Sairaanhoitaja tuttavani bruttotulot on 4600 € keskimäärin
En tiedä, onko erityisen pätevä. Vai onko yleinen taso.
Kommentit (74)
Toivottavasti lakko kestää pitkään niin saadaan nauttia tästä jankuttamisesta ja trollauksesta oikein kunnolla. Trolliveteraanit saavat sitten vertailla kumpi oli rankempi taistelu, Kuntavaalit 2021 vai hoitajalakko 2022.
Ja mä tienaan 7800 €/kk ja ihan vaan istun yliyökkönä yöstä toiseen.
Tosi tylsää.
Mutta RAHAA ropisee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokin työ on paljon raskaampaa ja kukaan hoitaja ei siihen työhön pystyisi päivääkään. Keittiössä ei saa epäonnistua eikä siellä ole juttelu huilaamis aikaa sekuntiakaan. Jos jää vähänkin aikaa niin se pitää käyttää seuraavan päivän ruuan esi valmisteluun. Samoin koulujen keittiö työntekijöiden työpäivä on sellainen johonka ei edes huippu urheilijat pystyisi. Ei pienintäkään huilaus taukoa koko päivänä välttämättä. Siellä ei todellakaan paljoakaan jutella ja seurustella. Kotona ei jaksa tehdä sen työpäivän jälkeen enää yhtään mitään ja ne pari vapaa päivää menee lepäämiseen että jaksaa sen seuraavan viikon. Jalat pitää jaksaa kulkea sen koko työpäivän. Ei siinä välillä istuta ja jutella potilaan kanssa tai työkavereitten. Tiskivuoro kun tulee kouluissa niin siinä saa huitoo hikipäässä ettei se tukkeennu kun monta sataa tuo yht aikaa tiskinsä.
Uskoisin että hoitajatkaan eivät voi tietää vieläkin raskaammista töistä kun olen läheltä seurannut hoitajien töitä sairaalaapulaisena ja ollut monilla eri aloilla niin tiedän etteivät ne hoitajien työt ole ihan raskaimmista päistä. Hoitajat ottivat kaikkein letkeämmin ja pitivät kaikkein pisimmät tauot joka työpaikoissa.
Voi kultapieni kun työelämässä ei palkkaus kulje niin että väsymys tai edes se fyysisen työn raskaus toisi paremmat tienestit. Vaikka katkeralta tuntuu, ovat sairaanhoitajat opiskelleet 3,5-4 vuotta korkeakouluopintoja, ja kipulääkkeiden sekoittaminen keskenään aiheuttaa melko lailla vakavampia seurauksia kun jos asiakkaale menee vahingossa keittoperunaa yleisperunan sijaan.
Amk ei ole korkeakoulu ja eikö ne hoitajat valita koko ajan kuinka heidän työ on niiiin raskasta ja siksi pitää saada lisää palkkaa Hyvää että olet eri mieltä ja ei siis tarvikaan.Ei se lääkkeen sekoittaminen nyt niin vaikeaa ole ,siihen olet kai koulutettu.
Vierailija kirjoitti:
Ja mä tienaan 7800 €/kk ja ihan vaan istun yliyökkönä yöstä toiseen.
Tosi tylsää.
Mutta RAHAA ropisee.
Toivottavasti toi on vaan peruspalkka noin tylsästä duunista; sit vois jo päästä tuntipalkoille..
Vierailija kirjoitti:
2600e kk palkka, 2008 valmistunut sairaanhoitaja/terveydenhoitajaksi.
Verojen yms maksujen jälkeen n. alle 2000e tipahtaa tilille.
Vuokrat, sähköt, vedet ja vakuutukset, eipä siitä sitten paljoa muuhun riitäkkään
Riippuu vähän missä asuu ja onko uudehko auto.
Siskon kaiman tuttu sairaanhoitaja tienaa 7858,39 kk.
Minä en istu kansliassa heiluttelemassa sääriäni alle 7000e kk palkan.
Haittalisät tietty päälle.
Pyhistä 300% ja öistä 350% sen lisäksi.
Lauantaisin en vaivaudu töihin, kun sais vaan 260%.
Sekä peppuni että aivoni valuvat ripu likak kaa. Olen aika poitsu vihaamaan naisia. T:ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kokin työ on paljon raskaampaa ja kukaan hoitaja ei siihen työhön pystyisi päivääkään. Keittiössä ei saa epäonnistua eikä siellä ole juttelu huilaamis aikaa sekuntiakaan. Jos jää vähänkin aikaa niin se pitää käyttää seuraavan päivän ruuan esi valmisteluun. Samoin koulujen keittiö työntekijöiden työpäivä on sellainen johonka ei edes huippu urheilijat pystyisi. Ei pienintäkään huilaus taukoa koko päivänä välttämättä. Siellä ei todellakaan paljoakaan jutella ja seurustella. Kotona ei jaksa tehdä sen työpäivän jälkeen enää yhtään mitään ja ne pari vapaa päivää menee lepäämiseen että jaksaa sen seuraavan viikon. Jalat pitää jaksaa kulkea sen koko työpäivän. Ei siinä välillä istuta ja jutella potilaan kanssa tai työkavereitten. Tiskivuoro kun tulee kouluissa niin siinä saa huitoo hikipäässä ettei se tukkeennu kun monta sataa tuo yht aikaa tiskinsä.
Uskoisin että hoitajatkaan eivät voi tietää vieläkin raskaammista töistä kun olen läheltä seurannut hoitajien töitä sairaalaapulaisena ja ollut monilla eri aloilla niin tiedän etteivät ne hoitajien työt ole ihan raskaimmista päistä. Hoitajat ottivat kaikkein letkeämmin ja pitivät kaikkein pisimmät tauot joka työpaikoissa.
Voi kultapieni kun työelämässä ei palkkaus kulje niin että väsymys tai edes se fyysisen työn raskaus toisi paremmat tienestit. Vaikka katkeralta tuntuu, ovat sairaanhoitajat opiskelleet 3,5-4 vuotta korkeakouluopintoja, ja kipulääkkeiden sekoittaminen keskenään aiheuttaa melko lailla vakavampia seurauksia kun jos asiakkaale menee vahingossa keittoperunaa yleisperunan sijaan.
Jää sitten työttömäksi jos noin heikoksi menee ettei tiedä kenelle niitä lääkkeitä antaa. Ja yhteiskunnalle tuottamattomien liian pitkään eläneitä voisikin jo priorisoida hautaan ennenaikaisesti antamalla vahingossa epäedullisia lääkkeitä niin että mitä täällä liian pitkään liian terveellisesti elää ihan turhaan kolmen hoitajan pyöritellessä vuorokaudessa. Minun mielestäni nämä liian pitkään elävät terveysintoilijat vaan kuormittavat ihan turhaan tätä yhteiskuntaa ja tulevat jumalattoman kalliiksi sieltä loppupäästä kituen liian kauan eikä ne ole veroja kerryttänyt ostamalla tupakkaa ja viinaa mutta veronmaksajille tulevat kaikkein kalleimmaksi kun niitä pidetään hengissä yli pitkään.
Puolisoni raitista ikänsä terveellisesti elänyttä äitiä, dementoitunutta joka ei tuntenut enää ketään niin hoidettiin viisi vuotta kolme hoitajaa vuorokaudessa ennen kuin hän suostui kuolemaan ja oli todella raskas taakka omaisille.
Tulee mieleen että voisiko ihminen jollain epäterveellisillä elämäntavoilla edes auttaa tai nopeuttaa loppuaan halvemmalla niin ettei tarvitse kolmea hoitajaa vuosikymmeniä liian terveellisillä elämäntavoilla niin ei siinäkään ole mitään järkeä. Ei se liian pitkä elämä ole enää mielekästä kenellekkään siellä loppupäässä niin miksi ihmeessä pyrkiä terveellisillä elämäntavoilla liian pitkään loppuun.
Toivottavasti lakko kestää pitkään niin nähdään että hoitajia on ihan liikaa eikä niitä tarvita ollenkaan.
Siivoojatko siellä korvaavat hoitajat kun hoitaja lakko vaan jatkuu.
Taitaa moni tehdä keikkaa päätyön ohella toisessa sairaalassa, niin viis tonnia/kk.
Vierailija kirjoitti:
Sekä peppuni että aivoni valuvat ripu likak kaa. Olen aika poitsu vihaamaan naisia. T:ap
Tästä Sinun runostasi on tullut melkein kuin iskulause hoitajalakolle 22.
Terveys intoilijoita ei voi kannustaa ollenkaan elämään liian pitkään kun ne tulevat kaikkein kalleimmaksi veronmaksajille eikä ne maksa veroja yhtä paljoa tällä salaatin syönnillä ja himo kuntoilijat kuin ne jotka viinaa juovat ja tupakkaa polttavat kuolevat aikaisemmin niin etteivät jää tänne liian pitkäksi aikaa hoidettaviksi ja maksavat veroja eniten. Kaikkein kalleimmaksi tulevat nämä terveysintoilijat eläen täällä liian pitkään hoitolaitoksissa kolmen hoitajan pyörittäessä vuorokaudessa eikä henki meinaa hiipua millään.
Minäkin olen sairaanhoitaja, tienaan 4000€/kk. Tosin en tee sairaanhoitajan töitä. Haha
Mitä hoitsut vaativat. Neuvotteluissa? Mitä johto tarjoaa?
Kun lapseni oli tehohoidossa sairaalassa hoitajat olivat joka kerta isolla joukolla kahvihuoneessa vitsejä kertomassa.
Jos yritin kysyä jotain heiltä katseet olisi tappaneet. Kukaan ei halunnut vastata. Lopulta yksi nousi vastenmielisenä kuin Spede rautakauppiaana.
Ja tarina on tosi!
Työkkäri laittaa koko ajan uuten työpaikkaan palkkatuella joten itse en enää jaksa kysyä neuvoa, teen mitä teen.