13-vuotiaan iPhone "unohtunut" kirjastoon ja muka varastettu, oli jättänyt tahallaan saadakseen uudemman
Pitkän tivaamisen jälkeen myönsi. Hain puhelimen kirjastosta kun joku oli palauttanut sen infopisteelle. Puhelin on nyt takavarikossa, kuinka pian antaisit takaisin? Hätätilanteita varten on nyt netitön simpukkapuhelin.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti olet antanut lapsellesi vähän liian helpolla Kaikkea. Vielä ei ole myöhäistä kasvattaa.
Ap:n lapsi on todennäköisesti ihan normaalisti kasvatettu 13-vuotias. Tuon ikäisen ajatuksenjuoksu kun ei vielä riitä aikuisen tasoon, ja uskon, että on ihan vilpittömästi luullut, että huijaus menee läpi.
Teineillä on ihan mahdoton tarve kuulua porukkaan, ja jos kavereilla on uudemmat puhelimet, hänkin sellaisen haluaisi.
Pari kuukautta ainakin pitää simpukkapuhelinta ja ilmoitat, että alkaa keräämään rahaa uuteen, ja kun vaikkapa puolet summasta on kasassa, voitte uutta harkita.
Ei mitään uutta palkinnoksi tästä hölmöilystä. Se vanhahan löytyi.
Enhän missään vaiheessa mistään palkinnoista edes maininnut. Luit nyt rivien välistä sellaista, jotai ei ole.
Sanoin, että ensin simpukkapuhelin käyttöön ja sen jälkeen vanha. Harkinnan mukaan sitten joskus uusi kun lapsi on itse siihen kerännyt x-määrän rahaa. Tuskin tuon ikäinen saa ihan mahdottomia summia kasaan hetkessä.
Pari kuukautta ilman älypuhelinta on kyllä sellainen rangaistus, että teini sen muistaa ikänsä.
Kyllä mullakin on välillä tullut mieleen, kun lapsen puhelin tippunut ja hajonnut, että olikohan täysin vahinko. Koska enhän mä uutta osta, jos vanha toimii. Mutta jos vanha rikkoontunut, niin toki ostan heti uuden. Ymmärrän, että nuori tarvitsee puhelimen. Ja minäkin.
Tavallaan ovelia ja fiksuja nuoret siinä mielessä. Me kaikki ollaan lapsena tehty jotain tyhmää. Ei tämä nyt vielä paljasta lapsesta tai vanhemmuudesta yhtään mitään.
Paras käytäntö ehkä on se, että uuteen puhelimeen nuori maksaa aina itse osan tai puolet. Synttärirahat käyttää omiin tarpeisiin. Tuskin sitten tahallaan hajottelee/unohtelee.
Uskon. Varsinkin jos on iphone kyseessä. Nuo ovat hyvin vakavia juttuja teineille.
Ei tässä puhuta mistään jälkeen jääneestä 13 vuotiaasta. Tai noh, eihän sitä koskaan tiedä.