvä.
[/quote]
Pointti on se että muutamme avoliittoon! Tietenkin puolison on oltava paikalla juhlissa! ap.
[/quote]
No voihan se sun mies olla mukana teidän juhlissa. Mutta miehen juhlista sun on parasta pysyä kaukana ihan oman itsesikin takia.
[/quote]
Eihän siinä ole mitään järkeä, että on eri tuparit, jos koko juhlan aihe on yhteen muuttaminen!
Ja koska ne ystävät sit tutustuu toisiinsa?
Tärkeintä on olla avovaimo.
:D[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:07"][quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 11:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.09.2015 klo 10:54"]
Eipä olisi kannattanut täältä tukea hakea! Ystäväni nyt ovat samaa mieltä kuin minä. Tuskin pystytään edes keskustelemaan koko tupareissa kun miehet vie kaiken tilan ja huomion. ap.
[/quote]
Kenen kanssa sinä nyt olet muuttamassa yhteen?
[/quote]
Poikaystäväni, josta siis tulee avomieheni. Minusta olisi reilua että molemmat kutsuisivat yhteisen kodin tupareihin viisi omaa kaveriaan. ap.
[/quote]