Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poikaystävä ei siedä mitään koruja...

Vierailija
29.09.2015 |

Olen saanut tosi tiukan kasvatuksen ja korujen käyttö ei koskaan ollut meillä sallittua. Nyt kun olen muuttanut omaan asuntoon ja maksan itse elämiseni, en tarvitse enää lupaa koruihin. Sinä päivänä kun täytin 18v otin korvikset ja ostin itselleni ensimmäisen kaulakoruni.

Poikaystävä kuitenkin inhoaa korujani. Hänen mielestään yritän esittää jotain mitä en ole. Siksi en hänen seurassaan niitä ole viime aikoina käyttänyt. Täytin 18 siis pari viikkoa sitten.

Myöskin kun käyn lapsuudenkodissani en kehtaa koruja pitää ja reiät peittänyt meikkivoiteella, pidän myös hiukset auki korvien edessä koska tiedän että varsinkin isäni saisi raivokohtauksen. Sillä ei ole niin väliä kun ei siellä tarvitse niin usein käydä, mutta miten saisin poikaystävän hyväksymään korut? Hän on 20-vuotias ja saanut saman kasvatuksen kuin minä.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
29.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2015 klo 10:55"]

Ei se ole helppoa erota, hyvä se on sieltä sanoa. Olisitteko itse valmiita lähtemään suhteestanne jos vaikka poika/mies ei pidä jostain vaatteestanne ja kieltää sen käytön?

Ap

[/quote]

Pistä kuitenkin harkintaan tämä eroamisen ajatus. Ihan vaan ajattelet sitä, että sinulla on vaihtoehto elää myös ihan yksin, vastata aidosti kaikesta olemisestasi ja tekemisistäsi ihan vaan itsellesi.

Hyvä se on täältä nykyään huudella, mutta tosiaankin aika moni meistä on ollut vastaavassa tilanteessa kuin sinä. Et ole ensimmäinen, et viimeinen. Ja pohjimmiltaan tuossa on kyse siitä, että pystyt tekemään omat ratkaisusi, selviämään elämisestä vaikka pitäisi raahata pari mukulaakin mukanaan.

Tsemppiä tulevaan. En suosita hätiköityjä ratkaisuja, mutta AINA on vaihtoehtoja. Niitä kannattaa miettiä, vaikkei jokaista kannatakaan toteuttaa.

Vierailija
22/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot poikaystävälle että rakastat koruja ja pidät niistä ja kaikesta kaunista. Jos ei kelpaa niin hän ei ole sinulle oikea ja syväksy sinua. Oikea rakkaus antaa tilaa eikä yritä kutistaa sinua johonkin muottiin.

Vierailija
24/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole helppoa erota, hyvä se on sieltä sanoa. Olisitteko itse valmiita lähtemään suhteestanne jos vaikka poika/mies ei pidä jostain vaatteestanne ja kieltää sen käytön?

Meillä on aina isä päättänyt näistä asioista ja kun oli ajoittain sairaalassa niin silloin vanhemmat veljet. Olen ollut ns. normaalien ihmisten maailmassa vasta muutaman viikon!

Ap

Kyllä olen valmis lähtemään jos en edes saa päättää korusta tai meikistä tai vaatteista. En mitään mieskuntaa tarvitse moiseen. Osaan itsekin ja jos mies ystävä ei mua arvosta niin saa mennä

Vierailija
25/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moraalisesti väärin laittaa veljet tytärten edelleen, todella epäreilu perhe sulla. Onneksi oma tupa ja oma lupa

Vierailija
26/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 7 vuotiaallakin on korvanreiät.

Ei siinä ole mitään salattavaa, ei isäsi ja äitisi siitä voi päättää! Anna mennä vain.

Olet jo 18v.

Vierailija
27/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et voi elää elämääsi vanhempiasi varten. Luulisi, että isäkin on vain tyytyväinen jos tytär lähtee suhteesta, jossa käytetään henkistä väkivaltaa! Käytä koruja jos tahdot, käytä meikkiä jos tahdot. Tai osta ristikaulakoru, luulisi ettei kenelläkään ole siihen nokan koputtamista.

Ai vl isä tyytyväinen? Joo ei. Naisen paikka on isänsä tai miehen käskytysvallan alla.

Vierailija
28/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on aina isä päättänyt näistä asioista ja kun oli ajoittain sairaalassa niin silloin vanhemmat veljet. Olen ollut ns. normaalien ihmisten maailmassa vasta muutaman viikon!

Ap

Kyllä, täällä normaalien ihmisten maailmassa se on lähes poikkeuksetta eron paikka, jos kumppani yrittää määräillä esimerkisi pukeutumisesta. Sitä pidetään henkisenä väkivaltana ja sairaalloisen kontrolloivan ihmisen merkkinä.

Vierailija
29/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meikkaan vain kevyesti ja poikaystävä ei tätä edes juuri huomaa. Sanoi että ok esim. se että tasoitan finnejä meikkivoiteella, kunhan en mitään sotamaalausta tee. Kun käyn kotikotona en meikkaa.

isä on vanha ja myös sydänsairaus, mahahaava ja diabetes. Elinaikaa max. viitisen vuotta jos ei ihmeitä tapahdu. Hän on sitä sukupolvea että mies laatii säännöt perheessä.

Ap

Raamatusta löytyy paljon myös positiivista naisen kauneuden ylistystä, vaikka ulkonäöstä ei saakaan tulla epäjumalaa ihmiselle.

Korva- tai muillakaan koruilla ei nykyaikana myöskään ole samoja symbolisia tai rituaalisia merkityksiä kuin joillain muinaisilla kansoilla  - tietysti osa nykyihmisistä pitää korvakorureikää kehon rikkomisena tms. -  mutta moni uskova ei pidä ja muissa koruissa harva sitten näkee yhtään mitään ongelmaa.  Muut korut ovat monille kuin vaatteet, asusteita.

Vierailija
30/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata jonkun rihkaman tai pakkelin vuoksi uhrata perhesuhteita ja parisuhdetta.

Vierailija
31/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kyllä, täällä normaalien ihmisten maailmassa se on lähes poikkeuksetta eron paikka, jos kumppani yrittää määräillä esimerkisi pukeutumisesta. Sitä pidetään henkisenä väkivaltana ja sairaalloisen kontrolloivan ihmisen merkkinä.

Uskonnollinen näkemys ei ole kontrollointia kontrolloinnin halusta, kun kyse varmasti aidosta pelosta ja ahdistuksesta.

Suosittelen pariskuntaa puhumaan koruasiasta ei-lestadiolaisten uskovien kanssa, niin huomaavat että uskovillakin on erilaisia näkemyksiä asiasta.

Vierailija
32/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin palstalla muslimeja haukutaan koko ajan, mutta kysynpä ihan uteliaisuudesta että mikä ero on jollain muslimeilla ja vanhoillislestadiolaisilla jos isä ja veljet sanelevat perheen säännöt jota sitten synnytyskoneiksi alistetut naiset orjallisesti noudattavat? Ihan samalta minusta kuulostaa. Paitsi että vanhoillislestadiolaisuus on ihan supisuomalainen kristillinen lahko jonka oppeja noudattavat supisuomalaiset ihmiset.

Kyllä on tuokin mätäpaise tainnu tulla länsinaapurista meille. Mut munusta sais nää kaikki ihmisoikeuksia rajoittavat uskonnot poistaa.

Vierailija
33/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko siis yksin vai poikaystävän kanssa? Jos asut yksin, niin käytännössä eroaminen on helppoa. Eri asia on sitten tietenkin mitä ajatuksia ja tunteita siitä itselle tulee, sitä on tietenkin vaikea ymmärtää ulkopuolelta, varsinkin kun on erilainen tausta. Kuitenkin voi ajatella, että isä ja poikaystävä ovat aikuisia ihmisiä, jotka osaavat itse käsitellä omat tunteensa eli sitä ei kannata ajatella, että nyt aiheuttaa pettymyksen jolle kulle. 

Vierailija
34/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata jonkun rihkaman tai pakkelin vuoksi uhrata perhesuhteita ja parisuhdetta.

Kyllä kuule tollaset ihmissuhteet kannattaa uhrata.

Vierailija
35/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoh hoijaa, aivan älytöntä että uskonto kieltää korut,meikkaamiset jne normi jutut! Mitähän syntiä siinä on ,siis todella naurettavaa. Turhanpäiväistä hihhulointia!!

Vierailija
36/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lestadiolaisperheen kasvattina niin ihmettelen, että miksi et kerro totuutta?

Ei minua mitenkään "rankaistu" maallisista asioista. Tietenkin olivat pettyneitä, mutta sellaista se on ja tiesivät hyvin että voi käydä niinkin, että lapsi ei usko kuten he.

Huono idea sinnitellä poikaystävän kanssa jonkun muun takia. Miksi aloit seurustella edes pojan kanssa, jos hän on uskossa? vai onko vain että tuo on tapa joka on jäänyt?

Vierailija
37/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoh hoijaa, aivan älytöntä että uskonto kieltää korut,meikkaamiset jne normi jutut! Mitähän syntiä siinä on ,siis todella naurettavaa. Turhanpäiväistä hihhulointia!!

Olet hyvä sellaisena kuin olet, eikä Jumalan luomaa tarvitse muuttaa esim. peittämällä sitä meikillä?

Vierailija
38/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täälläkin palstalla muslimeja haukutaan koko ajan, mutta kysynpä ihan uteliaisuudesta että mikä ero on jollain muslimeilla ja vanhoillislestadiolaisilla jos isä ja veljet sanelevat perheen säännöt jota sitten synnytyskoneiksi alistetut naiset orjallisesti noudattavat? Ihan samalta minusta kuulostaa. Paitsi että vanhoillislestadiolaisuus on ihan supisuomalainen kristillinen lahko jonka oppeja noudattavat supisuomalaiset ihmiset.

Kyllä jo aloittajan kommentista käy ilmi, että lesta voi jättää yhteisönsä - mutta m-limia uhkaa jopa kun*iamurha.

Lestanaiset, nekin jotka ovat osa yhteisöä - elävät huomattavasti vapaammin kuin m-liminaiset.

Jotain Päippä Räsästäkin haukutaan äärikristityksi; hän kuitenkin kannustanut tyttärensä kouluttautumaan korkeasti, kuten on itsekin kouluttautunut.  Äärim*slimien tyttäriä ei kouluteta, heidät naitetaan teini-ikäisinä järjestettyyn avioliittoon kun*iasurman uhalla.

Uskovaisilla kristityillä muissa seurakunnissa on myös vaikea ymmärtää niitä lestadiolaisuuden sääntöjä, jotka eivät suoraan pohjaa Raamattuun. Toisaalta lestoja seuranneena moni näkee yhteisöllisyydessä etenkin, paljon myös hyvää.

Vierailija
39/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee se että korut olisivat huono juttu? Eikös niitä ole aina käyttäneet kaikki, ei pelkästään huonot naiset.

Vierailija
40/51 |
14.06.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet hyvä sellaisena kuin olet, eikä Jumalan luomaa tarvitse muuttaa esim. peittämällä sitä meikillä?

Eli sinäkään et käytä vaatteita etkä leikkaa tukkaasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kaksi