Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En viihdy mustaharmaaksi tai mustavalkoiseksi sisustetussa paikassa, vaikka olisi miten tyylikästä

Vierailija
07.04.2022 |

Katselin kuntosaleja ja tuli joistakin kuvista sellainen fiilis, ettei tee mieli mennä. Kovat valot, mustavalkoinen sisustus ja muutenkin steriili ja ankea vaikutelma. Lämmintä sävyä ja luonnonvaloa ei välttämättä yhtään. Energinen ja reipas fiilis loppuisi siihen ja käynnit jäisi. Sama juttu oli Vikingin laivoilla. Uudistivat sisustuksen ja muuttivat tyylin synkemmäksi ja ei tee enää mieli mennä laivoilleen, kun en viihdy yleisissä tiloissa. Tyylikästä kyllä, ei siinä mitään. Jotkin ravintolat jää väliin samasta syystä. Onko muilla vastaavaa? Toimiiko musta sisustus teillä houkuttimena? Tai onko samantekevää?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan valkoisen, harmaan ja mustan yhdistelmät ole houkuttelevia. Kyllä väreillä on psykologisia vaikutuksia. Kai sillä värittömyydellä pyritään johonkin "neutraaliin" tunnelmaan, että se mahdollisimman harvaa häiritsisi, vaikka taitaa käydä juuri päinvastoin. 

Vierailija
2/5 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vastaavaa. Etenkin jos kyse on avarasta tai epäkodikkaasta tilasta, kuten kuntosalista, neuvotteluhuoneesta tai odotusaulasta. Minulle tulee irtonainen ja levoton olo sellaisessa tilassa. Joskus saatan tuntea epätodellisuuden tunnetta.

Mielestäni mustaa on helpompi kestää, mitä nyt on ikeassa tai muiden asunnoissa tullut vastaan. Esimerkiksi mustat keittiötasot ja kaapit valkoisen tapetin kanssa on parempi kuin valkoiset keittiön kaapit ja musta tapetti. Tekstuurilla on myös väliä. Kiiltävä valkoinen pinta on paljon pahempi kuin puinen valkoinen pinta.

Hauska fakta:

Valkoisella yksinään on niin paljon vaikutusta ihmiseen, että sitä on jopa käytetty kidutusmenetelmänä nimellä ”white torture” tai ”white room torture.” (Valkoinen kidutus tai valkoisen huoneen kidutus) Monet kuvaavat menettävänsä huoneessa ajantajunsa, kosketuksen omaan itseensä ja identiteettiinsä sekä alkavansa hallusinoimaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päinvastoin. Värit ja kaikki ylimääräinen ärsyttää. Ette viihtyisi mun kodissa.

Vierailija
4/5 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Kaikille ei sovi sama sisustus tai tyyli. Ei se tunnelma tai porukka joka käy siellä. Makuja on monia.

Vierailija
5/5 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin ahdistaa mustaharmaa sisustus. Tulee mieleen joku ankea avokonttori, neuvotteluhuone tai juuri kuntosali. Niissä on mustaharmauden keskellä aina joku limen värinen yksityiskohta.

Mieleni lepää aidoissa luonnonmateriaaleissa, vaaleassa puussa ja hillityissä väreissä. Jotain esimerkkejä mainitakseni Alvar Aallon kohteet ovat sellaisia, että rauhan tunne valtaa ajatukseni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi