Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Msm-jauheesta kokemuksia?

Vierailija
27.09.2015 |

Onko joku kokeillut msm-jauhetta? Yksi miespuolinen ystäväni suositteli sitä. Mulla putosi pari vuotta sitten stressin ja huonon ruokavalion (työttömänä sitä söi vähän mitä sattuu) takia yli puolet hiuksista. Jonkun verran viimeisen vuoden aikana hiuksia on kasvanut takaisin kun olen syönyt apteekin biotiini ja sinkki -tabletteja. Msm-jauhe kuulemma parantaa huimasti hiustenkasvua ja ihoa sekä auttaa nivelvaivoihin, joita minulla nivelreumaisena jonkun verran on, vaikka sairaus on tällä hetkellä onneksi remissiossa. Onko jollakin kokemusta msm:stä? Vinkkejä annostukseen tai ylipäätään käyttäjäkokemuksia olisi mukava kuulla ennen kuin menen ostamaan.

Kommentit (103)

Vierailija
81/103 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
82/103 |
26.10.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko se olla kasviperäinen ja terveellinen, kun kasvit kuolee, jos sitä laittaa niille ravinteeksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/103 |
13.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purskuttelen tätä ennen nielaisua suussa ja nyt hampaat ovat valkoiset.

Vierailija
84/103 |
14.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
85/103 |
28.07.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lisää kokemuksia?

On tehokasta, hampaat on valkoiset ja kroppa notkea.

Vierailija
86/103 |
18.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii.

Vierailija
87/103 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasin tässä nyt pakkasten aikaan, ettei ole tarvinnut läträtä käsirasvan kanssa ja suupielet ei ole halkeilleet. Joulukuun alussa aloin  käyttämään msm-jauhetta 1 tl päivässä. Yleensä kelien viiletessä rystyset halkeilee ja kädet on ihan kuivat ja suupielissä on halkeamia. Nyt ei ole mitään ja en muuta keksi kun tuon, että olen käyttänyt msm:ää. Meinasin aiemmin päivällä ostaa käsirasvaa, mutta tajusin, etten taida tarvita, kun käsien iho ei ole kuivunut nyt pakkasilla.

Vierailija
88/103 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta sitten aloin syödä opti-msm:a nivelrikon takia. On kyllä tehonnut ja vei nivelrikon kivut mennessään. Jos tulee viikon tauko vaikka loman takia niin sen kyllä huomaa.

Treenien jälkeen en tule kipeäksi, joten voi vaikuttaa myös lihaksiin. Muihin vaikutuksiin en osaa sanoa, minulla on aina ollut hyvät hiukset ja rinnat.

Vierailija
89/103 |
21.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan uskaltanut kokeilla samaa hevosvalmistetta? Onko täysin sama koostumus kuin ihmisille? Kun monet eläimille tehdyt valmisteet kuulema käy ihmiselle ja ovat paljon edullisempia. Kylmägeelit, biotiinit ( koiran turkin hoitoon jne) ainakin toimivat ihmisille myös.

Vierailija
90/103 |
29.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSM-jauhe - https://tonzes.com/jointfi.htm Hyvä tuote, nivelsäryt poissa tämän jauheen ansiosta,vaikka polvissani pahat kulumat niin pystyn juoksemaan eikä ole polvi särkyjä.

Vierailija
91/103 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Onko jollain muulla haittavaikutuksena sydämentykytystä ja sykkeen nousemista kun käyttää Msm + molybdeenia?

Ei voi ainakaan Molybdeeni puutteesta tämä johtua.

Voisko se lisätä joidenkin lääkkeiden vaikutusta elimistössä miksi tulee näitä oireita?

En käytä sitä tuotetta missä on verigreippi vaan Limen makuista.

Nyt pidän taukoa ja katson miten vaikuttaa näihin..

Vierailija
92/103 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla 1tl msm-jauhetta, verenpaine iltapäivällä 108/74, heikottaa ja sydän hakkaa. Normaalisti verenpaine 135/90 ja nämä arvot lääkehoidolla. Täytyy olla joku yhteisvaikutus tuon lääkkeen kanssa.

Vierailija
93/103 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime heinäkuusta lähtien eli yli 8 kk olen nauttinut Puhdistamon Opti MSM:ää. Alussa otin teelusikallisen per vrk, nykyään reilun rkl:n päivässä. Laitan jauheen litran vesikannuun, jonka juon päivän mittaan. Minusta ei maistu oikeastaan miltään. Ihoni kauttaaltaan on tullut paremmaksi ja kimmoisammaksi eikä minulla ole minkäänlaisia vaivoja. Minulla ei ole mitään varsinaista lääkitystä. B-vitamiinia purkista välillä ja D-vitamiinia vähän talvella. Siinä kaikki. Suosittelen. Olen 66-v nainen.

Vierailija
94/103 |
28.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittaako tuo munuaisia?

Vierailija
95/103 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vanha ketju, mutta tämäpä vastaa huuhaata onkin! :D kaikkea sitä netistä löytääkin kun oikeen kaivelee. Ja aina löytyy se foliohattu tyyppi jolla on ihan omat mielipiteet ja "faktat" asioihin.

Vierailija
96/103 |
22.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea huuhaata tekin uskotte... :D

Tässä Skepsistä vastaavan järjestön artikkeli lähteineen: http://www.quackwatch.org/01QuackeryRelatedTopics/DSH/msm.html

Muutama fakta kerättynä (lähde: https://en.wikipedia.org/wiki/Methylsulfonylmethane):

- Sitä löytyy ruuasta muutenkin

- Löytyy melanooman soluista

- Käytetään liuottimena (tosin myös etanolia aka alkoholia käytetään liuottimena :))

- FDA (amerikkalaisten versio Evirasta ja Fimeasta) kielsi sen mainonnan lääkkeenä, koska todisteita hyödyistä ei (alla olevaa poikkeusta lukuun ottamatta) ole. Samasta syystä ei saa mainostaa terveyshyötyjä, koska ne pitäisi ensin osoittaa todeksi.

Ainoa todistettava hyöty (tutkittu sekä eläin- että ihmiskokeilla) oli niveloireiden väheneminen.

Kyseisen wiki-artikkelin alla on laaja lähdeluettelo ja kasa linkkejä tutkimuksiin.

PS. Eläimillä toimii placebo, vaikutuksen syy on toistaiseksi tuntematon (Varsin tuore artikkeli: http://www.bbc.co.uk/earth/story/20161017-why-animals-experience-the-pl…)

PPS. Kehon puhdistukseen on toimiva ja edullinen kikka. Mikä selittää miksi osalla msm:n käyttäjistä on kokemuksia paremmasta voinnista: JUOKAA RIITTÄVÄSTI VETTÄ. Keho pystyy puhdistamaan itse itsensä, kunhan munuaiset ja maksa ovat kunnossa. Eikä maksankaan tarvi olla kovin hyvässä kunnossa että kykenee tekemään hommansa kunnolla.

Tosi vanha ketju, mutta tämäpä vastaa huuhaata onkin! :D kaikkea sitä netistä löytääkin kun oikeen kaivelee. Ja aina löytyy se foliohattu tyyppi jolla on ihan omat mielipiteet ja "faktat" asioihin.

Vierailija
97/103 |
15.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lueskellut näiltä keskustelupalstoilta noita kokemuksia MSM-jauheista sekä puriste/ kapselimuodossa sekä tältä Vauva palstalta että Suomi24 sekä muista hiusten ravinne aineista.

Yritän epätoivoisesti saada polkka pituiset hiukset kasvamaan nopeasti (on kuitenkin jo harteille, eli on jo pitkä polkka).

Alkutilanne oli se että vuosi sitten jouduin laeikkauttamaan korville asti ulottuvan lyhyen polkan koska selkään saakka ulottuvat hiukseni olivat tuhoutuneet lukuisista värin poistoista

Onko noista MSM-tuotteista jaEvonioista,Piimaxista yms. oikeesti mitään apua?

Vierailija
98/103 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyrkkeilijä ja toisen olkapään kiertäjäkalvosin vihoitteli vuosia. Puhdistamon opti-msm olen ottanut vuodenpäivät ja tuntuu auttavan kipuun. Kipua ei ole lainkaan tai joskus kovempien sessioiden jälkeen hyvin vähän. 

Mulla on käytössä puhdistamon tuote, annostus on nykyään 1-2 krt vuorokaudessa 1 ruokalusikallinen opti-msm, 500mg c-vitamiinijauhetta, noin desiin vettä. 

Vierailija
99/103 |
02.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko uusia kokemuksia MSM-jauheesta ja sen toimivuudesta? En halua mitään Puhdistamon opti-msm mainostajien viestejä vaan ihan oikeita kokemuksia MSM-jauheesta.

Vierailija
100/103 |
03.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSM jauhe sisältää orgaanista rikkiä. Rikki toimii elimistössä lukuisissa entsyymeissä, jotka osallistuvat mm. energian tuotantoon. Sitä tarvitaan myös monien proteiinien rakenteiden rikkisilloissa. Rikkiä on mm. rustojen rakenneproteiineissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme neljä