Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KYSYMYS: Kävisitkö töissä jos saisit saman summan ilman työntekoa?

nuorinainen
07.04.2022 |

Eli kävisitkö töissä jos saisit saman summan ilman työntekoa?

Mietin tätä, kun niin moni hehkuttaa, että työ on ihanaa, mutta samaan aikaan ollaan katkeria ja kateellisia niille, jotka käyttävät työnteon sijaan elämänsä matkusteluun, harrastuksiin yms.

Eli kävisitkö itse töissä, jos et siitä rahallisesti hyötyisi vai keskittyisitkö muihin asioihin?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin kävisin. Meillä on velvollisuus myös rakentaa yhteiskuntaa ja tuoda veroeuroja.

Mikä velvollisuus?

Velvollisuus seuraa siitä, että saa jotain oikeuksia ja hyötyjä. Mitä oikeuksia ja hyötyjä tässä maassa muka saa?

Yhteiskunnan elättää loinen kyselee mitä hyötyjä tässä maassa saa. Ei saatan*!!!

Vierailija
102/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä, jotka eivät halua tehdä töitä, kärsivät ja kärvistelevät pienellä eläkkeellä. Aina yhteiskunnan elättinä kita auki vaatimassa ilmaista rahaa. Ja kyllä, kävin töissä 43 vuotta, ihan mukavan summan maksoin veroina yhteiseen hyvää. Eläke tuosta ilosta 1750 brutto. Mutta eipä ole Kelan ovua kolkuteltu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin. Elämä ainakin minulla olisi tylsää, jos ei olisi tekemisissä muiden ihmisten, asiakkaiden ja työkavereiden kanssa.

Vierailija
104/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkärille selittely on pahempaa kuin työ.

Vierailija
105/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseasiassa, kävisin - jos työllä olisi tarkoitus ja siellä olisi hyvä olla. Ikävä kyllä suurinosa työpaikoista ei ole tällaisia.

Vierailija
106/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kukaan täysjärkinen kävisi?

Hassua, että täällä heti nauretaan ja ihmetellään näinkin voimallisesti, että joku kävisi töissä ns. vapaaehtoisesti.

Ehkä tämä kommentti on trolli, mutta vastaan silti. Ihmisiä, työpaikkoja, työnkuvia ja esim. elämäntilanteita on hyvin erilaisia. Toinen tykkää, että elämässä on tekemistä, jopa strukturoitua sellaista niin kuin töissä käyminen usein on. Toinen taas ei sellaisesta tykkää ja jäisi mielellään kotiin tekemään omia juttujaan.

Pidän itseäni aivan täysjärkisenä ja silti jatkaisin töissä käymistä niin kuin nytkin teen, osa-aikaisena, jolloin minulla on tarpeeksi vapaa-aikaa harrastuksille ja omalle rauhalle. Saan työpäivistä voimaa ja tunteen, että olen tarpeellinen ja hyödyksi yhteiskunnalle, enkä siksi vaihtaisi niitä rahasta pois. Nautin vapaa-ajastakin paljon enemmän, kun olen välillä käynyt töissä.

Vierailija
107/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin. Elämä ainakin minulla olisi tylsää, jos ei olisi tekemisissä muiden ihmisten, asiakkaiden ja työkavereiden kanssa.

Hanki kavereita?

Vierailija
108/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävää, että näin moni ihmisistä käy töissä vaan sen takia, että sieltä saa enemmän rahaa kuin kotona.

Vierailija
109/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt enää.

N58

Vierailija
110/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hassua, että täällä heti nauretaan ja ihmetellään näinkin voimallisesti, että joku kävisi töissä ns. vapaaehtoisesti.

Ehkä tämä kommentti on trolli, mutta vastaan silti. Ihmisiä, työpaikkoja, työnkuvia ja esim. elämäntilanteita on hyvin erilaisia. Toinen tykkää, että elämässä on tekemistä, jopa strukturoitua sellaista niin kuin töissä käyminen usein on. Toinen taas ei sellaisesta tykkää ja jäisi mielellään kotiin tekemään omia juttujaan.

Pidän itseäni aivan täysjärkisenä ja silti jatkaisin töissä käymistä niin kuin nytkin teen, osa-aikaisena, jolloin minulla on tarpeeksi vapaa-aikaa harrastuksille ja omalle rauhalle. Saan työpäivistä voimaa ja tunteen, että olen tarpeellinen ja hyödyksi yhteiskunnalle, enkä siksi vaihtaisi niitä rahasta pois. Nautin vapaa-ajastakin paljon enemmän, kun olen välillä käynyt töissä.

Tuo on kyllä totta, että vapaa-aika tuntuu arvokkaammalta, kun käy töissä.

Ja ne perjantait!

Vierailija
111/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisinkö työtä jos saisin saman käteen kuin työttömänä ollessa? En tietenkään tekisi. Ei kukaan järkevä ihminen tekisi.

Vierailija
112/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tyyppejä, jotka vastaisivat, että tekisivät, koska saisivat silloin tuplatulot. Tiedän myös tyyppejä, jotka tekisivät töitä "elämän rytmin" säilyttämiseksi, vaikka voittaisivat 120 miljoona euroa.

Tiedän kokemuksesta tyyppejä, jotka alkavat ryyppäämän heti eläkkeelle päästyään, koska ei ole enäännn mitään tekemistä.

Vierailija
113/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Pyörittäisin yritystä, joka ei vielä elätä minua.

Tosin työkavereita tulisi ikävä. Ehkä kävisin pari päivää viikossa.

Vierailija
114/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en halua olla työkkärin hyppyytettävänä, mutta ymmärrän, että joillekin se sopii. 

Vierailija
115/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin mielelläni tehdä luokanopettajan töitäni 2-3 päivää viikossa jos saisin kokonaisen palkan. Harmi kun se on ainakin meillä joko tai.

Vierailija
116/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin käydä työssä, josta pidän ja saada siitä saman palkan.

Vierailija
117/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin... tavallaan.

Jos jostain tipahtaisi tililleni sama summa ilman nykyistä työtäni, todennäköisesti opiskelisin uudelle alalle tai tekisin harrastuksestani työn, jatkaisin nykyistä ehkä vain osa-aikaisesti. Eli uutta innovointia ja potkua tulisi elämään. Mutta ihan ilman tavoitteita ja päivärytmiä en haluaisi olla.

Päämäärätön matkustelukaan ei oikein houkuta pidemmän päälle.

Omaan fyysiseen terveyteen pystyisi panostamaan enemmän jos ei joka stnan päivä tarvitsisi tässä koneella kykkiä.

Vierailija
118/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä, jotka eivät halua tehdä töitä, kärsivät ja kärvistelevät pienellä eläkkeellä. Aina yhteiskunnan elättinä kita auki vaatimassa ilmaista rahaa. Ja kyllä, kävin töissä 43 vuotta, ihan mukavan summan maksoin veroina yhteiseen hyvää. Eläke tuosta ilosta 1750 brutto. Mutta eipä ole Kelan ovua kolkuteltu.

Ton sun eläkemäärän saa helposti tukinakin.

T. m u s t a l a 1 n e n

Vierailija
119/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella tuollaista tilannetta kun se ei ole mahdollinen kohdallani, jos vihjaat että työttömäksi jättäytymisellä saisi saman niin itse en ainakaan saisi kuin murto-osan. Varmaan en kävisi jos olisi joku kertapäätös että saa sen 2000€/kk eikä tarvi muuta tehdä enää koskaan mutta käytännössä se ei varmaan olisi mahdollista.

Vierailija
120/141 |
08.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti en ellei olisi todella mahtava työpaikka.

Aina jauhetaan eläkkeestä, mutta itse en usko, että isommasta eläkkeestä olisi minulle mitään iloa. Lapsesta asti on ollut vaikka mitä terveysvaivoja ja menee useampi päivittäinen lääkitys enkä usko, että vanhana olen ainakaan terveempi. Joku sanoo kuitenkin että saa maksettua lääkkeet ja hoidon mutta itse en näe eroa meneekö ne kulut siitä isommasta eläkkeestä vai yhteiskunnan pussista. Ihan yhtä vähän minulle jää joka tapauksessa. Jos yhteiskunnan tila on silloin sellainen että jää ilman hoitoa ja lääkkeitä, jos ei ole varaa maksaa, siinä vaiheessa joutaa poistua.