Poikaystävä ei siedä mitään koruja...
Olen saanut tosi tiukan kasvatuksen ja korujen käyttö ei koskaan ollut meillä sallittua. Nyt kun olen muuttanut omaan asuntoon ja maksan itse elämiseni, en tarvitse enää lupaa koruihin. Sinä päivänä kun täytin 18v otin korvikset ja ostin itselleni ensimmäisen kaulakoruni.
Poikaystävä kuitenkin inhoaa korujani. Hänen mielestään yritän esittää jotain mitä en ole. Siksi en hänen seurassaan niitä ole viime aikoina käyttänyt. Täytin 18 siis pari viikkoa sitten.
Myöskin kun käyn lapsuudenkodissani en kehtaa koruja pitää ja reiät peittänyt meikkivoiteella, pidän myös hiukset auki korvien edessä koska tiedän että varsinkin isäni saisi raivokohtauksen. Sillä ei ole niin väliä kun ei siellä tarvitse niin usein käydä, mutta miten saisin poikaystävän hyväksymään korut? Hän on 20-vuotias ja saanut saman kasvatuksen kuin minä.
Kommentit (51)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole helppoa erota, hyvä se on sieltä sanoa. Olisitteko itse valmiita lähtemään suhteestanne jos vaikka poika/mies ei pidä jostain vaatteestanne ja kieltää sen käytön?
Meillä on aina isä päättänyt näistä asioista ja kun oli ajoittain sairaalassa niin silloin vanhemmat veljet. Olen ollut ns. normaalien ihmisten maailmassa vasta muutaman viikon!
ApKyllä, täällä normaalien ihmisten maailmassa se on lähes poikkeuksetta eron paikka, jos kumppani yrittää määräillä esimerkisi pukeutumisesta. Sitä pidetään henkisenä väkivaltana ja sairaalloisen kontrolloivan ihmisen merkkinä.
Paitsi jos se määräilijä on nainen joka määrää miehensä pukeutumisesta... lienee kuitenkin edelleen yleisempää näinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Up
Miksi halusit nostaa 5 vuotta vanhan ketjun etusivulle?
Just joo. Ei saa käyttää koruja eikä meikata ja pitää elää miesvallan alla naisten kusi sukassa,huh huh. Entäs nämä saarnaajat ja pappismiehet jotka käyttävät lapsia hyväkseen! Luulis sen olevan pahempi synti!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Up
Miksi halusit nostaa 5 vuotta vanhan ketjun etusivulle?
Jos vaikka ap;n isä oiks potkassu tyhjää. 5v hän antoi elinajaksi.
Ovatko korusi ihmistä tärkeämpiä?
Jokohan isä on kuollut? Aloituksesta on viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Hoh hoijaa, aivan älytöntä että uskonto kieltää korut,meikkaamiset jne normi jutut! Mitähän syntiä siinä on ,siis todella naurettavaa. Turhanpäiväistä hihhulointia!!
Meikkaaminen ja korut ovat turhanpäiväisiä hömpötyksiä itsessään. Naiset ovat kauniimpia yleensä ilman meikkiä tai koruja, puhumattakaan tatuoinnteista tai lävistyksistä (ja niiden osalta asia pätee myös miehiin).
Vierailija kirjoitti:
Jokohan isä on kuollut? Aloituksesta on viisi vuotta.
Samaa mietin.. ja miten ap:n suhteelle kuuluu
Nyt, ihan oikeasti!
Mitä pidempään eroa venytät, sen hankalampi sun on suhteesta lähteä.
Ihan ensiksi, pidä huoli, ettet tule tuolle kaverille raskaaksi. Jos niin käy, moni asia mutkistuu huomattavasti.
Toiseksi, etsi itsellesi kaikessa hiljaisuudessa uusi asunto ja sitten muuttofirma vaan paikalle jonakin kauniina päivänä . Ja kun olet tavaroinesi uudessa kämpässä, vasta sitten laitat avioeropaperit vetämään.
Kolmanneksi, vaihda kaikki yhteystietosi salaisiksi.
Neljänneksi, jos isäsi ei tätä hyväksy, katkaise välit. Todellakin, katkaise välit. Sinulla on elämä edessäsi ja nyt juuri tuhannen taalan paikka luoda itsellesi onnellinen tulevaisuus. Uutta näin hyvää tilaisuutta tuskin saat. Kirpaisee taatusti, mutta jo vuoden kuluttua olet takuulla onnellinen ja voit keskittyä elämäsi rakentamiseen uusien ystävien kanssa.
Olisi kiinnostava kuulla, mitä koet uskonnollisen elämäntavan antavan sinulle vastapainoksi kaikille noille rajoituksille? Rauhaa ja hyväksyntää voi savuttaa myös alistumatta muiden tahtoon. Jos olet itse uskossa, niin ymmärrän että tuota elämäntapaa on pakko noudattaa, eikä kritiikkiä siedetä. Jos kuitenkaan et, ymmärrätkö silti olevasi muiden pompoteltavana arvottomana lampaana noudattaessasi aivopestyjen miesten "mielipiteitä". Puhun nyt siitä mitä itse ajattelet uskonnosta ja uskomisesta, en siitä mihin uskontokuntaan sinut on kirkon kirjoissa merkitty kuuluvaksi.
Vanha ketju, mutta vastaanpa silti. AP oli aloitusviestiä kirjoittaessaan omistanut koruja vasta 2 viikkoa. Poikaystävä ei ollut vielä tottunut koruihin. Toivottavasti on jo tottunut, tai sitten ovat eronneet jo aikaa sitten. Eli toivon, ettei AP ole alistunut koruttomaan elämään.
Vaikka provoltahan aloitus vaikuttaa: 1) Mikään euvo ei AP:lle kelpaa. 2) Korvissa on ollut reiät vasta 2 viikkoa, ja hän on jo peittänyt reikiä meikkivoiteella salatakseen ne vanhemmiltaan! Eikös niissä uusissa rei'issä suositella pidettävän jotain tietyntyyppisiä koruja useita viikkoja? Koruja ei siis poisteta edes puhdistuksen ajaksi?