Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

13-vuotiaan iPhone "unohtunut" kirjastoon ja muka varastettu, oli jättänyt tahallaan saadakseen uudemman

Vierailija
07.04.2022 |

Pitkän tivaamisen jälkeen myönsi. Hain puhelimen kirjastosta kun joku oli palauttanut sen infopisteelle. Puhelin on nyt takavarikossa, kuinka pian antaisit takaisin? Hätätilanteita varten on nyt netitön simpukkapuhelin.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiesit hakea sitä kirjaston infopisteestä?

Nyt ollaan jännän äärellä. Lapsi kertoo jättäneensä puhelimen kirjastoon…hmmm mistäköhän sitä kannattaisi kysellä? Kirjaston infopisteeltä?

Mä ainakin olisin kysynyt uimahallista tai lähikaupasta, en kirjastosta koska teinit ei käy kirjastoissa. Tietenkin.

Vierailija
22/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea kuvitella, että joku jättää tahallaan puhelimensa. Siellä on kaikki kuvat ja kaveriviestit. Puhumattakaan SIM kortista, jonka joku vie. Kuulostaa omituiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet antanut lapsellesi vähän liian helpolla Kaikkea. Vielä ei ole myöhäistä kasvattaa.

Ap:n lapsi on todennäköisesti ihan normaalisti kasvatettu 13-vuotias. Tuon ikäisen ajatuksenjuoksu kun ei vielä riitä aikuisen tasoon, ja uskon, että on ihan vilpittömästi luullut, että huijaus menee läpi.

Teineillä on ihan mahdoton tarve kuulua porukkaan, ja jos kavereilla on uudemmat puhelimet, hänkin sellaisen haluaisi.

Pari kuukautta ainakin pitää simpukkapuhelinta ja ilmoitat, että alkaa keräämään rahaa uuteen, ja kun vaikkapa puolet summasta on kasassa, voitte uutta harkita.

Ei mitään uutta palkinnoksi tästä hölmöilystä. Se vanhahan löytyi.

Vierailija
24/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

24€ peruskännykkä sopii sille.

Vierailija
25/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska itse lopulta kertoi jättäneensä sen kirjaston vessaan. Loogisin paikka etsiä sitä oli infopiste. Väriä ja mallia vastaan kuvailin + tietynlainen tarra kuoressa ja siellähän se oli.

Mistä tiesit lapsesi valehtelevan?

Vierailija
26/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen kohta14v maksanut viimeisimmät kaksi puhelinta säästämällä kuukausirahoistaan, kun halunnut kalliimmaan puhelimen, mitä vanhemmilta saisi käytettynä. Eipä ole hajonnut tai unohtunut minnekään. 

Vierailija
27/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella, että joku jättää tahallaan puhelimensa. Siellä on kaikki kuvat ja kaveriviestit. Puhumattakaan SIM kortista, jonka joku vie. Kuulostaa omituiselle.

Onko sulla kuvat vain puhelimessasi? Et siirrä niitä mihinkään pilveen?

Vierailija
28/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ollaan jännän äärellä. Lapsi kertoo jättäneensä puhelimen kirjastoon…hmmm mistäköhän sitä kannattaisi kysellä? Kirjaston infopisteeltä?

Mä ainakin olisin kysynyt uimahallista tai lähikaupasta, en kirjastosta koska teinit ei käy kirjastoissa. Tietenkin.

Lap-si ker-toi jät-tä-neen-sä pu-he-li-men kir-jas-toon.

Vierailija
29/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska itse lopulta kertoi jättäneensä sen kirjaston vessaan. Loogisin paikka etsiä sitä oli infopiste. Väriä ja mallia vastaan kuvailin + tietynlainen tarra kuoressa ja siellähän se oli.

Mistä tiesit lapsesi valehtelevan?

Jokaisen vanhemman pitäisi nähdä se vaivaa että oppii tuntemaan oman lapsensa ja tällöin on helppo tunnistaa milloin tämä esim valehtelee, on ottanut opikseen rangaistuksesta, jne.

Vierailija
30/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lap-si ker-toi jät-tä-neen-sä pu-he-li-men kir-jas-toon.

Hän kertoi, että puhelin oli varastettu. Jostain syystä äiti tiesi, että lapsi valehtelee. Syvä luottamussuhde selkeästi tai sitten ihan 0/5 velan teinit on ihan hirviöitä provo.

Vierailija
31/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi kuukauden verran käyttää sitä vanhaa simpukkapuhelinta, sen jälkeen antaisin tuon edellisen takaisin. Ja sanoisin että jos haluaa uutta puhelinta, saa alkaa itse säästämään rahaa sitä varten.

Ja jos tekisi uudestaan vastaavanlaisen tempun, saisi pysyvästi sen simpukkapuhelimen käyttöön, ja säästää itse rahat seuraavaan älypuhelimeen.

Vierailija
32/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lueppa otsikko. 13v ei ajattele kuten aikuinen. Ja sim kortti on nykyään aika ”turha” Ja puhelin varmuuskopioi esim kuvat säännöllisesti. Vaikea kuvitella, että joku ei ole vielä päivittänyt itseään tähän päivään vaan elää jossain simpukkapuhelin maailmassa.

Vierailija
33/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Provo.

Vierailija
34/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon ikäinen voi jo itse ostaa kännykkänsä. Annat jonkin mahdollisuuden rahaan (voi olla työ) ja teinin itse päättää mihin rahan käyttää. On erilaista kun käyttää omaa rahaa.

Vierailija
35/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhalle puhelimelle ylipäätään käy jotain, hajoaa esim, niin eihän siihen tilalle kuitenkaan uusinta mallia kannata ostaa. Maksimissaan vaan sama puhelin uusiksi, niin ei ole houkutusta käsitellä puhelinta huolimattomasti.

Vierailija
36/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjastotätinä olen eri mieltä.

Kävisit joskus itsekin katsomassa. Kyllä ne kirjastossa hengaa silloin, kun eivät ole uimahallissa tai lähikaupassa.

Vierailija
37/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyllä takaisin.

Vierailija
38/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi takaisin. Puhelin lahjoituksena eteenpäin.

Saisi kerätä itse rahat uuteen.

Karmea kakara.

Vierailija
39/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselle voi kertoa kaiken perheen raha-asioista: paljonko sitä tulee ja mihin kaikkeen se menee ja mihin kaikkeen sen on riitettävä, ennen kuin voidaan edes miettiä, kuinka hintavaan puhelimeen on varaa.

Vierailija
40/63 |
07.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin teininä aina kirjastossa koulun jälkeen. Tykkäsin (ja tykkään edelleen) lukemisesta.