KYSYMYS: Kävisitkö töissä jos saisit saman summan ilman työntekoa?
Eli kävisitkö töissä jos saisit saman summan ilman työntekoa?
Mietin tätä, kun niin moni hehkuttaa, että työ on ihanaa, mutta samaan aikaan ollaan katkeria ja kateellisia niille, jotka käyttävät työnteon sijaan elämänsä matkusteluun, harrastuksiin yms.
Eli kävisitkö itse töissä, jos et siitä rahallisesti hyötyisi vai keskittyisitkö muihin asioihin?
Kommentit (141)
kävisin, mutta en nykyisessä työssä.
Vierailija kirjoitti:
Ryöstöverotetuissa maissa ei yksinkertaisesti kannata mennä tekee mitään duuneja mistä saa vain paskan palkan ja pahan mielen.
Jos olisi vähemmän rotta-meininki suomessa, niin kyllähän sitä sitten vois touhuilla vaikka mitä pienempääkin puuhaa, nyt se ei kuitenkaan kannata.
Totta. Tässä maassa ei kannata työtä tehdä orjapalkalla, mitään ei jää itselle.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kävisin. Meillä on velvollisuus myös rakentaa yhteiskuntaa ja tuoda veroeuroja.
Mikä velvollisuus?
Velvollisuus seuraa siitä, että saa jotain oikeuksia ja hyötyjä. Mitä oikeuksia ja hyötyjä tässä maassa muka saa?
Siis jos työ olisi sellaista josta tykkään,mielenkiintoista jne. niin kävisin ja olisi hyviä työkavereita,niin todella! kuin jos olisin aina vaan kotona...kerkeäähän sitä silti matkustella ym. Kyllä itselle on henkisesti terveellistä mennä sinne työhön ja nähdä muita,vaihtaa ajatuksia,kehittyä,oppia uutta...nopeasti ihminen vain laiskistuu jos vain makaa kotona....
Jos saisin pääomatuloja 5000 e/kk, voisin ainakin vähentää työntekoa. Yhteiskunnan pummiksi en ikinä jäisi.
Teen useita töitä. Osaa niistä teen vain rahan takia.
Ihan mielelläni jättäydyin määräaikaisesta työstä työttömäksi ja jatkoin keikkailua nostamalla soviteltua samalla. Myöhemmin löysin säännöllisen osa-aikatyön ja vähensin keikkailua. Käytännössä sain käteen saman verran kuin kokoaikaisena, mutta töitä minun tarvitsi tehdä vain 2-3 päivänä viikossa.
Harmillisesti työsopimustani ei jatkettu, joten ei auttanut kuin ryhtyä työnhakuun ja heti tärppäsi. Nyt sitten työskentelen kokoaikaisesti enkä tienaa yhtään sen enempää kuin osa-aikaisena, minkä lisäksi vapaa-aikaa on minimaalisesti ja se kuluu työstä toipumiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kävisin. Meillä on velvollisuus myös rakentaa yhteiskuntaa ja tuoda veroeuroja.
Mikä velvollisuus?
Velvollisuus seuraa siitä, että saa jotain oikeuksia ja hyötyjä. Mitä oikeuksia ja hyötyjä tässä maassa muka saa?
No jos nyt mietit sitä hetken ihan itseksesi.
Mutta kannatan kyllä kansalaipalkkaa, noin tonni kuussa jokaiselle, ja mielestäni tähän on ihan pakko ennemmin tai myöhemmin siirtyä.
Työssäkäynti kierryttää eläkettä.
En missään tapauksessa kävisi. Kuulun pienen yrityksen johtoportaaseen ja käteen jää 3400 euroa kuukaudessa. Jos saisin töitä tekemättä 2500-2600 kuukaudessa niin lopettaisin työnteon heti.
Minulla on pienimuotoista kiinteistöbisnestä ja voisin keskittyä lisääntyneellä vapaa-ajalla sen laajentamiseen.
Kävisin pari päivää viikossa max 6 tuntia.
Kävisin koska käyn töissä siksi että se on sosiaalisten normien mukaista. On helpompi sanoa ihmisille olevansa töissä paikassa x kuin olevansa työtön. Silloin tällöin voi olla pari kuukautta työtön toki.
En kävisi. Keksisin jotain vapaaehtoistyötä tai harrastusta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle kävisi diileri että tekisin samaa työtä, mutta vain 3 pvää viikossa, tai 2,5. Rutiinit pitäisi jättää jonkun toisen huolehdittavaksi.
Mutta tämä ajatushan toimii vain silloin, jos kaikki eivät voi vapaasti valita.
Diileri 😂😂😂
Käyn töissä vain rahan takia eli en kävisi töissä jos saisin saman rahan työttömänä.
Nyt olen jo alkanut harkitsemaan että lopetan työnteon koska työnteko ei ole palkitsevaa.
Työmatkoihin menee kuukaudessa rahaa useita satasia ja veroa menee palkasta aivan liikaa.
Eli joko verotusta pitää keventää tai sitten palkkaani pitää nostaa että työnteko alkaa taas kiinnostamaan.
M31