2000 bruttopalkka kuussa
Onko täällä ihmisiä ketkä työskentelee otsikon palkalla ja tekee kokoaikaista työtä? Pärjääkö sillä pk-seudun ulkopuolella ilman jatkuvaa ahdistusta rahasta?
Sain työtarjouksen ja palkka on niin huono, että koko tilanne ahdistaa älyttömästi. Työpaikka vaikuttaa sinänsä ihan ok:lta ja matkakuluja ei mm. tulisi, mutta tuo palkka on vaan niiiin matala, että stressaa jo valmiiksi. Minulla on alempi amk tutkintokin ja olen aiemmin tienannut aika paljon enemmän. Tiedän, että varmaan moni tekee vastuullista ja raskastakin työtä tolla palkalla ja arvostan todella suuresti eikä ole tarkoitus väheksyä. Monien alojen palkkataso on vaan niin pielessä...
Kommentit (36)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkanlaskijana 2000 €/kk. Pärjää, kun on pakko pärjätä. Ei tätä varten kyllä amk-tutkintoa olisi kannattanut opiskella.
Vaihda työnantajaa. Nimimerkillä 2300 € -> 2900 €.
Mielelläni vaihtaisin, mutta työnantajat haluaa heille räätälöidyn valmiin osaajan. Osaan kolme eri palkkaohjelmaa ja omaan koodauskokemusta, mutta tämäkään ei työnantajille riitä.
Pakko sinnitellä, kunnes jostain löytyy parempaa.
Kyllä on huonot palkat.
Minulla on eläke 1850€ netto.
Pärjää jotenkin, jos ei ole elätettäviä. Itellä n. 1600e nettona (sosiaalialan päivätyö, peruspalkka n. 2100e)ja puoliso on peruspäivärahalla, jolloin on joinain kuukausina tiukkaa, jos on ylimääräisiä menoja. Tosin oon tottunut pärjäämään vähällä.
Onko aloittajan palkka kokoaikatyöstä, vai osa-aikaisesta...?
Tienaan bruttona aika tarkalleen tuon 2000, se tuntuu ihan luksukselta vuosien hoitorahalla olon jälkeen! On asuntolaina, koira ja lapsi, säästäväisesti eletään, mutta en koe että meiltä puuttuisi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa, kyseessä kokoaikainen.
Kiitos kaikille vastaajille ja "ihana" kuulla, että monilla muillakin vastaava palkka ja sillä tulee kuitenkin toimeen. Toki toivoisin ettei kenenkään työssä käyvän tarvitsisi miettiä edes tällaista jos menot nyt on yhtään järkevällä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
6800€. Ootteko jotain kadunlakaisijoita kun ei kunnon palkkaa saa?
No, aika lähelle sitä. T. Puutarhuri
Omat elämänarvot on vain jotain muuta kuin suuren palkan mahdollistama yletön kulutus, tai se rahakeko takapuolen alle = säästäminen, jota ei täältä lähtiessään mukaan kuitenkaan saa.
Kirjastoalan akateeminen, brutto 2100 kokopäivätyössä, ei lisiä. Kela avittaa vuokranmaksussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vastaa, kyseessä kokoaikainen.
Kiitos kaikille vastaajille ja "ihana" kuulla, että monilla muillakin vastaava palkka ja sillä tulee kuitenkin toimeen. Toki toivoisin ettei kenenkään työssä käyvän tarvitsisi miettiä edes tällaista jos menot nyt on yhtään järkevällä tasolla.
Todellakin joutuu työssäkäyvätkin miettimään mihin se naurettavan ja säälittävän välimaastossa oleva nettopalkka riittää. Itse olen aina saanut 2000-2200€ /kk bruttoa kokoaikatyöstä 160h/kk. 10 vuotta samalla alalla. Auto ollut aina välttämätön omistaa. Työmatka ajoa 60km päivässä.
Hyvin tavallinen palkka. Esim. Myyjä 1 pk-seudun ulkopuolellan 11,8€/h.
Epäpätevillä yleensä tumtipalkka on kympin.
Maatalouspuolella on jopa n. 9€ tuntipalkkoja, kk- brutto kokopäivätyöstä alle 1500€.
Riitäpä saa repiä, jos pitää vaikka 50km suuntaansa työmatkaa omalla autolla ajaa.
En ole ”aikuisiälläni” ollut työssä jatkuvassa jossa palkka olisi ihan noin alhainen. Jossain vaiheessa, ei kovinkaan kauaa sitten, palkkani oli 2300 euroa eli ei nyt hirveän paljon tuota isompi. Tulin tällä ihan hyvin kyllä toimeen. Asun Helsingin seudulla yksin.
Kyllä minä varmaankin ottaisin tuon työn jos muuta työtä ei juuri nyt ole näköpiirissä. Jos aivan liikaa ahdistaa ja löydät lähiaikoina parempipalkkaisen työn niin kai sinulla on muutaman kuukauden koeaika jolloin voit purkaa työsopimuksesi heti.
Itse kamppailen saman asian kanssa, tosin palkkani jäisi jopa alle tuon.
Jos työpaikka sattuu olemaan nurkan takana, se on suuri etu.
Vierailija kirjoitti:
Kirjastoalan akateeminen, brutto 2100 kokopäivätyössä, ei lisiä. Kela avittaa vuokranmaksussa.
Sama, paitsi kela ei avita, koska omistusasunto. 2 lapsen pääasiallisena elättäjänä tekee välillä tiukkaa, mutta pärjätty on tähän asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama, paitsi kela ei avita, koska omistusasunto. 2 lapsen pääasiallisena elättäjänä tekee välillä tiukkaa, mutta pärjätty on tähän asti.
Vastikkeen osuuteen saa omistusasunnossakin asumistukea.
2380e/kk kiinteistöyhtiöiden kirjanpitoa tilinpäätöksineen. Pärjää kun vuokra on 350 e/kk ja en omista autoa.